Skip to main content
10000 Topics
LAN and WIFI not working
(sorry for the english) I am a customer since January 2025 more or less and I have internet at home + TV + 2 sim cards. Since I changed, I had many issue with internet at home (spoiler alert: I think all is related to the router Zyxel EX5601-T1).All the smart devices I have (since many years) started to be randomly on/off-line (Alexa’s,TV’s, Shelly up to cheap SmartLife devices).Moreover, since a month, my laptop and the laptop of my wife simply don’t work with both ODIDO wifi & cabled connections.Reading around I saw that the mesh 2.4G/5G can be a problem with many smart device devices, so I disabled the 5G completely and this seems to have solved the smart devices issue (or at least they go offline much less than before, but still time to time it happens).But the problem of the laptops are making me nervous. I called few times the assistance but out of hours lost, nothing worked, tried different things (reset the router, swap cables from ports, replace cables, reset network on the laptops..). In one last call I was asked to contact the IT of my employer to solve this (in my laptop). But the laptop works literaly everywhere, it connetcs to just every wifi you can find around, I am not bother my working IT for that. Instead I would easily change provider and go back to KPN where I had NO ISSUE AT ALL iin the last 6 years. Other cabled connection works. Laptops worked well the first 2 months, then nothing. Last time they worked was last week for a couple of days, then nothing again.. I read that the Zyxel router gives many problems. I am currently working from home with Tethering from my mobile phone. Funnny enough, I found out that if I cannot to a TP-link extender of 20 euro, the wifi works!I am not an IT expert, I can barely connect to my router for some basic stuff, but any suggestion is welcome.Else, I would kindly ask ODIDO to replace the router with something else, or top be allowed to change provider without any penalty in short time, since this way I cannot go on. Thanks, and have a nice day G.
Firmware update Klik en Klaar modem & Wifi Extender
Goedemiddag, Vanochtend telefonisch contact gehad met betrekking tot Klik & klaar en de issues welke spelen.Destijds ben ik één van de eerste klanten geweest welke klik & klaar heeft aangeschaft (Oktober 2024).Vanaf het begin zijn er issues en heb ik contact gehad met de klantenservice (dit was in 2024) en is er vanaf afstand handmatig een Firmware update doorgezet wat enkele issues heeft verholpen zoals de problemen met de wifi Extender (Zyxel). Gedurende periode sinds ik klik en klaar heb (vanaf oktober 2024) zijn er issues bijvoorbeeld:* Dat het wifi signaal op mijn modem weg val, en bij opnieuw verbinden met het netwerk (vanaf het device) of rebooten werkt alles weer naar behoren.* Wanneer ik verbonden ben met de wifi extender (Zyxel) en mij verplaats naar de ruimte waar de modem staat valt het signaal volledig weg, en is de enige optie opnieuw te verbinden met het wifi netwerk/modem.* Soms valt ook het gehele signaal weg, en is dit weer terug binnen enkele minuten.Deze issues heb ik destijds voor "lief" genomen gezien het product nog in de beginfase zat. Op 5 juli was er geen verbinding meer met de Wifi extender (Zyzel) en heb ik deze opnieuw meerdere keren moeten toevoegen om deze weer werkend te krijgen. Gezien deze issues ben ik op de community gaan zoeken en zie ik dat er meerdere klanten zijn met deze issues en een firmware update handmatig moet worden aangevraagd welke de meeste issues zal oplossen.Ik zie dan ook dat ik nog de oude firmware op de 5G modem en Extende (Zyxel) heb staan. Gezien deze berichten op de community heb ik telefonisch contact opgenomen met de klantenservice en bovenstaand verhaal toegelicht en is mij verzocht dit te plaatsen op de community om de nodige acties uit te zetten, bij deze!Er is tevens telefonisch gevraagd of ik ook de 5G modem en Extender (Zyxel) van het stroom heb gehaald, dit heb ik meerdere keren gedaan voor enkele minuten en weer aangezet.Helaas heeft dit niet gewerkt en ontvang ik geen firmware updates. Ik heb ook aangegeven dat het niet zo zou moeten zijn dat ik zelf moet nagaan wanneer er een firmware update beschikbaar zou zijn, en deze dan handmatig moet aanvragen om vervolgens de update te ontvangen. Gezien ik één van de eerste klanten ben geweest kan het zijn dat de issues in de modem en eventueel Zyxel / extender zitten en daarom firmware updates niet automatisch doorkomen. Mijn voorkeur zou dan ook hebben om in dit geval een nieuwe 5G modem en extender (Zyxel) te ontvangen om deze issues op te lossen en met de toekomst ook de firmware updates automatisch te ontvangen in plaats van dat ik deze zelf in de gaten moet houden. Onderstaand de details van de huidige Firmware:5G Modem: V1.00(ACJG.1)NR53_b17D0430Wifi Extender (Zyzel): V5.70(ACDW.0)b13 Graag verneem ik wat de mogelijkheden zijn.

Laatst verdiende badges

  • TV expert
    Fred_Mheeft de TV expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    walter.v.lheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
  • Internet + TV expert.
    Seccieheeft de Internet + TV expert. badge verdiend
  • Bestelling tot installatie expert
    Strikerheeft de Bestelling tot installatie expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    Tommie van Odidoheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
Toon alle badges

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen