Skip to main content
StickyNews

Onderhoud op ons netwerk

Onderhoud op ons netwerk
Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

We werken continu aan de verbetering van ons netwerk, zodat jij altijd optimaal kunt internetten, tv‑kijken en bellen. We voeren daarom in de aankomende week onderhoud uit op ons netwerk.

 

Gepland onderhoud: 

Op 13, 14, 18, 20, 27, 28 maart en 2, 3 april vindt er onderhoud op ons netwerk plaats!

 

In dit artikel zetten we alle geplande en recent uitgevoerde onderhoudsbeurten overzichtelijk op een rijtje, zodat jij met één blik een volledig beeld krijgt. Zo ben je snel op de hoogte van alle recente ontwikkelingen en kun je gemakkelijk zien wat er is gedaan en wat er nog moet worden gedaan aan onderhoud!

 

Wanneer?

We doen het onderhoud 's nachts tussen 01:00 en 07:00 uur. Je verbinding wordt dan kort onderbroken. Je kunt dan even niet internetten, tv‑kijken en bellen. Dit duurt maximaal een kwartier, daarna werkt alles weer zoals voorheen.

Let op: Staat de tv in je slaapkamer? De TV Box kan ‘s nachts aanspringen of een lampje laten branden. Ook kun je met je vaste telefoon in die tijd geen 112 bellen.
 

Wat moet jij doen?

Voor het onderhoud hoef je niets te doen. We doen het op afstand dus je kunt lekker blijven slapen. Mocht je een error op de Mediabox krijgen, dan kun je dit oplossen door op de ‘ok-knop’ te drukken. Als dit niet werkt, dan kun je een powerflip uitvoeren op de Mediabox. 
 

Als we klaar zijn

Na het onderhoud moet je soms zelf je modem (en/of mediaconverter) nog even resetten. Haal hem minimaal 10 seconden van de stroom en sluit hem weer aan. Wacht tot hij weer is opgestart en klaar!
 

Verandert er nog iets?

Het onderhoud is er om alles goed en up-to-date te houden. Zichtbaar verandert er weinig, we zorgen er gewoon voor dat onze systemen stabiel blijven werken.

 

Alvast bedankt voor het begrip. Heb je vragen over het onderhoud? Reageer dan gerust op dit bericht!

 

Meest recentelijke onderhoudsbeurten:

 

Onderhoud op: 5, 7 en 11 maart.

Toon inhoud

Wanneer?

We doen het onderhoud 's nachts tussen 01:00 en 07:00 uur. Je verbinding wordt dan kort onderbroken. Je kunt dan even niet internetten, tv‑kijken en bellen. Dit duurt maximaal een kwartier, daarna werkt alles weer zoals voorheen.

Let op: Staat de tv in je slaapkamer? De TV Box kan ‘s nachts aanspringen of een lampje laten branden. Ook kun je met je vaste telefoon in die tijd geen 112 bellen.

 

 

 

 

26 reacties

  • is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
  • 19 september 2024

Sinds vanochtend 19 september heb ik problemen met mij router.
Elke 5 minuten lijkt de internetverbinding weg te vallen.

Nu lees is dit qua onderhoud op het netwerk :

Op 18, 21 en 24 september vindt er onderhoud op ons netwerk plaats!

Vannacht om 19 september om 02:00 is de verbinding van mijn router gereset.

Al gedaan,

Huawai glasvezelkast opnieuw opgestart (stroom)
Router opnieuw opgestart (meerdere keren)

Elke keer na een aantal minuten valt de verbinding weg. De router geeft wel aan dat er een connectie is en alle lampjes staan op groen (zowel met ethernet kabel als WIFI van de router)

 


  • is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
  • 19 september 2024
FlevoMadness74 schreef:

Sinds vanochtend 19 september heb ik problemen met mij router.
Elke 5 minuten lijkt de internetverbinding weg te vallen.

Nu lees is dit qua onderhoud op het netwerk :

Op 18, 21 en 24 september vindt er onderhoud op ons netwerk plaats!

Vannacht om 19 september om 02:00 is de verbinding van mijn router gereset.

Al gedaan,

Huawai glasvezelkast opnieuw opgestart (stroom)
Router opnieuw opgestart (meerdere keren)

Elke keer na een aantal minuten valt de verbinding weg. De router geeft wel aan dat er een connectie is en alle lampjes staan op groen (zowel met ethernet kabel als WIFI van de router)

 

Naar vanochtend meerdere keren de router te hebben gereboot, lijkt de verbinding nu weer stabiel te zijn.


