Skip to main content

pc kan niet verbinden met netwerk

  • 30 May 2024
  • 23 reacties
  • 171 Bekeken

Sinds 3 weken glasvezel. Vanaf dat moment geen verbinding pc met nieuw netwerk mogelijk. Geeft aan geen internet beveiligd.

 

met klantenservice vandaag diverse zaken geprobeerd o.a. 

  • modem gereset
  • netwerkkaart gereset
  • proxy uitgezet

23 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Om een goed beeld te krijgen van wat;

  1. Netwerk - bekabeld of Wifi
  2. Netwerk gereset - hoe en wat?
  3. Proxy?? gebruiken mensen dat nog?
  4. Welke lampjes branden op de router?
  5. Welke lampjes branden op de media converter / ONT?

Om een goed beeld te krijgen van wat;

  1. Netwerk - bekabeld of Wifi
  2. Netwerk gereset - hoe en wat?
  3. Proxy?? gebruiken mensen dat nog?
  4. Welke lampjes branden op de router?
  5. Welke lampjes branden op de media converter / ONT?

Dank voor je reactie. Ik heb samen met de klantenservice bovenstaande acties genomen. Echter dit maakte niets uit.

om antwoord te geven op je vragen:

  1. Wifi
  2. via de pc netwerk gereser
  3. tja blijkbaar wel
  4. alle lampjes branden op de router 
  5. wij hebben geen media converter/ONT (weet geen eens wat dat betekent 🥴)

alle hulp is heel fijn Pieter_B
 

oh ja met mijn hotspot op mijn iPhone kan ik ook geen verbinding krijgen. Zelfde melding. 

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @PeterOtte 

Kan je eens kijken of alle drivers up to date zijn?

Reputatie 7
Badge +4

wij hebben geen media converter/ONT (weet geen eens wat dat betekent 🥴)

De WAN UTP ingang heeft een connectie met een vorm van media converter via een UTP kabel, wat met zekerheid waarschijnlijk een ONT van Huawei is op een GPON versie. op deze ONT zitten ook weer lampjes, waaruit je kan opmaken hoe het met inkomende en uitgaande connecties staat.

 

 

Hallo @PeterOtte 

Kan je eens kijken of alle drivers up to date zijn?

Jeetje mij niet bekend hoe ik dat moet doen

wij hebben geen media converter/ONT (weet geen eens wat dat betekent 🥴)

De WAN UTP ingang heeft een connectie met een vorm van media converter via een UTP kabel, wat met zekerheid waarschijnlijk een ONT van Huawei is op een GPON versie. op deze ONT zitten ook weer lampjes, waaruit je kan opmaken hoe het met inkomende en uitgaande connecties staat.

 

 

Ik heb m gevonden dus wij hebben er wel eentje. Alles staat zoals je in onderste schema is aangegeven alleen de LAN knippert niet. 

Ik heb m gevonden dus wij hebben er wel eentje. Alles staat zoals je in onderste schema is aangegeven alleen de LAN knippert niet. 

Reputatie 7
Badge +4

Dus je hebt volgens het onderste stukje;

Power → ON

LOS → OFF

PON → ON

LAN → ON , maar niet FLASHING

Die laatste zal alleen maar gaan flashen als er ook daadwerkelijk verkeer is, dus als je bijv. een website opent en er dus data moet van of naar je browser gaat.

Dus alles lijkt goed te werken vanaf je Fiber → ONT → router.

Dit is dus iets van je Windows PC, die gooit roet in het eten.

Dan stel ik voor om via de command prompt (Power Shell) een reset te doen, dus niet via de reset via de GUI.

Let er wel op dat je de Power Shell opent in Administrator mode, anders gaat het niet lukken.

 

 

 

Pieter, dank voor al je hulp. Ik ga dit morgen proberen. Dan heb ik meer tijd. Ik laat je weten of het is gelukt. 

Dag Pieter,

vandaag geprobeerd echter geen verschil. Duurde wat langer want ik ben niet zo’n techneut 🥴. De instructies waren duidelijk waarvoor dank maar hij doet nog niets. Het lijkt wel of de ip configuratie niet overeenkomt. 

Reputatie 7
Badge +4

Nogal een hardnekkig probleem helaas …

Oplossing?: geen internet, beveiligde fout op Windows

 

Ga nog eens naar de powershell en kijk eens wat je terug krijgt met het volgende commando;

ipconfig /all

Deel hier dan eens een screenshot met wat er terug komt bij deze cmd.

