Skip to main content

Oplevering internet

Goedemorgen,

Ik heb op 23 juli 2023 internet, tv en vast bellen op mijn adres besteld. Daar diverse berichten over gehad op o.a. 8-9-2023, 25-11-2023 en 13-01-2024. Alle berichten vermelden een aansluitdatum in januari-februari 2024. Inmiddels ligt er glasvezel in de straat en wordt ik 22 juli aangesloten in de woning. Exact een jaar na de bestelling.

Mijn vraag is eenvoudig: als de woning is voorzien van een glasvezelpunt, hoelang duurt het dan nog voor ik daadwerkelijk gebruik kan maken van de diensten van Odido?

Het gaat om postcodegebied 1613

Alvast mijn dank

Uitgelichte reactie

17 juli 2024

Hoi @brugk000, goed dat je aan de bel trekt en sorry voor de verkeerde verwachting, ik helder dit graag snel en duidelijk voor je op! Zoals je hebt gemerkt is de netwerkbeheerder Open Dutch Fiber druk bezig om een geheel nieuw glasvezelnetwerk aan te leggen in jouw woonplaats. De oplevering van de wijkcentrale waarop de netwerkbeheerder jouw verbinding aansluit staat gepland voor 1 november 2024. Ik zie dat de kans groot is dat de netwerkbeheerder Open Dutch Fiber al op een eerder moment een glasvezelaansluiting bij je thuis zal aanleggen, maar deze kan pas geactiveerd worden vanaf 1 november. Rond 1 november zullen wij Guidion voor je inschakelen en zullen zij jou proactief benaderen voor een installatieafspraak.

Al in al heeft het dus nog een hoop voeten in de aarde. Ik ga voor je duimen dat de aanleg voorspoedig verloopt en je in november kan genieten van een gigasnelle en -goedkope glasvezelverbinding! 

7 reacties

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 20443 reacties
  • 17 juli 2024

Hallo @brugk000 

Zodra je woning is aangesloten op glasvezel en dit is ook doorgegeven aan Odido dan ontvang je vanzelf een mail om een afspraak te maken met een monteur voor de installatie van de ONT en router.

Heb je het installatiepakket al in huis of nog niet?

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 8 reacties
  • 17 juli 2024
Waqqas schreef:

Hallo @brugk000 

Zodra je woning is aangesloten op glasvezel en dit is ook doorgegeven aan Odido dan ontvang je vanzelf een mail om een afspraak te maken met een monteur voor de installatie van de ONT en router.

Heb je het installatiepakket al in huis of nog niet?

Nog niet ontvangen.

Cal van Odido
Forum|alt.badge.img+4
  • Oud Moderator
  • 3618 reacties
  • 17 juli 2024
Uitgelichte reactie

Hoi @brugk000, goed dat je aan de bel trekt en sorry voor de verkeerde verwachting, ik helder dit graag snel en duidelijk voor je op! Zoals je hebt gemerkt is de netwerkbeheerder Open Dutch Fiber druk bezig om een geheel nieuw glasvezelnetwerk aan te leggen in jouw woonplaats. De oplevering van de wijkcentrale waarop de netwerkbeheerder jouw verbinding aansluit staat gepland voor 1 november 2024. Ik zie dat de kans groot is dat de netwerkbeheerder Open Dutch Fiber al op een eerder moment een glasvezelaansluiting bij je thuis zal aanleggen, maar deze kan pas geactiveerd worden vanaf 1 november. Rond 1 november zullen wij Guidion voor je inschakelen en zullen zij jou proactief benaderen voor een installatieafspraak.

Al in al heeft het dus nog een hoop voeten in de aarde. Ik ga voor je duimen dat de aanleg voorspoedig verloopt en je in november kan genieten van een gigasnelle en -goedkope glasvezelverbinding! 

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 8 reacties
  • 17 juli 2024
Cal van Odido schreef:

Hoi @brugk000, goed dat je aan de bel trekt en sorry voor de verkeerde verwachting, ik helder dit graag snel en duidelijk voor je op! Zoals je hebt gemerkt is de netwerkbeheerder Open Dutch Fiber druk bezig om een geheel nieuw glasvezelnetwerk aan te leggen in jouw woonplaats. De oplevering van de wijkcentrale waarop de netwerkbeheerder jouw verbinding aansluit staat gepland voor 1 november 2024. Ik zie dat de kans groot is dat de netwerkbeheerder Open Dutch Fiber al op een eerder moment een glasvezelaansluiting bij je thuis zal aanleggen, maar deze kan pas geactiveerd worden vanaf 1 november. Rond 1 november zullen wij Guidion voor je inschakelen en zullen zij jou proactief benaderen voor een installatieafspraak.

Dank voor je antwoord. Of het gigasnel gaat worden moeten we afwachten, maar ik heb er het volste vertrouwen in.

Wel jammer dat er meerdere keren een verwachting is gewekt dat het uiterlijk maart 2024 zou worden opgeleverd. Nu wordt het ruim een half jaar later. Als ik dat vooraf had geweten, had ik mijn contract bij Ziggo nog een jaar kunnen verlengen met waarschijnlijk een lagere prijs dan dat ik nu betaal. Dat voordeel loop ik nu mis vanwege de “verkeerde verwachting” zoals jij dat noemt. 

Jammer dat de overstap nu zo vertraagd is.

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 8 reacties
  • 7 maart 2025

Goedemiddag,

Inmiddels weer wat tijd verstreken. Ik heb zoals al gemeld op 23 juli 2023 internet/tv en vast bellen besteld op mijn adres. We zijn nu ruim 1,5 jaar later en nog steeds wacht ik op een bericht dat ik kan worden aangesloten op het glasvezelnetwerk. Aansluitpunt is reeds aangesloten in de meterkast. 

Graag een update over de stand van zaken.

Nora van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator | Internet + TV
  • 1582 reacties
  • 9 maart 2025

Hi ​@brugk000, ik kan me goed voorstellen dat je graag wil weten waar je aan toe bent en wanneer je gebruik kan gaan maken van het Glasvezel. Ik zie dat de netwerkbeheerder nog niet heeft aangegeven dat de verbinding gereed is. Ik heb dit dan ook direct voor je doorgezet naar onze Fiber afdeling, zodat zij navraag kunnen doen bij de netwerkbeheerder en jou hier meer duidelijkheid over kunnen geven. Zodra wij reactie hebben ontvangen van de netwerkbeheerder, nemen we telefonisch contact met je op om je hiervan op de hoogte te brengen! 

• heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties
  • 11 maart 2025
brugk000 schreef:

Goedemiddag,

Inmiddels weer wat tijd verstreken. Ik heb zoals al gemeld op 23 juli 2023 internet/tv en vast bellen besteld op mijn adres. We zijn nu ruim 1,5 jaar later en nog steeds wacht ik op een bericht dat ik kan worden aangesloten op het glasvezelnetwerk. Aansluitpunt is reeds aangesloten in de meterkast. 

Graag een update over de stand van zaken.

Zelf zit ik in bijna hetzelfde postcodegebied (1621) en ook ik wacht nu al bijna 2 jaar op een aansluiting. 

Het is nog een raadsel wanneer we aangesloten gaan worden. 

Als voormalig Tele2/T-mobile medewerker en betrokken bij de processen en communicatie richting de klant, is het niet leuk om te zien hoe de communicatie niet verloopt nu. De klantreis is verre van goed in deze.

Beste E-servicemanager bij Odido maak hier alsjeblieft werk van. Een maandelijkse update zou al zoveel meer helpen. Een ‘we weten het nog niet’ is ook een antwoord. Jullie hebben in jullie CRM alle informatie beschikbaar met lopende aanvragen die nog wachten op definitieve aansluiting. Communiceer! En niet alleen via het forum of via het CC. Wees je klant voor.

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen