Hallo @JoBro98
Je ervaart dit op alle verbonden apparaten? Het kan zo zijn dat het te druk is op het mobiele netwerk en daardoor heb je een mindere verbinding.
Hallo @JoBro98
Je ervaart dit op alle verbonden apparaten? Het kan zo zijn dat het te druk is op het mobiele netwerk en daardoor heb je een mindere verbinding.
Hi @Waqqas,
Bedankt voor je reactie. Ja, de hoge ping ervaar ik op alle verbonden apparaten. Het meest terwijl ik game op mijn laptop, maar ook mijn andere apparaten reageren trager. Het maakt overigens geen verschil of ik deze apparaten allemaal tegelijk gebruik of één tegelijk. Het grotere probleem voor nu lijkt me het onverklaarbare dataverbruik, misschien is het gerelateerd aan de latentieproblemen?
@JoBro98
De data moet je zelf verbruikt hebben, de latentie problemen hebben daar niks mee te maken lijkt mij. Dit zorgt er alleen voor dat de verbinding slechter is.
@JoBro98
De data moet je zelf verbruikt hebben, de latentie problemen hebben daar niks mee te maken lijkt mij. Dit zorgt er alleen voor dat de verbinding slechter is.
Hoe kom ik erachter wat zoveel data heeft verbruikt? Is er een manier om een overzicht te krijgen van alles waarvoor data is verbruikt?
@JoBro98
Wat gebruik je het meest? In de instellingen kan je vaak wel het data verbruik inzien.
@JoBro98
Wat gebruik je het meest? In de instellingen kan je .aak wel het data verbruik inzien.
Ik stream op verschillende streamingplatforms via m'n PS5 en heb afgelopen dagen een paar uur online gegamed op m'n laptop (geprobeerd te gamen is beter gezegd; niet te doen met ping 250ms). Geen andere grote verbruikers. Ik kan niet vinden waar je het data verbruik gespecificeerd kunt inzien, als dat kan. Je bedoelt de instellingen van de router, neem ik aan? In het Home overzicht zie ik wel het datagebruik (Upload GB en Download GB), maar dat geeft me geen inzicht wat er nu zoveel verbruikt.
Edit: in de instellingen van mijn laptop en mobiek vind ik het wel overzicht van het datagebruik, misschien doelde je daarop. Van mijn PS5 kan ik het nog niet vinden. Mobiel en laptop lijken geen grootverbruikers; maximaal één GB per dag.
Het doorverwijzen door de Helpdesk naar dit forum is niet juist. Zij moeten het probleem/de melding bij een technische afdeling neerleggen. Er zijn daar best wel medewerkers die je verder kunnen helpen. Ze kunnen je zelfs ook opbellen!
Gebruik je dingen als facebook?
Heb gemerkt bij de laptop van mijn vrouw dat die tegenwoordig aardig wat gebruiken.
Zij is de enige die feestboek gebruikt, zou het liefst helemaal afsluiten…
Maar er zijn vast meer van die dingen die stiekem veel verbruiken.
Wij hebben glas, dus er verder geen last van in de zin van extra kosten.
Maar kijk zo nu en dan wel wat er allemaal over de lijn gaat met een apart software daarvoor…
Meer uit interesse en mijn weerstand in “ik heb toch niets te verbergen” mentaliteit.
Op mijn pc en mobiel probeer ik zoveel mogelijk wat privacy te bewaren...
@JoBro98
Wat gebruik je het meest? In de instellingen kan je .aak wel het data verbruik inzien.
Ik stream op verschillende streamingplatforms via m'n PS5 en heb afgelopen dagen een paar uur online gegamed op m'n laptop
Ik denk dat je het daar dan moet zoeken.
@JoBro98
Ik stream op verschillende streamingplatforms via m'n PS5 en heb afgelopen dagen een paar uur online gegamed op m'n laptop
Ik denk dat je het daar dan moet zoeken.
Bedankt voor het meedenken. Ik heb inderdaad geprobeerd uit te zoeken hoeveel data streaming gebruikt. Hoewel ik de afgelopen 10 dagen relatief best veel heb gestreamd (misschien maximaal 4 uur per dag), vind ik het alsnog vreemd dat ik dan zo snel aan een datalimiet van 150 GB kan komen (en sowieso dat er nog iets bestaat als een "datalimiet"). Ik heb de beeldkwaliteit van mijn meest gebruikte streamingdiensten maar omlaag gegooid en hoop dat ik het red met 5GB die iedere dag aangevuld wordt (tenminste als ik goed begrijp dat dat iedere dag kan).
Het lijkt echter niet de latentie problemen te veroorzaken... Ik laat de topic nog even openstaan in de hoop dat iemand nog advies voor me heeft en probeer later via de helpdesk doorverbonden te worden naar de technische afdeling.