Skip to main content

Oplevering internet

• July 17, 2024
  • 19 reacties
  • 267 Bekeken

Goedemorgen,

Ik heb op 23 juli 2023 internet, tv en vast bellen op mijn adres besteld. Daar diverse berichten over gehad op o.a. 8-9-2023, 25-11-2023 en 13-01-2024. Alle berichten vermelden een aansluitdatum in januari-februari 2024. Inmiddels ligt er glasvezel in de straat en wordt ik 22 juli aangesloten in de woning. Exact een jaar na de bestelling.

Mijn vraag is eenvoudig: als de woning is voorzien van een glasvezelpunt, hoelang duurt het dan nog voor ik daadwerkelijk gebruik kan maken van de diensten van Odido?

Het gaat om postcodegebied 1613

Alvast mijn dank

July 17, 2024

Hoi @brugk000, goed dat je aan de bel trekt en sorry voor de verkeerde verwachting, ik helder dit graag snel en duidelijk voor je op! Zoals je hebt gemerkt is de netwerkbeheerder Open Dutch Fiber druk bezig om een geheel nieuw glasvezelnetwerk aan te leggen in jouw woonplaats. De oplevering van de wijkcentrale waarop de netwerkbeheerder jouw verbinding aansluit staat gepland voor 1 november 2024. Ik zie dat de kans groot is dat de netwerkbeheerder Open Dutch Fiber al op een eerder moment een glasvezelaansluiting bij je thuis zal aanleggen, maar deze kan pas geactiveerd worden vanaf 1 november. Rond 1 november zullen wij Guidion voor je inschakelen en zullen zij jou proactief benaderen voor een installatieafspraak.

Al in al heeft het dus nog een hoop voeten in de aarde. Ik ga voor je duimen dat de aanleg voorspoedig verloopt en je in november kan genieten van een gigasnelle en -goedkope glasvezelverbinding! 

19 reacties

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • July 17, 2024

Hallo @brugk000 

Zodra je woning is aangesloten op glasvezel en dit is ook doorgegeven aan Odido dan ontvang je vanzelf een mail om een afspraak te maken met een monteur voor de installatie van de ONT en router.

Heb je het installatiepakket al in huis of nog niet?

• Auteur
  • is een King Poster
  • July 17, 2024

Hallo @brugk000 

Zodra je woning is aangesloten op glasvezel en dit is ook doorgegeven aan Odido dan ontvang je vanzelf een mail om een afspraak te maken met een monteur voor de installatie van de ONT en router.

Heb je het installatiepakket al in huis of nog niet?

Nog niet ontvangen.

Cal van Odido
Forum|alt.badge.img+4

Hoi @brugk000, goed dat je aan de bel trekt en sorry voor de verkeerde verwachting, ik helder dit graag snel en duidelijk voor je op! Zoals je hebt gemerkt is de netwerkbeheerder Open Dutch Fiber druk bezig om een geheel nieuw glasvezelnetwerk aan te leggen in jouw woonplaats. De oplevering van de wijkcentrale waarop de netwerkbeheerder jouw verbinding aansluit staat gepland voor 1 november 2024. Ik zie dat de kans groot is dat de netwerkbeheerder Open Dutch Fiber al op een eerder moment een glasvezelaansluiting bij je thuis zal aanleggen, maar deze kan pas geactiveerd worden vanaf 1 november. Rond 1 november zullen wij Guidion voor je inschakelen en zullen zij jou proactief benaderen voor een installatieafspraak.

Al in al heeft het dus nog een hoop voeten in de aarde. Ik ga voor je duimen dat de aanleg voorspoedig verloopt en je in november kan genieten van een gigasnelle en -goedkope glasvezelverbinding! 

• Auteur
  • is een King Poster
  • July 17, 2024

Hoi @brugk000, goed dat je aan de bel trekt en sorry voor de verkeerde verwachting, ik helder dit graag snel en duidelijk voor je op! Zoals je hebt gemerkt is de netwerkbeheerder Open Dutch Fiber druk bezig om een geheel nieuw glasvezelnetwerk aan te leggen in jouw woonplaats. De oplevering van de wijkcentrale waarop de netwerkbeheerder jouw verbinding aansluit staat gepland voor 1 november 2024. Ik zie dat de kans groot is dat de netwerkbeheerder Open Dutch Fiber al op een eerder moment een glasvezelaansluiting bij je thuis zal aanleggen, maar deze kan pas geactiveerd worden vanaf 1 november. Rond 1 november zullen wij Guidion voor je inschakelen en zullen zij jou proactief benaderen voor een installatieafspraak.

Dank voor je antwoord. Of het gigasnel gaat worden moeten we afwachten, maar ik heb er het volste vertrouwen in.

Wel jammer dat er meerdere keren een verwachting is gewekt dat het uiterlijk maart 2024 zou worden opgeleverd. Nu wordt het ruim een half jaar later. Als ik dat vooraf had geweten, had ik mijn contract bij Ziggo nog een jaar kunnen verlengen met waarschijnlijk een lagere prijs dan dat ik nu betaal. Dat voordeel loop ik nu mis vanwege de “verkeerde verwachting” zoals jij dat noemt. 

Jammer dat de overstap nu zo vertraagd is.

• Auteur
  • is een King Poster
  • March 7, 2025

Goedemiddag,

Inmiddels weer wat tijd verstreken. Ik heb zoals al gemeld op 23 juli 2023 internet/tv en vast bellen besteld op mijn adres. We zijn nu ruim 1,5 jaar later en nog steeds wacht ik op een bericht dat ik kan worden aangesloten op het glasvezelnetwerk. Aansluitpunt is reeds aangesloten in de meterkast. 

Graag een update over de stand van zaken.

Nora van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator | Internet + TV
  • March 9, 2025

Hi ​@brugk000, ik kan me goed voorstellen dat je graag wil weten waar je aan toe bent en wanneer je gebruik kan gaan maken van het Glasvezel. Ik zie dat de netwerkbeheerder nog niet heeft aangegeven dat de verbinding gereed is. Ik heb dit dan ook direct voor je doorgezet naar onze Fiber afdeling, zodat zij navraag kunnen doen bij de netwerkbeheerder en jou hier meer duidelijkheid over kunnen geven. Zodra wij reactie hebben ontvangen van de netwerkbeheerder, nemen we telefonisch contact met je op om je hiervan op de hoogte te brengen! 

• heeft eerste post geplaatst
  • March 11, 2025

Goedemiddag,

Inmiddels weer wat tijd verstreken. Ik heb zoals al gemeld op 23 juli 2023 internet/tv en vast bellen besteld op mijn adres. We zijn nu ruim 1,5 jaar later en nog steeds wacht ik op een bericht dat ik kan worden aangesloten op het glasvezelnetwerk. Aansluitpunt is reeds aangesloten in de meterkast. 

Graag een update over de stand van zaken.

Zelf zit ik in bijna hetzelfde postcodegebied (1621) en ook ik wacht nu al bijna 2 jaar op een aansluiting. 

Het is nog een raadsel wanneer we aangesloten gaan worden. 

Als voormalig Tele2/T-mobile medewerker en betrokken bij de processen en communicatie richting de klant, is het niet leuk om te zien hoe de communicatie niet verloopt nu. De klantreis is verre van goed in deze.

Beste E-servicemanager bij Odido maak hier alsjeblieft werk van. Een maandelijkse update zou al zoveel meer helpen. Een ‘we weten het nog niet’ is ook een antwoord. Jullie hebben in jullie CRM alle informatie beschikbaar met lopende aanvragen die nog wachten op definitieve aansluiting. Communiceer! En niet alleen via het forum of via het CC. Wees je klant voor.

• Auteur
  • is een King Poster
  • June 28, 2025

Alweer bijna juli 2025 en nog steeds geen internet/tv/bellen van Odido. Wel abo afgesloten en hierdoor verlengingsaanbod van huidige leverancier misgelopen. Inmiddels ook glaspoort in de straat die de glasvezel aanlegt voor KPN ed.

Vraag 1: wanneer wordt ik aangesloten.

Vraag 2: kan ik mijn abo ontbinden bij deze wanvertoning.

Cheyenne van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5

Hi ​@brugk000, excuus voor het wachten en de minimale communicatie. Ik zie inderdaad dat wij wachten op Open Dutch Fiber en dat er weinig informatie bekend is vanuit deze kant. Ik heb metéén intern navraag gedaan, hier moet nu heel snel verduidelijking over komen. Reken er op dat wij komende week meer weten! Wat betreft de annulering van deze aanvraag, dat kan zeker. Je abonnement is nog niet actief, dus hoe jammer ik het ook zou vinden, ik kan ook je aanvraag kosteloos annuleren!

• Auteur
  • is een King Poster
  • July 15, 2025

Is er een update beschikbaar over de status van oplevering van mijn glasvezel pakket?

• is een Top Poster
  • July 15, 2025

Hi ​@brugk000, Reken er op dat wij komende week meer weten!

Deze post is van 15 dagen geleden. Dat is meer dan een week geleden als ik snel reken…...Ik heb vorige week een mevrouw van Odido aan de telefooon gehad en zij wist mij te vertellen dat de wijkcentrale klaar is en dat dit 18 juli live zou moeten gaan. Maar ja…….ik heb meerdere data gehoord afgelopen jaar. Ik zit ook in het postcode gebied van TS.

Cheyenne van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5

Hi ​@brugk000 en ​@wadwandelaar, excuus! Wij wachten inderdaad nog op actie en activering van de lijn. Ik kan op dit moment geen verwachting geven. Ik heb het intern gecontroleerd bij ons Fiber team, maar deze wachttijd is meer dan normaal. Prettig is wat anders, dan ben ik met jullie eens. Wij moeten echter wachten tot alles in de wijkcentrale gereed is en zijn herin compleet afhankelijk van andere partijen. Het kan opeens snel gaan, maar dat kunnen wij niet met zekerheid zeggen. Ik dank jullie hartelijk voor het geduld!

