Skip to main content

Beste lezers,

En dan vooral de mensen uit Apeldoorn, de nieuwbouwwijk Zuidbroek. Ik heb de volgende vragen:

  • Hoe is de stabiliteit van het internet via glasvezel?
  • Mijn huidige KPN verbinding is 1GBIT/s UP/DOWN, haal ik dit bij ODIDO ook?
  • Hoe is dit, met name in de avonduren? Is het dan nog snel?
  • Hoe is de ervaring met de oplossingen van storingen?
  • Hoe is de TV ervaring, via het android kastje of de app? Voor ons is simpelweg TV kijken, en TV uitzending gemist voldoende. We nemen niet op.
  • Mijn huidige verbinding werkt op mijn eigen ASUS RT-AX86U pro, die rechtstreeks naar de ONT gaat.

Ik lees ontzettend veel problemen over ODIDO, qua helpdesk en stabiliteit (in de avonduren) en storingen die langere tijd, soms wel 6 weken geen verbinding, aanhouden. Ik ben nu een tevreden KPN Glasvezel gebruiker, met ten alle tijde stabiele verbinding en goede kwaliteit, zowel het internet als TV+. Ik wil overstappen, omdat ik de blijversstraf (inflatiecorrectie / slapende abonnees betalen volle pond principe) een beetje zat ben.

Hopelijk mag ik van mensen uit deze omgeving iets vernemen? Alvast dank aan jullie.

Ed Muziek.

Toch niemand uit Apeldoorn die zijn of haar ervaringen wil delen?


Nee, ik woon in de buurt van Gouda en heb

Heel stabiel glasvezel. Ook ruim de beloofde snelheid van 100/100

TV kijk ik op een 70 inch scherm met android besturings, dus direct op/in de TV..TOP

Als je een aansluiting van netbeheerder ODF hebt, dan kun je rechtstreeks je router koppelen,  anders kun je nog steeds je router gebruiken, maar dan via een ONT kastje.


Hallo Eric,

 

Ik maak gebruik van een PON glasvezelaansluiting TY.01 (KPN Netwerk). Postcode 7323.

Ik heb de router, een Asus RT-AX86U-Pro aangesloten op de ONT en geniet van internet (ping ongeveer 2ms en televisie via de KPN TV+ Box). Er zijn regio's in Nederland waarbij het lang duurt voordat een storing is opgelost. ODIDO wordt bij ons via het KPN netwerk geleverd. ODIDO moet dan KPN netwerk inschakelen voor het oplossen van een eventuele storing. Goed dat het bij jou naar tevredenheid werkt.

Dank je wel voor de reactie 😏


“Ik wil overstappen, omdat ik de blijversstraf (inflatiecorrectie / slapende abonnees betalen volle pond principe) een beetje zat ben.”

 

Is het niet zo dat u dan elk jaar gaat overstappen?

Bij elke provider betaal je naa een jaar de volle pond.


Hallo Darkman. Dat is inderdaad waar, maar de verlengkortingen zijn ook al minder geworden sinds dit jaar. Je mag blij zijn met 3 maanden 10 euro korting op je abonnement. Dan steekt het een beetje als mede klanten een heel jaar lang 35 euro betalen en andere het dubbele, voor dezelfde leverancier. Ik vind het overigens wel mooi voor deze mensen, want dat was gewoon een gave aanbieding! Nu is het terug gezet voor nieuwe klanten naar 6 maanden lang voor 35 euro. En op het KPN netwerk, waarop ik zit, zitten nog enkele andere providers waarbij je dan ook korting krijgt, die hoger is dan te blijven bij de huidige provider. Het is slechts een andere router aansluiten op de ONT in mijn geval en een ander TV kastje op de netwerkkabel die gaat van de router naar de TV kast, en ik kan weer verder.


Ik heb tevens van een bewoner uit mijn eigen wijk nare ervaringen gelezen over het oplossen van storingen en dat is voor mij de bevestiging om op het KPN netwerk te blijven zitten:

 


je beoordeelt op basis van 1 verhaal? Je weet dat je nooit positieve berhalen hoort, maar altijd slechts de negatieve? En ik weet zeker dat er ook negatieve verhalen bij KPN (en elke andere provider) zijn. 

Hier iets onder zwolle, positieve ervaring, nooit problemen (en dus nooit een monteur nodig) en bijna 1 Gbps up/down. Geen milliseconde spijt gehad


je beoordeelt op basis van 1 verhaal? Je weet dat je nooit positieve berhalen hoort, maar altijd slechts de negatieve? En ik weet zeker dat er ook negatieve verhalen bij KPN (en elke andere provider) zijn. 

Hier iets onder zwolle, positieve ervaring, nooit problemen (en dus nooit een monteur nodig) en bijna 1 Gbps up/down. Geen milliseconde spijt gehad

Ik beoordeel niet op 1 verhaal, maar op tientallen medegebruikers van ODIDO internet op dit forum. En er zijn meer gebruikers die een goed werkende verbinding hebben, maar de overgang van T-Mobile naar ODIDO heel veel gebruikers minder goede ervaring gegeven. Ik zit al enkele jaren op dit forum om dit te weten.


ok, tientallen klagers hier op het forum, en hoeveel klanten denk je dat odido heeft? 

De zon schijnt nergens stralend.


Ik heb tevens van een bewoner uit mijn eigen wijk nare ervaringen gelezen over het oplossen van storingen en dat is voor mij de bevestiging om op het KPN netwerk te blijven zitten:

 

Ik zit bij freedom, en had, ja had, interesse om over te stappen.

Gezien het feit dat, onder andere, Odido geen fritzbox aanbiedt heb ik besloten te blijven waar ik zit.

 

Mijn derde jaar nu, en nul storingen ervaren. Monteurs kennen mij niet en ik hen niet.


ok, tientallen klagers hier op het forum, en hoeveel klanten denk je dat odido heeft? 

De zon schijnt nergens stralend.

Je hebt gelijk, vele vele klanten. Maar voor mij teveel negatieve ervaringen, ook buiten dit forum om.


Reageer