Skip to main content

Hallo, in de meeste reacties vanuit Oidido heb ik te horen gekregen dat ik antwoord zou moeten verwachten vanuit ODF, deze heb ik echter gedurende deze afgelopen maanden tevens niet gehoord ondanks vele pogingen met hen in contact te komen. Dus mensen van Oidido geven telkens aan als conclusies in hun schrijven aan dat zij contact zullen zoeken met die ODF.

 

Tot op heden, zoals mijn laatste bericht in de vorige twee posts laat zien, geeft de website van ODF te kennen dat ik glasvezel zou mogen verwachten en dat zij contact zullen opnemen. Echter zoals tevoren beschreven, ik heb tot op heden enkel door verwijzingen wat betreft status en contact gekregen naar ODF en dus ook van ODF niks te horen gekregen. Dit doet sterk rieken naar van kastje naar de muur … nu ook mijn posts plotseling gesloten worden door de mensen van Oidido raak ik langzaam aan toch steeds onzekerder over wat ik eigenlijk mag/moet verwachten.

 

Naast dat het bijzonder onvriendelijk is, mijn vragen zijn toch niet abnormaal daar ik sinds oktober van het VORIG jaar wacht op enig duidelijkheid

 

Graag terugkoppeling ,

 

tevens niet het topic als beindigd beschouwen … svp !!!

Hallo ​@vitalae je kan je vraag stellen in 

Dit topic is gewoon open maar staat op beantwoord omdat een medewerker van Odido gereageerd heeft. je vervolg topic is gesloten omdat het een dubbel topic was met bovenstaande. net als deze.


Weer een week voorbij zonder inhoudelijke terugkoppeling.

Krijg enkel te horen dat mijn topics dubbel zijn, dat men een verzoek om feedback heeft verstuurd naar ODF en dat men wacht op nadere informatie … echter een concreet antwoord of feedback op mijn vragen in al deze topics heb ik nog steeds niet.

 

Wanneer je de topics, ook al dubbel, alle na leest zie je dat ik telkens vraag om de status, in alle topics wordt verwezen naar dat er een antwoord zou zijn gegegeven, echter dezelfde personen in de topic zeggen dat ze wachten op antwoord vanuit ODF … nu ik tevens nog geen antwoord zelf van ODF heb gekregen is het toch niet verwonderlijk dat ik nog steeds verzoek om antwoord ?

 

Dus wat kan ik nu feitelijk concreet verwachten, ODF zei dat men 1 ste kwartaal dit jaar verwachtte !!!!, ook dat lijkt mij een weer niet erg zorgvuldige vorm van feedback .

 

Voel me nog steeds van kastje naar muur gestuurd door alle betrokkenen …

 

 

Status ?


@vitalae Ik kan mij heel goed voorstellen dat je graag wil weten waar je aan toe bent. Als ik deze informatie voor je had, zou ik dit ook met alle liefde met je delen. 

Echter is het zo dat wij bij een glasvezelbestelling echt afhankelijk zijn van de werkzaamheden van de netwerkbeheerder. Zolang er geen glasvezel beschikbaar is of de werkzaamheden nog niet volledig zijn afgerond, kunnen wij onze diensten niet leveren. 

Daarnaast hebben wij verschillende opleverscenario’s wanneer er glasvezel wordt besteld. Ik adviseer je om een kijkje te nemen in dit topic voor meer informatie over de verschillende scenario’s: Ik heb Glasvezel besteld. Wat nu? | Odido community

In jouw geval, wordt er gewerkt aan de aanleg van een nieuwe glasvezellijn. Hierdoor is het op jouw adres alleen mogelijk om glasvezel te bestellen als pre-order. Bij een pre-order is er geen plandatum bekend. Op dit moment is de status dus dat wij moeten afwachten tot de werkzaamheden van de netwerkbeheerder zijn afgerond. Zodra zij bij ons aangeven dat dit het geval is, gaan wij gelijk aan de slag om de binnenshuis installatie zo snel mogelijk in orde te maken. 

Natuurlijk wil ik graag voor je uitzoeken of er inmiddels al meer bekend is over de voortgang. Ik heb daarom meteen navraag gedaan bij mijn collega’s van de technische dienst. Zodra zij meer weten, zullen zij dit ook met jou delen. 

Laat je het mij weten als je nog vragen hebt of als ik ergens anders bij kan helpen? Ik wil je wel vragen om 1 van de topics te kiezen, zodat alles overzichtelijk blijft Op die manier kunnen we je het beste helpen. 


Op 2 december 2024 ontvang ik vanuit Oidido dit volgende bericht :

 

Je melding is doorgestuurd

Hallo Eelco,


Vandaag heb je contact met ons gehad over Odido voor thuis. We hebben een melding voor je doorgestuurd naar de technische dienst, met referentienummer XXXXXXX.
Je ontvangt hierover binnen 3 werkdagen meer informatie.

 

Het is voor de goede orde nu 6 december en ik wil niet flauw doen, echter dit is toch wel weer een van de vele concrete voorbeelden dat het binnen de Oidido organisatie allemaal niet echt op orde is, dus ik terrecht aangeef dat ik meer dan 365 dagen aan een lijntje gehouden wordt.

Het is zo jammer dat zelfs de geschillen commissie en bende onbetrouwbare lui zijn die eerder kiezen voor een ondernemer dan zijn / haar “klanten” …

 

Ben beniewd wanneer ik feitelijk internet zal hebben ….


Hey ​@vitalae, door de drukte is de wachttijd iets langer. Het ticket staat nu nog open, mijn excuses voor het ongemak! 


