Skip to main content
10000 Topics
Beschikbaarheid 2Gbit en hoger
Hi, Ik ben al een tijdje klant bij Odido en woon in een nieuwbouwcomplex waar een glasvezelverbinding beschikbaar is. De maximale snelheid hiervan is 1Gbit, terwijl het oudere complex tegenover mij 8Gbit kan aanvragen, met daarnaast lagere maandelijke kosten na de actieperiode in vergelijking het aanbod wat voor mij beschikbaar is. Ik heb dit nagevraagd via een forum bij iemand die bij KPN werkzaam is waar dit verschil door komt. Er zit om en nabij de 100m tussen de 2 appartementen complexen, en deze komen in dezelfde PoP uit. Hier kon hij het volgende over zeggen: "Beide adressen zitten WEL op dezelfde (hele grote) PoP en Odido heeft inderdaad eigen apparatuur in die PoP staan. Enige dat ik kan bedenken is dat de afwerklade (ODF lade) van de nieuwbouwwoningen in een andere kast binnen de PoP zit waar Odido nog geen eigen apparatuur heeft hangen/kabels naar toe heeft gelegd. Het nieuwbouwproject is opgeleverd in 2023 (de aansluitingen dan) en als daarvoor een nieuwe kast binnen de PoP in gebruik is genomen, en Odido heeft er nog steeds geen aannemer heen gestuurd om de kabels van hun apparatuur ook naar toe te trekken, dan zou het kunnen. Maar dat is dus allemaal aan hen. KPN (Netwerk) kan hier niet zoveel aan doen." Ik vroeg mij af wanneer/of Odido deze werkzaamheden gepland heeft staan? Ik heb dit ook geprobeerd aan te kaarten via de klantenservice, maar die snapte niet dat de afkorting ODF ook Optical Distribution Frame kan betekenen (=eigen apparatuur in de kast ipv levering via KPN WBA) en niet Open Dutch Fiber. Dank alvast!
Opzeggen Klik&Klaar is moeilijk
Op woensdag 12 februari heb ik mijn Klik&Klaar pakket ontvangen. Na enige problemen met de communicatie tussen smartphone en Box werkte alles prima.Mijn up- en downloadsnelheden voldoen goed.Ik ben van plan om na het aflopen van mijn huidige contract bij mijn service-provider (ook Odido) op 22 april 2025 een nieuw Klik&Klaar abonnement te laten starten. Nadat ik heb vastgesteld dat Klik&Klaar voor mij een goede oplossing is, heb ik maandag 24 februari telefonisch dit Klik&Klaar abonnement opgezegd. Van Odido kreeg ik na korte tijd de melding dat mijn Klik&Klaar nog niet geactiveerd is en daardoor nog niet opgezegd kon worden (mijn Klik&Klaar werkte prima). Dat was een bekend probleem bij Klik&Klaar abonnementen. Op 4 maart kreeg ik keurig onderstaande status-update per email ( Kenmerk: 1807/76338561) Er is nog geen oplossing Natuurlijk zijn we je niet vergeten. Maar op dit moment hebben we nog geen oplossing. Sorry! We zijn er nog druk mee bezig. Zodra we meer informatie voor je hebben, sturen we je weer een berichtje. Mijn Klik&Klaar box staat sinds 24 in de originele doos ingepakt om terug te sturen naar Odido. Helaas kan Odido mij geen retour-label sturen omdat zij eerst het probleem rondom het activeren moeten oplossen. Mijn voorstel is:Ik stuur de Klik&Klaar-box niet terug maar bewaar hem netjes in de doos tot 22 april. Dan start mijn Klik&Klaar abonnement en sluit ik hem weer aan.

Laatst verdiende badges

Toon alle badges

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen