Ik heb eerder vandaag mijn Odido internet aangesloten gekregen en bij het testen van de verbinding bleek de downloadsnelheid veel trager dan het zou moeten zijn. Dit is door zowel mij als de Guidion monteur geconstateerd (downloadsnelheden van 150-250mbit).
De uploadsnelheid ligt wel rond de 900 mbit wat acceptabel is voor een gigabit verbinding.
Wat echter vreemd is, is dat de download snelheid wél bijna 900mbit haalt als ik de speedtest instel op Odido Amsterdam. Geen enkele andere server locatie heeft goede snelheden, enkel Odido.
Wat kan hier de oorzaak van zijn? Dit is nu mijn eerste ervaring met Odido en ik vind het jammer dat ik meteen met dit probleem zit. Het lijkt haast of de download snelheid wordt afgeknepen behalve via de Odido server zelf.
Ik heb de Router al een herstart gegeven maar dit heeft geen verbetering opgeleverd.
Hopelijk heeft iemand hier de oplossing voor, ik wil toch graag de afgesproken snelheid ontvangen!
Bijgevoegd een overzicht van mijn speedtests van vandaag, de tests waarbij de download snelheid wel goed is zijn gedaan met Odido Amsterdam als testserver.