Skip to main content
10000 Topics
Sinds aantal weken nauwelijks tot geen internet
Hallo ​@Cheyenne van Odido en ​@Tommie van Odido en anderen, Sinds ik een aantal weken ervaar ik serieuze verbindingsproblemen met mijn Klik & Klaar modem. Tijdens mijn afwezigheid is het modem offline gegaan (te merken aan niet-bereikbare IoT-apparaten). Na herstart bij thuiskomst is het internet traag tot onbruikbaar. Situatie: - Pingwaarden lopen sterk uiteen (20ms tot >200ms) - Download begint soms rond de 80 Mbps, zakt direct terug naar nul of stopt volledig - Uploadsnelheid is wisselend, soms verrassend hoog (>100 Mbps) - In de praktijk nauwelijks internet mogelijk via LAN (ik gebruik geen wifi van het modem zelf) Wat ik zelf heb onderzocht: - Simkaart van het modem in mijn telefoon geplaatst en op verschillende plekken in de buurt getest - Op andere locaties in de wijk direct snelheden boven de 500/130 Mbps met lage ping en stabiele verbinding - Zodra ik weer in de buurt van mijn woning kom en overschakel naar de ‘vaste’ mast hier, valt de verbinding weg of komt niet op gang Aanvullende informatie: Firmware: V1.00(ACJG.1)NR53_b17D0430 Verbinding alleen via LAN, met eigen switches en wifi Positie modem is ongewijzigd Sinds 29 juni zeker problemen; mogelijk al sinds eerdere storing in de week daarvoor Medewerker van de klantenservice bevestigde dat er een storing was op de paal, maar deze is niet zichtbaar op jullie storingskaart Vragen: Kunnen jullie nagaan wat de status is van de mast waarmee mijn woning normaal verbinding maakt? Is er sinds de storing iets structureels veranderd waardoor mijn verbinding nu structureel slecht is? Wordt mijn modem mogelijk geforceerd op een mast met slechte dekking? Zijn er instellingen of acties die ik nog kan uitvoeren aan mijn kant? Alvast dank voor het meekijken.
kansloos dit!
Ik ben sinds kort overgegaan op glasvezel en zit sinds 11 juni '25 zonder internet en dus ook zonder tv! Ik heb hier de dag erna gebeld en ik kon niet eerder geholpen worden dan vrijdag, dan kon een monteur komen kijken. Ik kreeg wel een advies om een simkaart prepaid aan te schaffen, hierop kreeg ik dan een week onbeperkt internet. Nou hier in de buurt kan je dat nergens kopen dus moest ervoor met de auto op en neer. Ik bij de AH een kaart gekocht, bij thuiskomst willen activeren, kaart over de datum!?!? Ik weer terug naar de winkel, bleek dat alle kaarten hun geldigheid hadden overschreden. Heb verder bij 6 andere winkels een kaart proberen te bemachtigen, zonder resultaat, nergens hier te koop. Toen was het vrijdag, monteur is welgeteld 5 min binnen geweest, en zei, geen probleem van odido, maar van de Delta, die de kabel beheerd! Er zou direct een bon doorgestuurd worden. Vervolgens bel ik aan het einde van de dag naar odido, en er was nog niet met die melding gedaan, blijkbaar! Maar er zou een prio op komen en na het weekend worden opgepakt. Op zaterdag ben ik 30km verderop een kaart wezen kopen en kon ik in ieder geval internet gebruiken. Maandag kreeg ik een mail, nadat ik weer gebeld had, dat er binnen 5 werkdagen contact met me opgenomen zou worden. Dus ik weer wachten. Toen werd het weer vrijdag , dus ik verwacht op z'n minst vandaag dat telefoontje. Wachten wachten, ik bel wel weer naar odido, was inmiddels al 18.00 geweest. Kreeg ik doodleuk te horen dat hun er niets aan konden doen en dat ik anders even de Delta moest bellen, kreeg wel een werkbonnummer of hoe het ook heette, en vroeg of dat in ieder geval dat onbeperkt internet verlengt kon worden!, dit was geen probleem, zou weer een SMS krijgen met een code. Bel vervolgens weer naar de Delta, en die zeggen weer, nee mevrouw we hebben geen melding staan op uw adres! Huh! Maar de afdeling die daar overgaat zal u echt nog wel bellen, we zijn tot 21.00 open. Ik zeg, ik heb hier een nummer, kan je daar dan niet op kijken? Nee ik kan daar niets mee! Nou das dan weer fijn, nog een weekend zonder! Dus ik had die SMS gekregen, is die code exact t zelfde als de code die ik een week eerder had gekregen en dus ook niet meer bruikbaar!!! En ik nu was de klantenservice van odido natuurlijk alweer gesloten. Dus puntje bij paaltje, ik kan weer wachten tot t maandag is! Dit kan toch niet!? Waarom moet ik steeds maar overal achteraan en word het niet gewoon opgelost? Nog ff en we zijn alweer 2 weken verder!

Laatst verdiende badges

  • TV expert
    Fred_Mheeft de TV expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    walter.v.lheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
  • Internet + TV expert.
    Seccieheeft de Internet + TV expert. badge verdiend
  • Bestelling tot installatie expert
    Strikerheeft de Bestelling tot installatie expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    Tommie van Odidoheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
Toon alle badges

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen