Alles over je abonnement, je rekening, verhuizen, het terugsturen van apparatuur en meer!
Recent actief
Tweestapsverificatie: Zorg dat je beschermd bent! We gebruiken tegenwoordig voor alles een wachtwoord, maar wist je dat je met alleen een wachtwoord al lang niet meer volledig beschermd bent? Dit komt omdat cybercriminelen soms wachtwoorden weten te stelen. Zo hebben ze voor je het weet toegang tot gevoelige persoonlijke informatie. Zeker wanneer je overal hetzelfde wachtwoord gebruikt.Dit willen wij natuurlijk voorkomen en dus gaan wij tweestapsverificatie (2FA) verplicht stellen en je vragen dit in te stellen wanneer je inlogt op Mijn Odido. Door de extra beveiliging van 2FA hebben criminelen niets aan alleen een wachtwoord. Naast een wachtwoord heb je namelijk ook een code nodig. Deze krijg je via sms of authenticatie-app. Zo blijven je gegevens veilig. In dit topic leggen wij uit hoe je vanaf nu je gegevens kan beschermen met tweestapsverificatie. Tweestapsverificatie in het kortMet tweestapsverificatie (2FA) heb je naast je wachtwoord, ook een code nodig om in te loggen. Deze kri
Neem een kijkje in je Mijn Odido app en zie waar je tegenaan loopt. Schrijf dit op en help ons zoveel mogelijk bugs te vinden. Wij zijn de Mijn Odido app aan het analyseren om te verbeteren waar mogelijk. Zie je een bug, kom je een foutje tegen of vind je dat iets beter, duidelijker of makkelijker kan? Geef het hieronder aan in een reactie en deel meteen de volgende info: telefoontype en product-combinatie (Odido Internet + TV in combinatie met Ben of Simpel Mobiel of Tele2 vast Internet + Odido/Ben/Simpel Mobiel). Voeg zoveel mogelijk informatie toe en deel screenshots als dat kan. Wij gaan kijken hoe we deze verbeteringen dan kunnen uitvoeren zodat jullie een zo geoptimaliseerd mogelijke app in gebruik kunnen nemen. Het helpt als je de laatste versie van de app hebt geïnstalleerd. Alvast enorm bedankt! P.s. We waarderen jullie hulp natuurlijk enorm, daarom hebben we voor degene die de best gevonden bug vindt, een leuk bedankje! 🎁 DISCLAIMER: Zorg er alsjeblieft voor dat alle eventue
Nieuwe Regelgeving: Social Media Verbod voor Kinderen Jonger dan 16 Jaar in Australië Australië heeft onlangs een nieuwe wet ingevoerd die kinderen jonger dan 16 jaar verbiedt om social media te gebruiken zonder ouderlijke toestemming. Dit roept natuurlijk de vraag op: Welke afspraken heb jij met je kind gemaakt over het gebruik van social media? Afspraken met je Kind over Social MediaSocial media kan heel leuk en leerzaam zijn, maar het is belangrijk om als ouder duidelijke afspraken te maken om de veiligheid en balans voor je kind te waarborgen. Hier zijn enkele suggesties:Tijdslimieten: Stel duidelijke tijdslimieten in voor hoeveel tijd je kind op social media mag doorbrengen, bijvoorbeeld één uur per dag. Accountbeheer: Weet welke platforms je kind gebruikt en zorg ervoor dat hun accounts beveiligd zijn met sterke privacy-instellingen. Regelmatige Check-ins: Bespreek regelmatig wat je kind doet op social media en met wie ze communiceren. Dit helpt om eventuele problemen of gevaren
Gister kreeg ik een mail van Odido over het feit dat mijn persoonsgegevens betrokken waren bij een data lek. Dit is natuurlijk echt super vervelend vooral gezien de potentiele omvang van dit lek. Ik ben wel een klaar met bedrijven als Odido die telkens doen alsof ze er echt niks aan konden doen en dat het ze heel erg spijt. Odido heeft voor de bedrijfsvoering nou eenmaal veel van onze gegevens nodig maar daar moeten ze dan ook verantwoord mee omgaan. Ik denk dat het tijd is om besturen van dit soort bedrijven aansprakelijk te gaan stellen voor de beperkte focus op dataveiligheid.Waar kan ik mij melden voor een schadevergoeding vanuit Odido?
