Skip to main content
Beantwoord

Ongewenste kosten spam SMS

  • 12 July 2024
  • 4 reacties
  • 199 Bekeken

Hallo, 

 

Op Mijn Odido in de app zie ik extra kosten van 9,00. Als ik kijk gaat het om sms diensten (3 x 3 euro). Dit is inkomende spam SMS. Hoe kan het zijn dat ik die kosten straks op mijn factuur zie? Ik ben nergens lid van een SMS dienst. In dit geval gaat het 4004-CMTelecom-300. Als ik erop Google zie ik veel klachten in relatie tot T-Mobile. Inmiddels heb ik het nummer geblokkeerd en dit ook ge eld bij KLACHT.nl > CM Telecom. Wat doet Odido aan dit soort frauduleuze praktijken? Het lijkt mij ook de verantwoordelijk van een provider; zij mogen geen gegevens met derden delen. 

 

Graag zie ik een oplossing hiervoor en een credit van 9 euro op de volgende factuur. 

Hallo @LcvanEsch 

Kan je dit topic eens doorlezen en de acties ondernemen die daar vermeld worden om dit te stoppen en voorkomen in de toekomst?


hallo @Waqqas bedankt, die had ik al gezien en de blokkades ingesteld, het formulier voor onderzoek ingediend etc. Het gaat mij erom waar de verantwoordelijkheid van Odido zit, omdat ik vermoed dat hier gegevens doorgespeeld worden. 


Hoi ik schrik nu ook dat ik €9,- extra betaal ivm de sms diensten waar ik niet van bekend ben? Hoe kan ik duidelijkheid krijgen over welke dienst dit gaat? Want zie namelijk ook dat ik aankomende kosten €3,- d.d. 12-07 jl voor berekend ben en heb naar m’n smsen gekeken en ben die dag niet gesmst? HELP!!!!——→die dag 12-07 alleen om 10:36 sms van Odido mbt incassomoment aangepast verder GEEN sms die dag, terwijl volgens jullie om 15:36 uur een sms dienst is berekend voor €3,-


Heb je de link van Waqqas gelezen? wat is er daarna nog niet duidelijk? 


Reageer