Skip to main content

schade tuin

Een maand geleden glasvezel laten aanleggen, hierbij zijn in mijn tuin 3 tuintegels beschadigd, en is er een verzakking onstaan, na een telefonisch gesprek met odido van een uur kreeg ik een mail waarbij ik mijn klacht met foto's meer kon leggen bij de aannemer die dit probleem veroorzaakt heeft, afgelopen week nog maar eens een mailtje gestuurd omdat ik nog steeds geen antwoord heb gekregen, odido hoe gaan we dit oplossen.

Uitgelichte reactie

27 juni 2025

Hallo ​@vanwijke 

Weet je wie de aannemer is? Hierover zal je de aannemer moeten aanspreken.

11 reacties

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 21874 reacties
  • 27 juni 2025

Hallo ​@vanwijke 

• Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
  • 27 juni 2025

Nee helaas niet kwam er pas achter toen ze weg waren, heb een mail gekregen waarop ik kon reageren met de schade en foto's , heb dit gedaan maar geen antwoord gekregen, ondanks dat een aannemer dit gedaan heeft, lig de verantwoording wat mij betreft bij odido.

• is een King Poster
  • 78 reacties
  • 27 juni 2025
Waqqas schreef:

Hallo ​@vanwijke 

Dit is een beetje een makkelijk kastje-naar-muur antwoord. Belangrijk is hier wie de opdracht voor het aanleggen heeft gedaan. Is ​@vanwijke benadert door de aannemer of die glasvezel mag aanleggen? Of heeft ​@vanwijke een contract met Odido, en hebben die de aannemer aangestuurd om het glasvezel aan te leggen. 

Als het dat laatste is, dan is Odido het aanspreekpunt voor ​@vanwijke en dient Odido dus verantwoordelijkheid te dragen voor de schade. Hoe ze dit verder met de aannemers regelen is niet het probleem van ​@vanwijke. Zie bijvoorbeeld dit https://boersadvocaten.nl/kennis/aansprakelijkheid-voor-fouten-van-onderaannemers-of-zzp-ers/ voor de uitleg hierachter

• Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
  • 27 juni 2025

Dit is door odido aangestuurd, misschien bij geen reactie van odido, laat ik in het ergste geval mijn betalingen per maand terugboeken, misschien dat dit ze dan wakker schut.

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 21874 reacties
  • 27 juni 2025

@vanwijke 

Storneren kan je beter niet doen, hierdoor krijg je met meer problemen te maken.

Pieter_B
Super User
Forum|alt.badge.img+4
  • Odido Superuser
  • 2138 reacties
  • 27 juni 2025

...heb een mail gekregen waarop ik kon reageren met de schade en foto's , heb dit gedaan maar geen antwoord gekregen..

Wanneer heb je deze mail verstuurd en aan wie was deze mail gericht?

In Nederland zijn organisaties gehouden om binnen 2 weken een inhoudelijke reactie te geven, dus gisteren verstuurd en vandaag reactie verwachten is iets te kort door de bocht.

En nogmaals onderstrepen wat ​@Waqqas al aangeeft, juridisch gezien ga je aan het kortste eind trekken met als reden dat je de partijen geen tijd hebt gegeven om het probleem op te lossen.

Je hebt hier een topic aangemaakt binnen de community, waar ook moderators van Odido aanwezig zijn. Deze moderators proberen elk nieuw topic op te pakken, maar soms duurt het 48 uur. Dus even geduld met ‘uit de bocht vliegen’, snap de frustratie .. maar geduld is een schone zaak.

Weet bijna zeker, dat een moderator hier iets kortere lijntje heeft om jouw issue naar tevredenheid op te kunnen lossen.

Zo herken je een moderator, in dit geval ​@Tommie van Odido … maar er zijn er meer actief .

Let wel, in het weekend is de bezetting van moderators minder dan op werkdagen.

• Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
  • 27 juni 2025

31 mei verstuurd naar odido, die zouden het doorsturen naar de aannemer, zoals gezegd heden ten dagen niks gehoord, van daag 27 juni ook nog even in een odido winkel geweest om het probleem voor te leggen, zou het voor mij uitzoeken en dezelfde dag nog terugbellen, niks van dit alles dus

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 21874 reacties
  • 27 juni 2025

@vanwijke 

Misschien toch eens de aannemer direct contacteren via email, telefonisch of een social media kanaal om te vragen of ze wat ontvangen hebben van Odido mbt de glasvezel aanleg op jouw adres? Indien niet dan kan je de foto's alsnog bij hun aanleveren.

Ishana van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+4
  • Moderator | Internet + TV
  • 2433 reacties
  • 28 juni 2025

Hoi ​@vanwijke, allereerst mijn oprechte excuses voor deze ervaring. Ik wil graag direct nakijken of het goed ontvangen is en wat de status hiervan is! Zou je voor mij je postcode, huisnummer, geboortedatum en laatste vier cijfers van je rekeningnummer kunnen toevoegen aan je profiel? Dan kan ik direct aan de slag!

• Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
  • 28 juni 2025
Ishana van Odido schreef:

Hoi ​@vanwijke, allereerst mijn oprechte excuses voor deze ervaring. Ik wil graag direct nakijken of het goed ontvangen is en wat de status hiervan is! Zou je voor mij je postcode, huisnummer, geboortedatum en laatste vier cijfers van je rekeningnummer kunnen toevoegen aan je profiel? Dan kan ik direct aan de slag!

Postcode is *** (bewerkt door moderator vanwege delen privégegevens)

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 21874 reacties
  • 28 juni 2025

@vanwijke 

Kan je deze gegevens hier verwijderen en in je community profiel zetten zodat alleen de moderators deze gegevens kunnen zien? Dit is een openbare community.

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen