Skip to main content

geen internet via acces point

  • 10 June 2024
  • 6 reacties
  • 72 Bekeken

Hoi allemaal,

 

omdat we in de schuur geen wifi konden ontvangen en ik dat wel graag wil heb ik daar een accespoit gemonteerd.

Ik heb de wifi naam en wachtwoord hetzelfde gehouden als die van het modem.

Echter krijg ik de melding “geen verbinding mogelijk  met netwerk”

 

Als ik in huis het netwerk vergeet, en dan in de schuur inlog doet ie het wel🤷🏼‍♂️. Maar kom ik dan weer in huis en loop (na verbinding te hebben gemaakt) weer naar de schuur zegt ie wederom geen verbinding mogelijk.

 

Ik zie blijkbaar iets over het hoofd, maar kom er niet achter wat dat nou is.  Wellicht zijn hier mensen die me kunnen helpen.

 

alvast bedankt

 

groetjes Marc

6 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Wat voor wifi access point heb je daar opgehangen en hoe is deze verbonden met de Odido router?

Ik vermoed dat het GEEN mesh oplossing is en je wellicht zelfs hetzelfde SSID (wifi naam) hebt gebruikt maar 2 verschillende paswoorden en/of security parameters?

Ja dat is idd wel hand om te melden.

het is een oudje (ooit eens gekregen dacht ik) een tp-link EAP245(eu). 1588


Mesh zegt mij niks 😊

 

Ssid en wachtwoorden zijn hetzelfde

Parameters staan beidde op WPA2, maar er staat meer bij geschreven. Daar zal ik even naar kijken.

 

wat ik vreemd vind is dat ie het wel doet als ik de router wifi verwijder en de acces point dan verbind.

 

 

 

 

Reputatie 4

Mesh is een draadloze verbinding tussen je access point en de router, maar dat speelt hier volgens mij niet omdat een TPlink geen mesh verbinding met de zyxel kan maken. En ik lees dat je de TPLink met een kabel aansluit en dan is het sowieso geen mesh. 

Als het een oud AP is, zou ik 'm vervangen door een Odido AP die wel 'past’ op de Zyxel.

Ahh. Thnx. Nee het is idd een bekabelde aansluiting ja.

Reputatie 7
Badge +14

Een goede oplossing waarbij de telefoon of laptop wordt "overgedragen " van de ene wifi zender naar de andere is een wifi mesh. Je kunt zo'n punt bij Odido huren en via de kabel in je tuinhuisje hangen.

 

Reputatie 4

helaas, mesh zegt alleen iets over de verbinding tussen AP en router. overdragen kan helemaal niet, dat bepaalt het apparaat nl zelf, het AP kan daar niks in betekenen

Reageer