Skip to main content
Beantwoord

APN voor publieke IP address

• November 17, 2025
  • 4 reacties
  • 114 Bekeken

Allen,

Al jaren maak ik gebruik van een 4G router op het Odido netwerk met de APN = internet

Sinds vanochtend krijg ik opeen een niet retourbare IP adres 10.x.x.x

Router spanningsloos gemaakt en opgestart na een minuut en nu krijg ik een 100.75.x.x. adres, anders dan de normale 179.x.y.z maar kan er niet naar toe pingen.

Moet van een extern network op de router kunnen inloggen. Moet dus een public IP adres hebben waar ik naar toe kan pingen.

Heeft altijd gewerkt, sinds vanochtend niet meer,

Beste antwoord door edwinvb

Dat is een CGNAT IP-adres, dus iets bereiken vanaf buitenaf gaat dan niet meer werken.

4 reacties

• is een King Poster
  • Antwoord
  • November 18, 2025

Dat is een CGNAT IP-adres, dus iets bereiken vanaf buitenaf gaat dan niet meer werken.

• Auteur
  • is King of Content
  • November 19, 2025

Ik weet dat het een NAT adres is, vorige week had ik een 178.x.y.z welke ik kon benaderen van elke soort internetverbinding. 

Ik monitor het netwerk achter de router remotely maar kan dat nu dus niet meer.

• Auteur
  • is King of Content
  • November 20, 2025

Dat het niet werkt dat weet ik ook wel. Wil juit dat het weer gaat werken en dan heb ik een APN nodig die mij een publieke IP adres geeft welke iedere 24 uur verannderd maar dat geeft niet.

Forum|alt.badge.img
  • is een legendarische user
  • December 2, 2025

Misschien overstappen naar Klik en Klaar? Goedkoper en is ook 5G dus wellicht sneller…..

Bij Klik en klaar krijg je net zoals eerst bij 4GvT een publiek IP adres.

Je kan je 4G router behouden als je persé een buitenrouter nodig hebt, je hoeft alleen een ander APN in te stellen (fwainternet)