Skip to main content
  • 2,588 Topics
  • 17,788 Reacties
2586 Topics
Onderhoud op ons netwerkNews
We werken continu aan de verbetering van ons netwerk, zodat jij altijd optimaal kunt internetten, tv‑kijken en bellen. We voeren daarom in de aankomende week onderhoud uit op ons netwerk. Gepland onderhoud: Op 20, 21, 22, 23, 27, 28 mei vindt er onderhoud op ons netwerk plaats! De tijden van het onderhoud kan per adres verschillen. De tijd die voor jouw situatie geldt, vind je in de e-mail die je van ons hebt ontvangen. In dit artikel zetten we alle geplande en recent uitgevoerde onderhoudsbeurten overzichtelijk op een rijtje, zodat jij met één blik een volledig beeld krijgt. Zo ben je snel op de hoogte van alle recente ontwikkelingen en kun je gemakkelijk zien wat er is gedaan en wat er nog moet worden gedaan aan onderhoud! Wanneer? We doen het onderhoud 's nachts tussen 01:00 en 07:00 uur (Let op, tijden kunnen afwijken. Het exacte tijdstip wordt in de e-mail vermeld.). Je verbinding wordt dan kort onderbroken. Je kunt dan even niet internetten, tv‑kijken en bellen. Dit duurt maximaal een kwartier, daarna werkt alles weer zoals voorheen. Let op: Staat de tv in je slaapkamer? De TV Box kan ‘s nachts aanspringen of een lampje laten branden. Ook kun je met je vaste telefoon in die tijd geen 112 bellen. Wat moet jij doen? Voor het onderhoud hoef je niets te doen. We doen het op afstand dus je kunt lekker blijven slapen. Mocht je een error op de Mediabox krijgen, dan kun je dit oplossen door op de ‘ok-knop’ te drukken. Als dit niet werkt, dan kun je een powerflip uitvoeren op de Mediabox. Als we klaar zijn Na het onderhoud moet je soms zelf je modem (en/of mediaconverter) nog even resetten. Haal hem minimaal 10 seconden van de stroom en sluit hem weer aan. Wacht tot hij weer is opgestart en klaar! Verandert er nog iets? Het onderhoud is er om alles goed en up-to-date te houden. Zichtbaar verandert er weinig, we zorgen er gewoon voor dat onze systemen stabiel blijven werken. Alvast bedankt voor het begrip. Heb je vragen over het onderhoud? Reageer dan gerust op dit bericht! Meest recentelijke onderhoudsbeurten: Onderhoud op 2, 6, 7, 9, 15 en 16 mei. Wanneer? We doen het onderhoud 's nachts tussen 01:00 en 07:00 uur. Je verbinding wordt dan kort onderbroken. Je kunt dan even niet internetten, tv‑kijken en bellen. Dit duurt maximaal een kwartier, daarna werkt alles weer zoals voorheen. Let op: Staat de tv in je slaapkamer? De TV Box kan ‘s nachts aanspringen of een lampje laten branden. Ook kun je met je vaste telefoon in die tijd geen 112 bellen.
