Sticky

Odido TV - Bèta: nieuwe vormgeving Odido TV voor Apple TV

Odido TV - Bèta: nieuwe vormgeving Odido TV voor Apple TV
Reputatie 7
Badge +5

Hi allemaal, er komt iets moois aan, namelijk de nieuwe vormgeving van onze Odido TV app voor Apple TV! We zijn er druk mee bezig om dit klaar te maken en uit te rollen, maar hebben de nieuwe app al als Bèta-versie beschikbaar.
 



Hoe kan ik meedoen? 

Je kunt met deze versie mee testen wanneer je een geschikte Apple TV hebt. Wanneer je wilt deelnemen, gebruik dan deze link: https://testflight.apple.com/join/tGmcZdfK. Open deze link vanaf je iPhone, iPad, of Mac.

Vind je het leuk om hier aan mee te doen en ons helpen om eventuele bugs op te lossen voor lancering? Dan zien we graag ook de feedback tegemoet! 


Feedback?

Voor feedback kun je onderstaande invullen en in een comment posten in dit topic. Hoe meer details je kunt geven, hoe beter we hiermee aan de slag kunnen:


Model Apple TV en afstandsbediening:

tvOS versie:

Wat werkt niet goed of kan beter:

Als er iets niet goed werkt, ervaarde je dit ook met de Odido online TV app?

 

Benieuwd wat je kunt verwachten van de nieuwe vormgeving van Odido TV? Dan hebben we hier alvast een voorproefje! 


28 reacties

Reputatie 6
Badge +3

Hi @Cheyenne van Odido

Ik heb de App nu een dag in gebruik en heb een aantal punten die mij opvallen in het gebruik; 

  • Geen Apple TV keyboard notificatie op telefoon voor invoervelden. Voor bijvoorbeeld zoeken zou het makkelijk zijn om het standaard keyboard te gebruiken. Op deze manier kan je je iOS device gebruiken als keyboard om te typen ipv de remote.
  • Tv gids niet voor geladen, het laad tijdens het scrollen. Het laden gaat snel, maar toch staat het raar naar mijn mening.
  • "Zelf kiezen" is niet vertaald als je de taal op Engels hebt staan
  • "Films en Series" is niet vertaald als je de taal op Engels hebt staan
  • Pijl naar boven opent niet de mini gids, alleen pijl naar beneden doet dat. Ik zou verwachten dat beiden de mini gids openen afhankelijk of je een kanaal naar boven of beneden wilt in de gids.
  • Terug kijken laat ook herhalingen zien.
  • Rechts onderin blijf het zeggen “klik links voor uitleg over de App” maar ik kan links klikken en swipen wat ik wil maar behalve de normale menu items gebeurd er niks.
  • Pijltje van de mini gids staat in het midden van het scherm, dat is best vervelend soms.
  • Op geen van de zenders Dolby digital alleen maar stereo ondanks dat ik het heb aan gezet in het menu.
  • In de mini gids is pijl toetsen zijn omgedraaid. Pijl naar boven is van RTL4 naar NPO3. Pijl naar beneden is van NPO2 naar NPO3. Dat voelt onnatuurlijk 😉
  • Bij “Regel je Apparaten” Staat bij allemaal “onbekend” zou handig zijn als daar de device naam zou staan zoals “iPhone-van-TechRacing” bv. of eventueel het OS zoals iOS, tvOS, Android etc dan heb je een beetje een idee wat het voor een device het kan zijn.
  • De Back knop op de afstandsbeding doet niks, ik zou verwachten dat deze naar het menu zou gaan.
  • Bij het inlog scherm wordt bij 9 cijfers de “volgende” optie actief dit kan verwarrend zijn gezien de inlog 10 cijfers is.

-- 

In het algemeen heb ik het idee dat de UI van de App nog te veel leunt op het gebruik van een normale afstandsbediening en het traditionele tv menu. Het is wat minder afgestemd op een afstandsbediening met alleen pijltjes toesten. 

Model Apple TV/afstandsbediening: A2169 / Apple TV (2022) Siri Remote

tvOS versie: 17.4

Reputatie 1

Ook hier geprobeerd en overall een verbetering. Navigeren gaat snel maar je mist de onderdelen die een Apple TV app fijn maakt.

De player met alle opties om eenvoudig terug te spoelen, het gebruik van het toetsenbord doormiddel van je iOS device. Allerlei kleine dingen die het net niet lekker maken.

 

Het gemis van de terug knop die je terug brengt naar het hoofdmenu en je daarna de app laat afsluiten is misschien wel de grootste irritatie. Dat had de vorige app ook al maar zou het echt beter maken.

 

Op het nieuwe thuis scherm mis ik m’n favoriete zenders. Ik kijk graag ESPN en die staan als favoriet, maar het is mogelijker geworden om hier te komen.


Het geheel voelt wel beter maar het is nog niet perfect. Hopelijk kan het Apple TV sausje nog toegevoegd worden!

Reputatie 2

Een heel stuk beter vergeleken met de huidige app, maar het voelt alsof men voor een design heeft gekozen wat ook voor Android van toepassing zou moeten zijn. Het mist de handigheden die Apple TV juist zo fijn maken.

 

Eerste wat me opviel was dat de teksten van het menu voor mijn gevoel wat klein zijn, ik zou graag de mogelijkheid willen hebben om de tekst wat groter te kunnen maken. (Als keuze voor de eindgebruiker)

 

Verder alle punten de mensen boven mij.

Model Apple TV en afstandsbediening: A2843

tvOS versie: 17.5

De ondertitels werken niet goed. Meestal bestaat de ondertitel uit 2 regels. In de app is de eerste regel vaak niet zichtbaar. Waardoor je de helft van de informatie mist. De 2e regel is wel altijd zichtbaar. 
Het probleem doet zich o.a. voor bij ned1, rtl4 en bbc. Dit probleem heb ik ook in de oude tv app.

 

Reputatie 4

Over het algemeen voelt de app stabieler aan dan de oude. Ook lijkt de vertraging van de stream wat minder dan bij de oude app.

De opmerkingen die door andere reviewers zijn geplaatst over het niet gebruiken van de Apple TV UI onderschrijf ik. Deze app wijkt af van alle andere Apple TV apps als het gaat om invoer via een keyboard.

Verder kun je met deze app door te scrollen niet verder terugkijken dan het programma dat wordt uitgezonden.  Als je verder terug wil, moet je het programma kiezen via de gids (EPG).

Wij starten vaak later met het kijken naar een programma, scrollen dan bij ieder reclameblok terug naar waar we gebleven waren. Dan kan met de nieuwe app dus alleen zolang het programma nog uitgezonden wordt.

Apple TV 4K 1st gen A1842
tvOS 17.5

Reputatie 7
Badge +6

Na de verschillende smart-TV-apps en de mediabox is nu ook de Apple TV aan de beurt voor een nieuwe app. Alle lof voor de nieuwe lay-out zoals ik die nu al een tijdje gebruik op de TV- en mediaboxen is ook hier van toepassing en het is ook een flinke stap voorwaarts ten opzichte van de oude Apple TV-app. Zo ga je nu een stuk vlotter door de (mini)gids heen, kun je favoriete zenders in de app aan en uit zetten, is ouderlijk toezicht een stuk duidelijker en zijn er gewoon veel meer instellingen mogelijk om de app naar je hand te zetten. Maar natuurlijk moet zo'n nieuwe app ook goed tegen het licht gehouden worden. Daar ben ik eens voor gaan zitten en daar is dit lijstje uitgekomen:

Ik gebruik een Apple TV 4 (HD) met tvOS 17.5.1 en de standaard meegeleverde remote. Wat mij als eerste opvalt, is dat de app minder soepel swipet dan de vorige. Alsof er een soort drempel op zit waar je eerst overheen moet. Ik neem aan dat de intentie was om ongewenste invoer te voorkomen, maar dit wijkt erg af van andere apps. Als je de "Apple TV-feel" gewend bent, werkt dit minder prettig. Bovendien kun je voor het preciezere werk tikken op de remote. Hopelijk kan dit net zo soepel gemaakt worden als de Apple-standaard.

De interactieve introductie, die op de TV-/mediabox wel aanwezig is, ontbreekt (nog), terwijl die juist hier erg zinvol is. Vanwege het beperkte aantal knoppen en de minder voor de hand liggende bediening is het zeker in deze app handig om een rondleiding langs alle functies te krijgen om zo alle trucjes te leren. Daarnaast, zoals aangegeven door @TechRacing93, zit hier nog de melding in om op links te drukken voor een rondleiding. Die doet dus niks, maar uit de feedback in het mediabox-topic blijkt dat die melding sowieso ongewenst is. Bovendien is hij op de oude TV-box al weg.

Een algemeen verzoek voor de nieuwe interface (dus ook op de TV-/mediabox): bij de geplande opnames komen ze onder elkaar te staan en kun je per aflevering een beschrijving zien. Bij de opgenomen programma's staan ze naast elkaar zonder beschrijving. Je moet je opname dan eerst aanklikken om te kijken waar een aflevering van een serie bijvoorbeeld over gaat of wie er aan tafel zitten bij een talkshow. Daarom het verzoek om de lay-out van de geplande opnames ook toe te passen op de reeds opgenomen programma's.

Bij interactief kijken, of dat nu terugkijken/begin gemist is of opnames, moet je eerst de player openen door te klikken, naar boven te swipen, of het programma te pauzeren voordat je door kunt spoelen. Bij de oude app kun je direct spoelen door te swipen en dat is sneller.

De Menu-knop op de remote heeft nu tijdens het kijken geen functie (alleen in menu's). Het heeft mijn voorkeur om daarmee het menu te openen zoals bij de oude app ook het geval is. Als je op die manier in het menu kunt komen, hoeft dat niet meer door naar boven te swipen of op de touchpad te klikken. Als je de minigids dan via de touchpad bereikbaar maakt, kan de functie terugkomen om omhoog en omlaag te swipen om te zappen. Dat werkte in de oude app prima.

Over het menu gesproken: je kunt instellen dat de app als eerste Thuis, de gids, de radiogids of geen menu opent, maar niet de opnames. Kan dat toegevoegd worden? Dat geldt overigens ook voor de TV-/mediabox.

Ik mis nog een functie die de oude app ook niet had, maar de TV- en mediabox wel: teruggaan naar de zender die je hiervoor hebt gekeken. Misschien is dat iets voor links klikken op de touchpad?

Net als @TechRacing93 mis ik ook het surroundgeluid. De oude app was inmiddels zover dat de ongecodeerde zenders (NPO en nog een paar) dit wel hadden, maar het zou natuurlijk nog beter zijn als alle zenders die een 5.1-track hebben deze ook gebruiken. Op de TV-/mediabox is er een instelling om de verhouding tussen stereo- en surroundvolume te regelen. Die zou hier dan ook handig zijn.

Bugje: als je de app naar de achtergrond zet (dus niet afsluit) en enige tijd later weer opstart (en je kort een scherm met 'ogenblik geduld' of iets dergelijks te zien krijgt), werkt de zenderlijst niet meer. Als je dan rechts op de touchpad klikt, krijg je de player te zien. Pas als je de app helemaal afsluit en opnieuw opstart, kun je de zenderlijst weer openen door rechts te klikken.

Als je een programma terugkijkt, gaat hij automatisch en vrijwel naadloos door naar het volgende programma, tenzij het volgende programma nu wordt uitgezonden. Dan zit er een overlap van een paar seconden in. Dat geldt ook voor de TV-/mediabox. Verder wil ik niet die oude discussie over de vertraging nog eens overdoen, maar het valt wel op dat de Apple TV nog een extra vertraging heeft van 10 seconden bovenop de 'gebruikelijke' vertraging van de TV-/mediabox. Wellicht kan hier toch nog iets aan gedaan worden.

