Hoi @Dune, welkom op onze Community en bij Odido!
Wat leuk om te horen dat je bij ons een abonnement hebt afgesloten voor glasvezel. Bedankt voor het invullen van al je gegevens, hierdoor heb ik je abonnement direct kunnen vinden. Ik geef je graag wat meer informatie over de oplevering. Het gaat hier om een nieuwe aanleg van glasvezel. Dit opleverscenario komt veel voor bij nieuwbouw of woningen die worden aangesloten op het glasvezelnetwerk. Aansluitingen in een gebied waar het glasvezelnetwerk net uitgerold is. In dit scenario kan je een bestelling bij ons plaatsen en wordt er een fictieve plandatum aangemaakt door de netwerkbeheerder. Is de woning in een ver genoeg stadium afgebouwd? Dan kan je contact opnemen met de netwerkbeheerder. Zij plannen een afspraak in om de aansluiting af te laten maken en regelen de verdere afhandeling van de aanleg.
Op dit moment staat de aanvraag OnHold door technisch beletsel. Wat er precies aan de hand is dat weet alleen de onderaannemer. Jij zit op ODF Primevest met als onderaannemer Hanab, zij zijn te bereiken op dit telefoonnummer: 088-1860444. Hopelijk kunnen zij je wat meer informatie geven over de oplevering! Als je verder nog andere vragen hebt, stel ze dan gerust.
Veel gestelde vragen Nieuwbouw glasvezel.
De netwerkbeheerder is al een keer geweest, waarom kan ik nog geen plandatum terugvinden?
Bij nieuwbouwadressen zal er altijd eerst een schouwing plaatsvinden. Dit betekent dat er een aannemer langs komt om te kijken of de vezel gemakkelijk naar binnen kan worden gebracht en op welke plek het FTU kan worden geplaatst. Deze afspraak is niet zichtbaar in onze systemen en is dus ook niet de uiteindelijke opleverdatum.
Ik heb al een FTU in huis, maar ik heb een plandatum die nog ver in te toekomst staat?
Het kan zijn dat het InHome gedeelte al gereed is, maar dat de hardware in de wijkcentrale (POP) nog niet gereed is. Derhalve is het nog niet mogelijk om de patch te zetten. Wanneer de plandatum verstreken is, dan kunnen wij hier navraag voor uitzetten.
Ik heb al een FTU in huis, maar ik heb nog een plandatum in het verleden?
In dit soort gevallen is het verstandig dat de klant contact opneemt met de netwerkbeheerder om aan te geven dat het FTU al is geplaatst. De netwerkbeheerder zal de klant vragen om een foto aan te leveren van het FTU, zodat zij de aannemer kunnen aansturen om de patch te zetten.