 

 

Reputatie 7
Badge +4

Alle adapters zijn ‘disconnected’ wat aan zich al vreemd is.

Kan het niet helemaal uit het topic halen, maar verbind jet via UTP of Wifi en welke versie Windows?

Hoe ziet de pagina van de adapters eruit en staat er dan een rood kruis bij elke adapter?

Ga eens naar properties (rechter muisklik op de geselecteerde adapter)  en kijk eens of die op enabled/disables staat en waar mogelijk zet hem op enabled.

View Network Adapter Details in Control Panel

 

Maak ook eens een screenshot van de aanwezige netwerk adapters

 

 

Ik heb Windows 10 versie. Ik verbind via wifi. Nu met glasvezel werkt dit niet meer. Voorheen geen problemen

 

Bedoel je dit met screenshot netwerk adapters. 
Nu heb ik weer geprobeerd te verbindingen met glasvezel en krijg ik de melding geen internet, beveiligd 

 

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @PeterOtte 

Je hebt een Zyxel-T56? Zijn de volgende instellingen ook geprobeerd?

Ga in je webbrowser naar 192.168.1.1 en log in met admin en het Login Password dat achter de router staat.

Bij de WiFi instellingen schakel 5 GHz uit.

In het menu ga naar netwerkinstellingen, draadloos, algemeen, bij beveiligingsmodus kies WPA2-PSK en klik op toepassen.

Bij netwerkinstellingen, draadloos, andere, 802.11 modus kies b/g/n gemengd en klik op toepassen om WiFi 6 uit te schakelen.

 

Hallo @PeterOtte 

Je hebt een Zyxel-T56? Zijn de volgende instellingen ook geprobeerd?

Ga in je webbrowser naar 192.168.1.1 en log in met admin en het Login Password dat achter de router staat.

Bij de WiFi instellingen schakel 5 GHz uit.

In het menu ga naar netwerkinstellingen, draadloos, algemeen, bij beveiligingsmodus kies WPA2-PSK en klik op toepassen.

Bij netwerkinstellingen, draadloos, andere, 802.11 modus kies b/g/n gemengd en klik op toepassen om WiFi 6 uit te schakelen.

Klopt. Voor mij is dat te technisch. Via Odido hebben ze al een keer ons internet opgesplitst in 5g en gewoon maar dat hielp ook niet. Heel vervelend dat het zoveel moeite kost. Maar dank voor je hulp. Het wordt te ingewikkeld voor mij 🥴

Reputatie 7
Badge +15

@PeterOtte 

Bij de 2de en 3rde tip staat precies waar je op moet klikken, toch niet moeilijk?

Reputatie 7
Badge +4

Dit blijft een hardnekkig probleem, maar wederom komt die T56 om de hoek kijken. Begint voor een ‘leek’ op gebied wel een behoorlijke uitdaging te worden, maar laten we nog even de tanden op elkaar bijten.

Los het probleem 'Geen internet, beveiligd' op in Windows 10

 

Hier staat ook een stukje om je IPv6 uit te zetten ..

.. en reboot je PC dan eens of dit helpt. IPv6 is nog niet uitgerold door Odido en is dus niet nodig.

In het zelfde scherm, selecteer (high light) eens de IPv4 regel en klik op properties.

Die properties zouden er dan zo uit moeten zien

 

Ik zie al een aantal keren de Wifi adapter voorbij komen, heb je een losse USB dongel aan je PC hangen of is het een interne?

Het enig wat ik nog kan bedenken  is, om de adapter te verwijderen via de device manager. Daarna scannen voor nieuwe hardware, om de adapter opnieuw te installeren onder Windows.

Dat klinkt spannend, maar is het niet zo zeer

EDIT: Nog even een link delen ..

How to fix Unidentified Network in Windows 11/10

Ha Pieter,

 

dank weer voor je reactie. Vandaag de hele dag met Odido geprobeerd om problemen op te lossen dus niet toegekomen aan jouw input. Ik krijg de melding via probleemoplosser dat de wifi niet het juiste ip configuratie heeft. Geprobeerd ip handmatig te wijzigen maar zodra wij ipv4 en ipv6 aan hadden gezet, moesten nog meer informatie invullen die wij niet hebben. Er wordt nu verder gekeken naar een oplossing. 
donderdag heb ik pas weer tijd om met jouw informatie aan de slag te gaan. 
Ik houd je op de hoogte. 
mvrgr 

Reageer