Werkzaamheden bestaande topics
Aankondiging: Tijdelijke Onderhoudswerkzaamheden aan bepaalde topics Wij willen jullie ervan op de hoogte brengen dat we binnenkort onderhoudswerkzaamheden zullen uitvoeren aan een aantal van onze topics in de Internet en TV sub-fora. Wat houdt dit in? Bij deze onderhoudswerkzaamheden zullen bepaalde topics tijdelijk offline gehaald worden voor korte tijd. Dit betekent dat je een foutmelding zult krijgen wanneer je onderstaande topics opent. We proberen om alles zo snel mogelijk af te ronden. De aanpassingen zijn bedoeld om de kwaliteit van de inhoud te verbeteren en ervoor te zorgen dat jullie de best mogelijke informatie en gebruikerservaring krijgen. Welke topics zullen worden beïnvloed? De volgende onderwerpen zullen voor korte tijd niet beschikbaar zijn: Ik ga verhuizen, wat nu? | Odido community Antwoord op de veelgestelde vragen over Internet + TV van Odido | Odido community Hoe stuur je de apparatuur terug? | Odido community We streven ernaar om alle aanpassingen zo snel mogelijk uit te voeren. Zodra de werkzaamheden voltooid zijn, zullen de topics weer beschikbaar zijn met verbeterde inhoud en structuur. Waarom is dit nodig? De werkzaamheden zijn noodzakelijk om de informatie up-to-date te houden, knelpunten aan te pakken en de gebruikerservaring te optimaliseren. Wij zijn voortdurend bezig met het verbeteren van onze community en waarderen jullie begrip en geduld tijdens deze periode. Bedankt voor jullie begrip! Wij danken jullie voor jullie begrip en geduld terwijl we deze verbeteringen doorvoeren. Mocht je vragen of zorgen hebben, aarzel dan niet om contact op te nemen met ons supportteam en laat een reactie achter in dit topic. Met vriendelijke groet, Het Odido Community Team
Odido houdt zich niet aan herroepingsrecht
Waarmee ze natuurlijk enorm veel stress veroorzaken. Alles ging al mis met mijn abonnement met eerst een simkaart die niet arriveerde, daarna was het onmogelijk mijn abonnementen toe te voegen omdat mijn naam verkeerd gespeld was en daarna kon ik niet meer inloggen omdat er een tweestapsverificatie was ingesteld en ik de SMS niet kan lezen. Ik wilde heel graag kunnen inloggen om bv erachter te komen wat mijn verbruik was en daaraan het abonnement aan te passen en sowieso om bij nader inzien mijn vaste telefoonnummer te behouden. Helaas bleek het probleem van die tweestapsverificatie niet op te lossen, waarna ik pogingen heb gedaan mijn abonnement op te zeggen, want ik zit nog in de 14 dagen bedenktijd. Op 4 december om 18:22:40 heb ik verzocht het abonnement op te zeggen. Vervolgens is het abonnement echter niet opgezegd, maar is er aangevraagd dat ik kosteloos weg kon per 5 december. Dat moest op die manier, want “Hou je een andere optie aan dan maak je namelijk kosten bij ons voor het opzeggen”. Vervolgens bleek het abonnement dus niet opgezegd, wat ik aanvankelijk nog niet had begrepen. Op 6 december kwam ik erachter en heb ik via X verzocht alsnog mijn abonnement op te zeggen, waarna ik deze reactie kreeg: (dat mooie 06-nummer is helaas gesneuveld in de strijd) Nogmaals heb ik benadrukt dat ik mijn abonnement wil opzeggen, waarna ik deze reactie kreeg: “Je hebt inderdaad altijd 14 dagen bedenktijd, als je online iets bij ons hebt besteld. Ik zie dat je nog binnen deze 14 dagen valt, daarom kan ik kosteloos het abonnement voor je opzeggen. Voordat ik dit kan doen, moet ik alleen nog een extra verificatie uitvoeren om zeker te weten dat jij de juiste persoon bent. Ik heb daarom een verificatiecode per sms naar je nummer verstuurd. Kun je die met mij delen? Dan kan ik daarna het abonnement voor je opzeggen! Groet, Pharwin” Maar ik kan die SMS dus niet lezen wegens problemen die ik al met de helpdeskmedewerkers had besproken en bovendien is dit mogelijk niet de juiste methode van opzeggen volgens de Odido's regels die de wet omzeilen, ik ben nu wel bang geworden met die afkoopsom van € 163,30. Hierna heb ik de betaling terug geboekt begeleid door het volgende schrijven: “Inmiddels heb ik het abonnementsbedrag dat jullie 5 december jl. van mijn rekening hebben geboekt laten terug storten, bij wijze van extra verificatie, zodat jullie zeker weten dat ik de juiste persoon ben. Het abonnement was al op 4 december om 18:22 opgezegd en ik heb de simkaart uit het toestel gehaald. Klantnr xxxxx Factuur xxxxx Factuurdatum 27.11.2024 Graag ontvang ik eindelijk een bevestiging dat het abonnement is beëindigd” “dan kunnen we ons op het volgende (volledig onnodige) probleem concentreren. Jullie beweren: "Nummerbehoud vraag je makkelijk aan als je Vast Bellen van Odido bestelt. Heb je al besteld? Dan kan je alsnog nummerbehoud aanvragen in Mijn Odido. Hier volg je ook gelijk de status van je aanvraag." Graag wil ik alsnog nummerbehoud aanvragen en als dat echt niet mogelijk is ook het andere abonnement beëindigen. Mijn Odido kan ik nooit meer in”. Hierop reageerde de helpdesk dat het zo niet werkt en daar ben ik het helemaal mee eens, ze zouden gewoon zonder slag of stoot moeten toestaan dat ik het abonnement opzeg, dat recht heb ik. Maar Odido probeert alleen maar mij koste wat het kost een schuld aan te smeren, daar steken ze heel veel tijd in, zelfs als dat betekent dat ik mijn andere abonnement ook zal moeten opzeggen, aan schulden valt natuurlijk meer te verdienen dan aan vaste klanten (ik vermoed dat ze geen capaciteit voor nieuwe klanten hebben en dan is dit een mooie manier om toch meer omzet te genereren). Bij KPN lachen ze zich ondertussen rot dat Odido mij dwingt toch bij hen te blijven, maar misschien is het een geluk bij een ongeluk, want daar heb ik ten minste in 30 jaar nog nooit problemen gehad.
