Skip to main content
Vraag

Guidion komt niet opdagen, Odido geeft niet thuis

• October 6, 2026
  • 6 reacties
  • 59 Bekeken

• heeft eerste post geplaatst

Gisteren zou een Guidion-monteur langskomen om internet + TV te installeren. Monteur is niet komen opdagen. Geen bericht of belletje van Guidion. Einde middag Odido gebeld. Odido heeft contact gezocht met Guidion en er bleek een monteur uitgevallen te zijn en ik zou vanmorgen gebeld worden voor het maken van een nieuwe afspraak. Dat is niet gebeurd. Weer Odido gebeld. Deze medewerker gaf aan dat ik twee dingen kan doen: of afwachten tot Guidion belt, of zelf een nieuwe afspraak maken met Guidion. Odido helpt je niet en wijst naar hun partner Guidion. Ondertussen kom ik met Guidion geen steek verder: de timeslots die op hun website worden voorgesteld, zijn in de volgende stap opeens niet meer beschikbaar. Telefonisch mag je aansluiten in een wachtrij die langer is dan mijn geduld.  Als ik dit had geweten had ik nooit een overstap overwogen.

6 reacties

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • October 6, 2026

Hallo ​@Godot 

Misschien kun je op een ander moment nog eens proberen te bellen, volgens mij helpen ze je ook via WhatsApp, zie hun website.

• Auteur
  • October 6, 2026

Dag ​@Waqqas, via Guidion WhatsApp kom je terecht bij AI-assistent. Die kan je vervolgens doorverbinden met een medewerker. Maar ik wacht al sinds gistermiddag op een reactie via WhatsApp. Guidion heeft ook een chatfunctie. Zelfde verhaal: eerst AI-bot en vervolgens word je in de wacht gezet.
Natuurlijk kan ik op een ander moment nog een keer proberen te bellen. Maar het is toch vreemd? Ik verwacht van een overstap met overstapservice dat dat geleverd wordt: service. Nu lijkt het alsof ik er een tweede baan naast heb. Ik begrijp best dat dingen anders kunnen lopen dan gepland, maar ik heb nu geen idee waar ik aan toe ben.

Demy van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+10
  • Moderator | Mobiel & Internet + TV
  • October 6, 2026

Hoi!

Sorry dat je nu zelf achter de installatie aan moet en nog steeds niet weet waar je aan toe bent. We zijn juist superblij dat je voor Odido hebt gekozen en willen natuurlijk dat je overstap ook soepel verloopt.

Goed dat je de tip van ​@Waqqas hebt gevolgd. Vanaf hier nemen wij het graag van je over en gaan we samen kijken naar een oplossing.

Ik heb je zojuist een privébericht gestuurd via ons Moderator-account om je gegevens te verifiëren. Zodra de verificatie is afgerond, praten we verder in dit topic. Zo kunnen we gericht met je meekijken en zorgen dat er een collega voor je klaarstaat.

Ik zie je privébericht graag tegemoet!

Cheyenne van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5

Hi ​@Godot, we hebben inmiddels meer contact gehad privé. Guidion heeft de installatie niet kunnen afronden, maar er staat inderdaad een ticket uit om dit op te lossen met de juiste partij. Weet dat je metéén van ons hoort als je een nieuwe afspraak kan maken om de lijn te herstellen. 

Heb je een mobiel abonnement van ons of Ben? Dan kan ik kijken naar gratis Unlimited Data voor deze tussenperiode. Zo hoef je je over je bundel geen zorgen te maken! Wil je dit? Dan ga ik dat regelen!Ik heb je zojuist een e-mail gestuurd met een verificatiecode. Zo weet ik zeker dat jij het bent. Kan je deze code delen in dit topic? Dan kom ik er zo snel als ik kan op terug!

• Auteur
  • October 9, 2026

Dag Cheyenne, inderdaad Guidion is langsgeweest en heeft de installatie niet kunnen afronden, omdat er geen glasvezelsignaal van Odido op de lijn zit. Dat vind ik vreemd, want dat signaal had er afgelopen maandag al geweest moeten zijn, want toen zou mijn overstap eigenlijk al geregeld moeten zijn.
Guidion heeft inderdaad een ticket aangemaakt. Maar ze konden me verder niet vertellen wat er dan nu gaat gebeuren en hoe lang het nog duurt voordat ik internet heb. Ik heb dus nog steeds geen idee waar ik aan toe ben.

Ik heb geen mobiel abonnement bij Odido of Ben. Als ik op andere manier gecompenseerd kan worden, dan hoor ik het graag. Maar belangrijker nog dan compensatie vind ik communicatie: ik wil gewoon zo graag weten waar ik aan toe ben. Guidion is gisteren de deur uit gelopen zonder dat het geregeld is, en ik heb nog geen telefoontje, mailtje of wat dan ook gehad, om af te spreken wat er dan nu gaat gebeuren.

De code: 8256686

Forum|alt.badge.img+2
  • October 9, 2026

Dat vind ik vreemd, want dat signaal had er afgelopen maandag al geweest moeten zijn, want toen zou mijn overstap eigenlijk al geregeld moeten zijn.

Als Odido nog geen internet kan leveren, is je oude provider signaal (en abonnement) nog actief en je kan ervan gebruik maken. Maar als deze ook via glasvezel liep, en je nu geen signaal meer heeft, dan heeft waarschijnlijk iemand in de PoP de stekker eruit getrokken.