Skip to main content

Oplevering glasvezel Kalf - Zaandam


@MDF Infra B.V. Heeft in maart jl de aansluiting in huis geplaatst voor de glasvezel. Echter wachten wij in de straat nog steeds op de aansluiting op de wijkcentrale. Er is totaal geen communicatie wanneer dit gaat plaats vinden.

Dus de vraag luidt: Wanneer wordt de straat Koningsdiep in het Kalf Zaandam aangesloten op de glasvezel aansluiting in de wijkcentrale?

Uitgelichte reactie

11 juni 2024

Hoi @Thijssie85, leuk dat je uitkijkt naar Glasvezel, ik zie je er ook graag van genieten! Ik geef je daarom ook graag de duidelijkheid waar je naar verlangt. Ik heb de activatiedatum van de wijkcentrale voor je opgevraagd en de oplevering van de wijkcentrale staat gepland voor 20 september aanstaande. Zodra het glasvezelnetwerk volledig geactiveerd is, zullen wij je proactief benaderen voor een installatieafspraak met de monteurs van Guidion.

Geef het gerust aan als je nog vragen hebt, ik helder het graag volledig voor je op! 😃

25 reacties

Cal van Odido
Forum|alt.badge.img+4
  • Oud Moderator
  • 3618 reacties
  • 11 juni 2024

Hoi @Thijssie85, leuk dat je uitkijkt naar Glasvezel, ik zie je er ook graag van genieten! Ik geef je daarom ook graag de duidelijkheid waar je naar verlangt. Ik heb de activatiedatum van de wijkcentrale voor je opgevraagd en de oplevering van de wijkcentrale staat gepland voor 20 september aanstaande. Zodra het glasvezelnetwerk volledig geactiveerd is, zullen wij je proactief benaderen voor een installatieafspraak met de monteurs van Guidion.

Geef het gerust aan als je nog vragen hebt, ik helder het graag volledig voor je op! 😃


  • Auteur
  • is een Master Poster
  • 24 reacties
  • 11 juni 2024

Wow! Dit meen je niet?

Dus in oktober 2023 de aanvraag gedaan, en de oplevering is pas in september.
Totaal geen communicatie vanuit jullie over de stand van zaken.

Een beetje popiejopie antwoord: Leuk dat je uitkijkt … ik zie je er ook graag van genieten?

Toch bizar dat jullie totaal geen berichten sturen over wanneer het opgeleverd wordt?


  • Auteur
  • is een Master Poster
  • 24 reacties
  • 6 september 2024

Staat 20 september nog steeds op de planning. We krijgen namelijk als klant totaal geen informatie. 


  • Auteur
  • is een Master Poster
  • 24 reacties
  • 6 september 2024

Net ODF gesproken, blijkt dat Odido nog de apparatuur moe installeren in de wijkcentrale. Dit staat pas gepland in Jan 2025. Dit betekend dat we bijna een jaar wachten op de oplevering van glasvezel. Maar gelukkig hier totaal niet over worden geinformeerd.

 

Net gebeld met Odido, daar staat dat alles klaar is. Zowel de aansluiting in huis als de wijkcentrale. Wat gebeurd hier jongens?


Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • Moderator | Internet + TV
  • 14045 reacties
  • 6 september 2024

Hey @Thijssie85, ik ben voor je gaan kijken maar zie geen duidelijke informatie, gelukkig zie ik dat er al wel een ticket voor je is aangemaakt. Hopelijk komt er nu wat meer duidelijkheid! 


  • Auteur
  • is een Master Poster
  • 24 reacties
  • 12 september 2024

Helaas nog geen antwoord gekregen, wel bijna een week verder. 


Cheyenne van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator | Internet + TV
  • 2799 reacties
  • 13 september 2024

Hi @Thijssie85, ik heb het zojuist gecheckt en is er toevallig net nieuwe informatie. Het helpt je niet heel erg, maar de beheerder van de lijn en wijkcentrale geeft aan dat de planning voor de oplevering nu gepland staat voor januari 2025. Wat eerder aangegeven is door de beheerder aan jou, klopt dus. Het spijt me voor het wachten, maar wij staan simpelweg aan de zijlijn als het gaat om de oplevering in jouw straat. Wij pakken dit zelf verder op met OPF gezien de staat van de vezel die ze ons hebben doorgegeven, maar voor nu moet ik je echt vragen het af te wachten - als je dat wilt. Kan ik in de tussentijd nog wat anders voor je doen, dan hoor ik het graag!


  • Auteur
  • is een Master Poster
  • 24 reacties
  • 13 september 2024

Wachten zal wel moeten, maar maart werd september, september wordt januari. Het is allemaal niet heel netjes. 
 

Dat jullie aan de zijlijn staan ben ik t niet eens, je kan ook zorgen de de materialen in de wijkcentrale van jullie wordt geplaatst. Maar vooral het gebrek aan communicatie maakt het allemaal nog vervelender. 
 

Gelukkig is KPN ook bezig, hierdoor hoef ik straks niet bij jullie te blijven. 


  • Auteur
  • is een Master Poster
  • 24 reacties
  • 8 januari 2025

Is er al duidelijkheid wanneer de wijkcentrale wordt opgeleverd?


Teresa van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator | Internet + TV
  • 4249 reacties
  • 9 januari 2025

@Thijssie85 Ik kan mij voorstellen dat je graag gebruik wil maken van Glasvezel. Ik geef je hier graag meer duidelijkheid over! 

Ik ben meteen gaan kijken. Echter kan ik geen actieve aanvraag vinden, klopt dit? Zo niet, zou je dan de juiste gegevens toe willen voegen aan je community profiel?

Als je mij een seintje geeft wanneer je zover bent, kijk ik meteen met je mee! 


  • Auteur
  • is een Master Poster
  • 24 reacties
  • 9 januari 2025

Klopt, die heb ik laten annuleren omdat het niet is opgeleverd. Waarbij ik graag wel wil weten of de wijkcentrale al is opgeleverd ?


Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • Moderator | Internet + TV
  • 14045 reacties
  • 10 januari 2025

Hey ​@Thijssie85, er is nog geen nieuws over de wijkcentrale. Glasvezel in jouw buurt is op dit moment alleen te pre-orderen. Ik kan ook geen actuele status zien of navraag doen op dit moment omdat er geen aanvraag open staat.


  • Auteur
  • is een Master Poster
  • 24 reacties
  • 10 januari 2025

Kreeg vandaag een e-mail:

Je bestelling is geannuleerd



Hebben jullie hierin iets gedaan? (Zolang het om glasvezel gaat is t goed)


Teresa van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator | Internet + TV
  • 4249 reacties
  • 11 januari 2025

@Thijssie85 Ik ben gelijk voor je gaan kijken, maar kan deze e-mail niet terugvinden. 

Kan het zijn dat je een Mobiel abonnement of Klik&Klaar bij ons hebt? Het glasvezelabonnement is sowieso al opgezegd dus dat zit goed. 


  • Auteur
  • is een Master Poster
  • 24 reacties
  • 11 januari 2025

Beide zowel Klik en Klaar als mobiel. 


Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • Moderator | Internet + TV
  • 14045 reacties
  • 13 januari 2025

Hey ​@Thijssie85, ik zie nergens iets terug van een geannuleerde bestelling, alleen op 21-11-2024 maar dat zou gek zijn als je daar nu pas een e-mail van krijgt. 


  • Auteur
  • is een Master Poster
  • 24 reacties
  • 13 januari 2025

Heb er geen eerdere over ontvangen, in de mail staat ook niet welke bestelling of order nummer.


Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • Moderator | Internet + TV
  • 14045 reacties
  • 14 januari 2025

Wellicht dat hij dan toch van die order uit november is maar ergens een enorme vertraging heeft opgelopen ​@Thijssie85


  • 0 reacties
  • 30 januari 2025

@Tommie van Odido Er is bij ons nu van alles geïnstalleerd en vorige week zou de patch plaatsvinden. Dit is echter nog niet gebeurd, zou je wellicht kunnen kijken of je meer informatie hebt en mij eventueel per DM verder informeren? Hoor graag :) 


Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • Moderator | Internet + TV
  • 14045 reacties
  • 30 januari 2025

Hey ​XXXX, welkom op onze Community! 

Ik wil natuurlijk dat je zo snel mogelijk wordt opgeleverd. Nu ben ik meteen voor je gaan kijken en zie ik dat het FTU geplaatst is, dat gaat de goede kant op. We wachten nu inderdaad nog op de patch, die zou op de 20e plaatsvinden maar dat is niet gebeurd omdat de wijkcentrale nog niet gereed is voor activatie. Zodra deze gereed is zal de patch plaatsvinden en wordt Guidion voor je aangestuurd voor de installatie.


  • 0 reacties
  • 30 januari 2025

Dank voor je reactie ​@Tommie van Odido!

Heb je enig zicht op een planning van de wijkcentrale? Deze wordt inmiddels al 2 jaar uitgesteld dus heb wel wat behoefte aan een streefdatum.


Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • Moderator | Internet + TV
  • 14045 reacties
  • 31 januari 2025

De planning staat nu op 13 juni ​XXXX, maar dat kan nog wijzigen. 


  • Auteur
  • is een Master Poster
  • 24 reacties
  • 4 februari 2025

Misschien een idee om op onze postcode glasvezel af te halen van beschikbaar. De oplevering zou:

  • 1ste keer op 23 maart 2024
  • 2de keer op september 2024
  • 3de keer op januari 2025
  • 4de keer op juni 2025

Je mag veel van mij zeggen, maar dit is toch wel lang en bijzonder. 


Demy van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+7
  • Moderator | Mobiel
  • 81 reacties
  • 5 februari 2025

Hey ​@Thijssie85, ik begrijp je, dat uitstellen is niet prettig. Ik snap je punt, alleen baseren wij het aanbieden van Glasvezel wel of niet op wat de netwerkbeheerder ons aangeeft. Zegt deze dat Glasvezel er is of komt, dan passen wij de beschikbaarheid op de website aan. Het is echter puur aan de netwerkbeheerder hoe de planning en werkzaamheden verloopt. De planning en uitvoering liggen volledig bij hen, en wij volgen hun updates op de voet. Weet dat we je feedback waarderen en intern ook zeker zullen meenemen en bespreken!


  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties
  • 5 maart 2025

Duidelijk een gevalletje: “kun je rekenen? reken er maar niet op.”

Communicatie is slecht. Uitstel na uitstel, op een gegeven moment ben je er wel klaar mee. Odido legt het netwerk niet zelf aan, maar kan er wel achteraan. De naam van Odido staat er hierdoor slecht op en dat gaat rond in de vriendenkring en op verjaardagen.


Reageer


Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen