Door gemaakte fouten bij Odido ( zijn bekend) omdat mijn Thuiscontract niet werd verlengd maar afgezegd kreeg ik toch een nieuw installatiepakket thuis en moest het oude worden retour gezonden. Er is veel over en weer gebeld met als resultaat: alles in nu in orde en het installatiepakket konden we niet meer tegenhouden en is onderweg. Afspraak :weigeren aan de deur als het bezorgd zou worden door DHL. Dat heb ik gedaan. Pakket is retour DHL depot gegaan en na een week teruggezonden aan Odido. Ik heb gebeld naar de klantenservice hoe nu verder. Er stond inderdaad een aantekening dat DHL het ging terugsturen. DHL laat weten dat dat wel 10 dagen kan duren. Krijg ik nu bericht als het bij Odido retour is ontvangen? En kan ik nu geen boete of rekening krijgen voor dat installatiepakket wat ik dus niet in mijn bezit heb? Kunt u dit voor mij nazien en even uitleggen hoe nu de procedure is? Het heeft me al teveel energie en uren gekost om nu het volgende te krijgen. Want wel vervelend als ik een mail ontvang dat de apparatuur nog niet terug is ontvangen. Graag hulp!!
- Home
- Community overzicht
- Internet en TV
- Van bestelling tot installatie
- retourzending ongevraagd installatiepakket
retourzending ongevraagd installatiepakket
- June 26, 2025
- 46 reacties
- 480 Bekeken
- is Prince of Content
Hallo Demy,
Het probleem is inmiddels opgelost Heb nu gewoon 1 werkzaam abonnenent en 1 inactief Dat inactieve was het probleem. Had een onterechte boete gekregen voor niet terugzenden apparatuur, maar die was allang ontvangen.en handmatig verwerkt.
Hopelijk is de rust weergekeerd!
MVG
Elisaberh-46
46 reacties
- Odido Superuser
- June 26, 2025
Hallo
Heb je nu wel of geen abonnement bij Odido?
Volgens mij had je de oude router terug moeten sturen aangezien die router gekoppeld was aan je abonnement. Het serienummer van de router die Odido terug krijgt zal nu niet overeenkomen met het serienummer van de router die Odido retour verwacht.
Ik denk dat je dus wel een herinnering zal krijgen.
- Auteur
- is Prince of Content
- June 26, 2025
Hallo
Volgens mij had je de oude router terug moeten sturen aangezien die router gekoppeld was aan je abonnement. Het serienummer van de router die Odido terug krijgt zal nu niet overeenkomen met het serienummer van de router die Odido retour verwacht.
Hallo
Ja ik heb al een jaar een abonnement bij Odido en dat heb ik nu verlengd.Alles werkt goed. Maar omdat er iets mis was gegaan en een medewerker dacht dat ik mijn abonnement beëindigen wilde, ging het fout. Het kon niet teruggedraaid, alleen maar als ik meteen een nieuw contract afsloot. Dat wilde ik niet; ik wilde herstel en verlenging gewoon van het oude.Toen heeft een zeer deskundig iemand bij Odido mij daarbij geholpen en het alsnog in orde gemaakt. Alles geregeld dus, zou je zeggen. Ik hoefde uiteraard niets terug te sturen, want er was niks terug te sturen. Alleen: het zgn. nieuw afgesloten contract waarvoor apparatuur dan nodig zou zijn,werd niet verwijderd. Ik kreeg die dus toegestuurd. In overleg met de medewerkster bij Odido van de klantenservice moest ik het pakket weigeren aan de deur en dan was het klaar. Niet dus. DHLheeft het wel teruggestuurd maar omdat het 10 dagen mag duren voordat het retour is bij de verzender duurt het even. Inmiddels de email vanOdido dat de apparatuur er nog niet was. Ik weer gebeld. Er staat bij Odido wel dat DHLhet heeft retour gestuurd. Mijn vraag is: krijg ik bericht als het is ontvangen? En een oude router heb ik niet, want er is niks vervangen. Ik heb alles wat ik altijd had en het nieuwe, waar ik niet om gevraagd heb, is teruggestuurd door DHL. Hoe gaat dit nu verder? Ik heb er al vele uren telefoneren en stress aan besteed. Kunnen jullie dit nu uitzoeken voor me? Want ik heb gewoon mijn oude abonnement gehouden, dus moet Odido dit maar uitzoeken, en ik kan niet meer doen dan ik gedaan heb. Graag jullie hulp hierbij.
P.S. Wat bedoel je met een herinnering? Een boete of zoiets? Dat zou toch te gek zijn! Bij Odido hebben ze die fout gemaakt enh ik zit met al die ellende en deze nasleep. Graag hulp!
- Odido Superuser
- June 26, 2025
Je krijgt een bevestiging van Odido zodra het retour gestuurde apparatuur verwerkt is. Wat geeft de DHL app/website aan?
- Auteur
- is Prince of Content
- June 26, 2025
Je krijgt een bevestiging van Odido zodra het retour gestuurde apparatuur verwerkt is. Wat geeft de DHL app/website aan?
In de app van DHL staat: Retour naar ODIDO NETHERLANDS B.V. Dat was 13 juni
De volgende dag: opnieuw gelabeld voor retour naar de verzender.
De volgende dag staat er: Zending nog niet ontvangen of verwerkt.
Op 17 juni staat er:Gescand in het landelijk sorteercentrum.
Ik heb daarna gechat met DHL en er werd gezegd dat het 10 dagen kan duren voordat het daadwerkelijk bij de verzender ( Odido) afgeleverd wordt.
En daarna gebeld met Odido. De klantenservice zei dat er bericht staat dat DHL het gaat verzenden naar Odido. Dan komt het toch goed? Ik denk dat er bij Odido staat dat DHLhet pakker gaat terugsturen maar dat het op dat moment nog niet was gebeurd. Zoiets. Als de retour gestuurde apparatuur verwerkt is, zou het toch verder goed moeten zijn??
- Auteur
- is Prince of Content
- June 27, 2025
In de app van DHL staat: Retour naar ODIDO NETHERLANDS B.V. Dat was 13 juni
De volgende dag: opnieuw gelabeld voor retour naar de verzender.
De volgende dag staat er: Zending nog niet ontvangen of verwerkt.
Op 17 juni staat er:Gescand in het landelijk sorteercentrum.
Ik heb daarna gechat met DHL en er werd gezegd dat het 10 dagen kan duren voordat het daadwerkelijk bij de verzender ( Odido) afgeleverd wordt.
En daarna gebeld met Odido. De klantenservice zei dat er bericht staat dat DHL het gaat verzenden naar Odido. Dan komt het toch goed? Ik denk dat er bij Odido staat dat DHLhet pakker gaat terugsturen maar dat het op dat moment nog niet was gebeurd. Zoiets. Als de retour gestuurde apparatuur verwerkt is, zou het toch verder goed moeten zijn??
Mag ik aub een reactie hierop? Straks gaat er iets verkeerd en daar kan ik niks aan doen. Ik heb de gegevens van DHL hierboven gestuurd. Kunnen jullie dat voor me nakijken??
- Oud-Moderator
- June 28, 2025
Hoi
- Auteur
- is Prince of Content
- June 28, 2025
Hallo Ishana,
Dank voor het bericht!! Het is dus nu in orde en met mijn abonnement alles ok?
Dit was wel een gestress. Dus mijn retour is aangekomen? En verwerkt?
Mag ik dat nog even bevestigd krijgen?
Dan kan ik dit loslaten en eindelijk geloven dat die problemen voorbij zijn.
Ik denk dat de interne communicatie nog wel wat verbetering kan gebruiken, maar voor nu ben ik gerustgesteld en hoop dat die mails nu achterwege blijven.
Dank voor je hulp!Jij ook fijn weekend. PS, nu krijg ik een mailtje dat mijn bestelling is geannuleerd. Wat betekent dat?
Is dat de retourzending die je handmatig hebt verwerkt? Want er is niks geannuleerd. Dat was begin juni.Nu is alles goed. Graag nog een reactie!!!🥵
- Oud-Moderator
- June 28, 2025
Hoi
- Auteur
- is Prince of Content
- June 28, 2025
Ok; bedankt voor de duidelijke uitleg en de geruststelling.
Ook een fijn weekend!😃
- Auteur
- is Prince of Content
- July 3, 2025
Vandaag weer een mail gekregen met de dreiging dat ik €75,00 moet betalen omdat de apparatuur niet retour is gezonden.
Het is dus NIET in orde.
Heb weer gebeld en er zou iets aan gedaan worden zodat ik geen mails meer met dreigende taal kreeg.
Maar jullie hadden dat toch in orde gemaakt voor me?
Wat nu? Nu wordt binnen 4 weken dat bedrag afgeschreven. Terwijl ik bericht heb ontvangen van Ishana dat het pakket retour is ontvangen.
Hoe zit het nu? Ik raak totaal overspannen van dit hele gedoe! Graag nu een eind hieraan. Help aub.
- Moderator | Internet + TV
- July 4, 2025
Hey
Ik heb het direct voor je gecontroleerd en alles is inmiddels handmatig afgemeld in ons systeem. Mocht je onverhoopt toch nog een bericht hierover ontvangen, laat het me dan direct weten, dan trek ik het meteen voor je recht. Ik zorg dat dit verder netjes wordt afgesloten. Bedankt voor je geduld!
- Auteur
- is Prince of Content
- July 4, 2025
Dank je wel Tommie! Zal meteen reageren als ik weer een mail ontvang.En als nu die € 75,00 wordt afgeschreven? Want daarmee wordt gedreigd.
Hoop echt dat dit nu het laatste was.
Bedankt voor je bericht.
- Auteur
- is Prince of Content
- July 5, 2025
Kan ik nu geen mails meer ontvangen over dat retour zenden van een onterecht ontvangen en geweigerd installatiepakket? Het klinkt nogal dreigend, zoiets, terwijl er intern een fout is gemaakt bij Odido. Enige compensatie zou wel op zijn plaats zijn onderhand.
Graag nog een reactie hierop, waarvoor dank!
- Oud-Moderator
- July 6, 2025
Hoi
- Auteur
- is Prince of Content
- July 6, 2025
Hallo Ishana,
Nogmaals dank voor je bericht. Ik zal een onverhoopt te ontvangen mail over een boete dan negeren, al komt het niet fijn over dankzij het, in dit geval, falende systeem.
Dat bedrag van € 75 kan dus niet afgeschreven worden? Maar als die mails automatisch komen, dan toch ook die afschrijving? Of zie ik dat niet goed? En hoe lang kunnen de te negeren mails doorgaan?
Graag nog een keer je hulp, dan heb ik mogelijk een rustige zondag.
Dank je wel alvast en voor jou ook een mooie zondag.
- Auteur
- is Prince of Content
- July 13, 2025
Hallo Ishana,
Nogmaals dank voor je bericht. Ik zal een onverhoopt te ontvangen mail over een boete dan negeren, al komt het niet fijn over dankzij het, in dit geval, falende systeem.
Dat bedrag van € 75 kan dus niet afgeschreven worden? Maar als die mails automatisch komen, dan toch ook die afschrijving? Of zie ik dat niet goed? En hoe lang kunnen de te negeren mails doorgaan?
Graag nog een keer je hulp, dan heb ik mogelijk een rustige zondag.
Dank je wel alvast en voor jou ook een mooie zondag.
Hallo Ishana, krijg ik nog aub een reactie op mijn vraag over die € 75,00?
- July 14, 2025
Heb je vragen of kan ik nog ergens bij helpen? Laat het mij dan weten. Ik ben er voor je!
- Auteur
- is Prince of Content
- August 23, 2025
Dus TOCH vanmorgen bericht ontvangen dat ik een boete van €75 moet betalen die rond 27 augustus wordt afgeschreven!! Ik loop de ene stress na de andere op bij Odido.
Daarnet meteen gebeld en het zal rechtgezet worden.
Maar hoe kan dit nu gebeurd zijn? En hopelijk wordt het niet afgeschreven? Willen jullie dit nazien voor me? Ik zou een mail gaan ontvangen dat het bedrag gecrediteerd wordt..maar zo niet, dan is het nog niet opgelost. Graag jullie hulp z.s.m
- Auteur
- is Prince of Content
- August 23, 2025
Dus TOCH vanmorgen bericht ontvangen dat ik een boete van €75 moet betalen die rond 27 augustus wordt afgeschreven!! Ik loop de ene stress na de andere op bij Odido.
Daarnet meteen gebeld en het zal rechtgezet worden.
Maar hoe kan dit nu gebeurd zijn? En hopelijk wordt het niet afgeschreven? Willen jullie dit nazien voor me? Ik zou een mail gaan ontvangen dat het bedrag gecrediteerd wordt..maar zo niet, dan is het nog niet opgelost. Graag jullie hulp z.s.m
Heb je vragen of kan ik nog ergens bij helpen? Laat het mij dan weten. Ik ben er voor je!
Kunnen jullie mij helpen. Ik voel me erg bedreigd door die boetemail van € 75 die foutief is verzonden, die niet meer zou komen en toch komt. En wordt binnenkort WEL afgeschreven, terwijl de medewerkers laten weten dat nu alles goed is en er niets meer kan gebeuren. De fout zit volledig aan de kant van Odido en ik ben daarvan al maandenlang de dupe. Mijn stresslevel is erg hoog weer hiervan geworden en ik viel me bedreigd. Belofte is nu dat ik maandag een crediteringnota ontvang, “als het goed is". Graag zo spoedig mogelijk hulp van iemand hierbij.
- Auteur
- is Prince of Content
- August 23, 2025
Goede avond, die €75 is de eerste factuur van het foutieve abonnement dat met veel gedoe is geannuleerd . Het installatiepakket kon niet meer tegengehouden worden.
Ik heb het geretourneerd en daar bericht van gekregen.
Het is bij jullie handmatig in orde gebracht.
Toen zou ik een boete krijgen, nu is het diezelfde €75 als 1e factuur van mijn niet bestaande abonnement met een heel ander klantennummer dan mijn eigen klantnummer. Het wordt de 27e afgeschreven!! Maar dat mag helemaal niet. Wat nu?
Ik wil dat het de komende week nu helemaal in orde komt en ik geen dreigend overkomende mails meer krijg en dat er niet zomaar geld van mijn rekening wordt gehaald van een niet bestaand abonnement.
Ik ben hier onderhand helemaal overspannen van.
Hulp aub!
- is een gewaardeerde antwoordgever
- August 24, 2025
Je stuurt nu in korte tijd 3x hetzelfde bericht.
- Auteur
- is Prince of Content
- August 24, 2025
Albert,ja dat klopt. Ben er ook overspannen van geraakt. Hopelijk hoor ik idd na het weekend iets.
- Auteur
- is Prince of Content
- August 25, 2025
Vandaag een email ontvangen dat er 27 augustus een bedrag van € 75 wordt afgeschreven “van de bij ons bekende rekening” voor de 1e betaling van het abonnement. Met een klantnummer dat niet van mij is . Was van een allang geannuleerde fout die bij Odido was gemaakt. Het staat ook al aangekondigd bij mijn bank bij de binnenkort af te schrijven bedragen. Er wordt dus zomaar een bedrag afgeschreven waar geen recht op is!! Al 3 maanden ben ik bezig om mijn verlengde abonnement in orde te maken. Steeds wordt beloofd dat alles goed staat en het in orde is…..dat ik geen dreigend overkomende mails meer krijg, maar niets is minder waar. Het hele systeem bij Odido klopt niet…..en de klant, in dit geval ik, is daar de dupe van. Wie lost dit uiteindelijk op? Ik kan het bedrag storneren, maar daarmee komt er nog geen eind aan, want klopt de administratie nog niet. Graag aub opheldering en hulp.
- August 26, 2025
Hey
Ik heb je dossier erbij gepakt en gezien dat de vergoeding helaas vastgelopen was in ons systeem. Dit heb ik nu direct goedgezet, waardoor het bedrag zo snel mogelijk wordt vergoed. Je hoeft hier verder niets meer voor te doen. Nogmaals mijn oprechte excuses voor de overlast en frustratie die dit heeft veroorzaakt. Ik begrijp heel goed dat dit niet prettig voor je is geweest. We zorgen ervoor dat dit nu netjes wordt afgerond zodat jij je hier geen zorgen meer over hoeft te maken.
- Auteur
- is Prince of Content
- August 26, 2025
Dank je wel Tommie voir je antwoord.
Ik heb het bedrag gisteren gestorneerd.
Hoe gaat het nu verder? Wordt het nu verrekend en is het klaar?
Was die €75 nu een factuur voor een abo dat niet bestaat ( mijn normale abo betaal ik netjes elke maand) of was het een boete voor zgn niet retour gezonden installatiepakket dat niet meer tegen te houden was door Odido?
En ben ik nu verder van het hele gedoe af? Ontvang ik geen mails meer voor wat dan ook, behalve de reguliere mails?
Dus gewoon 1 abo voor thuis en 1 mibiel abo? Geen aanmaningen of dreigend overkomende berichten?
Graag nog een laatste beticht van je hierover.
Alvast bedankt.
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.
OKDit bestand kan niet worden gedownload
Sorry, onze virusscanner heeft bepaald dat dit bestand niet veilig is om te downloaden.
OK