Niet om cynish te worden, echter ik sta nu vervolgens in de wacht bij:

 

  • Oidido voor gegevens en levering van mijn glasvezel aansluiting
  • Oidido voor de feedback/gegevens van een aangemaakte ticket, die ook te laat is …
  • bij ODF voor de voortgang / informatie betreffende mijn glasvezel aansluiting

 

mijn geduld wordt wel beproefd zo in het afgelopen jaar met wachten ….

Volgend jaar beter ?

 

 


Hey ​@vitalae, de wijkcentrale is nog niet bekend. Daar moeten we op dit moment op wachten voordat we meer informatie hebben. 


Hallo , we zijn alweer een 20 dagen verder ; is er al wat meer nieuws bekend van mijn aansluiting.

Volgens de ODF website ligt er glasvezel in mijn straat, kan ik ingaan om een abonnement te bestellen,

echter dat heb ik al veel eerder gedaan, dus ik ben benieuwd wanneer de sprietjes bij ons in de straat worden doorgetrokken in de appartementen complex.

 

dank voor het begrip,

 

eelco vitalis


Hey ​@vitalae, wij hebben nog geen nieuwe informatie over de oplevering. Daarnaast is er ook sprake van hoogbouw, hierdoor kan het langer duren voordat ze de glasvezel naar binnen kunnen trekken. 


https://tweakers.net/nieuws/230642/odido-gaat-abonnementen-van-bestaande-tele2-dsl-klanten-omzetten.html?sort=rating-desc&niv=0&mode=nested&page=2#reacties


wat heeft dat met het onderwerp te maken


Voor de lezers die niet geheel begrijpen wat mijn punt van kritiek nou hier is.

 

Ik heb, zoals je kunt lezen, aangegeven dat ik de communicatie van ALLE partijen op zijn zachts gezegd heel erg K*T vind. Er worden ogenschijnlijke beloften gedaan, zogenaamde informatie gedeeld door allerhande personen en feitelijk gebeurt er helemaal niks, nada, noppes. Kortom dat voelt alsof ik omringd ben door een grote groep van mensen die maar wat roepen om waarschijnlijk zichzelf te kunnen horen, maar ik schiet er geen snars mee op. Zelfs de mensen waar je een klacht zou moeten kunnen escaleren en tot hopelijk een oplossing gezamenlijk komen, ; lijken zich van geen kwaad bewust en zeggen zoveel als dat een ieder hier betrokken zich ter goeder trouw “acteert”.

 

Volgens mij is het eigenlijk niet ingewikkel ; in november 2023 kreeg ik te horen na contact met de klanten service dat DSL zou komen weg te vallen. Daarop was het advies/suggestie om na te kijken of glasvezel iets zou kunnen zijn. Dat heb ik gedaan en mede omdat ik een ex-medewerker van Dutchtone/Orange Arnhem ben geweest, dus vanaf de begin dagen, had ik er een juist gevoel bij. Ook omdat ik mijn hele sociale omgeving naar zowel Tele2,T-Mobile of nu Oidido heb gewezen; goede kwaliteit en geen gelul … Ook heb ik zelf nog een mobiel nummer al die jaren, mijn werk nummer van Dutchtone heb ik laten vervallen, dus een korting  was een mede overweging.

Later in gesprek met de klachten commissie bleek dat ik niet zozeer op een mooie aanbieding was ingegaan maar meer een zogenaamde VOOR-IN-TEKEN lijst. Ook ok, echter NERGENS wordt daarin

vermeld hoe (erg, ongelooflijk) lang een en ander eventueel zou kunnen gaan duren. Wat de geschillen commissie met de vertegenwoordigers van Oidido in deze zaak mij wel konden garanderen dat ik nimmer zonder internet zou komen te zitten, men is wettelijk verplicht om na het afsluiten van de DSL,men moet een alternatief bieden.

Het arttikel dat ik hier quote is feitelijk in alle communicaties de enige juiste bron van informatie gebleken:

namelijk dat de deadline tussen Oidido en KPN een maximale termijn van 3 jaren heeft. Hetgeen ik er dus inlees wat betreft mijn situatie is tweeledig :

 

  • ik wordt zeker niet afgesloten en men is wettelijk verlicht mij een alternatief te bieden, dus ik kom praktisch gezien niet zonder internet te zitten. Tijdens de geschillen commissie en de vertegenwoordigers van Oidido sprak men de verwachting uit dat een en ander nog wellicht een jaar zou kunnen duren …
  • ik weet nu dus uit het artikel dat ik nog maar max drie jaren eventueel zou moeten wachten op een oplossing in casu ; dus of glasvezel of een alternatief, mits ik bij Oidido wil blijven

 

Voorzichtig gesteld had mij alle ruis bespaart kunnen zijn gebleven wanneer men gewoon direct, concreet en zonder enige schroom van inhoudelijk kennis te woord had willen staan.

 

De keuze voor mij was dan eenvoudig geweest ; namelijk nog 3 jaren maximaal het hebben van DSL en daarna een passende oplossing vanuit Oidido, of ik zou al een jaar geleden hebben kunnen kiezen voor bijvoorbeeld een snellere kabel verbinding of kunnen gaan voor een glasvezel aansluiting vanuit de KPN met wellicht een minder lange wachtperiode.

 

Ik voel niet alleen aan het lijntje gehouden door Oidido, ODF en de geschillen commissie, dat artikel toont aan dat het ook het geval is geweest.

 

Dus nu is aan mij de keuze, die ik feitelijk ook zou mogen verwachten, wil ik nog max drie jaren wachten en blijven bij Oidido ….

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Reageer