  • is een Top Poster
  • 44 reacties
  • 29 oktober 2024

Ik waardeer dit soort aankondigingen, top.


  • is een Master Poster
  • 12 reacties
  • 15 november 2024

I have no internet since yesterday 9 PM (or atleast i noticed it then) and today half day has also passed and i am stuck without internet. can anyone please help or let me know by when will it be fixed ?


  • is een Top Poster
  • 8 reacties
  • 4 december 2024

Ik hoop van harte dat daarna mijn geluid weer goed werkt 


  • is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
  • 6 december 2024

Ik heb klachten sinds de aanleg,maar de 6 dagen reactie norm wordt ruimschoots overschreden , hopeloze firma dit


  • is een Top Poster
  • 8 reacties
  • 6 december 2024

Ik had de service afdeling gebeld. Maar kreeg iemand die er de ballen verstand van had. Opzoeken op Internet kan ik zelf ook. Grappig ook dat ze een site hebben dat klanten “elkaar kunnen helpen”

Vanmorgen deed helemaal niets het meer. Ook niet na resetten. Zelfs de afstandsbediening. 
Ga vanmiddag weer aan de slag. 
Drama


  • is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
  • 6 december 2024
helga59-356 schreef:

Ik had de service afdeling gebeld. Maar kreeg iemand die er de ballen verstand van had. Opzoeken op Internet kan ik zelf ook. Grappig ook dat ze een site hebben dat klanten “elkaar kunnen helpen”

Vanmorgen deed helemaal niets het meer. Ook niet na resetten. Zelfs de afstandsbediening. 
Ga vanmiddag weer aan de slag. 
Drama

Om de zoveelste onkundige te omzeilen , had ik het contact formulier gebruikt!

Binnen 6 dagen reageren… mooi dus…………. dus niet.

 

Geen enkele reactie in een maand………….

 

Gaat goed daar!


Demi van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • Moderator | Internet + TV
  • 1891 reacties
  • 7 december 2024

Hi ​@A.H.Giphart door drukte kan het zijn dat het wat langer duurt voor je een reactie terug krijgt op je formulier. Hier gaat een aparte afdeling over. Ik zie dat je ook een eigen topic hier hebt geopend. Ik kom hier zo bij je op terug!

@helga59-356  Is het gistermiddag gelukt om de tv ook weer aan de praat te krijgen? Zo niet, zou je een eigen topic aan kunnen maken over het probleem dat je exact nog ervaart, dan kunnen we je hiermee verder helpen!


  • is een Top Poster
  • 8 reacties
  • 13 december 2024
Tommie van Odido schreef:

We werken continu aan de verbetering van ons netwerk, zodat jij altijd optimaal kunt internetten, tv‑kijken en bellen. We voeren daarom in de aankomende week onderhoud uit op ons netwerk.

 

Gepland onderhoud: 

Op 17 en 19 december vindt er onderhoud op ons netwerk plaats!

 

In dit artikel zetten we alle geplande en recent uitgevoerde onderhoudsbeurten overzichtelijk op een rijtje, zodat jij met één blik een volledig beeld krijgt. Zo ben je snel op de hoogte van alle recente ontwikkelingen en kun je gemakkelijk zien wat er is gedaan en wat er nog moet worden gedaan aan onderhoud!

 

Wanneer?

We doen het onderhoud 's nachts tussen 01:00 en 07:00 uur. Je verbinding wordt dan kort onderbroken. Je kunt dan even niet internetten, tv‑kijken en bellen. Dit duurt maximaal een kwartier, daarna werkt alles weer zoals voorheen.

Let op: Staat de tv in je slaapkamer? De TV Box kan ‘s nachts aanspringen of een lampje laten branden. Ook kun je met je vaste telefoon in die tijd geen 112 bellen.
 

Wat moet jij doen?

Voor het onderhoud hoef je niets te doen. We doen het op afstand dus je kunt lekker blijven slapen. Mocht je een error op de Mediabox krijgen, dan kun je dit oplossen door op de ‘ok-knop’ te drukken. Als dit niet werkt, dan kun je een powerflip uitvoeren op de Mediabox. 
 

Als we klaar zijn

Na het onderhoud moet je soms zelf je modem (en/of mediaconverter) nog even resetten. Haal hem minimaal 10 seconden van de stroom en sluit hem weer aan. Wacht tot hij weer is opgestart en klaar!
 

Verandert er nog iets?

Het onderhoud is er om alles goed en up-to-date te houden. Zichtbaar verandert er weinig, we zorgen er gewoon voor dat onze systemen stabiel blijven werken.

 

Alvast bedankt voor het begrip. Heb je vragen over het onderhoud? Reageer dan gerust op dit bericht!

 

Meest recentelijke onderhoudsbeurten:

 

Onderhoud op: 3, 5 en 6 december.

Toon inhoud

Wanneer?

We doen het onderhoud 's nachts tussen 01:00 en 07:00 uur. Je verbinding wordt dan kort onderbroken. Je kunt dan even niet internetten, tv‑kijken en bellen. Dit duurt maximaal een kwartier, daarna werkt alles weer zoals voorheen.

Let op: Staat de tv in je slaapkamer? De TV Box kan ‘s nachts aanspringen of een lampje laten branden. Ook kun je met je vaste telefoon in die tijd geen 112 bellen.

 

 

 

 

Hallo,

Vanaf 5/6 december na jullie laatste onderhoud zit ik compleet zonder internet.

Ik bel dagelijks en we weten ook al wat het probleem in (Kruissing) maar er is helemaal niemand die reageert, contact met me opneemt of belangrijker nog...de storing oplost!

Is er ergens iemand die dit probleem graag op wil lossen???

 


Ishana van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+4
  • Moderator | Internet + TV
  • 2151 reacties
  • 14 december 2024

Hoi ​@ghoeven01, ik heb het direct nagekeken! Ik zie dat het inmiddels is doorgezet naar de technische dienst en je een vouchercode ontvangen hebt. Zij zullen het zo snel mogelijk oplossen. Voor nu dank ik je oprecht voor je geduld en wens ik je alsnog een mooie dag! Groetjes, Ishana


Hello,

I am living in Groningen.

From two days ago (21 january), I do not have any internet connect. I tried to call you several times, but no one respond it. 

It would be great if you can help me with this issue.


  • is een Top Poster
  • 7 reacties
  • 24 januari 2025

Hier in Nijkerk doet internet het nog steeds niet. Ik heb het modem gereset maar werkt nog niet. Vorige week precies hetzelfde probleem, toen was er een grote storing in deze omgeving die rond 9.30 was opgelost..


Ishana van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+4
  • Moderator | Internet + TV
  • 2151 reacties
  • 25 januari 2025

Hi ​@mohammadimathstar, I checked it right away! I see that it has been forwarded to the technical department and a technician has been sent. They will solve it as soon as possible. 

To help you out, you can use the internet for free via our 4G network. This is possible if you have an Odido/Ben SIM card. Of course, you don't only need internet on your mobile phone. Don't worry! Set up your phone as a hotspot to create a wifi network for your laptop and other devices. On our website you can find the steps to set up your phone as a hotspot: https://www.odido.nl/toestelhulp. Let me know if you have one of these SIM cards? Then I will immediately send you a voucher code for unlimited internet!

Greetings, Ishana

 


Ishana van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+4
  • Moderator | Internet + TV
  • 2151 reacties
  • 25 januari 2025

 Hoi ​@Rubhog, ik heb het direct nagekeken! Het zou inmiddels opgelost moeten zijn. Mocht dit bij jou nog niet het geval zijn, ontvang ik graag deze gegevens:

-Brandt het WAN lampje op het modem? (dit is het lampje naast het power-lampje)

-Knippert het LOS lampje op het glasvezelkastje? Zo ja, knippert het snel (4 x p/sec) of knippert het langzaam (1 x p/sec)?

-Hoe brandt het PON lampje? Knippert het snel of langzaam?

Alvast bedankt! Groetjes, Ishana


  • is een King Poster
  • 39 reacties
  • 4 februari 2025

Onderhoud voor welke woonplaatsen dan op de bovengenoemde datums?


