Skip to main content

Routeringsprobleem

Ik kan de mailservers van KPN niet meer bereiken.
smtp.xs4all.nl (195.121.65.191) en smtp.kpnmail.nl (195.121.65.26) zijn vanaf het Odido netwerk onbereikbaar. Via andere netwerken kan ik er wel naartoe

Uitgelichte reactie

2 juli 2025

RvdB_DB schreef:

smtp.xs4all.nl (195.121.65.191) en smtp.kpnmail.nl (195.121.65.26) zijn vanaf het Odido netwerk onbereikbaar. Via andere netwerken kan ik er wel naartoe

Via welke netwerken kun je daar wel naartoe?

Ik zou verwachten dat KPN hun eigen mailserver alleen toegankelijk zou maken vanaf hun eigen netwerk. Odido kan een ander netwerk zijn.

9 reacties

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 5 reacties
  • 2 juli 2025

Ik merk dat ik de servers wel kan bereiken via smtps

rvk01
Forum|alt.badge.img+3
  • is een legendarische user
  • 1753 reacties
  • 2 juli 2025
RvdB_DB schreef:

Ik zou verwachten dat KPN hun eigen mailserver alleen toegankelijk zou maken vanaf hun eigen netwerk. Odido kan een ander netwerk zijn.

rvk01
Forum|alt.badge.img+3
  • 1753 reacties
  • 2 juli 2025

PS. Welke instellingen gebruik je overigens voor die SMTP servers? Het kan best zijn dat ze wel toegankelijk zijn maar alleen via poort 587 met TLS of SSL.

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 5 reacties
  • 2 juli 2025
rvk01 schreef:
RvdB_DB schreef:

Via het  mobile netwerk van vodaphone kan ik het wel bereiken. En de mailserver hoort ook vanaf elk netwerk bereikbaar te zijn

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 5 reacties
  • 2 juli 2025
rvk01 schreef:

PS. Welke instellingen gebruik je overigens voor die SMTP servers? Het kan best zijn dat ze wel toegankelijk zijn maar alleen via poort 587 met TLS of SSL.

via smpts.* lukt het inmiddels wel. Tot en met gisteren kon ik via smpt.* gewoon uitgaand mailen

rvk01
Forum|alt.badge.img+3
  • 1753 reacties
  • 2 juli 2025

smtps.kpnmail.nl lijkt mij geen geldige server.

(Geeft bij mij in ieder geval geen reactie)

En ip voor smtp.xs4al.nl is gelijk aan die van smtps.xs4all.nl.

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 5 reacties
  • 2 juli 2025
rvk01 schreef:

smtps.kpnmail.nl lijkt mij geen geldige server.

(Geeft bij mij in ieder geval geen reactie)

En ip voor smtp.xs4al.nl is gelijk aan die van smtps.xs4all.nl.

mijn mailserver gebruikt nu smtps.xs4all.nl en stuurt de mail weer gewoon door

GebruikersnaamRandomTekst

Uitgaand poort 25 is standaard geblokkeerd. Ik klaag genoeg over dingen die Odido slechter doet dan andere ISPs, maar poort 25 uitgaand (SMTP) blokkeren is volstrekt standaard.

Via TLS zou je wel verbinding moeten kunnen maken, maar dan uiteraard alleen met credentials (niet anonieme SMTP, tenzij je mail voor de mailboxen op dat netwerk aan het afgeven bent)

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 5 reacties
  • 8 juli 2025
GebruikersnaamRandomTekst schreef:

Uitgaand poort 25 is standaard geblokkeerd. Ik klaag genoeg over dingen die Odido slechter doet dan andere ISPs, maar poort 25 uitgaand (SMTP) blokkeren is volstrekt standaard.

Via TLS zou je wel verbinding moeten kunnen maken, maar dan uiteraard alleen met credentials (niet anonieme SMTP, tenzij je mail voor de mailboxen op dat netwerk aan het afgeven bent)

Daarom dus een verbinding via een smarthost (xs4all in dit geval). Akkes werkt overigens inmiddels ook weer zoals eerder

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen