0.2 behalen en 5 minuten later 55 dat is wat mij betreft niet stabiel.
Wederom problemen met de snelheid.
Vandaag de hele avond schommelingen in snelheid. Netflix of Prime valt niet te kijken.
Willen jullie dit oplossen a.u.b.?
Groet Otten
0.2 behalen en 5 minuten later 55 dat is wat mij betreft niet stabiel.
Wederom problemen met de snelheid.
Vandaag de hele avond schommelingen in snelheid. Netflix of Prime valt niet te kijken.
Willen jullie dit oplossen a.u.b.?
Groet Otten
Goedemorgen Otten,
Welkom op dit platform.
Ik probeer even mee te denken. Welke abonnement heb je? Wat is de wat is de setting van je netwerk? Zijn de apparaten met kabel verbonden of wifi? Wat heb jij gedaan om er achter te komen dat het aan de verbinding ligt? Heb je de router al eens herstart of een harde reset gegeven zodat deze teruggezet wordt op fabrieksinstellingen? Heb je het probleem op dat moment ook op andere apparaten?
Heb je op de storingskaart gekeken of er iets bij jou in de buurt op de palen aan de hand is? Bekijk de landelijke dekking van ons netwerk | Odido. Je kan daar ook een storing melden. Odido neemt dan contact met je op.
Je zie het. Genoeg vragen maar met de antwoorden hierop zal je verder geholpen kunnen worden.
We horen je graag.
Abonnement = Extra snel met buitenantenne door monteur geplaatst op de beste plek.
Na installatie op de 5MHZ zelfs 94,6 MB snelheid.
Alle procedures al zo vaak doorlopen, reset, herstart enz enz.
Elke avond en soms ook overdag, maar vaker in de avond valt de snelheid compleet weg.
Storing op dekkingskaart natuurlijk ook bekeken, maar daar was nooit wat aan de hand.
Ik zal het verduidelijken:
Het lijkt er op dat het signaal van buiten (4G) na 20:00 compleet geknepen is.
Ik heb de wifi op de router zelf uitgeschakeld, en deze met bedrading ( cat 6) met een Deco Mesh Wifi verbonden ( Deco M5 TP-Link) Hierdoor hebben wij door het hele huis uitstekende Wifi. zowel de 2.4 mhz als de 5mhz werken geweldig.
Echter vaak in de avonden komt het 4G signaal niet stek genoeg door, waardoor er flinke verschillen ontstaan per 30 seconden. Dit kan tussen de 50mb en de 0.2 MB liggen.
Mijn eigen hardware is steeds getest en werkt optimaal. Vaak is het na het herstarten van het binnen-modem weer heel even goed, maar dat kan binnen 1 minuut weer terug zijn naar verschrikkelijk slecht.
Voor de goede orde, het gaat dus om het 4G signaal, en niet om de wifi.
Wij hebben dit probleem eerder gehad, en toe het nieuwe AF55 outdoor / indoor modem met buitenantenne gekregen. Dit ging een +/- een jaar goed zonder problemen.
P.s. ik ben zelf ex KPN werknemer en snap wel hoe het werkt / moet werken
De door u gestelde vragen zijn natuurlijk de juiste, echter is dit allemaal uitgesloten.
Is dit een abonnement van VOOR 29-06-2020? Want de aanvullende voorwaarden voor 4G voor thuis beschrijven dat bij congestie van het netwerk andere producten voorrang krijgen. En dat lijkt precies wat er bij jou gebeurt. Mobiel blijft een shared medium. De zendmast heeft een bepaalde capaciteit en wordt dus verdeeld. Hoe meer gebruikers er s’avonds zijn, hoe minder throughput per gebruiker en de 4G voor thuis gebruikers staan dan helemaal achteraan.
Snelheden
Met 4G voor Thuis i.c.m. een binnenrouter of als Sim Only kan je snelheden behalen tot 30 Mbit⁄s download en 5 Mbit⁄s upload. Met 4G voor Thuis Extra Snel i.c.m. een buitenrouter kan je snelheden behalen tot 100 Mbit⁄s download en 10 Mbit⁄s upload.
Congestie (maatregel)
De internetsnelheid die je kan halen met de mobiele dienst 4G voor Thuis hangt onder andere af van de dekking op je leveringsadres. Ook de drukte van het mobiele verkeer speelt een rol. Is er heel veel dataverkeer (ook wel congestie genoemd) op de 4G-mast? Dan krijgt het verkeer van mobiele gebruikers van Odido zonder 4G voor Thuis* voorrang totdat er weer minder dataverkeer is.
*M.u.v. (Unlimited) 4G voor Thuis abonnementen afgesloten voor 29-06-2020.
Be
Is dit een abonnement van VOOR 29-06-2020? Want de aanvullende voorwaarden voor 4G voor thuis beschrijven dat bij congestie van het netwerk andere producten voorrang krijgen. En dat lijkt precies wat er bij jou gebeurt. Mobiel blijft een shared medium. De zendmast heeft een bepaalde capaciteit en wordt dus verdeeld. Hoe meer gebruikers er s’avonds zijn, hoe minder throughput per gebruiker en de 4G voor thuis gebruikers staan dan helemaal achteraan.
Snelheden
Met 4G voor Thuis i.c.m. een binnenrouter of als Sim Only kan je snelheden behalen tot 30 Mbit⁄s download en 5 Mbit⁄s upload. Met 4G voor Thuis Extra Snel i.c.m. een buitenrouter kan je snelheden behalen tot 100 Mbit⁄s download en 10 Mbit⁄s upload.
Congestie (maatregel)
De internetsnelheid die je kan halen met de mobiele dienst 4G voor Thuis hangt onder andere af van de dekking op je leveringsadres. Ook de drukte van het mobiele verkeer speelt een rol. Is er heel veel dataverkeer (ook wel congestie genoemd) op de 4G-mast? Dan krijgt het verkeer van mobiele gebruikers van Odido zonder 4G voor Thuis* voorrang totdat er weer minder dataverkeer is.
*M.u.v. (Unlimited) 4G voor Thuis abonnementen afgesloten voor 29-06-2020.
Bedankt voor je reactie Eric,
Dit zou zomaar kunnen, en als dat het geval is, zeggen wij beide 4G abonnementen op ( Wij hebben er twee). Ik wil niet elke dag in onzekerheid zitten of ik wel of niet gebruik kan maken van mijn betaalde verbinding.
Overigens lijkt het mij dan wel zo fijn dat je toch een minimale verbinding zou moeten garanderen bij congestie. Als klant betaal je voor je verbinding, en dat het soms druk kan zijn prima, maar met 0.2mb kun je natuurlijk helemaal niets.
Wellicht kan Odido kijken of dit het geval is bij ons. Dan kunnen we de problemen met techniek uitsluiten.
Hallo
Kun je mij laten weten om welke router het gaat? Het zou moeten gaan om één van de onderstaande routers:
Kun je mij ook laten weten wat je bij de lampjes op je router te zien krijgt? Als je ook voor mij een speedtest kunt doen: speedtest.net en de resultaten hiervan middels een screenshot met mij kan delen, kan ik je zo goed mogelijk verder helpen!
Graag even telefonisch contact.
Al deze stappen zijn allemaal al doorlopen.
Als ik zoek op je e-mailadres, kom ik het 097-nummer tegen dat eindigt op ***0662, kan dat kloppen? Daarbij zie ik inderdaad dat je vorig jaar augustus contact hebt gehad over dit probleem. Ook zie ik dat je al een nieuwe router en compensatie hebt ontvangen. Als hetzelfde probleem zich aanhoudt en we hier niks aan kunnen doen, is er altijd de mogelijkheid om kosteloos te ontbinden. Maar hiervoor willen we eerst de kans krijgen om het grondig te onderzoeken. Graag wil ik dit voor je doorzetten naar één van onze netwerkspecialisen om het uit te laten zoeken, zodat ze eerst kunnen proberen het op te lossen. Zou je dat willen? Dan ontvang ik graag antwoord op de bovenstaande vragen en 3 recente voorbeelden met daarin een datum, tijdstip & locatie, zodat het specifiek kan worden onderzocht! Graag ontvang ik dan ook van deze tijdsippen een speedtest, zodat ik het gelijk in de case kan vermelden.