Als een teruggekeken programma het einde nadert, komt er een teller in beeld die aftelt tot het volgende programma. Je hebt dan de keuze om te wachten of meteen naar het volgende programma te gaan, maar de knop Annuleren doet precies hetzelfde als de knop Volgende. Annuleren zou net als op de mediabox het terugkijken moeten afsluiten en teruggaan naar Live TV op de laatstbekeken zender.

Verzoekje bij terugkijken via de zenders helemaal onderaan in het Thuis-scherm: in de eerste kolom kies je de zender, dan zou er een kolom tussen moeten komen waarin je de dag kiest en dan in de laatste kolom de programma's van die dag. Anders moet je voor een programma van bijna een week geleden helemaal naar onder scrollen. Deze suggestie geldt ook voor de TV- en mediabox.

Tot slot nog een bug die zich niet alleen voordoet op de Apple TV, maar ook op de TV- en mediabox met de nieuwe interface: als je een opname (deels) gekeken hebt, komt deze bij Verder kijken te staan. De oude interfaces (TV-box, iOS-/Android-app, webversie) laten deze lijst dan niet goed zien.

Maar de belangrijkste test moet nog komen: overleeft de app de volgende tvOS-update? We gaan het zien.
 

Dit is de oogst van een avondje spelen met de app. Wie weet wat er nog meer voortkomt uit normaal gebruik, maar dat meld ik nog wel. Dit is het voor nu, maar dat is wel even genoeg. Kortom: mooie stappen in de goede richting. Met deze feedback en als de Apple TV-app de aandacht krijgt die hij verdient, gaat het vast lukken om hier een succes van te maken.

Model Apple TV en afstandsbediening: A2843

tvOS versie: 17.5

De ondertitels werken niet goed. Meestal bestaat de ondertitel uit 2 regels. In de app is de eerste regel vaak niet zichtbaar. Waardoor je de helft van de informatie mist. De 2e regel is wel altijd zichtbaar. 
Het probleem doet zich o.a. voor bij ned1, rtl4 en bbc. Dit probleem heb ik ook in de oude tv app.

 

@Cheyenne van Odido  Ik heb dit probleem ook. Ik ben afhankelijk van ondertitels. Kan dit probleem snel opgepakt worden?

Model Apple TV: Apple TV HD (A1625) met 1e gen Siri Remote.

softwareversie iOS: 17.5.1

nu een aantal dagen deze nieuwe versie aan het testen. Even wennen aan de lay-out maar werkt verder wel prettig.

Mijn grootste probleem wat ik ondervind is dat je niet meer naar boven of beneden kunt swipen om van zender te wisselen maar dan naar de keuzebalk bovenin de lay-out gaat en beneden naar de bediening van pauzeren en andere opties.

 

Verder deel ik dezelfde ervaring als eerder genoemde problemen/ervaringen van andere gebruikers

Reputatie 7
Badge +5

Dank voor het delen allen! We waarderen de feedback enorm, daar is deze bèta versie voor. Ik deel dit weer met het TV team, deze pakken dit verder op. Blijf vooral ervaringen en feedbackpunten plaatsen in dit topic. Vergeet in dat geval niet om de gevraagde TV gegevens te plaatsen, deze mis ik nog bij sommige. Dankjewel!

Reputatie 1

Hoewel een stuk stabieler dan de niet-beta app, start de app 9 van de 10x op met dit scherm:

 

Verder sluit ik me aan bij de rest. Hoewel niet altijd even intuïtief; een hele stap vooruit. 
 

Apple TV A1842

Reputatie 1
  • De app werkt op de tvOS 18 Beta, wat al een enorme verbetering is t.o.v. de vorige app, waarbij bij nieuwe iOS versie de app gegarandeerd niet meer werkte
  • Navigeren voelt erg ‘Android’ aan. Bijvoorbeeld ik druk uit gewoonte 2x op de terugknop verwachtend terug te komen op het homescherm van de app, dit gebeurd bij deze app niet. De tweede keer op terug drukken sluit alleen de overlay weer.
  • De interface is in 1080p, terwijl alle andere interfaces op de Apple TV 4k gerenderd worden in 4k, wat de app ‘lelijk’ maakt op een 4k scherm. De niet-beta versie rendert wel in 4k.
  • Zoals anderen al opmerkten werkt de Siri dicteerfunctie niet
  • Swipen in de balk om door te spoelen werkt niet
  • Geen automatische ‘frame-rate matching’ (De Apple TV wisselt niet automatisch naar 50Hz als je deze op 60Hz hebt staan)

Model Apple TV en afstandsbediening: A2843

tvOS versie: 17.5
 

het beeld blijft vaak stilstaan. Dit gebeurd bij live tv en bij terugkijken. Om het weer werkend te krijgen moet ik een keer schakelen tussen de zenders.

Het probleem met ondertitels is er ook nog steeds. De eerste regel valt bijna altijd weg. Nederlandse zenders zijn daardoor niet meer te volgen.

Reputatie 1
  • De app werkt op de tvOS 18 Beta, wat al een enorme verbetering is t.o.v. de vorige app, waarbij bij nieuwe iOS versie de app gegarandeerd niet meer werkte
  • Navigeren voelt erg ‘Android’ aan. Bijvoorbeeld ik druk uit gewoonte 2x op de terugknop verwachtend terug te komen op het homescherm van de app, dit gebeurd bij deze app niet. De tweede keer op terug drukken sluit alleen de overlay weer.
  • De interface is in 1080p, terwijl alle andere interfaces op de Apple TV 4k gerenderd worden in 4k, wat de app ‘lelijk’ maakt op een 4k scherm. De niet-beta versie rendert wel in 4k.
  • Zoals anderen al opmerkten werkt de Siri dicteerfunctie niet
  • Swipen in de balk om door te spoelen werkt niet
  • Geen automatische ‘frame-rate matching’ (De Apple TV wisselt niet automatisch naar 50Hz als je deze op 60Hz hebt staan)

Apple TV 4K (A2843)
iOS 18.0 Developer Beta

Reputatie 4

Hoewel ik denk dat het waarschijnlijk niet een probleem van de app is, maar van de stream of de server infrastructuur, meld ik het hier toch maar.

Met de voetbalwedstrijden van het EK valt nu op dat het beeld regelmatig even hapert. Het beeld staat niet echt stil, maar de frame rate (of de resolutie) lijkt voor een paar seconden flink naar beneden te gaan.

Met voetbal zie je dit sneller dan bij bijvoorbeeld een serie of film. Wellicht dat het daarom meer opvalt. Storend is het wel.

edit: oh ja, doe deze klacht aub niet af met een opmerking over wifi of de kwaliteit van het netwerk thuis. De Apple TV is bekabeld met 1GbE verbonden en ik heb een 1 Gbit/s abonnement. Belangrijker: Netflix, Apple TV+, Disney+ en HBO Max hebben dit probleem niet. Ook net als ik naar iets kijk met voetbal; Welcome to Wrexham bijvoorbeeld heeft fantastische voetbalbeelden in 4k.

Apple TV 4K 1st gen A1842
tvOS 17.5.1

Reputatie 7
Badge

Bedankt voor alle feedback! We hebben geprobeerd alles samen te vatten en hebben diverse acties bij onze interne teams uitgezet.

Vanmiddag is versie 2.0.4134 voor jullie live gezet. Deze bevat een aantal kleine wijzigingen. Meer info hierover vind je in de Testflight app.

Gebruiksgemak:

'Apple gevoel':

- Geen keyboard notificatie bij gebruik afstandsbediening op iPhone > Is in onderzoek bij ontwikkelaar.

- Snelheid van swipen / navigeren in de menu's verder optimaliseren > We kunnen dit finetunen, maar we bespreken nog wat de beste ervaring geeft.

- BACK knop om naar Home te gaan zoals andere apps ondersteunen > Gaan we nog implementeren en staat op backlog.

Andere onderwerpen:

- We zagen wat vragen over doorspoelen. Dit werkt als volgt:

  • Druk op "OK" om de tijdsbalk te laten verschijnen. [Links] klikken = 10 sec terug / [Rechts] klikken = 30 sec vooruit
  • "Scrubben" door de tijd kan ook door eerst te pauzeren. Je kan vervolgens scrollen / vegen om naar de gewenste positie in de tijdsbalk te gaan in de speciale "scrubbing modus".

- Ontbreken van Tutorials (zoals op Mediabox): de navigatie met de Siri remotes gaf teveel re-design werk en is daarom niet voor Apple TV beschikbaar.

- Tooltip wordt altijd in mini-gids getoond:  is opgelost in nieuwe versie 2.0.4134.

- Mini-gids navigatie pijl midden in het beeld > we kijken naar re-design hiervoor.

- Programma informatie van opnames kunnen lezen: is in onderzoek hoe dit in huidig design past.

- Terug naar vorige zender: door wijzigen in de algemene navigatie kan de 'BACK' knop niet meer gebruikt worden. 'Links' is alternatieve optie die we onderzoeken.

- Terugkijken: makkelijker een dag kunnen selecteren of filteren: is in onderzoek voor een evt. design aanpassing.

- Swipen om te zappen: dit werkt niet meer omdat de navigatiestructuur gewijzigd is. [Omhoog] opent nu het menu en [Omlaag] de mini-gids. Als dit een zéér groot gemis blijkt, zullen we hiernaar moeten kijken.

Problemen:

- Bug dat de zenderlijst niet opent nadat Apple TV op standby is geweest > Probleem is aangemeld om op te lossen.

- Ondertiteling wordt niet volledig getoond (ook op huidige 'productie' app) > Is in onderzoek.

- Dolby geluid: Momenteel werkt Dolby ook niet op de huidige TV app. Oorzaak ligt in het domein van de encoders. Nog niet duidelijk wanneer dit opgelost is.

- Bij programma terugkijken: de notificatie die vlak voor het eind van een programma verschijnt kan je niet 'annuleren'. Dit is niet (meer) te herproduceren in de nieuwe versie (2.0.4134) die vandaag live is gegaan.

Onderbreking / hapering stream:

- Een enkeling geeft aan dat de nieuwe app hapering geeft tijdens live tv kijken. We willen hier iets meer over begrijpen:

  • Dit issue wordt alléén ervaren bij de nieuwe app? En dus niet de 'oude' app?
  • Hoe vaak of hoeveel vaker ervaar je dit nu? En is dit voor jou een reden om liever de 'oude' app te blijven gebruiken?
  • Is het mogelijk om er een keer een video van te maken?

Mochten we belangrijke punten gemist hebben, laat het weten!

Reputatie 7
Badge +6

Bedankt @Hans-Juriën voor de terugkoppeling! Leuk om te zien wat er met onze feedback gebeurt. De tooltip in de minigids kwam na de update nog één keer en blijft sindsdien weg. Dat is goed. Ook de knop Annuleren werkt nu goed bij terugkijken. Top!

Twee algemene vragen/problemen lees ik nog niet terug. Dat is deze bug:

Tot slot nog een bug die zich niet alleen voordoet op de Apple TV, maar ook op de TV- en mediabox met de nieuwe interface: als je een opname (deels) gekeken hebt, komt deze bij Verder kijken te staan. De oude interfaces (TV-box, iOS-/Android-app, webversie) laten deze lijst dan niet goed zien.

en dit verzoek:

Over het menu gesproken: je kunt instellen dat de app als eerste Thuis, de gids, de radiogids of geen menu opent, maar niet de opnames. Kan dat toegevoegd worden? Dat geldt overigens ook voor de TV-/mediabox.

Verder zijn al mijn punten wel aan bod gekomen. Ook als niet alles mogelijk is, is dat goed om te weten. Sommige dingen zijn nu eenmaal niet haalbaar.

Mooi dat er vooruitgang in de app zit. Zo wordt de Apple TV gelijkwaardig aan de andere apps en boxen en dat is fijn voor iedereen die de Apple TV voor van alles en nog wat gebruikt.

Ik ben nu zo’n kleine 3 maanden klant en maak sinds dag 1 gebruik van TV kijken via mijn AppleTV 4K. 
Met de huidige productie app was ik niet helemaal tevreden. Overschakelen van zenders ging langzaam, heel veel error 900040 tijdens overschakelen van zenders en terugkijken starten, en niet altijd even scherp beeldkwaliteit. 
 

Sinds ik nu zo’n 3 weken gebruik maak van de beta ben ik helemaal tevreden met de dienst TV kijken via de AppleTV 4K. 
Het overschakelen van zenders gaat snel

Foutcode 900040 nooit meer gezien

De interface is logischer geworden

De beeldkwaliteit is verbetert. 
 

Het enige wat mij iets stoort is dat wanneer de AppleTV is stand-by modus is geweest (aan/uit knop ingedrukt houden) dat de App aangeeft dat er een storing is en dat er daarom geen TV beschikbaar is. Je moet dan per se op OK drukken om TV te starten. Kleinigheidje en technisch gezien logisch omdat hij gepauzeerd wordt en geen netwerk verbinding heeft, maar vergeleken met de eerdere ergernissen is dit voor mij geen enkel probleem. 
 

Fijn dat Odido aandacht besteed aan de app’s ervaringen! 

Reputatie 7
Badge

 

Tot slot nog een bug die zich niet alleen voordoet op de Apple TV, maar ook op de TV- en mediabox met de nieuwe interface: als je een opname (deels) gekeken hebt, komt deze bij Verder kijken te staan. De oude interfaces (TV-box, iOS-/Android-app, webversie) laten deze lijst dan niet goed zien.

Heb je heel toevalig een voorbeeld of een screenshot om te laten zien wat er misgaat? Dat helpt mij om het scenario beter te begrijpen en het evt. te herproduceren of intern te adresseren.

Over het menu gesproken: je kunt instellen dat de app als eerste Thuis, de gids, de radiogids of geen menu opent, maar niet de opnames. Kan dat toegevoegd worden? Dat geldt overigens ook voor de TV-/mediabox.

Deze lijkt mij niet zo moeilijk te realiseren. Ik zet hem op de backlog om de impact ervan te checken.

 

Reputatie 7
Badge

Het enige wat mij iets stoort is dat wanneer de AppleTV is stand-by modus is geweest (aan/uit knop ingedrukt houden) dat de App aangeeft dat er een storing is en dat er daarom geen TV beschikbaar is. Je moet dan per se op OK drukken om TV te starten. Kleinigheidje en technisch gezien logisch omdat hij gepauzeerd wordt en geen netwerk verbinding heeft, maar vergeleken met de eerdere ergernissen is dit voor mij geen enkel probleem. 

Ik heb dit ook voor andere platformen als issue voorbij zien komen. Zal eens vragen of dit voor Apple TV nog iets specifieks is dat moet worden opgelost.

Reputatie 7
Badge +6

Heb je heel toevalig een voorbeeld of een screenshot om te laten zien wat er misgaat? Dat helpt mij om het scenario beter te begrijpen en het evt. te herproduceren of intern te adresseren.

Jazeker! Hier is het mooi te zien:

Screenshot is van de iOS-app, maar het doet zich ook op andere apparaten voor. Als je een opname deels bekijkt via de oude apps/interface, komt hij bij Verder kijken > Opnames te staan zoals de bovenste. Maar kijk je een opname via de nieuwe interface (TV-/mediabox of Apple TV maakt niet uit), dan ziet het eruit zoals de onderste, zonder titel, plaatje en andere gegevens. Op de iPhone kun je hem dan wel aanklikken en speelt hij gewoon af, maar in de webversie laat hij deze opnames helemaal niet zien. Ik denk dus dat de nieuwe interface ze verkeerd wegschrijft naar de lijst met opnames die je verder kunt kijken. Overigens laat de nieuwe interface de lijst wel volledig goed zien. Ik heb hier de nieuwe Apple TV-app en de huidige iPhone-app gebruikt, maar het probleem zit dus breder: als je een opname deels bekijkt via de nieuwe interface, laat hij ze verkeerd of niet zien op alle apparaten met de oude apps/interface. Dit kan ik consequent reproduceren, dus hopelijk kan hier iets aan gedaan worden. Bedankt alvast!

