Skip to main content

@MDF Infra B.V. Heeft in maart jl de aansluiting in huis geplaatst voor de glasvezel. Echter wachten wij in de straat nog steeds op de aansluiting op de wijkcentrale. Er is totaal geen communicatie wanneer dit gaat plaats vinden.

Dus de vraag luidt: Wanneer wordt de straat Koningsdiep in het Kalf Zaandam aangesloten op de glasvezel aansluiting in de wijkcentrale?

Hoi @Thijssie85, leuk dat je uitkijkt naar Glasvezel, ik zie je er ook graag van genieten! Ik geef je daarom ook graag de duidelijkheid waar je naar verlangt. Ik heb de activatiedatum van de wijkcentrale voor je opgevraagd en de oplevering van de wijkcentrale staat gepland voor 20 september aanstaande. Zodra het glasvezelnetwerk volledig geactiveerd is, zullen wij je proactief benaderen voor een installatieafspraak met de monteurs van Guidion.

Geef het gerust aan als je nog vragen hebt, ik helder het graag volledig voor je op! 😃


Wow! Dit meen je niet?

Dus in oktober 2023 de aanvraag gedaan, en de oplevering is pas in september.
Totaal geen communicatie vanuit jullie over de stand van zaken.

Een beetje popiejopie antwoord: Leuk dat je uitkijkt … ik zie je er ook graag van genieten?

Toch bizar dat jullie totaal geen berichten sturen over wanneer het opgeleverd wordt?


Staat 20 september nog steeds op de planning. We krijgen namelijk als klant totaal geen informatie. 


Net ODF gesproken, blijkt dat Odido nog de apparatuur moe installeren in de wijkcentrale. Dit staat pas gepland in Jan 2025. Dit betekend dat we bijna een jaar wachten op de oplevering van glasvezel. Maar gelukkig hier totaal niet over worden geinformeerd.

 

Net gebeld met Odido, daar staat dat alles klaar is. Zowel de aansluiting in huis als de wijkcentrale. Wat gebeurd hier jongens?


Hey @Thijssie85, ik ben voor je gaan kijken maar zie geen duidelijke informatie, gelukkig zie ik dat er al wel een ticket voor je is aangemaakt. Hopelijk komt er nu wat meer duidelijkheid! 


Helaas nog geen antwoord gekregen, wel bijna een week verder. 


Hi @Thijssie85, ik heb het zojuist gecheckt en is er toevallig net nieuwe informatie. Het helpt je niet heel erg, maar de beheerder van de lijn en wijkcentrale geeft aan dat de planning voor de oplevering nu gepland staat voor januari 2025. Wat eerder aangegeven is door de beheerder aan jou, klopt dus. Het spijt me voor het wachten, maar wij staan simpelweg aan de zijlijn als het gaat om de oplevering in jouw straat. Wij pakken dit zelf verder op met OPF gezien de staat van de vezel die ze ons hebben doorgegeven, maar voor nu moet ik je echt vragen het af te wachten - als je dat wilt. Kan ik in de tussentijd nog wat anders voor je doen, dan hoor ik het graag!


Wachten zal wel moeten, maar maart werd september, september wordt januari. Het is allemaal niet heel netjes. 
 

Dat jullie aan de zijlijn staan ben ik t niet eens, je kan ook zorgen de de materialen in de wijkcentrale van jullie wordt geplaatst. Maar vooral het gebrek aan communicatie maakt het allemaal nog vervelender. 
 

Gelukkig is KPN ook bezig, hierdoor hoef ik straks niet bij jullie te blijven. 


Is er al duidelijkheid wanneer de wijkcentrale wordt opgeleverd?


@Thijssie85 Ik kan mij voorstellen dat je graag gebruik wil maken van Glasvezel. Ik geef je hier graag meer duidelijkheid over! 

Ik ben meteen gaan kijken. Echter kan ik geen actieve aanvraag vinden, klopt dit? Zo niet, zou je dan de juiste gegevens toe willen voegen aan je community profiel?

Als je mij een seintje geeft wanneer je zover bent, kijk ik meteen met je mee! 


Klopt, die heb ik laten annuleren omdat het niet is opgeleverd. Waarbij ik graag wel wil weten of de wijkcentrale al is opgeleverd ?


Hey ​@Thijssie85, er is nog geen nieuws over de wijkcentrale. Glasvezel in jouw buurt is op dit moment alleen te pre-orderen. Ik kan ook geen actuele status zien of navraag doen op dit moment omdat er geen aanvraag open staat.


Kreeg vandaag een e-mail:

Je bestelling is geannuleerd



Hebben jullie hierin iets gedaan? (Zolang het om glasvezel gaat is t goed)


@Thijssie85 Ik ben gelijk voor je gaan kijken, maar kan deze e-mail niet terugvinden. 

Kan het zijn dat je een Mobiel abonnement of Klik&Klaar bij ons hebt? Het glasvezelabonnement is sowieso al opgezegd dus dat zit goed. 


Beide zowel Klik en Klaar als mobiel. 


Hey ​@Thijssie85, ik zie nergens iets terug van een geannuleerde bestelling, alleen op 21-11-2024 maar dat zou gek zijn als je daar nu pas een e-mail van krijgt. 


Heb er geen eerdere over ontvangen, in de mail staat ook niet welke bestelling of order nummer.


Wellicht dat hij dan toch van die order uit november is maar ergens een enorme vertraging heeft opgelopen ​@Thijssie85


Reageer