[Opgelost] Momenteel kun je problemen ervaren met het mobiele netwerk. Op dit moment zijn we op zoek naar de oorzaak én de oplossing. In dit topic houden we je op de hoogte. [Update 09:23 uur] Door de gevolgen van een stroomstoring ondervinden we problemen met ons mobiele netwerk. Onze oprechte excuses voor het ongemak. Het alarmnummer 112 is bereikbaar. Onze technici werken met volle inzet om de oorzaak van de problemen te achterhalen en om het probleem zo snel mogelijk op te lossen. Zodra er nieuwe informatie beschikbaar is, geven we je uiteraard een update in dit topic. [Update 10:07 uur] Hierbij een nieuwe update. Het gaat om problemen op een deel van het 3G mobiele netwerk en dus telefoons die alleen 3G hebben of 4G handsets die vast op 3G staan. Klanten met telefoons die ook 4G en 5G hebben, ondervinden geen problemen. 112 is nog steeds bereikbaar voor iedereen. We zijn ondertussen bezig het probleem voor de getroffen klanten zo snel mogelijk op te lossen. Zodra er nieuwe informa
Dit nummer heeft meerdere klanten van odido benaderd en bij terugbellen hoor je een bandje van odido terwijl het niet odido is maar een oplichter
[17-06-2025/14:30] Onze klanten in Zeeland, Rotterdam en delen van Noord-Holland kunnen (deels) problemen ervaren met het mobiele netwerk. Hulpdiensten zijn bereikbaar. We werken hard om de problemen zo snel mogelijk op te lossen, excuses voor het ongemak. Door de problemen zijn onze Odido Shops in Haarlem Schalkwijk en Cronjé gesloten. In dit topic houden we je op de hoogte. Update 14:53: De oorzaak is gevonden. Er is een monteur onderweg om het probleem te verhelpen. Wanneer er een update is plaatsen we die hier direct. Update 18:15: We zijn nog steeds hard bezig om het probleem op te lossen. Het probleem wordt veroorzaakt door een kabelbreuk door werkzaamheden vlak bij Rotterdam. We zien dat het bij een aantal klanten werkt om het toestel uit- en aan te zetten. Wil je dit proberen? Zit je thuis op Wifi dan raden we je aan om het bellen via Wifi aan te zetten op je toestel. Hoe je dit doet lees je op onze website: https://www.odido.nl/mobiel/4g-wifi-bellen. [Opgelost] De eerdere prob
Serieus, hoe denken jullie dit op te lossen?Er is mogelijk naam, adres, geboortedatum, IBAN en zelfs identificatiegegevens gelekt. Dat is geen klein incident. Met deze informatie kan gewoon identiteitsfraude worden gepleegd. En in de FAQ staat vooral vaag “criminelen hebben toegang gekregen”. Ja, dat snappen we. Maar hoe dan? En wat gaan jullie concreet doen behalve zeggen dat we zelf goed moeten opletten?Ik verwacht hier meer dan een standaardtekst en een link naar een pagina met algemene informatie.Welke compensatie krijgen klanten hiervoor? Wordt er bijvoorbeeld kosteloos identiteitsmonitoring aangeboden? Wordt eventuele schade vergoed zonder dat klanten eerst maanden moeten procederen?Dit is jullie beveiliging die heeft gefaald. Dan hoort daar ook verantwoordelijkheid bij.
[Opgelost] Vanwege problemen met twee routers binnen het mobiele netwerk, is er sprake van een storing in de regio Noord-Brabant en Limburg. Klanten van Odido hebben hierdoor mogelijk minder bereik waardoor bellen of gebruik van mobiele data moeilijker is dan ze van ons gewend zijn. Wij werken momenteel hard om de problemen zo snel mogelijk te verhelpen. Update 08:30: Er is een monteur op locatie om de situatie zo snel mogelijk op te kunnen lossen. Zodra er een nieuwe update is zullen we die direct delen.Update 09:39: De oorzaak is gevonden en momenteel werken we hard aan een oplossing.Update 10:50: We werken met man en macht aan een oplossing. Excuses voor het ongemak! Als er meer bekend is, zullen we het direct in dit topic delen. Update: 11:30: De problemen zijn opgelost! Mocht je nog problemen ervaren met je mobiele netwerk dan dien je je toestel te herstarten. Nogmaals onze excuses voor het ongemak en dank voor jullie geduld.
Bij Odido kan je kiezen uit leuke Extra’s bij je abonnement. Daarmee kan je urenlang kijken naar bijvoorbeeld films, series en sport. Of boeken en muziek luisteren. In Mijn Odido vind je alle Extra’s op een rij. Elke Extra zet je makkelijk aan of uit. Bijvoorbeeld als je alleen even die ene favoriete serie wil kijken. Kies je Extra’s met punten bij Unlimited Plus en Premium.Bij Unlimited Plus en Unlimited Premium zijn punten inbegrepen. Bij Unlimited Plus krijg je 1 punt om aan een Extra te besteden. Bij Unlimited Premium krijg je 3 punten die je aan maximaal 3 Extra’s kan besteden. Hiermee krijg je ook nog eens extra voordeel. Wissel maandelijks van Extra zonder bijkomende kostenJe kan op dit moment kiezen uit:Videoland Podimo Deezer Viaplay Visual Voicemail HBO Max SkyShowTime Amazon PrimeGoed om te weten: ben je al geabonneerd op een Extra? Dan zet je die makkelijk over naar Odido. Zo heb je alles overzichtelijk op 1 factuur. Alle Extra’s op een rijtje.VideolandVideoland is dé ple
Alle door Odido gelekte klantdata staan nu op het darkweb:https://nos.nl/artikel/2604461-odido-hackers-publiceren-resterende-klantdata-ook-miljoenen-id-nummersJe kunt hier controleren of jij er ook tussen zit:https://haveibeenpwned.com/Breach/OdidoLet op: ik ben niet geïnformeerd door Odido, maar zit er wel tussen…Checken dus!PS: In de toekomst mogelijk ook bij de politie te controleren, maar nu nog niet.https://www.politie.nl/informatie/checkjehack.html
Beste community, Naar aanleiding van de recente cyberaanval bij Odido waarbij gegevens van miljoenen klanten zijn gelekt wil ik graag mijn zorgen en vragen delen — en ik denk dat veel andere klanten daar ook mee zitten. 🔓 Wat er is gebeurd Volgens Odido zijn bij een ongeautoriseerde toegang tot een klantcontactsysteem de volgende klantgegevens mogelijk ingezien door criminelen:✔ volledige naam✔ adres + woonplaats✔ mobiel nummer✔ klantnummer✔ e-mailadres✔ IBAN (rekeningnummer)✔ geboortedatum✔ identificatiegegevens zoals paspoort- of rijbewijsnummer en de geldigheidsdatum Wachtwoorden, belgegevens, locatiegegevens, factuurdata en scans van identiteitsbewijzen zouden niet zijn gelekt. Hoewel Odido stelt dat deze gegevens niet zijn misbruikt en de operationele diensten niet geraakt zijn, vind ik dit behoorlijk ernstig. Persoonsgegevens zoals IBAN en geboortedatum vallen onder gevoelige data, maar identificatiegegevens — dus paspoort- of rijbewijsnummers met geldigheidsdata — zijn é
Ook ik ben recentelijk via de mail op de hoogte gesteld dat mij gegevens gestolen zijn.Gisteren gebeld met Odido en kreeg te horen dat ik aantoonbare schade moet hebben.IK WOON OP EEN GEHEIM ADRES!!! Deze gegevens zijn nu openbaar en mag ik weer eens tien keer om kijken wanneer ik naar buiten ga.En nu Odido?? Aantoonbare schade overleggen? Tja dat kan, maar dan is het al te laat.Wie heeft er nog meer problemen dat zijn/haar afgeschermde adres nu openbaar is? Of weet waar ik me kan melden?
Geachte Odido,Via deze weg wil ik een formele klacht indienen over de dagelijkse overlast die ik ervaar sinds het datalek bij Odido.Sinds dit datalek word ik vrijwel dagelijks geconfronteerd met onbekende personen die bij mij aanbellen. Deze personen spreken soms Engels en proberen mij producten of diensten te verkopen. Het gaat hierbij om agressieve of opdringerige verkoop, waarbij zij aangeven over mijn gegevens te beschikken. Dit zorgt voor een onveilig en ongemakkelijk gevoel in mijn eigen woning.Ik heb geen toestemming gegeven voor het delen van mijn persoonsgegevens met derden, noch heb ik ingestemd met huis-aan-huisverkoop. De frequentie van deze bezoeken – soms meerdere keren per week – veroorzaakt aanzienlijke overlast en verstoring van mijn woongenot.Indien deze situatie niet spoedig wordt opgelost, zie ik mij genoodzaakt verdere stappen te ondernemen, waaronder het indienen van een klacht bij de Autoriteit Persoonsgegevens.Ik verwacht uw reactie binnen 14 dagen na dagtekenin
Zou graag zien dat odido de mogelijkheid geeft om alle abonnementen die zijn afgesloten bij odido zowel TV/internet en telefoon geheel kosteloos kunnen worden opgezegd. Ongeacht de looptijd van het contract. Dit alles vanwege wanprestatie van odido, opeenstapeling van problemen, van internet en tv storingen tot de laatste hack waarbij 8 miljoen klanten tot doelwit zijn geworden, de slechte communicatie hierover, het afschuiven op de klant dat je in het vervolg goed op moet letten en het gevolg hiervan odido moet 1 miljoen betalen anders gaat alles online. Ook al lijd dit tot grote gevolgen voor odido vanwege een massale uitloop vanwege ontevreden klanten...
Ik probeer al meer dan 6 weken!! per e-mail in contact te komen met de afdeling bewindvoering/schuldhulp. Ik ben bewindvoerder van mijn zus en ik wil haar abonnement aanpassen/verlengen echter hierop staat een code omdat zij onder bewind staat dus ik kom nu niet verder.De e-mailadressen die ik gebruik zijn: XXXX en XXXX. Bij beide krijg je geen beantwoording als een e-mail is ontvangen en inhoudelijk wordt er dus al helemaal niet gereageerd. Telefonisch kom je ook niet verder op de algemene klantenservice omdat de betreffende afdeling blijkbaar helemaal afgeschermd is. Wie kan mij helpen? Moderator edit: dit e-mailadres wordt niet langer gebruikt en is daarom verwijderd.Gebruik altijd het contactformulier wanneer je een vraag hebt die anderzijds niet beantwoord kan worden: Odido Service is er voor je | Odido.
Ik kreeg net deze email van info@mail.odido.nl Beantwoorden aan: service_consument@odido.nl Lijst-ID:<4449.11903.mail.odido.nl> “Hallo,Je ontvangt deze e-mail omdat we je uit voorzorg willen waarschuwen voor mogelijke risico’s als gevolg van een cyberaanval bij Odido. We betreuren deze situatie enorm en werken samen met externe cyberbeveiligingsexperts om hierop adequaat te reageren. Weet dat we ons inzetten om alle nodige ondersteuning te bieden. In dit bericht lees je wat er is gebeurd, om welke gegevens het gaat, wat je zelf kunt doen om jezelf te beschermen en wat Odido doet.Wat is er gebeurd?Odido is onlangs getroffen door een cyberaanval veroorzaakt door cybercriminelen. Op basis van het onderzoek denken we dat jouw gegevens mogelijk zijn geraakt.“Etc.Is dit een spam bericht?Alvast bedankt
https://www.telegraaf.nl/binnenland/provider-odido-getroffen-door-cyberaanval-persoonsgegevens-miljoenen-accounts-gelekt/131389456.html?utm_medium=referral&utm_campaign=share&openWithFirefox=true ik neem aan dat we bericht krijgen als onze gegevens op straat liggen?!
Ik zie dat ik emails ontvang vanuit het volgende adres: _noreply@odido.nl klopt dit? Is dit jullie officiele noreply email adres?Dit betreft pukcode aanvraag wat gek is; dit heb ik volgens mij niet gedaan. Ook is mijn eSim geleverd vanuit dit email adres bij aanvraag. (Dit klopt ik ben geswitched naar Esim).Het rare is dat eerst facturen via service@odido.nl werden verstuurd en nu opeens via _noreply@odido.nl
Ik kreeg vanmorgen een SMS van een normaal 06-nummer, claimende dat het Odido was.Het bericht stelde dat mijn SIM veroudert is en ik volgende stappen moest ondernemen via bijgesloten link.Niet gedaan want ik vertrouw het niet. Wellicht dat ik er hier mensen voor kan waarschuwen. Ik zal een screenshot van het nummer en originele bericht bijvoegen.
Hallo, Op Mijn Odido in de app zie ik extra kosten van 9,00. Als ik kijk gaat het om sms diensten (3 x 3 euro). Dit is inkomende spam SMS. Hoe kan het zijn dat ik die kosten straks op mijn factuur zie? Ik ben nergens lid van een SMS dienst. In dit geval gaat het 4004-CMTelecom-300. Als ik erop Google zie ik veel klachten in relatie tot T-Mobile. Inmiddels heb ik het nummer geblokkeerd en dit ook ge eld bij KLACHT.nl > CM Telecom. Wat doet Odido aan dit soort frauduleuze praktijken? Het lijkt mij ook de verantwoordelijk van een provider; zij mogen geen gegevens met derden delen. Graag zie ik een oplossing hiervoor en een credit van 9 euro op de volgende factuur.
Goedemorgen,Sinds het nieuws over een datalek bij Odido, ben ik haveibeenpwned in de gaten gaan houden. De afgelopen dagen kreeg ik de melding dat mijn mail niet in de gelekte data stond. Nu er bekend is dat de hackers de data op het dark web hebben gegooid, ben ik toch weer gaan kijken. Ik sta er sinds vanochtend toch tussen.nu komt het. Ik heb nooit een mail mogen ontvangen van Odido. Hebben meer mensen dit?
Deze nieuwsartikel https://nos.nl/l/2604172 zag ik in NOS app. En met deze link https://haveibeenpwned.com/ moet ik niks doen, toch? Want ik ben beschermd door bedrijf Norton.Wat aangegeven wordt als ik de Norton360 app heb geopend. En bedrijf Norton heeft Dark web monitoring.Dus ik moet op deze update blijven vertrouwen van Odido? Want ik belde met een medewerker van Odido en ik voelde een beetje onbegrip helaas. En de medewerker stopte en niet dat ik het deed de oproep aan het einde van het gesprek telefonisch. Opnieuw bellen met Odido vanwege de cyberaanval doe ik niet maar probeerde een topic te plaatsen. Mislukte de eerste poging. Nu denk ik dat het mij wel gaat lukken. Want ik hoef niet bang te zijn dat mijn gegevens wat ik na inloggen in de Odido app kan zien dat daarmee iets gebeurd is? Want na deze mail heb ik nog steeds geen tweede mail gekregen. En moest met de Gmail app bij deze mail afbeeldingen regelen dat het altijd getoond wordt. Twee keer tikken op een functieknop wat
Hallo community,Ik heb onlangs besloten om per volgende maand over te stappen naar Odido. Wat ik echter heel verontrustend vind, is dat ik vandaag al een phishing sms heb ontvangen die zich voor deed als Odido.Dit zou toeval kunnen zijn, maar qua timing is mij dit te toevallig. Andere optie is dat er ergens een datalek is. Het feit dat ik nog niet een actieve klant en nu al phishing berichten ontvang, roept bij mij grote twijfels op over de zorgvuldigheid van hoe er wordt omgegaan met klant data. Zeker omdat Odido de grootste aanbieder van Nederland is op het gebied van mobiele telefonie. Zijn er meer mensen die dit ervaren?
Hallo.Ik vroeg mij af wat voor compensatie ik kan verwachten van Odido? Ten eerste, jullie voldoen tot aan het woord van de meldplicht. Deze datalek was ondertussen al minimaal 2 weken geleden gebeurt. Niet nu net. Ten tweede, zijn al onze persoonsgegevens uitgelekt. Naam, adres, zelfs bank nummer. Met een informatief mailtje kom je er niet zomaar vanaf. Je zegt tegen ons dat wij nu heel ons leven moeten uitkijken voor fraudeurs. Dat werkt zo dus niet he. Jullie zijn verantwoordelijk voor een nu verminderde levenskwaliteit. Omdat wij nu een dagelijks strespuntje erbij hebben, die zonder jullie toedoen niet zou zijn gebeurt.
Heb je al een account? Inloggen
Nog geen account? Maak een account aan
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.