  • is een Top Poster
  • 6 reacties
  • 5 februari 2025

Sinds 4 februari ‘s avonds de verbinding uitgevallen in 5708 LN, is dit door onderhoud? Verbinding viel rond 8 uur uit, LOS lampje is rood en knippert langzaam. Uit- en aanzetten al aantal keer geprobeerd… 


Demy van Odido
Moderator
  • Moderator | Mobiel
  • 52 reacties
  • 6 februari 2025

Hi ​@b0rg, ik snap dat je wil weten waar je aan toe bent! Het onderhoud betreft landelijke werkzaamheden aan ons netwerk. Klanten waarbij wij die specifieke nacht het netwerk updaten, ontvangen vooraf altijd een e-mail met informatie over de geplande werkzaamheden. Zo ben je tijdig op de hoogte van eventuele onderbrekingen.

 

Dit geldt ook voor jou ​@mkrmr! Heb je een e-mail ontvangen over de geplande onderhoud? Mocht je overigens nog steeds geen verbinding kunnen maken? Dan wil ik je vragen om een reset uit te voeren. Je kan hiervoor deze stappen volgen:

1. Haal het ONT van het stroom en wacht 15 minuten.

2. Koppel het ONT weer aan het stroom en wacht tot het Power lampje constant groen brandt.

3. Druk het reset knopje in van het ONT tot het power lampje knippert.

4. Het ONT laadt nu de diensten opnieuw in, dit kan 5-10 minuten duren.


  • is een Top Poster
  • 6 reacties
  • 7 februari 2025

Inmiddels duidelijk dat het geen onderhoud door Odido is maar een probleem met de KPN glasvezel in de straat.


  • is een King Poster
  • 48 reacties
  • 25 februari 2025
Tommie van Odido schreef:

We werken continu aan de verbetering van ons netwerk, zodat jij altijd optimaal kunt internetten, tv‑kijken en bellen. We voeren daarom in de aankomende week onderhoud uit op ons netwerk.

 

Gepland onderhoud: 

Op 25, 26, 28 februari & 4, 5 maart. vindt er onderhoud op ons netwerk plaats!

 

In dit artikel zetten we alle geplande en recent uitgevoerde onderhoudsbeurten overzichtelijk op een rijtje, zodat jij met één blik een volledig beeld krijgt. Zo ben je snel op de hoogte van alle recente ontwikkelingen en kun je gemakkelijk zien wat er is gedaan en wat er nog moet worden gedaan aan onderhoud!

 

Wanneer?

We doen het onderhoud 's nachts tussen 01:00 en 07:00 uur. Je verbinding wordt dan kort onderbroken. Je kunt dan even niet internetten, tv‑kijken en bellen. Dit duurt maximaal een kwartier, daarna werkt alles weer zoals voorheen.

Let op: Staat de tv in je slaapkamer? De TV Box kan ‘s nachts aanspringen of een lampje laten branden. Ook kun je met je vaste telefoon in die tijd geen 112 bellen.
 

Wat moet jij doen?

Voor het onderhoud hoef je niets te doen. We doen het op afstand dus je kunt lekker blijven slapen. Mocht je een error op de Mediabox krijgen, dan kun je dit oplossen door op de ‘ok-knop’ te drukken. Als dit niet werkt, dan kun je een powerflip uitvoeren op de Mediabox. 
 

Als we klaar zijn

Na het onderhoud moet je soms zelf je modem (en/of mediaconverter) nog even resetten. Haal hem minimaal 10 seconden van de stroom en sluit hem weer aan. Wacht tot hij weer is opgestart en klaar!
 

Verandert er nog iets?

Het onderhoud is er om alles goed en up-to-date te houden. Zichtbaar verandert er weinig, we zorgen er gewoon voor dat onze systemen stabiel blijven werken.

 

Alvast bedankt voor het begrip. Heb je vragen over het onderhoud? Reageer dan gerust op dit bericht!

 

Meest recentelijke onderhoudsbeurten:

 

Onderhoud op: 18, 19 en 21 februari.

Toon inhoud

Wanneer?

We doen het onderhoud 's nachts tussen 01:00 en 07:00 uur. Je verbinding wordt dan kort onderbroken. Je kunt dan even niet internetten, tv‑kijken en bellen. Dit duurt maximaal een kwartier, daarna werkt alles weer zoals voorheen.

Let op: Staat de tv in je slaapkamer? De TV Box kan ‘s nachts aanspringen of een lampje laten branden. Ook kun je met je vaste telefoon in die tijd geen 112 bellen.

 

 

Fijn dat odido dat niet meld via een mail naar hun klanten lekker bezig hoor goede informatie ook

In 2024 heb ik wel gewoon een mail gehad van onderhoud aan jullie netwerk!

Jullie moeten jullie klanten beter informeren!

Het gaat om Enschede

Gepland onderhoud: 

Op 25, 26, 28 februari & 4, 5 maart. vindt er onderhoud op ons netwerk plaats!

Jullie website werkt ook fantastisch niet dus!

 

 


  • is een King Poster
  • 48 reacties
  • 25 februari 2025

Jullie website werkt ook fantastisch niet dus!


  • is een King Poster
  • 39 reacties
  • 26 februari 2025
Daniëlle281991 schreef:

Jullie website werkt ook fantastisch niet dus!

Ik krijg deze melding met firefox, als ik Edge gebruik dan werkt het wel.


  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties
  • 26 februari 2025
Tommie van Odido schreef:

We werken continu aan de verbetering van ons netwerk, zodat jij altijd optimaal kunt internetten, tv‑kijken en bellen. We voeren daarom in de aankomende week onderhoud uit op ons netwerk.

 

Gepland onderhoud: 

Op 26, 28 februari & 4, 5 maart. vindt er onderhoud op ons netwerk plaats!

 

In dit artikel zetten we alle geplande en recent uitgevoerde onderhoudsbeurten overzichtelijk op een rijtje, zodat jij met één blik een volledig beeld krijgt. Zo ben je snel op de hoogte van alle recente ontwikkelingen en kun je gemakkelijk zien wat er is gedaan en wat er nog moet worden gedaan aan onderhoud!

 

Wanneer?

We doen het onderhoud 's nachts tussen 01:00 en 07:00 uur. Je verbinding wordt dan kort onderbroken. Je kunt dan even niet internetten, tv‑kijken en bellen. Dit duurt maximaal een kwartier, daarna werkt alles weer zoals voorheen.

Let op: Staat de tv in je slaapkamer? De TV Box kan ‘s nachts aanspringen of een lampje laten branden. Ook kun je met je vaste telefoon in die tijd geen 112 bellen.
 

Wat moet jij doen?

Voor het onderhoud hoef je niets te doen. We doen het op afstand dus je kunt lekker blijven slapen. Mocht je een error op de Mediabox krijgen, dan kun je dit oplossen door op de ‘ok-knop’ te drukken. Als dit niet werkt, dan kun je een powerflip uitvoeren op de Mediabox. 
 

Als we klaar zijn

Na het onderhoud moet je soms zelf je modem (en/of mediaconverter) nog even resetten. Haal hem minimaal 10 seconden van de stroom en sluit hem weer aan. Wacht tot hij weer is opgestart en klaar!
 

Verandert er nog iets?

Het onderhoud is er om alles goed en up-to-date te houden. Zichtbaar verandert er weinig, we zorgen er gewoon voor dat onze systemen stabiel blijven werken.

 

Alvast bedankt voor het begrip. Heb je vragen over het onderhoud? Reageer dan gerust op dit bericht!

 

Meest recentelijke onderhoudsbeurten:

 

Onderhoud op: 18, 19, 21 en 25 februari.

Toon inhoud

Wanneer?

We doen het onderhoud 's nachts tussen 01:00 en 07:00 uur. Je verbinding wordt dan kort onderbroken. Je kunt dan even niet internetten, tv‑kijken en bellen. Dit duurt maximaal een kwartier, daarna werkt alles weer zoals voorheen.

Let op: Staat de tv in je slaapkamer? De TV Box kan ‘s nachts aanspringen of een lampje laten branden. Ook kun je met je vaste telefoon in die tijd geen 112 bellen.

 

 

 

 

Is er ook bekend wat voor soort onderhoud? Die info ontbreekt mijns inziens.


RoelJanssens
  • is een Top Poster
  • 11 reacties
  • 12 maart 2025
Tommie van Odido schreef:

 

Op 13, 14, 18, 20, 27, 28 maart en 2, 3 april vindt er onderhoud op ons netwerk plaats!

 

Het zou fijn zijn als we weten wat voor onderhoud er precies uitgevoerd wordt.


  • is een King Poster
  • 39 reacties
  • 12 maart 2025

Ja heb ik ook al gevraagd, geef wat meer inzicht..

Bijvoorbeeld:

  • Fimware upgrade fiber siwtches.
  • Uplinks verhogen Core van 10gb naar 25gb.
  • IP Transit / Peering aanpassinge richting NLix/AMSix
  • POP hardware uitbreiding Gemeente X

Reageer


Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen