Skip to main content
Beantwoord

Odido blijft al maanden door facturen terwijl wij al sinds 8 april zijn overgestapt. Nu dreigen jullie met incasso bureaus.

• July 31, 2025
  • 20 reacties
  • 408 Bekeken

Mijn partner en ik hebben nu al een aantal keren telefonisch en via de mail contact gehad met jullie. Jullie klantenservice bevestigd inderdaad dat wij per 8 april overstapt zijn en het geld van de afgelopen maanden terug horen te krijgen, maar ondertussen wordt het niet van jullie kant in orde gemaakt. Sterker nog, wij hebben de afgelopen week een mail gehad dat jullie de incasso op ons gaan zetten. Te belachelijk voor worden aangezien wij al 3 maanden geen klant meer van jullie zijn. Wij hebben ook al contact gezocht met de geschillen commissie, maar die gaven aan dat wij eerst schriftelijk jullie op de hoogte hiervan moeten brengen. Helaas hebben wij ook nog geen gehoor gekregen van de klacht die wij bij jullie hebben ingediend op 24 juli. 

----------Email die wij van jullie hebben ontvangen op 26 juni. referentie: 78405413
Je abonnement had per 7 april opgezegd moeten zijn, maar door een fout vanaf onze kant is dat niet gebeurt.

In april heb je een factuur ontvangen over de maand april.
Op deze factuur betaal je teveel voor de periode 8 t/m 30 april.
In mei heb je een factuur ontvangen voor de maand mei. Deze is geheel onterecht.

Daarnaast heeft ons systeem in juni automatisch nog een credit factuur aangemaakt van € -29,10.

Dat zou betekenen dat de bedragen van € 51,37 en € 29,10 aan je worden teruggestort in de maand juli.
-----------------------
April klopt voor de 51,37.
Jullie geven aan dat wij een factuur hebben ontvangen voor mei (en is ook afgeschreven van onze rekening), maar nergens geven jullie aan dat nog terug te gaan betalen.
Ik snap zelf niet waarom er in juni -29.10 in jullie systeem staat.
Wij willen graag dat jullie het grondig nalopen en alles wat jullie van onze rekening hebben afgeschreven na 8 april weer terugstorten. Het is uiterste frustrerend dat wij al ruim 10 uur zelf kwijt zijn aan jullie om dit in orde te maken.

Beste antwoord door Cheyenne van Odido

Hi ​@Jeffrey J, deze onduidelijkheid is niet fijn. Sorry! Ik ben er voor je en wil je abonnement en de afschrijvingen/vergoedingen graag bekijken. Ik neem dit stokje over! Ik zie wel dat je jouw Community profiel niet hebt ingevuld. Zou je hier jouw postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste 4 cijfers van je rekeningnummer in willen plaatsen binnen de aangegeven vakken? Laat in dit topic weten wanneer alles compleet is, ik kom dan zo snel als ik kan bij je terug!

20 reacties

Cheyenne van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator | Internet + TV
  • Antwoord
  • August 1, 2025

Hi ​@Jeffrey J, deze onduidelijkheid is niet fijn. Sorry! Ik ben er voor je en wil je abonnement en de afschrijvingen/vergoedingen graag bekijken. Ik neem dit stokje over! Ik zie wel dat je jouw Community profiel niet hebt ingevuld. Zou je hier jouw postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste 4 cijfers van je rekeningnummer in willen plaatsen binnen de aangegeven vakken? Laat in dit topic weten wanneer alles compleet is, ik kom dan zo snel als ik kan bij je terug!

• Auteur
  • is een Top Poster
  • August 1, 2025

Hi ​@Cheyenne van Odido,
Heel erg bedankt voor je tijd en dat je hier naar wilt kijken.
Postcode en huisnummer zijn ingevuld.
Geboortedatum is op mijn partners gegevens ingevuld. Contract staat onder haar naam.
Rekening nummer is ook ingevuld. Dat is onze gemakelijke rekening waarvan het bedrag afgeschreven is.

Cheyenne van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5

Hi ​@Jeffrey J, mega bedankt! Alle gegevens kloppen. Al staat het abonnement niet op jouw naam, kan ik wel helpen. Ik wil het kort houden:

Het spijt me oprecht dat jullie hier zolang mee bezig zijn. Heel simpel gezegd zijn de opzeggingen blijven hangen, omdat er uiteindelijk een lijnovername is gedaan door een andere provider. Een lijn overname neemt alles over en zorgt ervoor dat onze opzegging niet wordt opgepakt. Het gekke is alleen dat deze lijnovername had moeten zorgen voor een opzegging van het contract per 07-04-2025 en dat is nooit gebeurd. Volgens mijn systeem ben je dus nog klant en krijg je daarom nog steeds rekeningen. 

