Welkom bij Internet + TV van Odido!
Recent actief
Hi allemaal, we hebben nu ook voor Samsung toestellen uit 2022, 2023 en 2024 een Bèta-versie van de nieuwe TV app beschikbaar. Hoe kan ik meedoen?Vind je het leuk om hieraan mee te doen en ons helpen om eventuele bugs op te lossen voor lancering? We hebben dan de volgende informatie nodig:Modelnummer van je Samsung smart-tv.Let op: we kunnen je alleen aan deze Bèta-test toevoegen als je smart-tv uit bouwjaar 2022 of later komt.Waar vind ik het modelnummer?Fysiek:Softwarematig:Ga in het menu van je tv naar: Instellingen > Ondersteuning > Over deze TVTwijfel je of je tv uit 2022, 2023 of 2024 komt? Zoek dan het modelnummer op internet even op om te checken uit welk bouwjaar het toestel komt.Toestel geschikt? Meld je aan!Dan krijg je een voucher code. We hebben 50 vouchers beschikbaar. Als je toestel aan de eisen van het bouwjaar voldoet, zullen we je via een privébericht een voucher code met je delen.Hoe installeer ik de Bèta-versie van Odido TV?We hebben de instructies van Samsu
Snel en goed internet zonder gedoe. Dat is Klik&Klaar Internet over het 5G-netwerk van Odido. Ideaal voor thuis. Je installeert het makkelijk zelf. Stekker in het stopcontact en je bent online. Zo kan je eindeloos internetten en streamen. Voor een verrassend lage prijs van € 25/mnd. En maandelijks opzegbaar, je zit nergens aan vast. Fijn toch? Vanaf 14-10-2024 lanceren wij ons nieuwe product: Klik&Klaar Internet. Ben je benieuwd naar wat dit product inhoudt? Lees dan meteen verder! Update 08-01-2025: Door het grote enthousiasme voor Klik&Klaar, zijn de aantal bestellingen meer dan verwacht. De levertijd is momenteel 10 dagen. Waarom Klik&Klaar Internet van Odido?Zo besteld, zo in huis - Op Klik&Klaar Internet hoef je niet te wachten. Je kunt dit gemakkelijk laten bezorgen en binnen een kwartiertje ben je online Zo aangesloten - Monteur? Ben je zelf. Klik de simkaart in de achterkant van het modem. Doe de stekker in het stopcontact. Klaar! Meer tips? Download onze
Hi allemaal, er komt iets moois aan, namelijk de nieuwe vormgeving van onze Odido TV app voor Apple TV! We zijn er druk mee bezig om dit klaar te maken en uit te rollen, maar hebben de nieuwe app al als Bèta-versie beschikbaar. Hoe kan ik meedoen? Je kunt met deze versie mee testen wanneer je een geschikte Apple TV hebt. Wanneer je wilt deelnemen, gebruik dan deze link: https://testflight.apple.com/join/tGmcZdfK. Open deze link vanaf je iPhone, iPad, of Mac.Vind je het leuk om hier aan mee te doen en ons helpen om eventuele bugs op te lossen voor lancering? Dan zien we graag ook de feedback tegemoet! Feedback?Voor feedback kun je onderstaande invullen en in een comment posten in dit topic. Hoe meer details je kunt geven, hoe beter we hiermee aan de slag kunnen:Model Apple TV en afstandsbediening:tvOS versie:Wat werkt niet goed of kan beter:Als er iets niet goed werkt, ervaarde je dit ook met de Odido online TV app? Benieuwd wat je kunt verwachten van de nieuwe vormgeving van Odido TV?
We werken continu aan de verbetering van ons netwerk, zodat jij altijd optimaal kunt internetten, tv‑kijken en bellen. We voeren daarom in de aankomende week onderhoud uit op ons netwerk. Gepland onderhoud: Op 23, 28, 29 en 30 januari & 5, 17 februari vindt er onderhoud op ons netwerk plaats! In dit artikel zetten we alle geplande en recent uitgevoerde onderhoudsbeurten overzichtelijk op een rijtje, zodat jij met één blik een volledig beeld krijgt. Zo ben je snel op de hoogte van alle recente ontwikkelingen en kun je gemakkelijk zien wat er is gedaan en wat er nog moet worden gedaan aan onderhoud! Wanneer?We doen het onderhoud 's nachts tussen 01:00 en 07:00 uur. Je verbinding wordt dan kort onderbroken. Je kunt dan even niet internetten, tv‑kijken en bellen. Dit duurt maximaal een kwartier, daarna werkt alles weer zoals voorheen.Let op: Staat de tv in je slaapkamer? De TV Box kan ‘s nachts aanspringen of een lampje laten branden. Ook kun je met je vaste telefoon in die tijd geen 1
Hi allemaal, er komt iets moois aan, namelijk de nieuwe vormgeving van onze Odido TV app voor Android TV! We zijn er druk mee bezig om dit klaar te maken en uit te rollen, maar hebben al eventueel een bétaversie beschikbaar om uit te proberen via open testing voor de liefhebber. Hoe kan ik meedoen? Je kunt met deze versie mee testen wanneer je een smart-tv hebt met Android TV. Je kunt de bétaversie hier downloaden: voor web of via een Android toestel en dan door de aangegeven stappen te volgen.Vind je het leuk om hier aan mee te doen en ons helpen om eventuele bugs op te lossen voor lancering? Dan zien we graag ook de feedback tegemoet! Feedback?Voor feedback kun je onderstaande invullen en in een comment posten in dit topic. Hoe meer details je kunt geven, hoe beter we hiermee aan de slag kunnen:Model Android TV smart-tv of mediaplayer:Android versie:Wat werkt niet goed of kan beter:Als er iets niet goed werkt, ervaarde je dit ook met de vorige Android TV versie: Benieuwd wat je kunt
Met onze nieuwe Mediabox kan je rekenen op supercomplete TV. Je hebt Odido TV en je favoriete apps op 1 plek. Wel zo overzichtelijk. Je hebt maar 1 afstandsbediening nodig en het kastje is een kleine krachtpatser die je uit het zicht kan zetten. Momenteel spelen er wat zaken op de Mediabox. Lees onderaan deze post de known issues door. Vanaf vandaag, 28 november 2023, lanceren wij onze nieuwe Mediabox. Benieuwd wat je allemaal kunt verwachten met deze nieuwe Mediabox? Lees dan snel verder! Waarom voor Odido TV inclusief Mediabox gaan? De allerleukste tv kijken met Odido TV. Makkelijk streamen met de apps van je favoriete streamingdiensten. Je kan de Mediabox aansluiten via bedraad internet of wifi. Wat je wil. Chromecast: stream vanaf je telefoon of tablet naar je Mediabox. Streamen doe je in de hoogste beeldkwaliteit (4K UHD met HDR en Dolby Vision, en de beste audiostandaarden (Dolby Atmos). Goed om te weten: de Mediabox gebruikt weinig stroom. Haal nog meer uit
Maak nu iedere maand gratis kennis met een informatieve, spannende of muzikale TV-zender op de Mediabox! Odido introduceert Zender van de maand.De Zender van de maand verschijnt op de eerste dag van de maand automatisch op kanaal 18. Deze is dan gratis te zien tot het einde van die maand. Wil je de zender langer kijken? Bekijk dan onze thema- en premiumpakketten en bestel jouw nieuwe favoriete zender via Mijn Odido! Deze pakketten kun je ook gemakkelijk maandelijks aanpassen. Januari: E! EntertainmentE! Entertainment is in januari zender van de maand. Deze zender biedt het laatste nieuws uit Hollywood, maar er is nog veel meer. Met een brede selectie reality- entertainmentprogramma’s, waaronder de uitreiking van de Golden Globes, is er voor ieder wat wils. Maak nu kennis met deze gevarieerde programma’s op kanaal 18. Deze Zenders van de maand kon je eerder bekijken in 2024:December 2024 - RTL Crime (vanaf 1 januari 2025 te zien op kanaal 325 in het Entertainment plus pakket)November 2
Sinds 2 uur vannacht geen verbinding meer met de vaste internet verbinding (glasvezel).Alles al opnieuw opgestart maar niets helpt. Kan het zijn dat er weer een storing in de verdeelkast, eens in de 2 jaar gebeurt dit. Met als gevolg dat we soms een week of langer niks hebben. Of is er iets anders aan de hand ? Rode lampje op het glasvezel kastje blijft branden ook na reset etc.
Hi Odido - als tevreden klant op mijn nieuwe adres wederom glasvezel besteld van jullie, echter wordt mij na de bestelling aangegeven dat er nog geen glasvezel aan is gelegd.Echter, ook na telefonisch contact met jullie servicedesk, heb ik even gedubbelchecked en blijkt dat de KPN glasvezel kabel gewoon volledig tot in de meterkast is aangelegd (waarop jullie normaliter leveren).Zie hieronder:Hoe nu verder? Ik hoor sinds mijn bestelling helaas niets.Mvg, TimPs. Klantnummer HHW99284
De odido mediabox wil de tv afsluiten en de ok knop reageert niet op de afstand bediening.De mediabox vraagt elke keer bij het opstarten om een pin code (vreselijk iretant) maar je kan elke code invoeren die je wil. Gewoon geen fijn ding om een gezellige avond tv te kijken.
