Skip to main content
Beantwoord

geen netwerk frankrijk

Ik ben een aantal dagen weg in Frankrijk maar sinds gister verbind mijn telefoon niet meer met een netwerk waardoor ik niet meer kan bellen/sms'en en internetten. Alleen op de wifi van het hotel. Ik heb mijn telefoon meermaals opnieuw opgestart maar krijg hem niet meer werkend. Ik kom ook niet bij de klantenservice omdat de chatbot mij niet kan doorsturen naar een medewerker en ik de klantenservice natuurlijk niet kan bellen.

Beste antwoord door Pablo Lourens

Pharwin van Odido schreef:

Hoi ​@Pablo Lourens, van harte welkom op onze community! Wat heerlijk dat je in Frankrijk bent, wel zo fijn als je internet het ook doet. Laten we samen naar een oplossing kijken. Dank voor het invullen van je profielgegevens! Ik heb meteen gekeken bij je abonnement en ik zie dat je momenteel een betalinsregeling bij ons hebt lopen. Bij een betalingsregeling wordt altijd automatisch een Roaming blokkade geplaatst bij je abonnement. Dat komt, zodat extra kosten voorkomen kunnen worden. Geen zorgen, we zijn hier niet de moeilijkste in. Ik heb zojuist de blokkade voor je verwijderd. Kun je je toestel opnieuw opstarten? Dan zou alles weer naar behoren moeten werken! 

Zo niet, probeer dan handmatig verbinding te maken met een netwerk van een andere provider. Dit kan via de instellingen van je toestel. 

Laat je weten of het is gelukt? Ik hoor het graag van je! 

Hi ​@Pharwin van Odido,

Ah dat is begrijpelijk, ik dacht eigenlijk dat ik de laatste betaling van de regeling al had betaald maar ik zie inderdaad dat er nog 1 is deze maand. 

Dankjewel voor de reactie en het verwijderen van de blokkade! Ik ben weer verbonden:)

Bekijk origineel

13 reacties

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 21782 reacties
  • 18 juni 2025

Hallo ​@Pablo Lourens 

Werkte de simkaart gisteren nog wel in Frankrijk of ben je gisteren aangekomen in Frankrijk?

Indien hij gisteren nog wel werkte dan kan je misschien eens kijken of de simkaart in een andere telefoon wel werkt?

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 5 reacties
  • 18 juni 2025

Ja ik ben gister pas aangekomen, sinds ik over de grens ben gegaan in belgië werkte hij al niet meer en nu in frankrijk nog altijd niet

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 21782 reacties
  • 18 juni 2025

@Pablo Lourens 

Staat mobiele data en roaming aan?

Heb je ook handmatig voor een andere netwerkprovider gekozen?

Indien je een betalingsregeling of een openstaande factuur hebt dan kan het zo zijn dat je een blokkade hebt voor gebruik in het buitenland. Vul alle privé velden in je community profiel in zodat een moderator kan meekijken.

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 5 reacties
  • 18 juni 2025

Hi,

Ja daar had ik inderdaad al naar gekeken, alles staat aan en heb ik opnieuw aan en uit gezet, ook zelf handmatig naar een andere provider gezet.

Ik heb verder ook alles betaald en er staat verder niks open.

Wel is het pas nadat ik gister de software update heb uitgevoerd dat ik geen netwerk meer heb. Wellicht ligt het daar aan maar dat weet ik ook niet.

Cristien
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 8088 reacties
  • 18 juni 2025

@Pablo Lourens Heb je ook handmatig voor een andere netwerkprovider gekozen Vroeg ​@Waqqas 

Haal je netwerk van automatisch af en kies een van de providers die dan voor de dag komen. Meestal zijn het er meer dan een. Gewoon alles proberen.

succes! 

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 5 reacties
  • 18 juni 2025

Hi ​@Cristien,

Ja dat heb ik al gedaan met alle beschikbare netwerken maar hij geeft steeds aan dat mijn sim de verbinding met het netwerk niet toestaat.

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 21782 reacties
  • 18 juni 2025

@Pablo Lourens 

Vul alle privé velden in je community profiel in zodat een moderator kijken of er een blokkade is of niet.

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 5 reacties
  • 18 juni 2025

Yes dat heb ik gedaan nu, dankjewel!

Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8

Hoi ​@Pablo Lourens, van harte welkom op onze community! Wat heerlijk dat je in Frankrijk bent, wel zo fijn als je internet het ook doet. Laten we samen naar een oplossing kijken. Dank voor het invullen van je profielgegevens! Ik heb meteen gekeken bij je abonnement en ik zie dat je momenteel een betalinsregeling bij ons hebt lopen. Bij een betalingsregeling wordt altijd automatisch een Roaming blokkade geplaatst bij je abonnement. Dat komt, zodat extra kosten voorkomen kunnen worden. Geen zorgen, we zijn hier niet de moeilijkste in. Ik heb zojuist de blokkade voor je verwijderd. Kun je je toestel opnieuw opstarten? Dan zou alles weer naar behoren moeten werken! 

Zo niet, probeer dan handmatig verbinding te maken met een netwerk van een andere provider. Dit kan via de instellingen van je toestel. 

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 5 reacties
  • Antwoord
  • 19 juni 2025
Pharwin van Odido schreef:

Hi ​@Pharwin van Odido,

Ah dat is begrijpelijk, ik dacht eigenlijk dat ik de laatste betaling van de regeling al had betaald maar ik zie inderdaad dat er nog 1 is deze maand. 

Dankjewel voor de reactie en het verwijderen van de blokkade! Ik ben weer verbonden:)

Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8

Goedemorgen ​@Pablo Lourens fijn dat het is gelukt, daar ben ik blij mee! Als ik nog iets anders voor je kan betekenen, laat het dan gerust weten. Ik wens je nog een hele fijne vakantie toe in Frankrijk! 😁

• heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie
  • 22 juni 2025
Pablo Lourens schreef:

Ik ben een aantal dagen weg in Frankrijk maar sinds gister verbind mijn telefoon niet meer met een netwerk waardoor ik niet meer kan bellen/sms'en en internetten. Alleen op de wifi van het hotel. Ik heb mijn telefoon meermaals opnieuw opgestart maar krijg hem niet meer werkend. Ik kom ook niet bij de klantenservice omdat de chatbot mij niet kan doorsturen naar een medewerker en ik de klantenservice natuurlijk niet kan bellen.

hier precies het zelfde! Gister werkte alles nog in Frankrijk en vandaag geen verbinding. Alle opties hier genoemd uitgeprobeerd, wel telefoonverbinding maar geen data / toegang tot internet. Ook geen betalingsachterstand of regeling! 

Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8

Hoi ​@gsteenbern, van harte welkom op onze community! Ik snap heel goed dat je lekker in het Frankrijk ook van internet wilt kunnen genieten, laten we samen naar een oplossing kijken. Ben je op dit moment nog in Frankrijk en werkt het nog niet? Had je al wel eens een keer je toestel opnieuw opgestart? Vaak wil dit nog wel eens helpen, omdat je telefoon dan opnieuw verbinding maakt met de mast bij jou in de buurt. 

Om een aantal zaken uit te sluiten, zou ik je willen vragen om wat dingen te checken in je telefoon. Zou je voor me kunnen controleren of de software van je toestel up-to-date is? Daarnaast kun je ook de instellingen van je netwerk van je telefoon resetten. Bij een Android toestel doe je dit op de volgende manier: Instellingen > Algemeen beheer. Kies vervolgens voor Resetten en daarna voor Netwerkinstellingen resetten. Indien je een iPhone hebt dan doe je dit zo: 'Instellingen' > 'Algemeen' > 'Zet over of stel [apparaat] opnieuw in' > 'Stel opnieuw in' > 'Herstel netwerkinstellingen'. Houd er rekening mee dat verbonden apparaten, opnieuw verbonden dienen te worden. Start daarna je toestel opnieuw op en verbind desnoods handmatig met een netwerk van een andere provider. 

Ik hoor graag of het is gelukt! Kun je ook je volledige naam, telefoonnummer, postcode + huisnummer, geboortedatum en de laatste 4 cijfers van het bij ons bekende bankrekeningnummer vermelden in je profiel en mij een seintje geven wanneer je dit hebt gedaan? Dan kan ik met je meekijken of alles bij je abonnement goed staat ingesteld!

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen