Skip to main content
Beantwoord

097-nummer wordt niet herkend in Mijn Odido

  • 29 September 2023
  • 8 reacties
  • 261 Bekeken

Graag wil ik mijn 097 nummer, dat voorheen van T-mobile was, toevoegen aan mijn account.

Helaas krijg ik doorlopend te zien “nummer 097 005 20 40 xx  is onbekend”.

Moet ik dit nummer eerst aanmelden bij Odido ? Kan ik daarvoor bij één  van de vroegere winkels van T- mobile terecht, om dit in orde te laten maken ?    

NB. Op het display van m'n telefoon is als telefoonprovider gewoon ‘Odido’ te zien, en bellen en opwaarderen werkt ook gewoon.   Grtz,  Ruben.

Hey Ruben, goed dat je je 097-nummer wil koppelen aan Mijn Odido - altijd handig! Probeerde je dit via de app te doen? Bij het koppelen van een 097-nummer moet je de laatste 4 cijfers van het rekeningnummer invullen. Via de Mijn Odido app werkt dit echter niet. Dit werkt alleen via de webversie. Kun je dit voor me proberen? Lukt dit niet, stuur me dan een privébericht met het nummer, geboortedatum, postcode + huisnummer en de laatste 4 cijfers van je IBAN. Dan duik ik er voor je in! 😄


Hallo Marciano, Ik heb je zojuist een PM gestuurd.

NB. Waarom hebben jullie er Odido van gemaakt, en geen Okido ? Is veel

gemakkelijker te onthouden, en bekt ook beter,

Grtz, Ruben.


Zojuist in een Odidowinkel geweest.   Ik kreeg daar te horen, dat het omzetten van dit prepaid nummer naar een abbo niet mogelijk is.  Wat is hiervan de reden ?  Toch gewoon een vinkje omzetten in jullie centrale systeem ?

NB. De webversie is geblokkeerd, kennelijk heeft iemand er een blokkade op gezet.

Ik moet nu een code invoeren, welke naar een telefoonnummer wordt gestuurd, wat ik niet meer heb. Kan iemand van Odido die blokkade opheffen ?

Of mis ik iets ?

Grtz,  Ruben.


Hallo @Xenomatrix, dat zoek ik graag voor je uit! Als ik op je e-mailadres zoek, kom ik verschillede 06-nummers tegen, maar die zijn allemaal niet meer actief. Kun je het e-mailadres in je profiel plaatsen wat bekend is onder je actieve nummer? Kun je ook het nummer in je profiel vermelden waar het om gaat? Dan kan ik met je meekijken! 


NB.  Dit account heb ik ook ooit een keer aangemaakt.

Ik vraag me af, of het mogelijk is, om twee accounts  samen te voegen tot eentje.


Inmiddels heb ik de mail-adressen  in de profielen vermeld.

eentje is xxxxx@dds.nl en de andere is xxxxx@freedom.nl 

Van dit account is het 2FA nummer 06 xxxx 8555

Ook het 097 nummer waar het om gaat staat in m’n beide accounts,

maar ik krijg dit nummer niet gekoppeld, ik krijg steeds een foutmelding.

Zou je kunnen kijken, waarom het niet wenst te werken ?

In de Odido winkel in Beek ( Z.Lb )  zien ze het nummer wel  op mijn naam staan,

maar kunnen ze verder ook niets met koppelen enzo.

Ze beweren, dat het komt, omdat ik dat 097 nummer al meer dan 10 jaar heb,

in ieder geval direct nadat er 097 nummers beschikbaar kwamen heb ik een prepaid setje gehaald. 


Hallo @Xenomatrix, ik zie de mailadressen nog steeds niet in je profiel vermeld staat. Vermeld deze aub niet openbaar in het topic. Kun je deze gewoon plaatsen naast het 097-nummer in je profiel? Pas daarna kan ik met je meekijken! 

@ruben097 Hallo, welkom op onze Community! Het is zeker mogelijk om twee accounts samen te voegen. Echter, dient je naam, adresgegevens en geboortedatum overeen te komen bij alle abonnementen om ze samen te voegen in één account. Als ik op je e-mailadres zoek, kom ik het nummer tegen dat eindigt op ***4010. Het gaat om een 097-nummer en ik zie dat het nog een heel oud T-Mobile Laptop PrePaid aansluiting betreft. Ik zie verder geen account gekoppeld aan het nummer. IHad je al geprobeerd om het dat e-mailadres een account aan te maken? Als je het nummer probeert oe te voegen, wat krijg je dan te zien? Ik hoor het graag!


@Pharwin,  Is inmiddels gebeurd.

NB. Ik sta ervan te kijken, dat je in het invulveld bij ‘telefoonnummer’   ook alfanummerieke

characters kunt invullen. Bij de meeste profiel-pagina’s van de diverse fora krijg je dan een foutmelding.

Let op; Xenomatrix en Ruben097 zijn een en dezelfde persoon. 


Reageer