Wil je iets weten over je bekabelde internetverbinding? Dan zit je hier goed!
Recent actief
3 weken geleden hebben wij op de donderdag last gehad van een internet storing. Achteraf bleek dit te maken hebben met een wijk storing(Klantenservice van T-Mobile wist dit niet en stuurde een monteur aan). Sinds dit moment - klapt ons internet er om de haverklap uit. Het netwerk zelf binnen het huis blijft overeind. Er komt alleen niets meer binnen van buiten. Het internet lampje(#3) op de modem is ROOD. Ik heb inmiddels alweer 10 keer aan de lijn gehangen met T-Mobile - een achterlijke voucher gehad als compensatie. Sinds wij klant zijn bij jullie is het niets dan ellende. Tot 3x toe een defect wifi punt opgestuurd gekregen(uit eindelijk zelf maar een wifi punt aangeschaft). Misschien dat de support hier op het forum beter is - want ik begin het goed zat te worden. Door Corona kan ik alleen maar thuiswerken(kantoor is nog steeds een no-go bij ons) Ik ben dus afhankelijk van mijn internet verbinding. Vanochtend wederom gebeld met T-Mobile en zij geven aan dat ik minstens 3 dagen moet
Hallo, Ik ervaar problemen met mijn Zyxel T-56 router. Het powerlampje knippert continu in hetzelfde ritme, en ik heb geen WiFi. Dit probleem blijft aanhouden, zelfs na het opnieuw opstarten van de router. Wat ik al geprobeerd heb:✅ Router opnieuw opgestart (stekker eruit, 10 sec wachten, opnieuw aanzetten).✅ Glasvezelmodem (ONT) ook opnieuw opgestart, eerst de modem, daarna de router.✅ WiFi-knop gecontroleerd.✅ Bekabeling gecontroleerd. Helaas blijft het probleem bestaan. Heeft iemand hier ervaring mee of een oplossing? Moet ik bijvoorbeeld een factory reset uitvoeren, of kan dit duiden op een defecte router? Alvast bedankt voor de hulp!
Sinds vandaag omstreeks 17:45 een trage verbinding en een latency van 53ms. Zit de backbone vol?
Ik heb al sinds jaren Odido glasvezel in dordrecht en werk met mijn eigen Unifi router.Sinds twee weken is het internet aanzienlijk slechter maar voor normaal mail checken geen reden tot paniek. Totdat vandaag de tv aanging en we wilde streamen. niet te doen.In unifi speed test history gekeken die terug gaat tot 22 juli en daar zie ik dezelfde matige snelheden. wat heb ik al gedaan?alles herstart netwerk kabel tussen media converter en router vervangen. flink geinternet zoekende naar oplossingen.mijn settings zijn ongewijzigd. ipv6 uit, vlan 300 aan enz. wat kan het zijn en hoe los ik dit op?
Beste Allen, ik heb begin november een nieuwe abonnement voor internet van Tmobile mogen ontvangen. Het gaat hierbij om een glasvezel verbinding van 1gb/s. zoals ik hier eerder en vaker ben tegengekomen in de community , ervaar ik ook het probleem met een blokkade op de stream van mijn IPTV. ik heb meerdere topics hierover gelezen op de community maar begrijp nog steeds niet wat de oplossing kan zijn.het probleem: Ik heb een NIEUWE Samsung QN90B tv (2022), ik heb hierbij de applicaties : SMARTERS IP TV, FlixIPTV, Room IPTV, STB IPTV geprobeerd en allemaal vertonen het zelfde probleem. De m3u playlist wordt wel geladen maar en kan ook gewoonlijk kanalen selecteren maar er wordt geen playback/stream vertoont. Dit probleem ervaar ik alleen als ik verbonden ben met mijn tmobile wifi. Zodra ik mijn hotspot van mijn mobiel gebruik werken alle streams en kanalen gewoonlijk wel. Er wordt blijkbaar ergens iets geblokkeerd door de Zyxel T54 modem, verder heb ik zelf al geprobeerd om de statische
Hi. Sinds 2 dagen ervaar ik packetloss in online games. Voornamelijk gebeurt dit bij Valorant en CSGO. Zodra ik VPN aanzet en connect naar een server in Nederland is het packet loss probleem verholpen. Iemand hier zelfde issue? Thanks. Edit: Inmiddels bevestiging gehad van 2 andere vrienden die ook T-Mobile glasvezel hebben. Zij ervaren ook packet loss. Het lijkt dus een routing probleem te zijn.
Hoera het kon, in februari kon ik maar een 1Gb lijn, dus direct gekozern. Vanaf die tijd puinhoop, downloadsnelheid maar rond de 500 Mbit (heb 1 keer de 750 aangetikt) en upl0ad steeds rond de 940. Guideon nu iets van 6 keer geweest en KPN drie keer. Alles zou moeten werken maar er veranderd niets.. KPN: Check glasvezel ok, port switch geen effect, nieuwe glasvezel aansluiting in huis, geen effect. Guideon: nieuwe modem, omzetter, geen effect, nog een weer langs komen kijken (kijken helpt niet\) geen effect, Weer meten, geen effect, nieuwste modem, geen effect, weer langs om te meten, gebeurd niets. Nu zou jet bij een speciaal team terecht komen, maar ik heb de hoop verloren. Weet iemand hier wat het kan zijn?Ow en als ik toch even klagen mag, dat prutbandje als je belt, als je inspreekt internetsnelheid als probleem krijgt je steeds de oplossingen voor wifi, ik praat over vaste verbinding ja, stop daar een mee en stuur niet iedere keer dat prut smsje grr.
Beste Odido en forum gebruikersWe hebben sinds recentelijk problemen met packet loss tijdens het internetten en gamen, dit is toen uit zichzelf opgelost de volgende dag, echter is het nu weer begonnen, het is niet constant, merk dit vooral 's avonds en gebeurt onregelmatig, het hindert veel spellen die hier gevoelig voor zijn en geven problemen, bijvoorbeeld in Fortnite zie ik dan een wifi teken met een Gele en/of rode kruis, en of Halo multiplayer die hapert tijdens spelen. Het begint inmiddels erg hinderlijk te wordenComputer staat bekabeld aangesloten, modem is al eens opnieuw opgestart nadat ik ook een lagere download kreeg dan upload, dit was echter na een herstart opgelost.Heb tevens ook eerder deze avond een ping uitgevoerd naar bijvoorbeeld Alternate.nl, deze gaf al aan dat er 4% packet loss was, voorheen nog nooit last van dit probleem gehad.Wat kunnen we hier het beste aan doen, onderzoek? Nieuw modem?Gebruik Odido(T-Mobile) 1000/1000 glasvezelBedankt.
Sinds dat ik overgestapt ben naar t-mobile (nu Odido) heb ik last van ping spikes van vaak boven de 500ms. Hiervoor zat ik bij Tweak, en was dit probleem helemaal niet. Het enige wat veranderd is is de provider, en de modem die ik vanuit t-mobile/odido gekregen heb.Ik merk vooral tijdens het gamen dat andere zien dat ik internet problemen heb, wat het bijvoorbeeld lastig maakt om online te racen.Maximum 575ms ping uit 100 Ik zou graag dit probleem opgelost willen hebben, heeft iemand hier ook ervaring mee?
Goedemorgen allemaal, Sinds een paar dagen de 500/500 verbinding van T-mobile Thuis en ik ben redelijk tevreden. Het enige wat me enorm stoort (ik heb maar 1 UTP kabel lopen richting de woonkamer, er is ook geen ruimte voor een tweede) is dat poort 1 & 2 voor internet gereserveerd zijn en de andere twee voor IPTV. Dit is totaal niet praktisch, aangezien mijn receiver, media player, PS4 & tv allemaal bij elkaar staan in een kast in de woonkamer. Deze waren dus voorheen bekabeld, maar moeten nu gedwongen wireless verbinding maken. Vooral voor de media player is dit niet handig. Is hier nog wat aan te doen? Verder valt het me op dat ik wireless niet boven de ~350 Mbps kom als ik in de buurt van het wireless AP ben, maar ik moet nog e.e.a. tweaken. Ook is het volgens mij niet mogelijk om voor je WAN verbinding andere DNS servers in te stellen dan wat het modem standaard ingesteld heeft staan. Tevens is het instellen van een lokale DNS server op de Vigor2132 wel mogelijk, maa
Hoi, Ik heb internet, TV en telefonie va T-Mobile. Ik heb daarvoor een Zyxel T50 modem van T-Mobile staan in mijn meterkast. Daarachter hangt mijn eigen router die via switches het netwerk thuis verder bedient incl. WIFI. WIFI op de Zyxel staat uit. Ik ben nu klant sinds najaar 2019. Sinds enige tijd merken we toenemende instabiliteit in het internetverkeer en TV signaal. Ik monitor nu daarom nu actief de stabiliteit van de internetverbinding. Het valt op dat latency en packet drop toeneemt tot internet en TV er uiteindelijk helemaal uit liggen. Een powercycle van de Zyxel blijkt als enige de zaak weer in de lucht te krijgen. Daarna begint het hele verhaal van voren af aan en binnen max 1 week is het zaakje weer zover uit de hand gelopen dat de Zyxel weer gereboot moet worden. Herstarten van eigen netwerkapparatuur heb ik ook geprobeerd. Dat heeft geen effect. Er lijkt mogelijk een relatie te zijn met netwerkbelasting maar dat is nog niet helemaal duidelijk. Wel valt op dat er rond
Ik merk dat de tijdsinstelling van mijn modem niet meer klopt, hierdoor kloppen de toegangstijden tot internet niet meer. Maar volgens mij heb ik geen toegang tot de tijdsinstellingen die te vinden zouden moeten zijn onder system maintenance → Time and Datehttps://faq.draytek.com.au/2008/03/12/how-to-set-date-and-time-for-vigor-routers/Hoe moet ik dit oplossen?
Beste, Afgelopen week is onze verbinding voor 1 gigabit glasvezel aangesloten. Omdat onze verbinding nog niet was omgezet, kon de monteur van Guidion geen eigen test doen. ‘S middags is de verbinding omgezet en gaf de eerste bekabelde speedtest een resultaat van 500Mbps upload en 980Mbps download. De download is uiteraard prima, maar de uploadsnelheid klopt dus duidelijk niet. Aantal dagen later is hier nog niks in veranderd. Ik heb alles al eens van de stroom afgehaald en opnieuw opgestart. Heb vergelijkbare topics gezien zonder enige oplossing. De standaard tests van verschillende pc’s en kabels levert niks op. Enig idee wat hier nog gedaan moet worden om de upload ook op de juiste snelheid te krijgen?
T-Mobile werkt doorlopend aan het nog verder optimaliseren van haar netwerken. Daarbij hoort ook het optimaliseren van onze technologieën zodat we onze klanten een nog betere dienstverlening kunnen bieden. Het per 4 oktober afsluiten van de verouderde SMTP poort (25) is hier een voorbeeld van. Voor deze verouderde, niet-versleutelde poort bestaan inmiddels beter beveiligde alternatieven om e-mails te versturen via het vaste netwerk. In deze nieuwe technologieën worden e-mails versleuteld en voorzien van authenticatie verstuurd. De SMTP poort (25) werd nog maar zeer beperkt gebruikt door onze klanten. Het kan zijn dat je nog gebruikmaakt van een e-mailadres dat niet van T-Mobile Thuis is, dat ingesteld staat om op deze poort e-mail te versturen. Dat werkt dan niet meer. Omdat de instellingen per e-mailaanbieder kunnen verschillen, kan je het beste via deze aanbieder de juiste instellingen voor TLS e-mail raadplegen, of gebruikmaken van de uitgaande e-mailserver van T-Mobile Thuis. Inko
waneer ik een rj45 (M naar M) kabel in de converter en de router (zyxel t-54) ik krijg internet maar waneer ik die zelfde rj45 kabel in de intel i350t2v2 of de realtek enternet adapter doet krijg ik niets (ook met andere computers) conerter= CVT 3002 DR Universele glasvezel mediaconverter FTTH SC-UPC naar RJ45 (type PtP, AON) - FritzShop
Graag zou ik een firmware update willen hebben voor mijn Modem.Aangezien ik moeite heb met diverse apparaten verbinden via WiFi en iptv dat hapert.
Sinds begin 3 September had ik een probleem waarbij mijn uploadsnelheid niet boven de 20Mbps uitkomt (ik heb een Gigabit verbinding op het eigen T-Mobile netwerk, via GPON). Na een aantal keer bellen en aanleveren van speedtests kon op 7 Oktober een monteur langskomen om ook een speedtest te doen bij mij thuis (die ik zelf ook al meermaals had gedaan, en ook samen met de klantenservice).Vrijdag kwam ik weer thuis na een week niet thuis te zijn geweest en leek dit uploadprobleem opgelost. Ik trok weer strak gigabit up en down. Daarop heb ik de monteurafspraak afgezegd.Echter blijkt nu dat het uploadprobleem nog steeds niet is opgelost, en dat ik nu ook een ander probleem heb. Ik heb vrij constant een paar procent packetloss naar alle hosts op het internet. Lange traceroutes (via mtr) tonen aan dat deze loss in het T-Mobile netwerk plaatsvinden (de 10.x.x.x hops zijn het corenetwerk van T-Mobile. Gelukkig zijn traceroutes tegenwoordig weer leesbaar!). De bovenste hop is mijn thuisrouter
Sinds iets meer dan een maand lijkt het erop dat mijn VPN verbinding wordt geblokkeerd door de Huawei HG659. Voorheen kon ik altijd probleemloos verbinden met de VPN van mijn werk, maar wanneer ik nu probeer om de VPN aan te zetten krijg ik de onderstaande melding van Windows.The network connection between your computer and the VPN server could not be established because the remote server is not responding. This could be because one of the network devices (e.g. firewalls, NAT, routers, etc) between your computer and the remote server is not configured to allow VPN connections. Please contact your Administrator or your service provider to determine which device may be causing the problem.Een workaround die ik heb geprobeerd, is om een Raspberry PI als router te configureren en dan via de Raspberry te verbinden. Hierbij is mij opgevallen dat de Raspberry niet eens internet toegang heeft, terwijl dit voorheen ook gewoon werkte.Ik ben ervan overtuigd dat dit probleem bij de modem ligt omda
Je eigen modem bij T-Mobile Thuis Bij het gebruik van je eigen modem is het niet mogelijk gebruik te maken van vaste telefoon. Je eigen modem voor VDSL is natuurlijk geweldig. Echter T-Mobile is hier een beetje terughoudend mee. Bij vddl gebruiken we geen vci/vpi of inlog gegevens meer. inplaats daarvan is het voldoende om vlan tagging te gebruiken. Voor Internet gebruik je VLAN 300 Voor TV gebruik je VLAN 640 Maak je gebruik van ADSL2+ dan heb je een VPI/VCI nodig. deze zijn 8/48 hier heb je geen PPPOE gegevens voor nodig.
Wederom routering issues… Hebben jullie de change die 22-11 de boel grotendeels stuk maakte nu opnieuw geïmplementeerd?https://gathering.tweakers.net is niet bereikbaar via T-Mobile Thuis icm eigen DNS servers. Via een 4G verbinding van Vodafone wel…
Hallo, ik schrijf dit om te vragen of er een tijdlijn is voor ondersteuning van IPv6? Vanaf 1 februari 2024 verhoogt AWS de kosten voor openbare IPv4-adressen om de overstap naar IPv6 aan te moedigen. Dit betekent dat veel diensten op AWS binnenkort alleen IPv6 zullen zijn, wat een significant probleem zal zijn als Odido geen ondersteuning biedt voor IPv6. We zouden in wezen betalen voor een internetdienst die ons geen toegang geeft tot het volledige internet.Deze situatie lijkt ook juridische aspecten aan te raken met betrekking tot wat internettoegang zou moeten inhouden, volgens VERORDENING (EU) 2015/2120. Het definieert 'internettoegangsdienst' als het bieden van toegang tot het internet en connectiviteit met vrijwel alle eindpunten, zonder beperkingen op basis van netwerktechnologie:internet access service – a publicly available electronic communications service that provides access to the internet, and thereby connectivity to virtually all end points of the internet, irrespective
Afgelopen vrijdag is bij mij Tmobile ODF (GPON) geïnstalleerd, het heeft 4 dagen prima gewerkt maar plotseling heb ik geen internet meer.Na een uur (!) aan de telefoon te hebben gezeten vertelde de telefoniste dat ze niets voor mij kon betekenen omdat er een probleem in de kabel zou zitten. Dat volgens de GPON converter de signalen prima zijn ,nam ze geen boodschap aan. Volgens haar was het een kabel probleem en geen Tmobile probleem.Ze beloofde dat ik binnen een uur een sms zou krijgen om een afspraak te maken. Helaas, nu een paar uur later, heb ik nog steeds geen SMS gehad.Zoals jullie kunnen begrijpen baal ik hier echt erg van, zeker nu iedereen thuis moet werken..Had ik maar nooit voor Tmobile ODF gekozen.. Daarnaast vind ik het ook echt niet netjes dat er niet eerlijk wordt verteld wat de werkelijke problemen zijn.Signalen; Als ik in de log van de GPON converter kijk lijken de problem zelfs ontstaan te zijn direct na een firmware update (door Tmobile), dat maakt deze zaak nog een
Ik gebruik ouderlijk toezicht om apparaten te blokkeren hiermee kun je de tijd instellen waarbij deze apparaten niet geblokkeerd word als ik echter bv instel vanaf 10 uur beschikbaar, is dit pas 11 uur mijn Vermoeden was dat het modem op Uk tijd staat waar kan ik de klok van het modem bekijken en instellen?
Na een jaar lang genieten van Stadia, werkt sinds gisteren het starten van games niet meer (zowel op telefoon, Chromecast als ook via de browser.) Via 4g werkt deze wel, dus het probleem ontstaat via het thuisnetwerk. De melding die ik krijg geeft aan dat dit land niet ondersteund is, terwijl Nederland hier wel onder valt. ik heb geprobeerd de tcp/udp instellingen aan te passen op advies van stadia maar deze wil niet werken. ik heb een Zyxel modem en maak gebruik van een Chromecast ultra.
Wij hebben al sinds 13:00 geen verbinding. Router meerdere keren uitgezet en aangezet ook de converter. Maar helaas
Heb je al een account? Inloggen
Nog geen account? Maak een account aan
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.