Skip to main content
Beantwoord

internet abonnement besteld op 1 maart en nog steeds niet opgeleverd

• June 24, 2025
  • 15 reacties
  • 136 Bekeken

Hi!

Ik heb op 1 maart een glasvezelabonnement besteld. Bevestiging gekregen en Odido zou mijn Ziggo opzeggen. Netjes bevestiging van Ziggo gekregen dat de overstapaanvraag geaccepteerd. Mooi, loopt soepel!

En vanaf dat moment is het stil... De app en website blijven hangen op "overstap aanvraag geaccepteerd". Na enkele weken eens gebeld met de klantenservice. Heel vriendelijke mevrouw gesproken die echt wel haar best heeft gedaan om alles uit te zoeken. Er was blijkbaar iets fout gegaan,dat was nu rechtgezet en ik zou binnenkort een afspraak krijgen van de installateur.

Weer stil. Weer een maand later nog maar eens gebeld. Weer hetzelfde verhaal. En weer stilte.

Ik ben het inmiddels wel beu, mijn geduld is wel op, wat me niet zo raar lijkt. Ik zit na bijna vier maanden nog steeds overpriced bij Ziggo! Wat kan ik hier nog meer doen om tot een oplossing te komen?

Groeten,

Pim

Beste antwoord door PimdeS

@PimdeS Ik kan mij goed voorstellen dat je graag wil weten wat je kan verwachten. Ik heb direct gekeken of er inmiddels al meer bekend is. 

Ik zie dat mijn collega's van het Fiber team op 18 juli nog navraag hebben gedaan bij de netwerkbeheerder over de code die zij aan ons doorgeven. Deze code houdt in dat de port status niet vrij is. Om te achterhalen wanneer dit wel het geval is, zitten mijn collega's er boven op. Echter, heeft de netwerkbeheerder nog niet op gereageerd op ons laatste bericht. 

Ik heb navraag gedaan bij mijn collega van het Fiber team. Alleen vermoed hij dat het in de nabije toekomst niet mogelijk is om jouw adres op te leveren. Je zou eventueel kunnen overwegen om je bestelling te annuleren en tijdelijk voor DSL te gaan, dit is namelijk wel direct leverbaar op jouw adres. Daarnaast hebben we ook nog Klik&Klaar Internet, waarbij je toegang krijgt tot ons razendsnelle 5G-netwerk. Op onze website lees je hier alles over. 

Mijn collega kan nog geen duidelijke indicatie geven over wanneer er op jouw adres wel Glasvezel beschikbaar is. Ik adviseer je hiervoor onze website in de gaten te houden. Wanneer je Glasvezel dan weer kan bestellen, kan je dit doen in je bestaande DSL-abonnement (als je deze afsluit). Op die manier geniet je van DSL terwijl er ondertussen aan wordt gewerkt om Glasvezel gereed te krijgen. 

Heb je vragen of kan ik nog iets voor je doen? Laat het mij vooral weten. Ik ben er voor je! 

Kijk dit is een reactie waar ik iets mee kan. Het heeft dus gewoon simpelweg geen zin om erop te zitten wachten. (Een beetje jammer dat ik dit pas te horen krijg als ik er zelf meermaals achteraan zit, maar goed...) Ik zie nu ook dat als ik nu de glasvezelcheck invul er staat dat het niet beschikbaar is op mijn adres. Eerder stond er van wel. Een dubbelcheck bij KPN geeft ook aan dat het niet beschikbaar is op mijn adres.

OK, bestelling wordt geannuleerd en we gaan weer eens kijken waar ik dan het voordeligste terecht kan.

15 reacties

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • Moderator | Internet + TV
  • June 25, 2025

Hoi ​@PimdeS, welkom op onze community!

Ik wil natuurlijk dat de overstap ook vloeien verloopt. Daarom onderzoek ik dit graag voor je. Zou je voor mij alleen je profiel willen aanvullen met de laatste 4 cijfers van je IBAN? Als je mij dan hier een seintje geeft dan duik ik er direct voor je in. Hopelijk kan ik je dan meer duidelijkheid geven over de oplevering! Alvast bedankt. 

• Auteur
  • is een Top Poster
  • June 25, 2025

Hoi Tommie,

Staat er nu in. Ik hoor graag van je!

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • June 26, 2025

Hoi ​@PimdeS, dankje voor het aanvullen van je gegevens, echter komen de laatste 4 cijfers van je IBAN niet overeen met het abonnement. Zou je die nog willen controleren? Dan duik ik er graag voor je in! Alvast bedankt. 

• Auteur
  • is een Top Poster
  • June 26, 2025

Hoi ​@Tommie van Odido ,

Ah stom! Verschil tussen eigen en gezamenlijke rekening. Nu gecorrigeerd.

Dank je!

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • June 27, 2025

Hey ​@PimdeS, geeft niks haha! 

Ik zie dat VWT het ticket niet accepteerd doordat de lijn status niet vrij is. Ik heb hiervoor navraag gedaan bij onze activatie desk en ik heb een ticket aangemaakt. Hopelijk krijgen we dan wat meer duidelijkheid hierover!  

• Auteur
  • is een Top Poster
  • June 28, 2025

Dank je. Maar wat is VWT?

Overigens kreeg ik gisteren nog een bericht dat de overstapservice maar 90 dagen open mag staan en dit morgen afloopt. Dus nu moet ik zelf ook de overstap afstemmen met oplevering van odido, met dus waarschijnlijk als gevolg dat ik een maand dubbel loop te betalen... Het wordt wel mooi zo...

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • June 28, 2025

Hallo ​@PimdeS 

VWT is VolkerWessels Telecom (de aannemer).

• Auteur
  • is een Top Poster
  • July 7, 2025

@Tommie van Odido Heb je inmiddels een update van het ticket en VWT?

Ishana van Odido
Forum|alt.badge.img+4

Hoi ​@PimdeS, ik heb het direct nagekeken voor je! Het is doorgezet, maar we hebben nog geen update van VWT. Wij zijn hierin echt afhankelijk van hen. Voor nu dank ik je oprecht voor je geduld en wens ik je alsnog een mooie dag!

• Auteur
  • is een Top Poster
  • July 23, 2025

Wederom 15 dagen verder. Wat zijn de acties?

Wordt er vanuit Odido gepusht richting VWT? Zithier een deadline aan?

Ik weet wel wat er op mijn werk gebeurt met leveranciers die niet leveren...

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • July 23, 2025

Nee, natuurlijk wordt er niet gepushed… VWT is weer afhankelijk van onderaannemers die daadwerklijk met de schop de grond in gaan. Dit soort processen duren gewoon lang. Het is gewoon afwachten, neem aan dat zij ook pas betaald krijgen als ze een aansluiting opleveren, dus het is echt niet zo dat ze niks willen doen.

• Auteur
  • is een Top Poster
  • July 23, 2025

Wat een onzin dat er niet gepushed wordt alleen omdat VWT afhankelijk is van onderaannemers en omdat ze nog niet betaald zijn. Als ik andere topics hier bekijk ben ik verre van de enige, dus het proces is prut. 

Ondanks mooie beloftes van een probleemloze overstap, heb ik nog steeds niks behalve "er is een ticket en we kunnen niets anders dan afwachten". 

De goede naam van Odido gaat door het putje door dit soort gedoe.

Teresa van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • July 24, 2025

@PimdeS Ik kan mij goed voorstellen dat je graag wil weten wat je kan verwachten. Ik heb direct gekeken of er inmiddels al meer bekend is. 

Ik zie dat mijn collega's van het Fiber team op 18 juli nog navraag hebben gedaan bij de netwerkbeheerder over de code die zij aan ons doorgeven. Deze code houdt in dat de port status niet vrij is. Om te achterhalen wanneer dit wel het geval is, zitten mijn collega's er boven op. Echter, heeft de netwerkbeheerder nog niet op gereageerd op ons laatste bericht. 

Ik heb navraag gedaan bij mijn collega van het Fiber team. Alleen vermoed hij dat het in de nabije toekomst niet mogelijk is om jouw adres op te leveren. Je zou eventueel kunnen overwegen om je bestelling te annuleren en tijdelijk voor DSL te gaan, dit is namelijk wel direct leverbaar op jouw adres. Daarnaast hebben we ook nog Klik&Klaar Internet, waarbij je toegang krijgt tot ons razendsnelle 5G-netwerk. Op onze website lees je hier alles over. 

Mijn collega kan nog geen duidelijke indicatie geven over wanneer er op jouw adres wel Glasvezel beschikbaar is. Ik adviseer je hiervoor onze website in de gaten te houden. Wanneer je Glasvezel dan weer kan bestellen, kan je dit doen in je bestaande DSL-abonnement (als je deze afsluit). Op die manier geniet je van DSL terwijl er ondertussen aan wordt gewerkt om Glasvezel gereed te krijgen. 

Heb je vragen of kan ik nog iets voor je doen? Laat het mij vooral weten. Ik ben er voor je! 

• Auteur
  • is een Top Poster
  • Antwoord
  • July 29, 2025

Kijk dit is een reactie waar ik iets mee kan. Het heeft dus gewoon simpelweg geen zin om erop te zitten wachten. (Een beetje jammer dat ik dit pas te horen krijg als ik er zelf meermaals achteraan zit, maar goed...) Ik zie nu ook dat als ik nu de glasvezelcheck invul er staat dat het niet beschikbaar is op mijn adres. Eerder stond er van wel. Een dubbelcheck bij KPN geeft ook aan dat het niet beschikbaar is op mijn adres.

OK, bestelling wordt geannuleerd en we gaan weer eens kijken waar ik dan het voordeligste terecht kan.

Teresa van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • July 30, 2025

@PimdeS Ik ben blij om te lezen dat deze informatie heeft geholpen! 

Mocht je toch voor ons kiezen, weet dan dat je altijd van harte welkom bent. Heb je vragen of kan ik nog ergens bij helpen? Geef het dan vooral aan. Ik sta altijd voor je klaar!