Beste Forum leden, mogelijk rare vraag? maar ik ben er op geattendeerd (door een andere Odido klant) en ik nu als "Odido new be" op dit forum in te schrijven vanwege de vele adviezen en mooie tips.
Daarbij gelijk het advies nodig en een aantal vragen als het mag?
Als eerste werkt de verbinding super en constant, mijn gevoel zegt dat ik er blij van ga worden na veel gezeur bij Ziggo de laatste 2 jaar na een wijkcentrale update.
Nu heb ik wel enkele vragen als het mag….
1: Wie kan mij informeren of mijn nieuwe Zyxel T-54 modem en 2 wifiplus 5600 punten de laatste firmware hebben?
2: Mocht er nog niet de nieuwe firmware opdraaien hoe zet ik dit in werking? Ik maak uit veel communicatie op dat dit niet standaard bij release van firmware op deze Zyxel apparaten geplaatst wordt.
3: Verder een laatste vraag? kan ik het modem en de 2 wifiplus punten als mesh als één geheel wifi netwerk laten werken? Dus Wifi van modem en 2 stuks 5600 zijn één mesh netwerk.
Nu heb ik het modem in de meterkast hangen, (deze kan naar woonkamer voor een beter wifi dekkend bereik beneden) en vanuit daar met UTP kabel de eerste 5600 aangesloten (1e verdieping) en op zolder draadloos de 2e 5600 gekoppeld aan de eerste via Wifi, ik heb nu niet het idee dat de Wifi van de T54 beneden in het mesh netwerk valt van de twee 5600's?
Ik heb voor de zekerheid een 3e 5600 in bestelling staan, optie 3: is dat ik dan modem T54 in meterkast laat, de 3e 5600 bedraad aans het Modem T54 beneden in de woonkamer plaats en daarop de andere 5600's draadloos met WPS (na Reset natuurlijk) als Mesh aan elkaar verbindt. Het wifi van de T54 zet ik dan uit.
Is optie 3: mogelijk als het toch zo is dat het wifi van de T54 niet mee draait in het mesh netwerk?
Graag als het kan advies hoe het mesh wel beter gaat functioneren alvorens ik de mijn tripple set Lynksys Velop Node's te koop ga zetten/ga opruimen…
Dank alvast voor adviezen en reacties.
Groetjes Michel.