Skip to main content
Beantwoord

Lever- en installatiedatum - mogelijkheid tot meer transparantie?

• 29 december 2020
  • 8 reacties
  • 200 Bekeken

Op 27 november Internet Fast abonnement besteld. Ik zit nu reeds een maand tegen dezelfde stappen in mijn persoonlijke dashboard te kijken:

Wij doen er alles aan om te zorgen dat je diensten op de eerst mogelijke leverdatum (rond maandag 14 december 2020) geleverd kunnen worden. LET OP: dit is nog niet je installatiedatum, deze vind je binnenkort hier.

Uiteraard begrijp ik dat bij het aanvragen van een nieuwe internetlijn veel factoren meespelen die de aanvraag kunnen vertragen. Het zou T-Mobile echter sieren als ze hierover pro-actief meer informatie verstrekken in (bijvoorbeeld) het dashboard. Ik weet nu niet waar ik op wacht, laat staan waarom het zo lang duurt. Zeker in deze tijd waarin mensen veelal afhankelijk zijn van een thuiskantoor, is dit bijzonder vervelend. 

Beste antwoord door Boris

Hoi @subzerodeluxe ,

Dank je wel voor je bericht! Ik lees dat je inmiddels bent ingelicht door onze telefonische klantenservice, maar ondanks dat we je graag met open armen hadden ontvangen, mocht het niet zo zijn. Momenteel is het niet mogelijk om op jouw adres te leveren. Mocht het in de toekomst mogelijk zijn, dan ben je altijd bij ons welkom. Je weet nooit wat de toekomst brengt. Voor nu wens ik je veel geluk en alvast een spetterend 2021! 🤙

Bekijk origineel

8 reacties

Boris
Odido
  • Oud-Moderator
  • 2462 reacties
  • Antwoord
  • 31 december 2020

Hoi @subzerodeluxe ,

Dank je wel voor je bericht! Ik lees dat je inmiddels bent ingelicht door onze telefonische klantenservice, maar ondanks dat we je graag met open armen hadden ontvangen, mocht het niet zo zijn. Momenteel is het niet mogelijk om op jouw adres te leveren. Mocht het in de toekomst mogelijk zijn, dan ben je altijd bij ons welkom. Je weet nooit wat de toekomst brengt. Voor nu wens ik je veel geluk en alvast een spetterend 2021! 🤙

• is een Top Poster
  • 5 reacties
  • 17 april 2025

Odido, niet transparant, probeert stiekem je identiteisbewijs te kopiëren en op te slaan.

Al meer dan 25jaar trouwe klant bij dit bedrijf, al heette het in het begin dan Ben, Ben was ook de fijnste, toen werd het overgenomen door T-Mobile, nog niets aan de hand. Heb al 25 jaar 2 mobile abonnementen lopen bij Ben/T-Mobile/Tele2 en heet nu dan Odido. Tijdens de T-Mobile periode 1x een 2 jarig abonnement gehad bij Tele 2 vanwege mooie telefoonaanbieding, maar Oh wat een spijt, Tele 2 was mijn slechtste ervaring ooit op het gebied van klantenservice. Blij dat ik na 2 jaar weer afscheid kon nemen van Tele2 wat een shit bedrijf. Afgelopen 2 jaar wel glasvezel van Odido, dit werkt goed, maar dan moet je wel eerst zelf de boel aansluiten want Odido hield zich niet aan zijn beloften en was niet in staat om je bij aflevering een werkende verbinding over te dragen door interne slechte communicatie. Hoop geduld vereist en zeg vooral niet eerst je nog werkende verbinding op als je die nog hebt. Het is te hopen dat het blijft werken, aanlegbedrijf was een prutser, hier voor het gebouw al 2x kabels stuk geschoffeld, liggen maar 10cm diep, onbeschermd in de tuin. Maar als je als Odido je klanten in de maling gaat nemen en stiekem/op gluiperige wijze foto's gaat maken van identiteitsbewijzen zonder deze correct af te schermen van info die Odido niet mag hebben, gaan ze voor mij, als trouwe klant, te ver. De smoes is dat ze jou als klant willen beschermen tegen identiteitsfraude, maar als klant bij Odido en ervaring hebbende met hun zeer matige interne communicatie ben ik eerder heel erg bang dat Odido indentiteitsfraude in de hand gaat werken, ook nergens kunnen vinden waar Odido jouw gescande gegevens opslaat, hoe Odido jouw gegevens beschermt, hoelang en waarom dat nodig zou zijn. De transparantie in alles ontbreekt. Al meer dan 25jaar klant en waarom moet dan opnieuw (is niet de 1e keer) jouw identiteit gecontroleerd worden alsof je een crimineel zou zijn, je betaald al 25 jaar met de zelfde bankrekening en woont ook al 25jaar op hetzelfde adres en dat alleen omdat je er een samen unlimited abonnement bij wil nemen? Dat abonnement wordt ook nog eens gekoppeld aan je bestaande abonnement en je legitimeert je bij het ophalen van de simkaart, ook doe je nog een pinbetaling waarmee je aantoont dat je ook echt de baas bent over de betaalrekening, waarom dan toch stiekem ook nog een foto/scan van je identiteitsbewijs proberen te maken, dit terwijl je als klant al bekent bent. Hierover gebeld met de helpdesk, er was begrip voor en men begreep dat ik bij de deur niet mijn identiteitsbewijs wilde laten fotograferen/scannen tijdens aflevering van een Simkaart. In de winkel zou dat volgens de medewerkster van de helpdesk niet nodig zijn, wel even laten zien, maar er zou geen scan/foto van gemaakt worden. Vertelde de medewerker in de winkel dat ik niet wilde dat er een foto gemaakt zou worden van mijn identiteitsbewijs(rijbewijs in dit geval), daar was begrip voor. Wat mij het vertrouwen deed verliezen in de winkel was de stunt die de medewerker uithaalde, hij bood mij wat te drinken aan, zei hem dat dat niet nodig was, immers trouwe klant haalt simkaartje op, zo klaar toch een simpel Simkaartje ophalen? Ik had al een Pinbetaling van een cent gedaan en gezien dat hij mijn bankpas scande????, maar kom toch, geen nieuwe klant, wel al 25jaar klant, 25 jaar dezelfde rekening, 25 jaar hetzelfde adres en 25jaar keurig alles betaald....... afleiding met het wat te drinken aanbieden, niet gelukt, medewerker wilde stiekem en ongevraagd mijn identiteitsbewijs gaan scannen, dit heb ik geweigerd. Deze manier waarop Odido met zijn klanten omgaat, eerst zeggen dat men begrip heeft dat de klant niet wil dat zijn identiteitsbewijs wordt gescand/gefotografeerd, om vervolgens heel sneaky alsnog snel even een scan te maken. Sorry Odido, maar wat bent u diep gezakt en moet ik bij zo'n bedrijf een goed gevoel hebben dat zij mij beschermen tegen identiteitsfraude terwijl zij zelf niet eens in staat blijken te zijn om de klant te beschermen door de klant zijn/haar identiteitsbewijs in een fatsoenlijk voorbereid hoesje te doen dat niet toegestane en niet ter zake doende gegevens afschermt en bijvoorbeeld is voorzien van de tekst ...tbv odido... zo'n groot bedrijf dat stiekem en met een smoes jouw identiteitsbewijs probeert op te slaan, wil je daar nog wel - samen unlimited - mee verder? Ik niet, kreeg geen simkaartje, winkel uitgegaan en gezegd dat ze het abonnement maar moesten houden. Ja, hoe verder, heb nog 2 unlimited abonnementen en een glasvezelverbinding, ik was wel erg blij met Ben en blij met T-Mobile...... maar de naam ODIDO krijgt een steeds vreemdere smaak in de mond, niet echt okido.

Datum van ervaring: 15 april 2025

Antwoord van Odido

23 minuten geleden

Goedemiddag Herman, Bedankt dat je je ervaring zo uitgebreid deelt. We waarderen het enorm dat je al meer dan 25 jaar klant bent, en dat je de tijd hebt genomen om je verhaal te vertellen. We begrijpen goed dat je een duidelijk en veilig proces verwacht, zeker als het gaat om gevoelige informatie zoals je identiteitsbewijs. Je beschrijving laat zien dat het vertrouwen hierin een flinke deuk heeft opgelopen, en dat is niet wat we willen als merk dat juist zegt voor transparantie en veiligheid te staan. Jouw zorgen over de manier waarop je ID werd gevraagd en verwerkt, nemen we heel serieus.
Je hebt volkomen gelijk dat herkenning als trouwe klant belangrijk is, en we snappen je verwarring over de extra stappen die je moest doorlopen – zeker als je al jarenlang met hetzelfde adres, bankrekening en klantgegevens bij ons bekend bent.
Wij willen dit graag verder voor je uitzoeken en met je meekijken naar een oplossing die past bij jouw situatie én bij het vertrouwen dat je al zo lang in ons stelt.
Namens het webcareteam komen wij graag met je in contact. Als je dat op prijs stelt, stuur ons op Facebook (Odido Nederland) of X/Twitter (@odidonederland) dan vooral een privébericht met daarin een kopie van jouw Trustpilot-review en daarbij je volledige naam, 06-nummer, postcode, straatnaam, huisnummer, geboortedatum en de laatste 4 cijfers van je IBAN. Heb je geen social media? Maak dan een topic aan via onze Community op community.odido.nl en zet je 06-nummer, postcode, straatnaam, huisnummer, geboortedatum en de laatste 4 cijfers van je IBAN in je profiel. Dan komen wij hier bij je op terug! Tot snel, Brandon van Odido

• is een Top Poster
  • 5 reacties
  • 18 april 2025

Benieuwd hoe Brandon hier op terug komt, via email, via gesprek over de telefoon of andere wijze waaraan ik nog niet gedacht heb.

Heb ook zo mijn bedenkingen over de veiligheid van mijn gegevens die ik op "verzoek” van Brandon moest achterlaten op de community zodat er contact opgenomen kan worden.

Wat moet de community met:

zet je 06-nummer, postcode, straatnaam, huisnummer, geboortedatum en de laatste 4 cijfers van je IBAN in je profiel.

Opslaan bij die nieuwsgierige hond van Google?

Transparantie en veiligheid van klantgegevens zijn zeer belangrijk en op dat gebied lijkt er bij Odido nog heel wat werk aan de winkel om de klant beter te beschermen. Helaas heb ik momenteel niet het gevoel dat ik blij zou moeten zijn met het feit dat ik hier de gevraagde gegevens heb achtergelaten, voor de werking van de community lijkt het mij niet noodzakelijk om zoveel privacy gegevens te delen.