Op welke smartphones kun je Startphone gebruiken?
Welk besturingssysteem heb je nodig? En hoe werkt het precies? We leggen het je graag uit. Wil je Startphone gebruiken voor je kind? Dan wil je natuurlijk eerst weten of het werkt op de telefoon die je hebt. Snappen we. Daarom hebben we de meestgestelde vragen voor je op een rij gezet. Zo zie je in één oogopslag met welke smartphones en besturingssystemen je Startphone kunt gebruiken én hoe je ermee aan de slag gaat.
Veelgestelde vragen over smartphones en besturingssystemen.
Werkt de app op alle smartphones?
De app werkt op Android-smartphones met Android 9 of hoger. Dat zijn smartphones vanaf ongeveer 2019. De app werkt niet op iPhones.
Welke versie van het besturingssysteem heb ik nodig?
Startphone werkt op Android 9 of hoger.
Kan ik het ook op iPhone gebruiken?
Nee. Startphone werkt niet op iPhones. Apple ondersteunt deze toepassing op dit moment niet.
Welke Android-versie werkt met mijn Startphone?
Startphone werkt op Android 9 of hoger.
Stel ik Startphone in op mijn eigen telefoon of op die van mijn kind?
Je downloadt de Startphone-app op de telefoon van je kind. Er is geen koppeling nodig met de telefoon van de ouder.
Welke Samsung-telefoons kan ik gebruiken?
Veel Samsung-smartphones met Android 9 of hoger werken met Startphone. Bijvoorbeeld toestellen uit de A-serie, S-serie en Note-serie. Foldables, smartwatches en tablets ondersteunen we niet.
Welke merken Smartphones hebben Android?
Bijvoorbeeld Samsung, Google Pixel, Oppo, Motorola, LG, Sony en OnePlus.
Veelgestelde vragen over het gebruik van Startphone.
Hoe maak ik van een smartphone een Startphone?
Download de Startphone-app gratis in de Google Play Store op de telefoon van je kind. Doorloop daarna samen de installatie. Dat gaat stap voor stap. De app kiest automatisch het juiste startniveau op basis van de leeftijd van je kind.
Wat kost Startphone?
De app is gratis te downloaden in de Google Play Store.
Moet ik klant zijn bij Odido?
Nee, je hoeft geen Odido-klant te zijn om Startphone te gebruiken. Ook met een abonnement van een andere Nederlandse provider kun je Starphone gewoon gebruiken.
Moet ik een abonnement afsluiten?
Nee. Je downloadt en gebruikt de app zonder abonnement.
Ik zie de app niet in de Apple appstore?
Startphone werkt niet op iPhones. Daarom staat de app niet in de Apple appstore.
Wat is een standaard Launcher?
Een launcher bepaalt hoe het startscherm en de apps op een Android-telefoon eruitzien. Kies je voor de standaard launcher van het toestel, dan gebruik je de telefoon weer als gewone smartphone in plaats van als Startphone.
Wat is de Startphone Launcher?
De Startphone launcher bepaalt hoe het startscherm, apps en navigatie eruitzien op de telefoon van je kind. Daarmee verandert een gewone smartphone in een Startphone.
Relevante topics