Skip to main content
Beantwoord

Vergrendelscherm licht uit zichzelf op

• August 15, 2026
  • 6 reacties
  • 83 Bekeken

Beste lezer,

Het vergrendelscherm van de startphone licht de hele tijd uit zichzelf op, waardoor de accu wordt leeg getrokken. 

Op het moment dat we de startphone app eraf halen, werkt het vergrendelschem wel gewoon.

Iemand hier ook problemen mee en wellicht al een oplossing gevonden?

Met vriendelijke groet,

Jornt

Beste antwoord door Marciano van Odido

Hoi Janneke, superleuk dat je gebruikmaakt van Startphone! Wat apart dat het vergrendelscherm vanzelf oplicht. Ik snap volkomen dat dit niet fijn is, zeker als de batterij hierdoor sneller leeg gaat. Ik heb je feedback direct doorgezet naar de juiste collega's en IT, zodat zij dit kunnen onderzoeken. Zodra ik meer duidelijkheid heb laat ik het je meteen weten. Ik kan hiervoor geen verwachtte verwerkingstijd geven, maar weet dat we ermee bezig zijn! 😊

6 reacties

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • August 15, 2026

Hallo ​@Jannekerus 

Hij licht op als je er naar kijkt of bij beweging? Wellicht heb je daar instellingen voor.

• Auteur
  • is nieuwsgierig
  • August 15, 2026

Het scherm licht uit zichzelf op. Dus hij ligt op tafel en licht continue op. Zonder dat je aan de telefoon zit.

Marciano van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Hoi Janneke, superleuk dat je gebruikmaakt van Startphone! Wat apart dat het vergrendelscherm vanzelf oplicht. Ik snap volkomen dat dit niet fijn is, zeker als de batterij hierdoor sneller leeg gaat. Ik heb je feedback direct doorgezet naar de juiste collega's en IT, zodat zij dit kunnen onderzoeken. Zodra ik meer duidelijkheid heb laat ik het je meteen weten. Ik kan hiervoor geen verwachtte verwerkingstijd geven, maar weet dat we ermee bezig zijn! 😊

• Auteur
  • is nieuwsgierig
  • August 17, 2026

Bedankt Marciano voor je hulp.

Nog even ter aanvulling:

Als je in de app in de ouderzone inlogt en dan het scherm uit doet. Dan is het probleem er niet. Dan licht het vergrendelscherm dus niet zomaar op.

Hopelijk kan de ICT achter het probleem komen, want nu kunnen we de app niet gebruiken.

Marciano van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Geen dank, Janneke. Bedankt voor de extra informatie. Ik heb het meteen doorgegeven en ik hoop dat we het snel kunnen oplossen, zodat jullie de app snel weer kunnen gebruiken!

Femke van Odido
Odido

Bedankt voor je melding! We weten inmiddels wat dit veroorzaakt. Op je Samsung-toestel staat waarschijnlijk het Edge-venster nog ingeschakeld. Hierdoor kan het scherm soms oplichten. Als je het Edge-venster uitschakelt, zou dit niet meer moeten gebeuren.

Je schakelt het Edge-venster als volgt uit:

1. Open Instellingen op je Samsung-smartphone.
  2. Ga naar Display.
  3. Scrol naar beneden en kies Edge-vensters.
  4. Tik op de schakelaar om deze functie uit te zetten.

Laat je ons weten of het probleem hiermee is opgelost?

Groet Femke