Skip to main content
Beantwoord

Mensen worden gebeld door mijn nummer, maar ik bel ze niet

  • 12 September 2024
  • 1 reactie
  • 43 Bekeken

Ik word vaak gebeld door onbekende mensen, en dan zeggen ze dat ik hun (meerdere keren) heb gebeld, maar dat heb ik niet. Ik vertel die mensen dan dat ik het niet heb gedaan, en dat ik helaas ook niet weet hoe ik het kan tegengaan en dat ze het verder kunnen negeren.

 

Het gaat tot nu toe altijd om Nederlandse 06-nummers.

Ik had dit probleem al toen ik een Tele2 abonnement had.

 

Hoe kan dat, en is er uberhaupt wat aan te doen?

 

Met vriendelijke groeten,

Hotfix

 

Ervaar ook al maanden hetzelfde probleem. Er zijn in deze community meerdere topics met dit. Aangegeven wordt dat dit spoofing is. Internet criminelen gebruiken apps waarmee ze jouw telefoonnummer kunnen gebruiken. Het slachtoffer krijgt in zijn display jouw nummer te zien (maar de crimineel belt vanaf een buitenlands nummer). Als het slachtoffer geen tijd heeft om te beantwoorden en ziet later een gewoon NL 06 nummer zal hij\zij mogelijk terugbellen. ODIDO kan daar niks tegen doen, de enige oplossing is om een ander telefoonnummer aan te vragen. Als internet criminelen jouw telefoonnummer gebruiken is de kans groot dat jou nummer ook op een lijst staat met geverifieerde telefoonnummers. 

Het lastige is dat odido ook niet beschikt over oneindig veel telefoonnummers, mogelijk krijg je een ander telefoonnummer die iemand ook ingewisseld heeft vanwege spoofing. 


Reageer