Skip to main content
Beantwoord

2FA omzetten naar SMS

• July 24, 2025
  • 11 reacties
  • 83 Bekeken

Hi,

Een tijdje terug is mijn telefoon (helaas onbedoeld) gereset, waardoor ik de codes van mijn 2FA app niet langer kan invoeren bij het inloggen. Ook de backup code heb ik destijds niet kunnen redden. Ik heb vernomen dat ik 2FA kan laten verwijderen door naar een fysieke Odido shop te gaan met legitimatie, maar tot twee keer toe werd mij verteld dat ze mij helaas niet konden helpen. 

Mijn abonnement bestaat enkel uit Klik & Klaar, hopelijk moet dat geen probleem zijn voor het overzetten van 2FA. Uit andere posts kon ik opmaken dat een moderator dit kan overzetten, zouden jullie dit ook voor mij willen doen?

Alvast bedankt!

Beste antwoord door EmreAydo

Hi ​@Cheyenne van Odido

Thanks voor je reactie. Ik heb dus een bijna identiek proces doorgelopen als ​@Koen Cornelissen in deze thread. Odido shop → telefonisch → weer terug naar de Odido shop. 

In mijn geval ging het om de shop in Nijmegen Dukenburg, waar ik de eerste keer te maken had met een medewerker die nogal gedesinteresseerd zei dat hij het gereset zou hebben en dat ik het thuis nog maar een keertje moest checken. Eenmaal thuis bleek dat er helaas niet veel veranderd was. De 2de keer probeerde een andere medewerker mij wel echt oprecht te helpen, maar bleek hij ook de mogelijkheid van resetten niet te kennen en helaas ook niets te kunnen doen voor mij.

Uiteindelijk heb ik het nu enigzins gek opgelost. Met een alternatief emailadres (mijn @gmail ipv @outlook) heb ik nog een account gemaakt, en hier vervolgens mijn K&K abonnement aan gekoppeld. Dit keer ook gekozen voor SMS ipv authenticator. 😅

11 reacties

Cheyenne van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5

Hi ​@EmreAydo, goed dat je hiervoor een topic start! Inderdaad, dit moet écht binnen onze Odido Shop worden geregeld. Wat gek dat ze je eerder niet konden helpen! Wat was de reden en om welke Odido Shop ging het? Dit moet namelijk absoluut een optie zijn. Wil je dit niet, kan je ook eenmalig inloggen via IDIN en dan de optie voor 2FA wijzigen. Succes!

Hallo, ik reageer even op dit topic, want ik loop tegen een soortgelijk probleem aan. Heb alleen Klik & Klaar bij Odido. Ik kan me niet heugen 2FA-authenticatie te hebben ingesteld, en krijg ook op geen enkele authenticator-app op mijn telefoon een code binnen. Heb al van alles geprobeerd, van het verwijderen en opnieuw installeren van de Odido-app en alle authenticator-apps op mijn telefoon. Ook inloggen op m'n laptop werkt niet - ik krijg simpelweg geen code binnen. Ik ben hiervoor al in twee verschillende Odido-shops geweest (Leiden en Gouda), bij beide zeiden de medewerkers dat zij echt niks voor me konden doen, en dat ik de klantenservice moest bellen. Toen ik dat deed, heb ik een halfuur aan de lijn gehangen (niet in de wacht, maar allemaal verschillende instructies van medewerker opgevolgd), waarbij ik aan het eind toch maar weer naar een Odido-shop werd gestuurd. Behoorlijk frustrerend. Het enige wat ik wil, is inloggen in MijnOdido. Dit zodat ik het proefabonnement Videoland dat gratis bij m'n Klik & Klaar zat tijdig kan opzeggen voordat het overgaat in een doorlopend abonnement.
Hoe gaan we dit oplossen? Ik ga niet nog een keer de klantenservice bellen en zéker niet nog een keer naar een shop om daar afgewimpeld te worden.

Groet,

Koen Cornelissen

Hallo, ik reageer even op dit topic, want ik loop tegen een soortgelijk probleem aan. Heb alleen Klik & Klaar bij Odido. Ik kan me niet heugen 2FA-authenticatie te hebben ingesteld, en krijg ook op geen enkele authenticator-app op mijn telefoon een code binnen. Heb al van alles geprobeerd, van het verwijderen en opnieuw installeren van de Odido-app en alle authenticator-apps op mijn telefoon. Ook inloggen op m'n laptop werkt niet - ik krijg simpelweg geen code binnen. Ik ben hiervoor al in twee verschillende Odido-shops geweest (Leiden en Gouda), bij beide zeiden de medewerkers dat zij echt niks voor me konden doen, en dat ik de klantenservice moest bellen. Toen ik dat deed, heb ik een halfuur aan de lijn gehangen (niet in de wacht, maar allemaal verschillende instructies van medewerker opgevolgd), waarbij ik aan het eind toch maar weer naar een Odido-shop werd gestuurd. Behoorlijk frustrerend. Het enige wat ik wil, is inloggen in MijnOdido. Dit zodat ik het proefabonnement Videoland dat gratis bij m'n Klik & Klaar zat tijdig kan opzeggen voordat het overgaat in een doorlopend abonnement.
Hoe gaan we dit oplossen? Ik ga niet nog een keer de klantenservice bellen en zéker niet nog een keer naar een shop om daar afgewimpeld te worden.

