Al meer dan 25jaar trouwe klant bij dit bedrijf, al heette het in het begin dan Ben, Ben was ook de fijnste, toen werd het overgenomen door T-Mobile, nog niets aan de hand. Heb al 25 jaar 2 mobile abonnementen lopen bij Ben/T-Mobile/Tele2 en heet nu dan Odido. Tijdens de T-Mobile periode 1x een 2 jarig abonnement gehad bij Tele 2 vanwege mooie telefoonaanbieding, maar Oh wat een spijt, Tele 2 was mijn slechtste ervaring ooit op het gebied van klantenservice. Blij dat ik na 2 jaar weer afscheid kon nemen van Tele2 wat een shit bedrijf. Afgelopen 2 jaar wel glasvezel van Odido, dit werkt goed, maar dan moet je wel eerst zelf de boel aansluiten want Odido hield zich niet aan zijn beloften en was niet in staat om je bij aflevering een werkende verbinding over te dragen door interne slechte communicatie. Hoop geduld vereist en zeg vooral niet eerst je nog werkende verbinding op als je die nog hebt. Het is te hopen dat het blijft werken, aanlegbedrijf was een prutser, hier voor het gebouw al 2x kabels stuk geschoffeld, liggen maar 10cm diep, onbeschermd in de tuin. Maar als je als Odido je klanten in de maling gaat nemen en stiekem/op gluiperige wijze foto's gaat maken van identiteitsbewijzen zonder deze correct af te schermen van info die Odido niet mag hebben, gaan ze voor mij, als trouwe klant, te ver. De smoes is dat ze jou als klant willen beschermen tegen identiteitsfraude, maar als klant bij Odido en ervaring hebbende met hun zeer matige interne communicatie ben ik eerder heel erg bang dat Odido indentiteitsfraude in de hand gaat werken, ook nergens kunnen vinden waar Odido jouw gescande gegevens opslaat, hoe Odido jouw gegevens beschermt, hoelang en waarom dat nodig zou zijn. De transparantie in alles ontbreekt. Al meer dan 25jaar klant en waarom moet dan opnieuw (is niet de 1e keer) jouw identiteit gecontroleerd worden alsof je een crimineel zou zijn, je betaald al 25 jaar met de zelfde bankrekening en woont ook al 25jaar op hetzelfde adres en dat alleen omdat je er een samen unlimited abonnement bij wil nemen? Dat abonnement wordt ook nog eens gekoppeld aan je bestaande abonnement en je legitimeert je bij het ophalen van de simkaart, ook doe je nog een pinbetaling waarmee je aantoont dat je ook echt de baas bent over de betaalrekening, waarom dan toch stiekem ook nog een foto/scan van je identiteitsbewijs proberen te maken, dit terwijl je als klant al bekent bent. Hierover gebeld met de helpdesk, er was begrip voor en men begreep dat ik bij de deur niet mijn identiteitsbewijs wilde laten fotograferen/scannen tijdens aflevering van een Simkaart. In de winkel zou dat volgens de medewerkster van de helpdesk niet nodig zijn, wel even laten zien, maar er zou geen scan/foto van gemaakt worden. Vertelde de medewerker in de winkel dat ik niet wilde dat er een foto gemaakt zou worden van mijn identiteitsbewijs(rijbewijs in dit geval), daar was begrip voor. Wat mij het vertrouwen deed verliezen in de winkel was de stunt die de medewerker uithaalde, hij bood mij wat te drinken aan, zei hem dat dat niet nodig was, immers trouwe klant haalt simkaartje op, zo klaar toch een simpel Simkaartje ophalen? Ik had al een Pinbetaling van een cent gedaan en gezien dat hij mijn bankpas scande????, maar kom toch, geen nieuwe klant, wel al 25jaar klant, 25 jaar dezelfde rekening, 25 jaar hetzelfde adres en 25jaar keurig alles betaald....... afleiding met het wat te drinken aanbieden, niet gelukt, medewerker wilde stiekem en ongevraagd mijn identiteitsbewijs gaan scannen, dit heb ik geweigerd. Deze manier waarop Odido met zijn klanten omgaat, eerst zeggen dat men begrip heeft dat de klant niet wil dat zijn identiteitsbewijs wordt gescand/gefotografeerd, om vervolgens heel sneaky alsnog snel even een scan te maken. Sorry Odido, maar wat bent u diep gezakt en moet ik bij zo'n bedrijf een goed gevoel hebben dat zij mij beschermen tegen identiteitsfraude terwijl zij zelf niet eens in staat blijken te zijn om de klant te beschermen door de klant zijn/haar identiteitsbewijs in een fatsoenlijk voorbereid hoesje te doen dat niet toegestane en niet ter zake doende gegevens afschermt en bijvoorbeeld is voorzien van de tekst ...tbv odido... zo'n groot bedrijf dat stiekem en met een smoes jouw identiteitsbewijs probeert op te slaan, wil je daar nog wel - samen unlimited - mee verder? Ik niet, kreeg geen simkaartje, winkel uitgegaan en gezegd dat ze het abonnement maar moesten houden. Ja, hoe verder, heb nog 2 unlimited abonnementen en een glasvezelverbinding, ik was wel erg blij met Ben en blij met T-Mobile...... maar de naam ODIDO krijgt een steeds vreemdere smaak in de mond, niet echt okido.
Datum van ervaring: 15 april 2025