Ik heb sinds een week vreemde storingen en de verbinding valt om de 30-60 minuten weg.Geinstalleerde firmware: V5.70(ACEA.0)T56C_b10_0130 Ik zie in de error logs verschillende meldingen dat m’n router connectie verliest met de wan interface. Kunnen jullie de firmware release nalopen of degraden? Om het half uur klapt m’n internet eruit en dit stoort me mateloos. Jammer dat er geen device beheer beschikbaar is anders had ik hem zelf wel ge-update :)
Zoals in de known issues heb ik het probleem dat ik steeds opnieuw een pincode in moet voeren, terwijl ik maar 1 profiel heb ingesteld. Dit probleem doet zich voor op beide boxen (verschillende TV's) en lijkt zeer willekeurig te gebeuren. Ik heb ze beide teruggezet naar de fabrieksinstellingen en opnieuw ingesteld, maar het probleem blijft. Heb ook de pincode gewijzigd, maar niets helpt.Het vreemde is dat ik iedere willekeurige 4-cijfercombinatie in kan vullen, hij accepteert alles.Ik hoop dat probleem snel verholpen wordt, want het is zeer storend.
Geen wifi in Rotterdam 3077sjal de stappen doorlopen
Hoi Ik wil een poort toewijzen voor mijn omvormer maar weet niet hoe dat moetVia de helpdesk van SMA konden ze me niet helpen Via de helpdesk van Odido konden ze me ook niet helpenhoe moet ik dat doen
Beste community, na een uur met de klantenservice te hebben gebeld over 2 kwesties, hier naartoe verwezen. Ben vandaag aangesloten op Odido, maar het e.e.a. werkt niet lekker.Ik heb geprobeerd mijn netwerknaam te veranderen via de online omgeving: gelukt.Ik heb geprobeerd mijn wachtwoord te veranderen: niet gelukt of toch wel?Het probleem kon niet opgelost worden. Iedere keer als ik mijn wachtwoord veranderde, zag ik dit wel in de online omgeving, maar dit pakten mijn apparaten niet op. (zowel tv als telefoon). De vriendelijke medewerker stelde toen zelf even tijdelijk een wachtwoord in en hoppa: het lukte. Toen dus wel. Toen ik weer een eigen wachtwoord verzon en opsloeg, pakten de apparaten wederom niet mijn opgemaakte wachtwoord, maar blijven het wel doen op de gemaakte wachtwoord van de medewerker, wat natuurlijk niet de bedoeling is. Hoe kan ik dit oplossen? De medewerker had verder ook geen oplossing en ik zit nu dus online op het verzonnen wachtwoord van de medewerker. Nu de int
Hallo,Ik wil klant worden van ODIDO maar voor ik een mobiele abonnement afsluit en in juni over wil stappen op glasvezel wanner dat er ligt heb ik een vraag.Huidige situatie klant Ziggo modem in bridgeDit kan niet bij ODIDO dus vraag ik me af of ik mijn huidige wifi 7 router kan blijven gebruiken wanneer ik op glasvezel zou overstappen. Mijn router heeft geen eigen vlan. Het is een Acer predator T7 routerKan iemand mijn vraag beantwoorden en mij vertellen of ik met mijn apparatuur een aansluiting kan realiseren en als dat kan hoe en hoe ingewikkeld dat zal zijn. Ik heb wel eens gehoord over Switch bij kpn. Het mag duidelijk zijn mijn kennis is beperktIk zit Google / Smartthings eco system qua automation wil graag dat IoT blijft werken. Bij voorbaat dankMarcus
We hebben Klik en Klaar 5G voor thuis met een wifi plus extender van Zyxel. Met de MPro Mesh functie aan, hebben sommige apparaten vol internet, 400Mbit/s, en veel anderen zijn gelimiteerd tot 7,5Mbit/s. De apparaten staan naast elkaar, dus het lijkt willekeur. Ik kan geen instelling vinden waarom sommige apparaten zo traag internet hebben, en de Mesh functie uitzetten en apparaten op 5G dwingen lijkt me ongewenst, dan is het gemak van de wifi+ weg. Ik kan me niet voorstellen dat dit de standaard functie van deze opstelling is, dus hoe kan ik alle apparaten toegang tot het snellere internet geven?
Hi everyone en excuses voor het Engels maar het gaat een beetje makkelijker voor mij zijn in EN te schrijven :-)I’ve been a customer of Odido having a 1Gbps FTTH connection in Heiloo which was working flawlessly even with my own router/mesh network up until a wider (Odido) network maintenance that took place in October 2024 (I didn’t keep the notification email sadly).Since that upgrade/maintenance of the network which happened during night hours, I’ve been having constant disconnects multiple times per day (roughly every 30’).As part of my experiment to rule out any issues on my own router/mesh network, I tried putting back, in November, the Odido provided router in the meterkast but the problem persists.I’ve been reading a bunch of posts here and some folks seem to be referring to the different ONTs; I have a Huawei one but I don’t know if a swap to a Nokia one would do the trick.The reason for waiting this long with reporting it is due to my work; I was traveling since then and ther