Ik heb metéén onze backoffice gevraagd het abonnement handmatig stop te zetten. Als dit is geregeld, kan ik de vergoeding regelen voor de periode dat je teveel hebt betaald. Ik hou je op de hoogte en weet maandag of dinsdag meer. Mega bedankt voor je geduld zover!

• Auteur
  • is een Top Poster
  • August 3, 2025

Hi ​@Cheyenne van Odido
Heel erg bedankt voor de snelle reactie hierop! Dit is veel vlotter (en met minder hoofdpijn) verlopen dan met de telefonische klantenservice 😊.
Mijn partner en ik horen het graag zodra er meer bekend is de komende dagen.

Cheyenne van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5

Daar staan wij voor hier op de Community ​@Jeffrey J! Blij dat ik kan helpen. Je hoort uiterlijk dinsdag van mij! 😊

• Auteur
  • is een Top Poster
  • August 6, 2025

Hi ​@Cheyenne van Odido,
Toevallig nog nieuws hierover? Mijn partner kreeg wel een aantal mails met opzeggingen en aanmeldingen binnen, maar nog geen duidelijkheid of het ook daadwerkelijk is opgelost met het abonnement en de vergoeding. 

• Auteur
  • is een Top Poster
  • August 7, 2025

@Cheyenne van Odido , Nog een update hierover? Mijn partner heeft nog geen duidelijke mail gehad met een oplossing voor het bovenstaande probleem.

• Auteur
  • is een Top Poster
  • August 8, 2025

Goedemorgen ​@Teresa van Odido ​@Cheyenne van Odido,

Is er een update beschikbaar voor het bovenstaande vraag? Ik zou het zelf niet waarderen als het nog loopt en wij een incasso binnen krijgen.

• Auteur
  • is een Top Poster
  • August 11, 2025

Goedemorgen ​@Teresa van Odido ​@Cheyenne van Odido,

Er zijn al wat dagen overheen gegaan, zouden jullie kunnen bevestigen wat de huidige stand van zaken zijn?

• Auteur
  • is een Top Poster
  • August 11, 2025

SPOED! Mijn partner heeft zojuist een 2de herinnering gekregen dat wij een bedrag van 53,85 moeten betalen anders gaan jullie de incasso inschakelen. 
Zoals benoemd in de post, Wij hebben GEEN abonnement bij jullie en we krijgen ook geen reacties meer op deze post terwijl jullie aangaven uiterlijk dinsdag al bij ons terug te zouden komen.

Wij gaan zeker geen incasso kosten voor een onzinnige fout van jullie kant. Wij willen graag dat dit met spoed opgelost gaat worden.

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+13
  • August 12, 2025

Hoi ​@Jeffrey J, goed dat je dit aankaart.

Ik ben meteen voor je gaan kijken en zie dat vorige week het abonnement nu eindelijk goed is opgezegd. Nu heb ik ook het laatste bedrag vergoed. Dit zal worden verrekend in ons systeem zodat je geen kosten meer hoeft te betalen! 

• Auteur
  • is een Top Poster
  • August 12, 2025

@Tommie van Odido Heel erg bedankt! Kan je ook zien hoeveel de totale vergoeding nu is? 

• Auteur
  • is een Top Poster
  • August 14, 2025

@Tommie van Odido ​@Cheyenne van Odido ​@Teresa van Odido ,

Wij hebben een mail gehad dat de 58~ euro vergoed is van juli, maar dat was het 2de punt.
Eerste punt was dat jullie 2 maanden teveel hadden afgeschreven voor april en mei. Dat bedrag dat gefactureerd is nadat wij al opgestapt waren van odido willen wij weer terug krijgen.

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+13
  • August 14, 2025

Hey ​@Jeffrey J, ik ben er nogmaals voor je ingedoken, echter zie ik dat dit de 3e vergoeding wordt.

In juni is er € 96.26 vergoed, in Juli € 51.37 en dit keer € 58.43. Als het goed is moeten alle maanden dat je dan teveel betaald hebt vergoed zijn, klopt dit?

• Auteur
  • is een Top Poster
  • August 14, 2025

Hey ​@Tommie van Odido ,

Mijn partner heeft zojuist ingelogd op odido om te kijken wat daar allemaal staat.
Het is echt een rommel hoe het staat aangegeven in de facturen. Ook heb ik gekeken naar onze bankrekening. Ik zie nu dat de laatste afrekening door mijn partner gestorneerd is. 

Nog even voor de duidelijkheid van de berekening. Per 7 april zijn wij overgestapt, alles wat daarna door jullie gefactureerd is moet worden terugbetaald.
Huidige stand van onze bankrekening:
8 april, 67,16 afgeschreven
8 Mei, 67,16 afgeschreven.
6 juni, 67,16 afgeschreven. (hebben wij gestorneerd en ook terug ontvangen)

Wij hebben tot op hede nog niks terug gestort gekregen van jullie.
Van 8 april tot 30 april moeten wij nog terug krijgen (ongeveer 50 euro)
Van mei moet volledig terug betaald worden. (67,16 euro)
Juni hebben wij zelf gestorneerd en hebben we al volledig terug gekregen.
Daarna is niks meer van onze rekening afgeschreven.

Voorbeeld van mei:
Uit de factuur van mei zie ik dat 1 tot 31 mei gefactureerd is aan ons. 
In de factuur van juni staat dat 1 tot 20 mei (48,10 euro) gecompenseerd is. Snap niet waarom dit niet de hele maand van mei is. 

Het is ondertussen zo een rommel in alle facturen van de afgelopen maanden dat het overzicht compleet verloren is.

Is het mogelijk voor jullie om te kijken wat jullie van onze rekening hebben afgeschreven. Dan alles wat na 7 april te veel is afgeschreven terug te storten? Dit zou volgens mijn berekening rond de 117 euro moeten zijn. 

Deze berekening heb ik een tijd geleden ook al over de mail gestuurd en ook meerdere keren aan de telefoon met jullie klantenservice besproken. Ik snap dat het niet jouw schuld is dat dit zo loopt maar het is uiterst frustrerend voor mij en mijn partner om hier nog steeds mee bezig te moeten zijn. We hebben ondertussen al 10 uur van onze eigen tijd hierin gestopt om ons geld terug te krijgen.

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+13
  • August 18, 2025

Hey ​@Jeffrey J, bedankt voor de terugkoppeling.

Ik zie hier in mijn systeem dat wij in mei een totaalbedrag van € 96.26 hebben vergoed, dit zie je terug op de factuur van juni, in juni hebben wij nog een keer € 51.37 vergoed en dit is terug te zien op de factuur in juli en ik heb nu nog een bedrag vergoed van € 58.43, dit zal terug te zien zijn op de eindafrekening. 

Vergoedingen bij ons zullen eerst worden verrekend met een openstaand bedrag, wat dan overblijft zal of worden verrekend of het wordt teruggestort op de rekening. Doordat er een maand gestorneerd is zal dat volledige bedrag worden verrekend met de vergoeding. Ik denk dat daardoor de verwarring is gekomen. Wij hebben hierdoor nu nog een bedrag openstaan van € 29.72, dit zal met die € 58.43 worden verrekend en wat overblijft wordt teruggestort op de rekening. Als deze verrekening heeft plaatsgevonden kan ik een laatste bereking doen om te kijken wat er te veel betaald is of dat wij alles vergoed hebben. Zou je mij, als je de eindafrekening gehad hebt, een terugkoppeling willen geven? Dan zal ik een berekening voor je maken en kijken wat er nog niet klopt!

• Auteur
  • is een Top Poster
  • August 18, 2025

Hey ​@Tommie van Odido 
Ik begrijp volledig dat je afgaat op wat er op de facturen staat. Alleen omdat het er zo rommelig uitziet heb ik direct op mijn eigen bankrekening gekeken van wat er betaald is. 
Ik snap zelf alleen niet waar de bedragen van 29,72 en 58,43 vandaan komen. 
Zelf als ik het logische bekijk moet er voor:

April: Dat mijn abonnement stopte per 7 april. De eerste 7 dagen zouden betaald moeten worden en het restant van de 67.16 dat afgeschreven is zou terug gestort moeten worden. dit is niet 29,72 of 58,43.

Mei: Waar wij al geen lid meer waren bij jullie en er 67,16 van mijn rekening is afgeschreven. Lijkt mij logisch dat er gewoon 67.16 terug gestort wordt.

Ik heb alle facturen bekeken en de bedragen erin lijken veel al ook niet te kloppen. Is het niet makkelijker om het 1 op 1 per maand te corrigeren zoals ik hier boven heb aangegeven?

• Auteur
  • is een Top Poster
  • August 27, 2025

Zojuist heeft mijn partner het volgende binnen gekregen. Dit geeft mij het idee dat het nog steeds niet aan jullie kant geregeld is, anders zouden wij dit bericht niet krijgen.

Ook als wij inloggen zien wij het volgende staan:
Alleen wij hebben tot op heden nog niks terug ontvangen. Wanneer kunnen wij ons geld terug verwachten?

• Auteur
  • is een Top Poster
  • September 1, 2025

@Tommie van Odido ​@Cheyenne van Odido 
Ik zie de vergoeding nog niet op mijn rekening, Zouden jullie mij een datum kunnen geven dat het zeker gestort wordt? Dit process voor mijn geld terug te krijgen gaat wel erg moeizaam en zou graag wat meer duidelijkheid hebben voor wanneer ik het kan verwachten.

• Auteur
  • is een Top Poster
  • September 1, 2025

Ik heb zojuist gemaild naar privacyandcomplaint van Odido en aangegeven dit probleem verder te willen oppakken met de hulp van de geschillencommissie.