Hi @Willienl95, welkom op onze Community!
Goed dat je hiervoor een topic gestart bent. Hiervoor ben je op de juiste plek. Ik heb je op de lijst gezet. De firmware zal spoedig geüpgraded worden, tijdens het updaten zal je internet ongeveer drie minuten wegvallen. Daarna staat de nieuwe firmware op het modem.
Hi @Willienl95, welkom op onze Community!
Goed dat je hiervoor een topic gestart bent. Hiervoor ben je op de juiste plek. Ik heb je op de lijst gezet. De firmware zal spoedig geüpgraded worden, tijdens het updaten zal je internet ongeveer drie minuten wegvallen. Daarna staat de nieuwe firmware op het modem.
Hallo @Tommie van Odido,
Helaas zit ik met precies hetzelfde probleem. Is het mogelijk dat ik ook op de lijst word gezet? Ik wil namelijk zo snel mogelijk aan de slag met mijn Google Nest Camera's :)
Alvast bedankt en ik hoor graag van u
Ik zit met precies hetzelfde probleem!
ik ben al een week aan het proberen..
alles geprobeerd. Alle andere apparaten werken prima behalve mijn deurbel. Op andere netwerken verbindt hij meteen.
harde reset gedaan van de router, helemaal niks
Deurbel is essentieel. Graag zsm hulp
Ow…
Ik heb verschillende nest camera's en die werken allemaal.
Nou wilde ik er een nieuwe bij plaatsen maar lukte niet.
Dus dacht dat het aan de camera lag en dus terug gestuurd maar blijkbaar lig het dus aan odido.
Zou ik dan ook een update kunnen krijgen?
@Oznert @DCitgez @Leonhil Ik heb jullie allemaal toegevoegd aan de lijst! Ik verwacht dat je de update later vandaag wordt uitgestuurd.
Wanneer weet ik of het gebeurt is?
@DCitgez Ik ben direct voor je gaan kijken en zie dat het modem up to date is!
Mocht je dit nog niet merken, adviseer ik je om het modem een herstart te geven. In dit topic lees je precies hoe je dit doet: Reboot modem | Odido community.
Het werkt nog steeds niet!
Ik heb Wifi 6 uitgeschakeld op het modem @DCitgez. Kan je het modem rebooten en kijken of het nu wel lukt?
Heeft iemand al een oplossing??
Ik heb de zelfde problemen met het verbinden van mijn Google Cam.
Ik hoor het graag!
Groetjes Suzanne
Nee Tommie, nog steeds niet. Inmiddels een nieuwe Google doorbell gekregen, maar ook deze verbindt niet..
weet niet wat ik uit het raam moet gooien de deurbel of de modem
@DCitgez De deurbel. 🪟
Ik heb een eufy systeem en nergens last van en niets aangepast in het modem.
Hopelijk lukt het je ook snel en heeft iemand nog bruikbare tips
Succes
Nu meer dan 2 weken verder en ik kan mijn camera's en deurbel nog steeds niet verbinden! Is er al een update gedaan! Ook hebben jullie een extra wifinaam aangemaakt genaamd camera toen de tijd. Willen jullie dit ook meteen verwijderen?
Ik verneem graag wanneer ik de update krijg anders ben ik genoodzaakt om mijn abonnement bij jullie te stoppen en over te stappen naar een andere provider.
@Tommie van Odido Zou jij of een collega kunnen regelen dat mijn modem wordt voorzien van een firmwareupdate? Ik heb namelijk dezelfde problemen met het verbinden van nieuwe Google Nest-camera’s.
Voordat ik dit topic vond, heb ik zelfs alle apparaten (die voorheen prima werkten) uit Google Home ontkoppeld als laatste redmiddel en nu kan ik helemaal geen camera’s en andere Nest-producten meer verbinden.
Hi @sabon24, afgelopen maandag zijn alle T-56 modems voorzien van de firmware update. Nu zie ik dat je een eigen router hebt aangesloten dus mijn advies is om WPA-3 op WPA-2 te zetten en Wifi 6 uit te schakelen. Als het goed is kun je dan wel verbinding krijgen!
Hi @sabon24, afgelopen maandag zijn alle T-56 modems voorzien van de firmware update. Nu zie ik dat je een eigen router hebt aangesloten dus mijn advies is om WPA-3 op WPA-2 te zetten en Wifi 6 uit te schakelen. Als het goed is kun je dan wel verbinding krijgen!
Hi Tommie, bedankt voor je reactie.
We gebruiken in principe gewoon het modem dat we van jullie gehad hebben. Daaraan hangen inderdaad wel TP-Link Deco M4’s, die ondersteunen geen wifi 6 en ook WPA-2 is reeds ingeschakeld. De Deco’s hebben bij onze vorige provider overigens zonder problemen gewerkt in combinatie met Google Nest-producten.
Maar ook als we de Deco’s uitschakelen en enkel de T-56 gebruiken, lukt het verbinden niet. Ook niet na de wijziging naar WPA-2 en het aanpassen van de 802.11-modus. We hebben het modem tussendoor ook opnieuw opgestart. Heb je nog ideeën?
Hi @sabon24, de 5 GHz frequentie stond nog op Wifi 6, dit heb ik nu ook voor je aangepast. Als je nog geen verbinding kan krijgen dan kun je nog proberen de 2,4 en 5 GHz band te splitsen. Wellicht kunnen de producten alleen met de 2,4 GHz band verbinding maken.
Hi @sabon24, de 5 GHz frequentie stond nog op Wifi 6, dit heb ik nu ook voor je aangepast. Als je nog geen verbinding kan krijgen dan kun je nog proberen de 2,4 en 5 GHz band te splitsen. Wellicht kunnen de producten alleen met de 2,4 GHz band verbinding maken.
Bedankt voor de moeite, maar dit lost de problemen niet op. De 5GHz-band staat inmiddels weer ingeschakeld inderdaad, maar tijdens het verbinden heb ik die band uitgeschakeld omdat Nest-apparaten enkel via 2,4GHz werken.
Voor wie nog meer problemen heeft met het verbinden met Google Nest-apparaten sinds ze bij Odido zitten: ik heb een mogelijke oplossing gevonden, al is het een omslachtige.
Je hebt twee smartphones nodig. Schakel eerst je Odido-modem volledig uit (en evt. je wifipods enzo). Maak vervolgens op de ene smartphone een hotspot aan en geef het exact dezelfde naam als het wifinetwerk van je Odido-internet. Verbind nu de andere smartphone met dat netwerk. Terwijl je verbonden bent, voeg je de Nest-apparaten toe via de Google Home-app. Als je alle apparaten hebt toegevoegd, schakel je de hotspot weer uit en zet je het Odido-modem weer aan. De Nest-apparaten zouden nu automatisch verbinding moeten maken met het Odido-netwerk. Je fopt de Nest-apparaten op deze manier als het ware door te doen lijken dat ze met hetzelfde netwerk zijn verbonden.
Bovenstaande is in elk geval hoe we het probleem zelf hebben opgelost. Het was een avondje werk, maar we hebben nu in elk geval weer werkende camera’s. Sidenote: bij ons werkte het alleen als we twee Android-smartphones gebruikten. In combinatie met een iPhone lukte het trucje niet, die wilde geen verbinding maken met de hotspot. Soms lukte het de eerste keer niet gelijk om de camera toe te voegen, maar na nog een poging wel. Zorg er ook voor dat je de camera’s pas van stroom voorziet op het moment dat de Google Home-app daarnaar vraagt. Hopelijk werkt deze oplossing voor jullie ook, als het net als ons niet lukt om eruit te komen met Odido zelf.
Hoe is het met de stand van zaken met mijn modum? ik krijg nergens reactie op ook op emails niet richting Odido en ook niet meer hier in de chat! ik wil graag een oplossing ik ben hier nu al 8 weken mee bezig.
Hey @Willienl95, sinds 2 weken staat de nieuwste firmware op alle modems.
Ik heb Wifi 6 uitgeschakeld en WPA-3 op WPA-2 gezet. Je kunt de melding krijgen: WPA-3 vereist. Geen zorgen, je kunt dit oplossen door het netwerk te vergeten en opnieuw te verbinden. Lukt het nu wel om verbinding te krijgen?
Hallo,
Als het goed is heb ik de nieuwe update binnen (klopt dat), maar ik kan de cameras nog steeds niet verbinden…
Erg jammer dat dit niet kan. Zijn jullie nog bezig met een update?
@Oznert Goed dat je hierover aan de bel trekt.
Indien je de volgende stappen al hebt geprobeerd:
- WPA3 naar WPA2PSK zetten.
- Wifi 6 uitzetten.
- Bandsteering uitzetten (2.4GHz wifi en 5Ghz wifi gesplitst).
Wil ik je vragen om de stappen te volgen in dit topic: firmware update zyxel t-56 | Odido community.
Mocht je de eerder genoemde stappen nog niet hebben geprobeerd, laat je het mij dan weten als je hulp nodig hebt? Ik help je graag bij het aanpassen van de instellingen als je dit nog niet hebt gedaan!
Hallo,
Probleem is nog steeds actueel. Deurbel en Google nest camera (buiten met spotlight) niet te koppelen. Geeft 080 wifi fout code.
graag ook mijn modem updaten, als deze camera’s niet te koppelen zijn , moeten we alsnog overstappen. Dat zou zonde zijn.
bedankt!
Hi @christiaan13322 de update is inmiddels al naar iedereen uitgerold. Mocht het nog niet werken bij jou, zou je de stappen hierboven van @Teresa van Odido willen volgen en de stappen in de link ook te volgen? Hiermee zou het moeten lukken!