Groet,

Koen Cornelissen

Aanvulling: de reden dat ze in me in beide shops niet konden helpen, was dat de medewerkers daar geen rechten hebben om mijn account te resetten - dat liet de medewerker in de shop in Gouda me ook zien op zijn scherm. De telefonische klantenservice zou deze rechten wel hebben, zei hij, maar toen ik de telefonische klantenservicemedewerker die ik sprak daar op wees, zei zij dat zij dat aan de telefoon juist niet kon doen en dat ik toch echt in een shop moest zijn. Koekoek, kastje muur de groeten!

Teresa van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator | Internet + TV
  • July 31, 2025

@Koen Cornelissen Goed dat je aansluit bij dit topic. Oprecht sorry dat we dit nog niet voor je hebben opgelost. Uiteraard help ik je graag, zodat je toegang krijgt tot Mijn Odido voor jouw Klik&Klaar abonnement. Komt goed!

Ik heb direct in het systeem gezeten. Echter, lijkt het erop dat er geen Mijn Odido-account is gekoppeld aan jouw e-mailadres. Gebruik je hiervoor hetzelfde e-mailadres wat bekend is bij ons? Wil je dit voor de zekerheid toevoegen aan je community profiel onder het kopje "Info voor moderator”. 

Als je mij in dit topic een seintje geeft wanneer je zover bent, kijk ik meteen met je mee! 

@Teresa van Odido ik heb m'n mailadres toegevoegd. Vreemd dat er geen e-mailadres aan mijn Odido-account gekoppeld zou zijn; als ik me probeer te registreren, krijg ik een melding dat er al een Mijn Odido-account gekoppeld is aan precies datzelfde mailadres...

Cheyenne van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5

Hi ​@Koen Cornelissen, dank! Wat mij meteen opvalt is dat er voor de andere abonnementen die op jouw adres staan een ander e-mailadres in gebruik is. Ik vermoed die van jouw partner. Deze gegevens moeten overeenkomen, anders kan de koppeling niet worden gemaakt. Als je wilt, kan het e-mailadres van je Klik&Klaar abonnement worden gewijzigd naar het e-mailadres waarop de andere abonnementen staan. Zo kan de koppeling wel worden gemaakt. Wil je dat? Plaats dan voor de zekerheid dit e-mailadres van jouw partner in het '’Info voor moderator'’ vak. Dan kan ik dit in orde maken!

• Auteur
  • heeft eerste post geplaatst
  • Antwoord
  • August 4, 2025

Hi ​@Cheyenne van Odido

Thanks voor je reactie. Ik heb dus een bijna identiek proces doorgelopen als ​@Koen Cornelissen in deze thread. Odido shop → telefonisch → weer terug naar de Odido shop. 

In mijn geval ging het om de shop in Nijmegen Dukenburg, waar ik de eerste keer te maken had met een medewerker die nogal gedesinteresseerd zei dat hij het gereset zou hebben en dat ik het thuis nog maar een keertje moest checken. Eenmaal thuis bleek dat er helaas niet veel veranderd was. De 2de keer probeerde een andere medewerker mij wel echt oprecht te helpen, maar bleek hij ook de mogelijkheid van resetten niet te kennen en helaas ook niets te kunnen doen voor mij.

Uiteindelijk heb ik het nu enigzins gek opgelost. Met een alternatief emailadres (mijn @gmail ipv @outlook) heb ik nog een account gemaakt, en hier vervolgens mijn K&K abonnement aan gekoppeld. Dit keer ook gekozen voor SMS ipv authenticator. 😅

Teresa van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator | Internet + TV
  • August 7, 2025

@EmreAydo Superfijn om te lezen dat het inmiddels is gelukt! 😀

@Cheyenne van Odido nee dankje hoeft niet meer, met de oplossing van ​@EmreAydo is het gelukt. (​@EmreAydo mocht je een carrièreswitch overwegen; dit stukje oplossingsgerichtheid kunnen ze in de Odido-shops wel gebruiken!)

• heeft eerste post geplaatst
  • September 25, 2025

Beste Odido, 

Ik heb eigenlijk exact hetzelfde verhaal spelende met mijn abonnement. Is het mogelijk dat jullie dit ook voor mijn ( mobiele ) abonnement kunnen doen. 

Met vriendelijke groet, 
Wassim Yahiaoui 

Marciano van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Hoi ​@Wassimyahia, van harte welkom op de community en goed dat je Mijn Odido gebruikt! Minder fijn dat je nu tegen 2FA aanloopt. Ik had het graag zelf voor je geregeld, maar door strenge regels mogen we dit niet meer online wijzigen. Ik moet je vragen langs 1 van onze Shops te gaan. Mijn collega's mogen als enige op vertoon van je legitimatie 2FA wijzigen van sms naar authenticar of andersom of 2FA tijdelijk uitschakelen. Op deze pagina vind je alle Shops bij je in de buurt: Odido Shops bij jou in de buurt vind je hier | Odido. Wijs mijn collega's gerust op het kennisartikel Mijn Odido 2FA (tweestapsverificatie) voor de stappen.

Laat je het me weten of het is gelukt?