Reputatie 7
Badge

@TMTV dank voor je terugkoppeling. Ik heb een intern ticket hierover gevonden en aangegeven dat hier concreet naar moet worden gekeken.

Reputatie 4

@Hans-Juriën dank voor de terugkoppeling. Dit wordt zeer op prijs gesteld!

In aanvulling op mijn eerdere opmerking over een haperende stream:

Ik heb de laatste dagen afwisselend met de oude app en met de nieuwe app naar wedstrijden gekeken. De haperingen komen (zoals ik eigenlijk al dacht) voor bij beide apps. Ik kan het niet ondersteunen met data, maar het gevoel is dat het bij de nieuwe app wel vaker voorkomt dan bij de oude. Ik heb wedstrijden gezien waarbij ik geen enkele hapering heb gezien.

Zojuist de wedstrijd Roemenië - Nederland gezien via de beta app. In die wedstrijd stond het beeld tot 2x toe helemaal stil voor 1 a 2 seconden. De tweede keer was rond de 77e minuut van de wedstrijd. 

Verder was er rond de 55e minuut een periode van enkele minuten waarbij het beeld haperde (lagere resolutie, minder frames per seconde). 

Ik hoop dat jullie iets kunnen met de informatie.

Reputatie 7
Badge

We zijn aan het bekijken waar we de snelheid van swipen / navigeren in de menu's verder kunnen verbeteren. Momenteel is dit in diverse pagina’s verschilllend ingesteld, Zelf denk ik dat met name de navigatie in het hoofdmenu beter kan. Andere pagina’s zijn over het algemeen prima. Zijn er pagina’s of delen van het TV menu waar jullie nog een verbetering willen hebben?

Reputatie 7
Badge +6

@Hans-Juriën Er lijkt inderdaad verschil te zitten in hoe makkelijk swipen gaat. In de instellingen (zowel de profielinstellingen als de algemene), de opnames en de radio- en TV-gids gaat het soepel. Doorspoelen kan beter. Soms stopt hij en dan moet je eerst de tochpad loslaten om weer door te kunnen spoelen. Verder gaat het scrollen door de minigids wat langzaam. Het gaat dan vooral om de zenders. Die gaan vaak maar per 1 of 2 en als je van NPO 1 naar een regionale zender wil, ben je lang bezig. (Dat komt ook doordat de zenderlijst nog niet goed werkt. Anders zou dat sneller geweest zijn.) Ook het Thuis-scherm gaat minder snel dan de rest. Mijn voorkeur gaat duidelijk uit naar het snellere scrollen, zoals vanuit Apple de standaard is.

Ondanks alle EK-wedstijden die ik de laatste tijd gekeken heb, ben ik niet tegen nieuwe problemen aangelopen, dus dat is mooi. De app heeft deze grondige praktijktest met glans doorstaan ;-).

Hi,

Klopt het dat je niet meer kan zappen, je moet nu eerst de zender selecteren voordat je ernaar toe gaat?

Omdat de middelste knop het zelfde menu oproept als je naar boven veegt, zou ik naar boven vegen hetzelfde maken als naar benden vegen, maar dan moeten de zenders natuurlijk aftellen inplaats van optellen. 

Tevens als zappen niet meer standaard kan, is het dan een idee om in de admin instellingen een vinkje te maken dat in plaats van eerst zender zoeken en klikken, je gelijk van zender kan wisselen (zappen)?

 

Apple TV 4K (tvOS 17.5.1)

Odido TV App 2.0.4134

Reageer