Skip to main content

Beste,

Mijn Huawei B2366 outdoor 4G voor thuis lijkt niet goed te werken.

Op de router brandt het power lampje continu rood, het signaal lampje brandt continu oranje, de buiten unit brandt ook continu oranje.

Er is geen wifi signaal en dat lampje is uit.

De actuele dekkingskaart geeft normale dekking. Ik heb de router conform de gebruikers handleiding gereset, opnieuw opgestart etc.  Als ik de sim kaart uit de antenne haal en in mijn telefoon stop heb ik gewoon bereik en internet. 

Omdat er geen wifi signaal is lukt het niet om op de router zelf in te loggen.

Hoe kan ik dit oplossen? Alvast bedankt

Hi ​@Brian Boswijk, goed dat je aan de bel trekt! Uiteraard ga ik er alles aan doen om ervoor te zorgen dat je gauw weer een stabiele internetverbinding hebt via je 4G voor Thuis. De nodige checks vanuit onze kant heb ik al voor je uitgevoerd. Daar lijkt niets aan de hand te zijn. Zou je daarom het volgende voor mij willen checken:

• Zit de simkaart die bij je abonnement hoort goed in de router? En zou je deze eventueel opnieuw erin kunnen plaatsen?
• Staat de pincode niet per ongeluk nog aan op de simkaart? Bij installatie van je modem vragen we je altijd om deze eerst uit te schakelen. Het kan zijn dat je dit misschien vergeten bent.

Mocht je beide punten gecontroleerd hebben, zou je dan je binnen- en buitenrouter ongeveer 30 seconden van de stroom willen halen? Mocht het hierna nog steeds niet naar behoren werken, dan verneem ik het graag en zet ik het voor je door naar onze technische specialisten. Voor aanvullende vragen weet je me te vinden!


Hi ​@Brian Boswijk, goed dat je aan de bel trekt! Uiteraard ga ik er alles aan doen om ervoor te zorgen dat je gauw weer een stabiele internetverbinding hebt via je 4G voor Thuis. De nodige checks vanuit onze kant heb ik al voor je uitgevoerd. Daar lijkt niets aan de hand te zijn. Zou je daarom het volgende voor mij willen checken:

• Zit de simkaart die bij je abonnement hoort goed in de router? En zou je deze eventueel opnieuw erin kunnen plaatsen?
• Staat de pincode niet per ongeluk nog aan op de simkaart? Bij installatie van je modem vragen we je altijd om deze eerst uit te schakelen. Het kan zijn dat je dit misschien vergeten bent.

Mocht je beide punten gecontroleerd hebben, zou je dan je binnen- en buitenrouter ongeveer 30 seconden van de stroom willen halen? Mocht het hierna nog steeds niet naar behoren werken, dan verneem ik het graag en zet ik het voor je door naar onze technische specialisten. Voor aanvullende vragen weet je me te vinden!

Hi ​@Sam van Odido 

De simkaart zit goed in de router, meerdere malen opnieuw geplaatst.

Ook heb ik de sim tijdelijk in mijn telefoon geplaatst, de pin staat uitgeschakeld, op mijn telefoon geeft de sim wel internet.

Ik heb de buitenrouter van de stroom gehaald en ook de kabel tussen router en buitenunit vervangen dmv een nieuw exemplaar uit de winkel.

Omdat mijn buurman dezelfde router+outdoor antenne heeft heb ik die tijdelijk geplaatst, vervolgens is er gedurende een aantal uur weer normaal internet en wifi geweest, waarna ook de vervangende router dezelfde storing is gaan geven.

dank voor je hulp!

groet brian


Hi ​@Brian Boswijk dank voor de toelichting! Het lijkt op een technisch issue vanuit onze kant. Ik heb daarom direct een case voor je doorgezet richting ons IT-team. Het referentienummer is: 76362659. Zij zullen dit voor je onderzoeken en binnen 4 dagen bij je terugkomen met meer duidelijkheid. Dit zal telefonisch of per mail zijn. Hopelijk komt er snel meer duidelijkheid! 

Mocht je in de tussentijd nog andere vragen hebben, stel ze gerust! 


Reageer