Skip to main content

Oplevering internet

  • 17 July 2024
  • 4 reacties
  • 37 Bekeken

Goedemorgen,

Ik heb op 23 juli 2023 internet, tv en vast bellen op mijn adres besteld. Daar diverse berichten over gehad op o.a. 8-9-2023, 25-11-2023 en 13-01-2024. Alle berichten vermelden een aansluitdatum in januari-februari 2024. Inmiddels ligt er glasvezel in de straat en wordt ik 22 juli aangesloten in de woning. Exact een jaar na de bestelling.

Mijn vraag is eenvoudig: als de woning is voorzien van een glasvezelpunt, hoelang duurt het dan nog voor ik daadwerkelijk gebruik kan maken van de diensten van Odido?

Het gaat om postcodegebied 1613

Alvast mijn dank

4 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @brugk000 

Zodra je woning is aangesloten op glasvezel en dit is ook doorgegeven aan Odido dan ontvang je vanzelf een mail om een afspraak te maken met een monteur voor de installatie van de ONT en router.

Heb je het installatiepakket al in huis of nog niet?

Hallo @brugk000 

Zodra je woning is aangesloten op glasvezel en dit is ook doorgegeven aan Odido dan ontvang je vanzelf een mail om een afspraak te maken met een monteur voor de installatie van de ONT en router.

Heb je het installatiepakket al in huis of nog niet?

Nog niet ontvangen.

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @brugk000, goed dat je aan de bel trekt en sorry voor de verkeerde verwachting, ik helder dit graag snel en duidelijk voor je op! Zoals je hebt gemerkt is de netwerkbeheerder Open Dutch Fiber druk bezig om een geheel nieuw glasvezelnetwerk aan te leggen in jouw woonplaats. De oplevering van de wijkcentrale waarop de netwerkbeheerder jouw verbinding aansluit staat gepland voor 1 november 2024. Ik zie dat de kans groot is dat de netwerkbeheerder Open Dutch Fiber al op een eerder moment een glasvezelaansluiting bij je thuis zal aanleggen, maar deze kan pas geactiveerd worden vanaf 1 november. Rond 1 november zullen wij Guidion voor je inschakelen en zullen zij jou proactief benaderen voor een installatieafspraak.

Al in al heeft het dus nog een hoop voeten in de aarde. Ik ga voor je duimen dat de aanleg voorspoedig verloopt en je in november kan genieten van een gigasnelle en -goedkope glasvezelverbinding! 

Hoi @brugk000, goed dat je aan de bel trekt en sorry voor de verkeerde verwachting, ik helder dit graag snel en duidelijk voor je op! Zoals je hebt gemerkt is de netwerkbeheerder Open Dutch Fiber druk bezig om een geheel nieuw glasvezelnetwerk aan te leggen in jouw woonplaats. De oplevering van de wijkcentrale waarop de netwerkbeheerder jouw verbinding aansluit staat gepland voor 1 november 2024. Ik zie dat de kans groot is dat de netwerkbeheerder Open Dutch Fiber al op een eerder moment een glasvezelaansluiting bij je thuis zal aanleggen, maar deze kan pas geactiveerd worden vanaf 1 november. Rond 1 november zullen wij Guidion voor je inschakelen en zullen zij jou proactief benaderen voor een installatieafspraak.

Al in al heeft het dus nog een hoop voeten in de aarde. Ik ga voor je duimen dat de aanleg voorspoedig verloopt en je in november kan genieten van een gigasnelle en -goedkope glasvezelverbinding! 

Dank voor je antwoord. Of het gigasnel gaat worden moeten we afwachten, maar ik heb er het volste vertrouwen in.

Wel jammer dat er meerdere keren een verwachting is gewekt dat het uiterlijk maart 2024 zou worden opgeleverd. Nu wordt het ruim een half jaar later. Als ik dat vooraf had geweten, had ik mijn contract bij Ziggo nog een jaar kunnen verlengen met waarschijnlijk een lagere prijs dan dat ik nu betaal. Dat voordeel loop ik nu mis vanwege de “verkeerde verwachting” zoals jij dat noemt. 

Jammer dat de overstap nu zo vertraagd is.

Reageer