Skip to main content
10000 Topics
Vraag over Odido-diensten en ondersteuning voor geavanceerde gebruikers in 2025.
Beste forumleden, Ik ben op zoek naar -recente- informatie over Odido-glasvezelabonnementen (met TV) voordat ik weer een nieuw abonnement afsluit en hieruit rechten kan ontlenen. Mijn huidige provider, Stichting Kabeltelevisie Pijnacker, heeft beloftes gedaan die niet zijn waargemaakt, wat tot teleurstelling heeft geleid. Ik wil herhaling van deze ervaring voorkomen, vooral wat betreft de kwaliteit van de infrastructuur en ondersteuning. Specifiek heb ik de volgende vragen: Is het toegestaan en mogelijk om eigen servers te draaien, zonder blokkades op serverpoorten, inclusief poort 25? Worden er officiële, routable IPv6-adressen (globale unicast-adressen) gebruikt die beginnen met '2001'? Is er een PTR-record ingesteld voor bijv. je eigen IP-adres 77.100.150.50, dat resolveert naar 77-100-150-50.fixed.kpn.net en weer terug? Heeft iemand ervaring met het inzetten van een Raspberry Pi of een vergelijkbaar systeem als router in plaats van de Zyxel-T54? Is de software op de laatste Zyxel-T54 verbeterd, en zijn de kunstmatige Wi-Fi-beperkingen opgeheven, zodat je niet gedwongen wordt om extra Wi-Fi-punten aan te schaffen? Kun je de Zyxel-T54 vrij configureren, met name met betrekking tot de ondersteuning van WPA3, poortforwarding en andere zaken die nodig zijn om een server achter het modem te plaatsen? Is de opstartsnelheid van de Zyxel-T54 nog steeds extreem traag, en kun je zonder problemen instellingen exporteren en importeren, zoals je zou verwachten van een normaal functionerende router? Is de nieuwste TV Box gebaseerd op Android TV, en zijn jullie tevreden over de snelheid, functionaliteit en stabiliteit? Komt de internetsnelheid overeen met de afgesproken snelheid, en kun je de verbinding als stabiel en betrouwbaar beschouwen? Alvast bedankt voor jullie hulp!
Contractverlening akkoord voor klant en door Odido schriftelijk bevestigd - toch geannuleerd door Odido
Op 25/05 jl contact gezocht met Odido om mijn internet (glas) abo te verleningen met 1 jaar. Ik ben keurig te woord gestaan door een vriendelijke medewerkster. Zij deed het volgend voorstel: 1 jaar: 8 maand € 25 Euro + 4 maand € 40. Vervolgens kwam nog de optie voor 2 jaar, maar dat wilde ik niet. Ik heb vervolgens gevraagd wanneer deze verlening in zou gaan. Haar antwoord was, dat kan gewoon morgen ingaan. Als ik akkoord was met het voorstel, zou ik dadelijk een SMS krijgen en zij vroeg mij om daar akkoord mee te gaan. Heb SMS ontvangen en link geopend en vervolgens hierop akkoord gegeven. De dag erna een email ontvangen met de bevestiging van de voorwaarden. Ik heb dit even snel doorgelezen en zag dat de tarieven en ingangsdatum klopten met de afspraken van een dag eerder en ben er vanuit gegaan dat e.e.a. nu in gang is gezet. Gisteren (11/06) een mail ontvangen dat mijn bestelling was geannuleerd (??). Omdat ik de laatste dagen niets heb besteld bij Odido, toch maar even gebeld vandaag (12/06). Het bleek dat de eerdere contractverlenging niet door kon gaan omdat de medewerker een fout had gemaakt. Een lang verhaal kort, de eerdere aanbieding was geannuleerd door Odido omdat er al een abonnement bestaat op mijn adres. Dat is vreemd omdat ik met de medewerkster op 25/05 heb gesproken over verlenging van mijn abo met 1 jaar en daar ook een schriftelijke bevestiging (na akkoord op een SMS tijdens het gesprek) van heb ontvangen. Ik heb duidelijk aangegeven dat ik bel voor een verlening van mijn contract. Aangegeven dat het verlengingsaanbod, waar ik "ja" op heb gezegd, volgens mij bindend is voor beide partijen en Odido dit nu niet (2 weken bedenktijd voorbij) zo maar eenzijdig op kan zeggen.De meneer aan de telefoon heeft nog even een collega gesproken en kwam terug met het antwoord: Excuses voor het voorval, u krijgt binnen 3 dagen een email van ons. Vanmorgen een mail ontvangen met de tekst: 'Vergeet je niet te verlengen? Een tijdje geleden hebben we je een e‑mail gestuurd met een mooi verlengaanbod voor je internet‑abonnement. Als je nu verlengt, krijg je de eerste 4 maanden korting bij een 2‑jarig abonnement Ik ben eigenlijk 'not amused' over dit voorval en zou graag zien dat Odido de afgesproken - en schriftelijk bevestigde contractafspraken nakomt zoals telefonisch besproken op 25/5 met de medewerkster en door Odido de dag erna schriftelijk bevestigd. Zie onderstaand plaatje voor het document wat bij de mail was gevoegd van 26/05 Graag zou ik via dit forum zien dat Odido zich houdt aan de gemaakte afspraken op 25/05. .

Laatst verdiende badges

• TV expert
    Fred_Mheeft de TV expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    walter.v.lheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
  • Internet + TV expert.
    Seccieheeft de Internet + TV expert. badge verdiend
  • Bestelling tot installatie expert
    Strikerheeft de Bestelling tot installatie expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    Tommie van Odidoheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
Toon alle badges

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen