Skip to main content
Beantwoord

Glasvezel is niet te bestellen in "Mijn Odido"

• July 1, 2025
  • 6 reacties
  • 47 Bekeken

Onlangs is hier glasvezelkabel gelegd door Odido en zijn ook de aansluitingen naar de woningen getrokken, die deze aansluiting wilde hebben, wij hadden ook aangegeven om deze graag te willen hebben, daar wij ook Odido hebben voor internet en telefoon. De monteurs die buiten bezig waren zijn er toen mee opgehouden, zonder bij mij, op 3 hoog in een appartement, de aansluiting te realiseren, terwijl ik deze glasvezelaansluiting wel wil hebben van Odido en ook had aangegeven om deze gratis te laten plaatsen/monteren.

Nu staat er in “Mijn Odido” bij mijn abonnement dat ik Glasvezel kan bestellen, omdat deze beschikbaar is op mijn adres. Ik heb het geprobeerd om te bestellen, maar het lukt gewoonweg niet, ik kan daar bij het bestellen de beschikbare verbindingen niet zien, dus ook niet uitkiezen. Wel kan ik de gewenst aansluitdatum invullen, maar als ik het dan wil verzenden werkt de verzendknop gewoonweg niet.

Ik heb over bovenstaande contact gezocht, middels de telefoon met de klantenservice, maar de dame aan de lijn keek even mee en zei dat ik geduldig moet afwachten, wanneer ik hier wel op de site de glasvezel kan bestellen… Nou, ik ben inmiddels een poosje verder en het lukt nog steeds niet… Ik denk dat dit domweg komt omdat ik hier binnen geen glasvezelaansluiting heb zitten van Odido, maar is buiten mijn schuld om niet aangesloten, de monteurs waren ineens met de noorderzon vertrokken, zonder mij te verwittigen, terwijl ik wel had aangegeven om een aansluiting te plaatsen.

Kortom, ik hoop dat een moderator mij kan helpen, om deze glasvezelaansluiting toch nog te realiseren, zodat ik mijn internetaansluiting om kan laten zetten naar Glasvezel. De kabels lopen al naar boven alleen moet hij dan op de 3e etage wel bij mij naar binnen getrokken worden.

Ik zit trouwens ook nog aan een 2 jarig contract vast, bij Odido, nl. vanaf maart 2025 t/m maart 2027, deze had ik gerealiseerd omdat ik voorheen jaren bij Tele2 zat, maar deze gaf aan te gaan stoppen en mij adviseerde over te stappen naar Odido, wat ik toen gedaan hebt, omdat ik altijd reuze tevreden was over hen en dat ik dat ook over Odido zou gaan worden… , nou.. deze eerste ervaring vind ik nou bepaald niet zo'n goede start.., jammer...

Alvast vriendelijk dank voor eventuele raad en/of hulp in bovenstaande.

Ruud Koet

Leiden

Beste antwoord door Waqqas

Hallo ​@Ruud Koet 

Wat geeft de postcodecheck op de website nu aan?

Ik weet wel dat er wat vertraging kan optreden bij hoogbouw ivm toestemmingen die nodig zijn.

De netwerkbeheerder of aanbieder moet zorgen dat het glasvezelnetwerk klaar is voor gebruik, niet Odido.

6 reacties

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 23238 reacties
  • Antwoord
  • July 1, 2025

Hallo ​@Ruud Koet 

Ik weet wel dat er wat vertraging kan optreden bij hoogbouw ivm toestemmingen die nodig zijn.

De netwerkbeheerder of aanbieder moet zorgen dat het glasvezelnetwerk klaar is voor gebruik, niet Odido.

• Auteur
  • is een Master Poster
  • 18 reacties
  • July 1, 2025

Goedenavond 

De postcodecheck op de website geeft gewoon aan dat Glasvezel beschikbaar is.

Met vriendelijke groet 

Ruud Koet  

huisnr. 118

2324GG 

Leiden 

• Auteur
  • is een Master Poster
  • 18 reacties
  • July 1, 2025

Hallo ​@Ruud Koet 

Goedenavond 

De postcodecheck, op de site, geeft gewoon aan dat Glasvezel beschikbaar is op dit adres.

Huisnr. XXXX

2324GG  Leiden 

Met vriendelijke groet 

Ruud Koet 

Moderator edit: Het is niet verstandig om persoonlijke gegevens online te delen.

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 23238 reacties
  • July 1, 2025

@Ruud Koet 

Je zou gewoon in je Odido account bij abonnement naar internet wijzigen kunnen gaan en dan zie je daar dat er een nieuw netwerk beschikbaar is.

Na aanvraag van de migratie zal Odido de aannemer aansturen om een glasvezelaansluitpunt te maken bij jou.

• Auteur
  • is een Master Poster
  • 18 reacties
  • July 1, 2025

@Ruud Koet 

Je zou gewoon in je Odido account bij abonnement naar internet wijzigen kunnen gaan en dan zie je daar dat er een nieuw netwerk beschikbaar is.

Na aanvraag van de migratie zal Odido de aannemer aansturen om een glasvezelaansluitpunt te maken bij jou.

Dat gaat dus juist niet, het staat er wel, maar ik kan het niet versturen.

• Auteur
  • is een Master Poster
  • 18 reacties
  • July 9, 2025

@Ruud Koet 

Even een algemene vraag, moet eerst KPN de binnen aansluiting realiseren, voordat ik Glasvezel van Odido kan aanvragen? Dit gaat geloof ik eerdaags wel gebeuren hier in de buurt…

H.G.

Ruud