Skip to main content
  • 2,659 Topics
  • 18,242 Reacties
2657 Topics
Werkzaamheden bestaande topics
Aankondiging: Tijdelijke Onderhoudswerkzaamheden aan bepaalde topics Wij willen jullie ervan op de hoogte brengen dat we binnenkort onderhoudswerkzaamheden zullen uitvoeren aan een aantal van onze topics in de Internet en TV sub-fora. Wat houdt dit in? Bij deze onderhoudswerkzaamheden zullen bepaalde topics tijdelijk offline gehaald worden voor korte tijd. Dit betekent dat je een foutmelding zult krijgen wanneer je onderstaande topics opent. We proberen om alles zo snel mogelijk af te ronden. De aanpassingen zijn bedoeld om de kwaliteit van de inhoud te verbeteren en ervoor te zorgen dat jullie de best mogelijke informatie en gebruikerservaring krijgen. Welke topics zullen worden beïnvloed? De volgende onderwerpen zullen voor korte tijd niet beschikbaar zijn: Ik ga verhuizen, wat nu? | Odido community Antwoord op de veelgestelde vragen over Internet + TV van Odido | Odido community Hoe stuur je de apparatuur terug? | Odido community We streven ernaar om alle aanpassingen zo snel mogelijk uit te voeren. Zodra de werkzaamheden voltooid zijn, zullen de topics weer beschikbaar zijn met verbeterde inhoud en structuur. Waarom is dit nodig? De werkzaamheden zijn noodzakelijk om de informatie up-to-date te houden, knelpunten aan te pakken en de gebruikerservaring te optimaliseren. Wij zijn voortdurend bezig met het verbeteren van onze community en waarderen jullie begrip en geduld tijdens deze periode. Bedankt voor jullie begrip! Wij danken jullie voor jullie begrip en geduld terwijl we deze verbeteringen doorvoeren. Mocht je vragen of zorgen hebben, aarzel dan niet om contact op te nemen met ons supportteam en laat een reactie achter in dit topic. Met vriendelijke groet, Het Odido Community Team
Onderhoud op ons netwerkNews
We werken continu aan de verbetering van ons netwerk, zodat jij altijd optimaal kunt internetten, tv‑kijken en bellen. We voeren daarom in de aankomende week onderhoud uit op ons netwerk. Gepland onderhoud: Op 8, 9, 10, 11, 15, 16, 17, 18, 22, 23, 24, 25, 29, 30 en 31 juli vindt er onderhoud op ons netwerk plaats! De tijden van het onderhoud kan per adres verschillen. De tijd die voor jouw situatie geldt, vind je in de e-mail die je van ons hebt ontvangen. In dit artikel zetten we alle geplande en recent uitgevoerde onderhoudsbeurten overzichtelijk op een rijtje, zodat jij met één blik een volledig beeld krijgt. Zo ben je snel op de hoogte van alle recente ontwikkelingen en kun je gemakkelijk zien wat er is gedaan en wat er nog moet worden gedaan aan onderhoud! Wanneer? We doen het onderhoud 's nachts tussen 01:00 en 07:00 uur (Let op, tijden kunnen afwijken. Het exacte tijdstip wordt in de e-mail vermeld.). Je verbinding wordt dan kort onderbroken. Je kunt dan even niet internetten, tv‑kijken en bellen. Dit duurt maximaal een kwartier, daarna werkt alles weer zoals voorheen. Let op: Staat de tv in je slaapkamer? De TV Box kan ‘s nachts aanspringen of een lampje laten branden. Ook kun je met je vaste telefoon in die tijd geen 112 bellen. Wat moet jij doen? Voor het onderhoud hoef je niets te doen. We doen het op afstand dus je kunt lekker blijven slapen. Mocht je een error op de Mediabox krijgen, dan kun je dit oplossen door op de ‘ok-knop’ te drukken. Als dit niet werkt, dan kun je een powerflip uitvoeren op de Mediabox. Als we klaar zijn Na het onderhoud moet je soms zelf je modem (en/of mediaconverter) nog even resetten. Haal hem minimaal 10 seconden van de stroom en sluit hem weer aan. Wacht tot hij weer is opgestart en klaar! Verandert er nog iets? Het onderhoud is er om alles goed en up-to-date te houden. Zichtbaar verandert er weinig, we zorgen er gewoon voor dat onze systemen stabiel blijven werken. Alvast bedankt voor het begrip. Heb je vragen over het onderhoud? Reageer dan gerust op dit bericht! Meest recentelijke onderhoudsbeurten: Onderhoud op 1, 2, 3 en 4 juli Wanneer? We doen het onderhoud 's nachts tussen 01:00 en 07:00 uur. Je verbinding wordt dan kort onderbroken. Je kunt dan even niet internetten, tv‑kijken en bellen. Dit duurt maximaal een kwartier, daarna werkt alles weer zoals voorheen. Let op: Staat de tv in je slaapkamer? De TV Box kan ‘s nachts aanspringen of een lampje laten branden. Ook kun je met je vaste telefoon in die tijd geen 112 bellen.
Chromecast wil geen verbinding maken
Hiervoor had ik internet van KPN en werkte Chromecast prima. Nu krijg ik het niet aan de praat. Van alles geprobeerd en over een langere tijd. Zie hieronder de lijst. Nu wil ik proberen of iemand van Odido of een klant een idee heeft dat mij verder helpt.Hij ‘ziet’ de chromecast wel (herkenning code), maar dan moet de telefoon verbinding maken via een tijdelijk wifi-netwerk en dat lukt niet. Het tijdelijke wifi-netwerk bestaat wel (dat kan ik zien). Geprobeerde oplossingen: 1. Controleer de wifi-verbinding: Zorg ervoor dat zowel je Chromecast als je telefoon verbonden zijn met hetzelfde wifi-netwerk, namelijk het netwerk van Odido. Controleer de wifi-instellingen van de Chromecast in de Google Home-app. 2. Herstart apparaten: Start de Chromecast en je telefoon opnieuw op. Start ook je modem of router opnieuw op. 3. Reset de Chromecast: Als het probleem aanhoudt, kun je de Chromecast resetten door de knop aan de zijkant minstens 10 seconden ingedrukt te houden. Stel de Chromecast vervolgens opnieuw in, waarbij je het Odido wifi-netwerk selecteert. 4. Controleer de app: Zorg ervoor dat de app waarmee je streamt (bijvoorbeeld de Odido TV App) correct is geïnstalleerd en up-to-date is. 5. Controleer op storingen: Zorg ervoor dat er geen storingen zijn in het netwerk van Odido. Plaats de Chromecast verder van andere apparaten om mogelijke wifi- of bluetooth-storingen te voorkomen.
LAN and WIFI not working
(sorry for the english) I am a customer since January 2025 more or less and I have internet at home + TV + 2 sim cards. Since I changed, I had many issue with internet at home (spoiler alert: I think all is related to the router Zyxel EX5601-T1).All the smart devices I have (since many years) started to be randomly on/off-line (Alexa’s,TV’s, Shelly up to cheap SmartLife devices).Moreover, since a month, my laptop and the laptop of my wife simply don’t work with both ODIDO wifi & cabled connections.Reading around I saw that the mesh 2.4G/5G can be a problem with many smart device devices, so I disabled the 5G completely and this seems to have solved the smart devices issue (or at least they go offline much less than before, but still time to time it happens).But the problem of the laptops are making me nervous. I called few times the assistance but out of hours lost, nothing worked, tried different things (reset the router, swap cables from ports, replace cables, reset network on the laptops..). In one last call I was asked to contact the IT of my employer to solve this (in my laptop). But the laptop works literaly everywhere, it connetcs to just every wifi you can find around, I am not bother my working IT for that. Instead I would easily change provider and go back to KPN where I had NO ISSUE AT ALL iin the last 6 years. Other cabled connection works. Laptops worked well the first 2 months, then nothing. Last time they worked was last week for a couple of days, then nothing again.. I read that the Zyxel router gives many problems. I am currently working from home with Tethering from my mobile phone. Funnny enough, I found out that if I cannot to a TP-link extender of 20 euro, the wifi works!I am not an IT expert, I can barely connect to my router for some basic stuff, but any suggestion is welcome.Else, I would kindly ask ODIDO to replace the router with something else, or top be allowed to change provider without any penalty in short time, since this way I cannot go on. Thanks, and have a nice day G.
formele klacht in met betrekking tot mijn Odido Internet + TV abonnement (klantnummer
Geachte Odido Klachtenafdeling, ( ja klachten@odido.nl bestaat niet dus maar naar de klantenservice gemaild en ook hier want anders naar de geschillencommissie en nog meer energie kwijt Hierbij dien ik een formele klacht in met betrekking tot mijn Odido Internet + TV abonnement (klantnummer DWQ39331). Op 23 mei 2025 heb ik een verlenging van mijn abonnement aangevraagd, inclusief TV. Odido heeft deze verlenging geannuleerd en vervolgens na diverse contactmomenten niet correct opnieuw uitgevoerd. In de periode daarna heb ik in totaal circa 5 uur telefonisch contact gehad met uw klantenservice, waarbij ik herhaaldelijk van het kastje naar de muur werd gestuurd. Er werden toezeggingen gedaan over terugbellen, een compensatie en een nieuw aanbod, maar niets is structureel nagekomen. Ondanks het ontbreken van de afgesproken dienstverlening is op 27 juni 2025 een bedrag van €30,71 geïncasseerd (factuurnummer TMT1052975509). In Mijn Odido staan bovendien onjuiste gegevens over de actieve producten. Daarnaast ervaar ik het gedrag van enkele medewerkers als ongepast. Onder andere werd ik betiteld met opmerkingen als “mevrouw doe rustig” terwijl ik slechts uitleg vroeg, wat ik als denigrerend en niet klantvriendelijk ervaar. Samenvattend: De verlenging van 23 mei 2025 is niet juist verwerkt Er is onterecht €30,71 afgeschreven op 27 juni 2025 Er is geen werkende TV-dienst geleverd Beloftes over terugbellen en een aanbod zijn niet nagekomen Er is geen compensatie geboden voor mijn verloren tijd en gemaakte kosten Mijn formele verzoek: Restitutie van het afgeschreven bedrag (€30,71) Correcte beëindiging van het huidige abonnement per direct Mogelijkheid om opnieuw alleen internet af te sluiten onder nieuwe klantcondities Een passende compensatie voor de gemaakte kosten en de 5 uur onnodige telefoontijd Indien ik binnen 5 werkdagen geen inhoudelijke en afdoende reactie ontvang, ben ik voornemens deze kwestie voor te leggen aan de Geschillencommissie Telecommunicatie via: 👉 www.degeschillencommissie.nl/telecommunicatie Mijn gegevens ter volledigheid: Klantnummer: DWQ39331 Factuurnummer: TMT1052975509 Afgeschreven bedrag: €30,71 op 27 juni 2025 Naam: Adres: Ik verzoek u mijn klacht met de nodige spoed en zorgvuldigheid te behandelen. Met vriendelijke groet, Angela
Odido Apparatuur terugsturen.
Het valt mij op dat er nogal wat vragen en problemen ontstaan bij Odido of ex gebruikers, die iets terug sturen of terug gestuurd hebben. Het lijkt er op dat het hele proces van retourneren een geautomatiseerd proces is zonder menselijke interactie. Voor simpele zaken kan dat natuurlijk een hele goede oplossing zijn. Maar daar waar (achteraf) geld bij komt kijken kan het voor de gebruiker vervelende implicaties hebben. Ook bij de provider, Odido heeft het inpakt want een proces van afsluiting duurt langer en geeft onnodig onrust. Bovendien tast het de goede naam van het merk aan. Het lijk mij zinvol dat als het al niet het geval is Odido, voordat het automatische proces van incassering of opleggen van een overbodig incasso traject. Een medewerker controleert of alle informatie omtrent de retournering aanwezig is. Dit zal de onrust en frustratie, zeker bij gebruikers verminderen. Ook ik vond bij terugkomst na vakantie een mail in mijn inbox dat een apparaat nog niet geretourneerd was. Ik heb het modem ongebruikt en in de originele verpakking direct bij een DHL inlever punt ingeleverd en een tracking code gekregen. Volgens de tracking code 3STML010568261 is het pakket terug geleverd aan Odido. Nu weet ik dat het even kan duren eer dat e.e.a in systemen verwerkt kan zijn. Maar ik Wacht nu toch een beetje met angst en beven af of dat er binnenkort onterecht € 75 wordt afgeschreven, waarover dan weer extra onnodige communicatie gaat ontstaan. Bij controle door een persoon had er wellicht (eerder) vastgesteld kunnen worden dat alles omtrent de retourzending goed verlopen was en heven er ook geen extra e-mails verstuurd e worden. Ik vind het persoonlijk geen goed idee dat er tussen de daadwerkelijke ontvangst van goederen een termijn van 7 dagen genoemd wordt voor gereed melding. Met vriendelijke groet, Ton den Neijsel

Laatst verdiende badges

• TV expert
    Fred_Mheeft de TV expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    walter.v.lheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
  • Internet + TV expert.
    Seccieheeft de Internet + TV expert. badge verdiend
  • Bestelling tot installatie expert
    Strikerheeft de Bestelling tot installatie expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    Tommie van Odidoheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
Toon alle badges

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen