Bij een probleem met de Interactieve TV Box adviseren wij vaak een zogenoemde 'powerflip'. Dit wordt ook wel een reset genoemd. Door het exact volgen van onderstaande stappen kun je de meeste problemen met de TV Box direct verhelpen:
Haal het modem (en eventueel de Media Converter) en de TV Box van de stroom.
Stop na twintig seconden de stroomstekker van het modem weer in het stopcontact.
Zodra alle lampjes weer branden zoals ze deden, mag je de stroomkabel van de TV Box weer in het stopcontact stoppen.
De TV Box gaat nu opstarten.
Heb je last van blokkerig of haperend beeld? Volg de stappen in ons Beeld-topic.
Krijg je een foutmelding op jouw TV te zien? Kijk in het Foutmeldingen-topic wat je bij jouw foutmelding moet doen.
Of zijn er wellicht algemene TV-problemen? Kijk dan in dit topic.
Vraagt een moderator of andere user om een factory reset uit te voeren? Check dan het factory reset topic!
Bladzijde 1 / 2
Hallo,
Wij zijn sinds kort aangesloten bij T-Mobile en hebben de nieuwste apparaten, maar de Aria box slaat regelmatig vast en is zelfs niet met de afstandsbediening uit te krijgen Een harde reset gemaakt met de box en modem, maar het probleem is niet opgelost. De box voelt ook behoorlijk warm aan, maar neem aan dat dit niet de oorzaak is….
Graag oplossing voor dit probleem want dit is behoorlijk hinderlijk om een gedeelte van programma's te missen!
Hi @Dreunen, merci voor jouw heldere bericht! Ik ga je hier gelijk bij helpen. Momenteel is er een algemeen probleem bij ons bekend waarbij de Aria 7x TV Box(en) vastlopend beeld weergeven. Het probleem is dan ook al in onderzoek, maar met nieuwe voorbeelden kan onze leverancier het probleem sneller verhelpen. Kun je daarom op de volgende punten terugkomen? Dan zet ik deze informatie meteen door.
Kun je aangeven op welke knoppen je drukt voordat het probleem zich voordoet?
Op welke zender(s) staat de tv als je dit probleem ervaart?
Bij welk programma hda je dit (inclusief de datum en het tijdstip)?
Gaat het bij jou om live tv-kijken, Terug Kijken of om een Cloud Opname?
Speelt dit probleem ook op andere devices (zoals bijvoorbeeld TV Anywhere)?
Is er een foutmelding zichtbaar? Zo ja, welke?
Excuses voor het ongemak! We doen er alles aan om dit issue te verhelpen.
Hallo Lisa,
Zal zoveel mogelijke gegevens aan je geven.
Heb niet gezapt maar zat naar een programma te kijken en tijdens slaat de box vast.
Het programma was Do 8 sept op RTL4 Koffietijd om 10:00 uur. Dit programma heeft de voorkeur van mijn vrouw, dus meestal bij dit programma.
Het is altijd Live kijken omdat mijn vrouw niet overweg kan met het bedienen van de afstandsbediening. Zelfs het aan/uit lukt haar soms niet omdat ze alleen het grote knopje gebruikt en het kleine zwarte knopje over het hoofd ziet.
TV Anywhere niet geprobeerd, er is geen foutmelding zichtbaar en het blauwe ledje blijft branden en de box is met de afstandsbediening niet uit te krijgen, dus harde reset nodig.
Hoop dat er een oplossing gevonden gaat worden, want paniek bij mijn vrouw als er niemand anders aanwezig is.
Dank…..
Hi @Dreunen, heel erg bedankt voor de moeite! Super dat je dit zo snel kon doorzetten, dat helpt enorm. Ik heb dit meteen verder doorgezet, zodat de oplossing sneller aan het licht komt. Ik ga ook duimen dat dit euvel heel rap wordt opgelost, zodat jullie weer zonder problemen van jullie favoriete programma('s) kunnen genieten.
Hi @Dreunen, ik hoop dat je van een mooi weekend hebt genoten! Via deze weg wil ik laten weten dat de technische dienst nog erg druk bezig is om het vastlopende beeld dat de Amino Aria 7x TV Box vertoont te verhelpen. Laat jij het hier weten als alles weer werkt zoals het hoort?
Hallo Lisa,
De Amino Aria Box heeft nog steeds geen kuren laten zien, dus denk dat het is opgelost.
Dank aan de technische dienst en aan jouw natuurlijk.
Gr. SvD
Hoi @Dreunen, bedankt voor de update. Ik geef het door aan Lisa. Namens Lisa en de TD: heel graag gedaan!
Veel plezier met jouw verbinding!
Hoi,
Zouden jullie onze tvbox een factory reset willen geven?
We hebben al jaren problemen met de box, maar de laatste maanden is opnemen echt onmogelijk geworden. We halen snachts altijd de stroom van de box af en opnames zijn daarna verdwenen. Wel staat de box steeds helemaal vol met opnames met de naam "geen titel". Ook na verwijderen van alle opnames. Dit zijn dan ineens hele oude opnames van jaren geleden of je kunt ze helemaal niet starten.
De powerflip van hierboven heeft ook niet geholpen. Hopelijk helpt een factory reset wel. We hebben dus geen opnames die we willen bewaren.
Bedankt alvast!
Hi @Amy884, hartstikke goed dat je dit aangeeft! Wat een gekke situatie zeg. Dit wil ik echt zo snel mogelijk voor jullie oplossen. Ik wilde direct de TV Box een factory reset geven, maar ik zie de TV Box niet terug in de verbinding. Is deze rechtstreeks aangesloten op het modem? Zo niet, dan wil ik je vragen om dat te doen. Als je vervolgens een seintje geeft, dan kan ik voor je aan de slag.
Ook wil ik alvast met je mee denken voor als de factory reset niet de oplossing is. Mijn advies is om dan over te gaan naar het nieuwe tv-platform. Hiervoor dien ik allereerst de TV Box om te wisselen naar een Amino Aria 610. Vervolgens kan ik je dan versneld overzetten naar T-Mobile TV. Hieronder lees je alle ins en outs over ons nieuwste tv-platform:
Als jij akkoord gaat met de onderstaande punten, dan zet ik de TV Box swap alvast in werking. Zodra de nieuwe TV Box bij jou binnen is én up and running is, dan kan ik de migratie verder aanvragen en zal je vanaf dat moment binnen twee weken van het nieuwe platform kunnen genieten. Als je minder lang wilt afwachten dan kan ik een uitzondering voor jou maken en je versneld overzetten. Hier komen de voorwaarden:
Weet dat de opnames op de huidige TV Box verloren zullen gaan en jij - totdat alles helemaal geregeld is - ook niet meer de mogelijkheid hebt tot opnemen. In jouw My T-Mobile Thuis kun je na de migratie eenvoudig Cloud Opnemen toevoegen aan jouw abonnement, waar kosten van € 5,00 per maand aan zijn verbonden. Je zult daarnaast zelf een SCART-verlengstuk aan moeten schaffen als de tv geen HDMI-aansluiting heeft. Teletekst zul je niet meer kunnen bekijken na de migratie.
Ook ontvang je een e-mail en sms vlak voordat je wordt overgezet naar het nieuwe platform én zul jij opnieuw moeten inloggen zodra je bent overgezet. Tot zo ver alle belangrijke punten op een rijtje. Lees het vooral op je gemakje door en laat aan mij weten of je hier akkoord mee gaat!
Hi Laura,
Bedankt voor je uitgebreide reactie!
Allereerst is de tvbox als het goed is weer aangesloten, dus hopelijk kan je hem nu resetten. stel dat dit toch niet werkt, nog een paar vragen over dit nieuwe platform;
- je zegt dat we een SCART verlengstuk moeten kopen als we geen HDMI aansluiting in de TV hebben. Maar de huidige box zit ook in een HDMI aansluiting. Dat is dan hetzelfde toch, en deze vervangen elkaar dan gewoon?
- Bij het nieuwe platform zit standaard blijkbaar geen opnamefunctie. Daarvoor moeten we 5 euro extra betalen. Eigenlijk wil ik natuurlijk niet meer gaan betalen dan we nu doen. We moeten juist besparen. Klopt het dat we dus 5 euro meer moeten betalen dan we nu doen om dezelfde functies te krijgen als we nu hebben? ( als onze tvbox wel zou werken zoals het hoort)
- de omzetting duurt 2 weken (of kan versneld). Kan je tijdens die omzetting nog wel gewoon tv kijken via de oude box, of zit je dan een tijdje zonder tv?
- En wat zijn de voordelen van het nieuwe platform ten opzichte van onze huidige box?
Alvast bedankt voor het resetten en je reactie! Ik zal daarna nog laten weten of we naar het nieuwe platform over willen.
Hoi @Amy884, bedankt voor je terugkoppeling! De TV Box is van een factory reset voorzien.
-Lisa wilde alleen waarschuwen voor het geval je een tv zonder HDMI-poorten hebt. De nieuwere TV Box werkt op exact dezelfde manier, behoudens het feit dat deze geen fysieke harddiskrecorder heeft!
-Je ontvangt op dit moment € 5 per maand korting op de Amulet 515, dat is de box met harddiskrecorder. De Amulet kost € 10 per maand, oftewel het kost je momenteel € 5 per maand. Zodra de Aria 610x wordt aangeboden, betaal je daar € 0 per maand voor. Echter voor Cloud Opnemen zelf betaal je € 5 per maand. Effectief gezien zal je exact hetzelfde gaan betalen dus geen zorgen!
-Je kunt tijdens de omzetting zeker nog van alle zenders blijven genieten. Slechts op de migratiedag zelf, zal je hooguit gedurende twee tot vier uur geen tv kunnen kijken wegens de installatie en initiatie van T-Mobile TV;
-De voordelen van T-Mobile TV zijn er te veel om in dit topic als reactie te plaatsen, daarom verwijs ik je graag naar ons handige topic door: Alles over T-Mobile TV | T-Mobile Community.
Mocht je hierna nog vragen hebben, dan staan we altijd voor je klaar!
Hoi Jason,
Bedankt voor je reactie. De factory reset heeft geen enkel verschil gemaakt. Alle opnames staan er nog op en die krijg ik zelf dus niet verwijderd.
Klopt het dat ik met de nieuwe Aria box dus ook 5 euro per maand minder dan nu ga betalen als we het opnemen stop zouden zetten?
En inclusief opnemen blijven we dus exact hetzelfde betalen als nu?
Als dit inderdaad het geval is, maak ik graag gebruik van het aanbod om de nieuwe box te ontvangen.
Overigens ging de tv box gewoon aan zoals normaal, zonder dat hij eerst nog iets moest installeren of verbinden ofzo. En alle opnames staan er dus nog gewoon op. Is de factory reset dan wel goed gegaan?
Hoi @Amy884, bedankt voor je terugkoppeling!
Ik vermoed dat de factory reset in ons achterliggende meetsysteem dan op dit moment niet goed gekoppeld is aan de uitvoering - dit kan ik niet zelf herstellen, maar geen zorgen: zodra de Aria 610x bezorgd is, zal dit euvel niet meer optreden.
Wanneer je de Aria neemt met T-Mobile TV en zonder Cloud Opnemen, zal het bedrag € 5 lager zijn dan wanneer je wel voor Opnemen kiest. Als je Cloud Opnemen selecteert, zal het maandbedrag hetzelfde zijn als je nu hebt.
Hoi, ik was in de veronderstelling dat we de nieuwe box zouden ontvangen na mijn vorige bericht, maar misschien moet ik het nogmaals bevestigen. Bij deze dus :)
Hi @Amy884, merci voor de bevestiging en excuses voor de verwarring! Ik heb direct de TV Box swap in werking gezet. De bestelling kun je volgen in je My T-Mobile Thuis omgeving: https://thuismy.t-mobile.nl/bestellingen. Geef je een seintje zodra de nieuwe TV Box up and running is? Dan zorg ik dat de migratie wordt aangevraagd.
Dankjewel Lisa. Ik zal een seintje geven!
Hallo hoe kan ik meldingen stop zetten?
Hoi @karel b, dat is zeer zeker mogelijk, ik leg het graag voor je uit!
Om geen emails meer te ontvangen heb je twee mogelijkheden, namelijk:
Uitschrijven van emails over dit specifieke topic:
E-mail instellingen in het algemeen aanpassen:
Geef het gerust aan als je hier nog vragen over hebt, ik help je er graag mee!
Hoi, de box is al up and running. Willen jullie zorgen voor de migratie? Bedankt alvast!
Hoi @Amy884, top dat je de nieuwe TV Box hebt aangesloten, ik ga het helemaal voor je in orde maken! In principe staan er maximaal twee weken voor de migratie, maar persoonlijk vermoed ik dat je volgende week al ver in het proces zit en je zal volgende week ook emails van ons ontvangen met meer informatie. Alvast heel veel kijkplezier gewenst!
Hoi, bedankt voor de info. Ik heb nog geen mails ontvangen, maar toch alvast een vraag. Er staat nu in mijn T-Mobile dat wij 2,50 moeten betalen voor de TVbox, maar de box zou gratis zijn. Ik wil opnemen erbij activeren (klopt het dat dat nu nog niet kan?) voor 5 euro per maand en dan zouden we exact op hetzelfde maandbedrag uitkomen als hiervoor. Ik wil niet 2,50 per maand meer gaan betalen. Wordt dit kog gecorrigeerd?
Hi @Amy884, ik hoop dat je van mooie feestdagen hebt genoten! Goed dat je dit via deze weg checkt. Bij één van onze tv-specialisten heb ik gecheckt wanneer je precies omgezet wordt. Ik help je alvast graag verder met jouw vraag over de kosten. Ik ben dit voor je gaan uitzoeken en ik zie dat de TV Box die je eerst had ook niet gratis was. Hier kreeg je maandelijks € 5,00 korting op en daardoor betaalde je € 5,00 per maand voor de TV Box en kwamen daar bovenop nog de abonnementskosten van tv. De TV Box die je nu hebt is € 5,00 en hier ontvang je € 2,50 korting per maand, dus je betaalt minder voor deze TV Box dan voor de vorige TV Box. Ik zie alleen dat de abonnementskosten hetzelfde zijn gebleven, waardoor je duurder uit bent als je Cloud Opnemen toevoegt. Om dit recht te trekken heb ik aangeklopt bij één van onze financiële specialisten. Momenteel is hij nog met vakantie, maar ik laat het je direct weten als ik een reactie heb ontvangen.
Hi @Amy884, goed nieuws! Zojuist heeft één van onze tv-specialisten laten weten dat je bent omgezet naar T-Mobile TV. Op het stuk van de kosten kom ik nog terug. Voor nu veel kijk-plezier!
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.