Mocht je dit niet willen, kan ik eventueel het abonnement voor je opzeggen. De keus is aan jou. Ik verneem graag waar je voorkeur naar uit gaat!
Dit is van vanavond 21:48
Vandaag in de middag had ik nog ruim 80 mb
En dit is van vanavond 21:54 uur daar is het weer prima. En zo gaat dat steeds. Netflix kun je gewoon niet kijken en een paar minuten later weer wel
22:07 verbinding compleet weg!!
22:12 uur weer verbinding maar zeer traag.
Je ziet het wel, binnen 20 minuten vanavond van slecht, naar goed, naar geen internet en weer naar slecht.
Echt waar om knettergek van te worden!
Tja, ziet er uit als congestie. Zeker als glasvezel niet in jouw omgeving leverbaar is zullen veel mensen unlimited en daarna 4G voor thuis gebruiken. Wat wel gaat komen zijn de nieuwe 5G frequenties welke in Juni geveild gaan worden en in Augustus life gaan. Dat zal veel capaciteit toevoegen. Als jouw apparatuur de 3.5 Ghz 5G nog niet ondersteund zullen veel smartphones dat wel doen waardoor er per saldo voor iedereen verbetering is.
Glasvezel ligt hier sinds vorig jaar, in bijna alle dorpen.
Maar wat mij ook op valt is dat dit probleem een jaar geleden er ook was. Toen een nieuw modem + buitenantenne gekregen en daarna was het weer een hele lange tijd helemaal prima.
Ik wacht even de reactie van Parwin af.
https://community.odido.nl/members/pharwin-van-odido-468433
Mocht je in de tussentijd nog andere vragen hebben, laat het dan gerust weten!
Mocht je in de tussentijd nog andere vragen hebben, laat het dan gerust weten!
We wachten het even af
Glasvezel ligt hier sinds vorig jaar, in bijna alle dorpen.
Dan zou ik overstappen op glasvezel. Veel stabieler en sneller.
En ja hoor het is weer feest!!!
Wat een €#%@ verbinding.
Op naar de glasvezel!
Glasvezel ligt in de grond sinds 6 maanden, maar de mogelijkheid om aan te sluiten en abonnement af te nemen is er nog niet.
Goedemorgen K, ik zie dat mijn collega's inmiddels aan jouw case zijn toegekomen en ik geef je graag meer informatie. Mijn collega heeft je vorige week een paar keer geprobeerd te bellen, maar hij kreeg je niet te pakken. Er was een probleem bekend met de zendmast bij jou in de buurt, waardoor je (met veel anderen) verbinding maakte met een andere mast. Afgelopen weekend is er een monteur naar de mast gegaan om het probleem op te lossen. Hoe is je verbinding nu?
Hallo Marciano,
Ik heb geen gemiste oproep van jullie.
En het testen van de verbinding kan ik pas in de avond doen, daar het overdag altijd wel ok is.
Hier moet ik dus later op terugkomen.
Nu 22 uur in de avond behalen we onderstaande.
Overdag halen ruim 90 mbps overigens!!
Dus ja het is beter dan het was, maar voor een abonnement genaamd Extra snel (met buitenantenne) valt mij dit in de avond toch echt tegen.
P.s. het heeft ook wel erg lang geduurd om in elk geval dit weer enigszins werkbaar te kunnen binnenhalen.
Oke te vroeg gejuigd!!
Het is weer waardeloos.
22:09 uur vandaag zie onderstaand.
Nu 22:12 gaat het weer wel goed??
Wat is dit netwerk onstabiel Odido.
Kortom het probleem is nog niet opgelost. Er zitten binnen twee minuten wel erg grote verschillen.
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.