Skip to main content
Beantwoord

Chaos na verhuizing

• July 7, 2025
  • 8 reacties
  • 50 Bekeken

• is een Top Poster
  • 6 reacties

Beste Odido,

Helaas lukt het me niet om de verhuizing goed te verwerken, in mijn oude woning had ik dubbelglas (ODF en KPN).

Ik mijn nieuwe woning heb ik nog enkel glas (KPN) maar als het goed is heb ik volgende week ook een aansluiting van ODF.

De afgelopen 2,5 maanden heb ik klik en klaar, tijdelijk. Deze gaat weer weg zodra ik vast internet heb.

Maar, ik had dus doorgegeven dat ik ben verhuisd. Sindsdien zie ik een geannuleerde bestelling, ik heb 1maal een modem ontvangen een tijdje terug en die heb ik maar terug gestuurd omdat dat moest, volgens een mail zonder uitleg.

Nu heb ik daarna opnieuw een bestelling geplaatst, met een installatiedatum in de toekomst, zodat ik er zeker van was dat hij niet geannuleerd wordt. Kan deze aangepast worden en heb ik dan vanaf volgende week vast internet ?

Ik heb geen zin om te bellen omdat mijn verhaal te complex is, terugbellen door de expert gebeurt pas na een paar weken en net op het juiste moment waardoor het ook niet lukt.

Ik heb zelf ook nog een mobiele telefoon van odido en mijn vrouw ook. Dus de korting moet ook mee, facturen staan nog op het oude adres helaas.

Met vriendelijke groet,

Inanc

Beste antwoord door eric

Op het forum kun je geen abonnementen afsluiten. Moderators kunnen alleen doorverwijzen naar de sales afdeling via 0800-0092. Of je annuleert eerst alles (behalve K&K) en dan start je met een frisse aanvraag vanuit je My-odido omgeving zodat ook de relatie met het klantvoordeel wordt gelegd,

8 reacties

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 23304 reacties
  • July 7, 2025

Hallo ​@iyigit 

Bij een verhuizing wordt het contract voor je oude woning geannuleerd en voor je nieuwe woning ga je een nieuw contract aan, mogelijk ontvang je ook nieuwe apparatuur voor in je nieuwe woning.

Heb je de juiste ONT en router die je eens kan testen in je nieuwe woning? Anders moet een moderator even meekijken, vul alvast alle privé velden in je community profiel in.

Heb je al een afspraak met Guudion kunnen maken voor die nieuwe bestelling?

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 6 reacties
  • July 7, 2025

Ja de oude spullen van de oude woning heb ik toen allemaal terug gestuurd.

Toen hebben ze een nieuwe set opgestuurd maar ze hebben dus nu die nieuwe contract eerst inlaten gaan en apparatuur opgestuurd. Vervolgens hebbn ze die zelf weer geannuleerd zomaar, en heb ik die nieuwe spullen maar terug gestuurd omdat dat moest.

Nee de leverdatum staat nog in september, die moet worden teruggezet naar volgende week.

ODF komt volgende week dinsdag glas naar binnen trekken.

rvk01
Forum|alt.badge.img+4
  • is een legendarische user
  • 2277 reacties
  • July 7, 2025

Het kan natuurlijk wel langer duren voordat ODF ook daadwerkelijk in de wijkcentrale is aangesloten. Maar wellicht is het beter om te wachten tot je echt een werkende ODF aansluiting hebt. Misschien dat dit qua prijs n.l. ook nog wat kan schelen. (Maar de ODF aansluiting zie je momenteel natuurlijk nog niet in de bestelprocedure omdat deze nog niet gereed gemeld is.)

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 6 reacties
  • July 16, 2025

Ik heb nu 2 aansluitingen thuis, ODF en KPN. Beste Odido, kunnen jullie mij nu aansluiten ? dankuwel.

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 10176 reacties
  • July 16, 2025

Als ODF in de woning zit, zal de postcode checker van Odido uitwijzen dat je de lage prijs gaat betalen voor een glasvezel aansluiting. Zeg maar zonder de KPN toeslag..  Klanten die alleen KPN binnen hebben betalen die toeslag wel. Daarom zie je 2 verschiillende maandprijzen maar kan Odido dus wel bij veel huishoudens leveren. 

Wat ​@rvk01 al aangeeft, de huisaansluiting is 1, de POP aansluiting is 2. Als je een aanvraag hebt lopen voor jouw adres, dan krijg je bericht en spullen van Odido zodra aansluiten over de hele ODF keten kan. Als je eigenlijk per direct daar internet nodig hebt zo je voor de tussenliggende periode klik en klaar kunnen nemen. Dat is maandelijks opzegbaar en in bijna heel Nederland leverbaar. Kijk even naar de postcode checker.

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 6 reacties
  • July 16, 2025

Ik heb al klik en klaar,

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 10176 reacties
  • Antwoord
  • July 16, 2025

Op het forum kun je geen abonnementen afsluiten. Moderators kunnen alleen doorverwijzen naar de sales afdeling via 0800-0092. Of je annuleert eerst alles (behalve K&K) en dan start je met een frisse aanvraag vanuit je My-odido omgeving zodat ook de relatie met het klantvoordeel wordt gelegd,

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 6 reacties
  • July 16, 2025

Ik ga wel weer bellen. Bedankt