• Auteur
  • is een King Poster
  • July 21, 2025

Ik kreeg vandaag bericht van ODF dat morgen 22 juli 2025 mijn glasvezel wordt opgeleverd tussen 10:00 en 22:00 uur. Kan een moderator van Odido dit bevestigen?

Nora van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator | Internet + TV
  • July 22, 2025

Hi ​@brugk000, ik ben gelijk met je mee gaan kijken en ik wil je graag meer duidelijkheid geven. Ik zie dat voor vandaag de patch wordt gedaan door de netwerkbeheerder, dit houdt in dat jouw aansluiting wordt gekoppeld aan de apparatuur in de wijkcentrale. Dit houdt nog niet in dat je gelijk gebruik kan gaan maken van de glasvezelverbinding, maar we zijn al wel een grote stap verder! De wijkcentrale moet namelijk eerst nog gereed gemaakt worden door de netwerkbeheerder. Zodra ze dit gedaan hebben en dit aan ons hebben doorgegeven, krijg je gelijk een e-mail van Guidion om de installatie afspraak te maken. Zodra de monteur van Guidion de installatie heeft voltooid, is het Glasvezel helemaal actief en kan je hier gebruik van maken! 

• is een Top Poster
  • July 22, 2025

En dat kan nog weken duren. Elke keer wordt een nieuwe datum verteld. Dus heb geen hoop dat je snel aangesloten wordt.

• Auteur
  • is een King Poster
  • July 22, 2025

Ik weet het. Steeds een stukje vlees om je alert te houden. Wat ik hieruit leer dat er blijkbaar helemaal niemand een planning heeft. Dat Odido dit accepteert van ODF

• is een Top Poster
  • July 22, 2025

Misschien hebben ze wel een planning maar communiceren staat niet in het woordenboek. Wel dat ze 2 jaar geleden al begonnen te zeggen dat je alvast een abonnement kon afsluiten. Ze houden je een worst voor. Maar eenmaal (ik al sinds 3 februari) glasvezel in de meterkast is communiceren door ODF of Odido niet mogelijk. En als ze met data komen liegen ze dat ze barsten want er wordt van alles beloofd maar maken niks waar. Zoals gezegd ik wacht op Glaspoort met KPN.
Totaal geen vertrouwen dat het met Odido goed komt.

pv-racing
  • is een Top Poster
  • August 27, 2025

Hi ​@brugk000, ik ben gelijk met je mee gaan kijken en ik wil je graag meer duidelijkheid geven. Ik zie dat voor vandaag de patch wordt gedaan door de netwerkbeheerder, dit houdt in dat jouw aansluiting wordt gekoppeld aan de apparatuur in de wijkcentrale. Dit houdt nog niet in dat je gelijk gebruik kan gaan maken van de glasvezelverbinding, maar we zijn al wel een grote stap verder! De wijkcentrale moet namelijk eerst nog gereed gemaakt worden door de netwerkbeheerder. Zodra ze dit gedaan hebben en dit aan ons hebben doorgegeven, krijg je gelijk een e-mail van Guidion om de installatie afspraak te maken. Zodra de monteur van Guidion de installatie heeft voltooid, is het Glasvezel helemaal actief en kan je hier gebruik van maken! 

Zie ook mijn post hier deze week geplaatst: Wijkcentrale Grootebroek | Odido community

Contact gehad met ODF deze week: Volgens hun is de wijkcentrale er wel maar moeten jullie (Odido) de benodigde netwerkapparatuur nog leveren/aansluiten.

Al met al lijkt het vinger wijzen al het hele jaar gaande (tussen ODF en Odido omtrent de wijkcentrale) en zijn we dus op het moment een jaar verder toen​@brugk000 dit topic startte.  

Ook de reactie van Odido toen van vorig jaar: 

De oplevering van de wijkcentrale waarop de netwerkbeheerder jouw verbinding aansluit staat gepland voor 1 november 2024. Ik zie dat de kans groot is dat de netwerkbeheerder Open Dutch Fiber al op een eerder moment een glasvezelaansluiting bij je thuis zal aanleggen, maar deze kan pas geactiveerd worden vanaf 1 november. Rond 1 november zullen wij Guidion voor je inschakelen en zullen zij jou proactief benaderen voor een installatieafspraak.

Dat zou dan november 2024 zijn, nu zijn we bijna september 2025 en nog steeds op hetzelfde punt. Om klanten te winnen en te behouden is nu echt wel een beetje definitieve einddatum nodig. Anders kiezen mensen voor KPN die hier inmiddels ook hier glasvezel mag aanbieden hier in Stede Broec nu Odido meer dan 2 jaar hier de tijd voor heeft gehad….

• Auteur
  • is een King Poster
  • August 27, 2025

Ik had al een tijdje het vermoeden aan het lijntje gehouden te worden door Odido.

Dit schiet niet op. Ik begrijp dat zolang er niets is opgeleverd we nog kunnen annuleren en overstappen naar KPN