Onlangs mijn aansluitpakket van Odido ontvangen en zoals op de doos staat ‘alles eruit gehaald wat er in zit :-)’, maar geen patchcover die ik kan gebruiken op het KPN Glasvezelaansluitpunt om de patch kabel op aan te sluiten ...
Hallo
Odido levert geen patchcover. Kan je eens een foto delen van hoe jouw glasvezelaansluitpunt eruit ziet en welke mediaconverter je van Odido hebt ontvangen?
Hallo Waqqas,
Onderstaande KPN FTU is gemonteerd (huidige mediaconverter is een TK01). Door ODIDI is een ZYXEL FMG3005-R20a en een patchkabel (APC/SP) geleverd.

Dat komt goed hoor, ik heb hier thuis ook een ONT met hetzelfde glasvezelaansluitpunt zonder patchcover. De monteur zal een koppelblokje gebruiken die de monteur meestal wel op voorraad heeft
Daar was ik al bang voor: een koppelstukje (al dan niet van het goede type: zie forum). Daarom sluit ik hem liever zelf aan met een patchcover, zoals het hoort .
Dit wordt door Odido altijd met een koppelblokje gedaan.
Daar was ik al bang voor: een koppelstukje (al dan niet van het goede type: zie forum). Daarom sluit ik hem liever zelf aan met een patchcover, zoals het hoort .
Zo ziet de connector van je FTU uit, dan weet je welke koppelstuk je moet kopen als je zonder monteur wil aansluiten. Ik koop zulke adapters voor paar euro per 10 stk van Ali, de monteurs kunnen misschien nog goedkoper krijgen dus de kans dat ze niet hebben, is nihil.

Voor € 15,- koop je een patchcover (incl. patchkabel) die je er, zonder gemorrel aan het blauwe klepje, zo overheen kunt schuiven.

Voor € 15,- koop je een patchcover (incl. patchkabel) die je er, zonder gemorrel aan het blauwe klepje, zo overheen kunt schuiven.

Dit is wel de meest nette oplossing. Je kan hem eventueel zelf aanschaffen.
@Waqqas: Zou eigenlijk in een installatiepakket moeten zitten (is natuurlijk lastig omdat er verschillende FTU’s gemonteerd zijn). Bedankt voor jouw reactie, en hiermee is dit topic denk ik wel gesloten!
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.