graag contact met mij opnemen
Als reactie op een klacht werd mij gevraagd hier een topic te openen met mijn gegevens. Graag contact met mij opnemen. XXX [Persoonlijke gegevens verwijderd door moderator. Plaats deze nooit openbaar] Kopie bericht: Review over Odido AL Albert 7 reviews NL 24 apr 2025 Zelden zo bot "geholpen" Ik wilde opzeggen. na 14 minuten wachttijd een dame aan de lijn gekregen. Vroeg waarom ik wilde opzeggen en ging na het vragen van mijn gegevens op zoek. Ik heb 15 minuten in de wacht gestaan zonder iets te horen. Er bleek een "knopje" te missen. Toen ik vroeg of ze dan de volgende keer wat eerder bij me terug wilde komen voor een update gaf ze aan: "Als u wilt dat ik het voor u oplos, moet u toch even wachten". De vraag nog maar een keer herhaald met een botte "ok" als reactie. Weer 5 minuten verder de opmerking dat het een probleem is en dat de teamleider het gaat oplossen. Aangegeven dat ik haar toch wel wat bot en kort vond. Reactie was dat ze dat van mij ook vond.... 35 minuten verder en niet geholpen. Ook erg weinig vertrouwen in deze medewerkster. ik ga nog maar eens bellen in de hoop op een wat meer normale medewerker Datum van ervaring: 24 april 2025 BewerkVerwijderDelen Antwoord van Odido Geüpdatet op 25 apr 2025 Hoi Albert, bedankt voor het delen van je ervaring. Wat je beschrijft, klinkt niet zoals het hoort. De manier waarop je bent geholpen en de toon in het gesprek zijn absoluut niet hoe wij willen dat onze service wordt ervaren. Daar willen we dan ook onze excuses voor aanbieden. We willen dit graag voor je oplossen én zorgen dat je alsnog goed geholpen wordt. Namens het webcareteam komen wij graag met je in contact. Als je dat op prijs stelt, stuur ons op Facebook (Odido Nederland) of X/Twitter (@odidonederland) dan vooral een privébericht met daarin een kopie van jouw Trustpilot-review en daarbij je volledige naam, 06-nummer, postcode, straatnaam, huisnummer, geboortedatum en de laatste 4 cijfers van je IBAN. Heb je geen social media? Maak dan een topic aan via onze Community op community.odido.nl en zet je 06-nummer, postcode, straatnaam, huisnummer, geboortedatum en de laatste 4 cijfers van je IBAN in je profiel. Dan komen wij hier bij je op terug! Tot snel, Brandon van Odido

Laatst verdiende badges

• Bestelling tot installatie expert
    Strikerheeft de Bestelling tot installatie expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    Tommie van Odidoheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
  • Bestelling en levering expert.
    soepkip67heeft de Bestelling en levering expert. badge verdiend
  • Jij hebt het beste met Odido voor!
    Sam van Odidoheeft de Jij hebt het beste met Odido voor! badge verdiend
  • Diensten en service expert
    Sam van Odidoheeft de Diensten en service expert badge verdiend
Toon alle badges

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen