Skip to main content
Beantwoord

Vanmorgen geen internet + 1,5 uur met klantenservice gebeld.

  • 9 June 2024
  • 15 reacties
  • 170 Bekeken

Beste Odido,

 

Gisteren avond nog gebruik kunnen maken van alle servicen en tevreden over de diensten. Eerder dit jaar ongeveer dit zelfde probleem mogen ervaren.

Sinds vanmorgen 10:00 uur (nadat ik de TV opgehangen had en ik even een filmpje wilden kijken om het geluid te controleren:)) Heb ik geen draadloze verbinding meer met het internet.

 

Mijn apparaten welke bekabeld aangesloten zijn (PS5 & PC) werken naar behoren en via mijn PC maak ik dit topic ook aan.

Vanmorgen gebeld met de servicedienst, goed geholpen maar na het doen van een harde reset (wat ik persoonlijk altijd vervelend vind omdat ik daarna altijd mijn eigen WW en Wifi naam weer moet veranderen) werkt alles nog steeds niet.


Daarna ben ik even pad gegaan, toen ik thuis kwam weer gebeld, dit keer 50 minuten, alle telefonische oplossingen doorlopen (WIFI6/ 2,4/5Ghz splitsen, weer met elkaar, WPA3 naar WPA2 etc).

nog steeds geen draadloos bereik, het gaat om niet veel apparatuur, de TV (SAMSUNG) mijn SONOS 3 van de 12 speakers bekabeld, en mijn REMEHA warmte regelaar. Allemaal geen noodzakelijke apparatuur, daar ben ik mij bewust van. Nu ligt het bij de Technische Dienst en wordt ik binnenkort gebeld.


Wellicht hebben meer mensen dit ervaren?
TLDR:

Melding WIFI:

  • Verbonden zonder internet (Samsung TV als Samsung S23 mobiele telefoon)
  • WPA3 vereist

Soms ineens verbinding maar kan systemen niet vinden

Bekabeld internet werkt prima

Graag hulp:)

15 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Als je de hele router hebt gereset is het ook verstandig om "netwerk vergeten " te doen op devices en van scratch te beginnen. Zeker als je met wpa2 / 3 en wifi 6 aan de slag gaat.

Als de te verbinden apparatuur geen nieuwere wifi standaard en/of beveiliging ondersteunen, dan zou je inderdaad wifi 6 kunnen uitzetten en wpa2 PSK kunnen kiezen voor beveiliging.  Eerst dan weer "netwerk vergeten" doen en opnieuw proberen te connecten.

Oke helder.

Dan is mijn vraag, (het werkt trouwens niet, net getest) waarom dit wel heeft gewerkt tot 10:00?

 

Reputatie 2
Badge +2

Heb je toevallig ook nog iets van wifi extenders of bekabelde access points? Als die om 1 of andere reden hun internetverbinding kwijt zijn krijg je op alle daarmee verbonden apparaten waarschijnlijk zo een "verbonden zonder internet" achtige melding. 

Reputatie 7
Badge +14

Nou, de enigste die dat kan vertellen ben jij toen je jouw TV had aangepast. Maar goed, als deze zaken niet de oplossing zijn, dan weet ik het ook niet.

Heb je toevallig ook nog iets van wifi extenders of bekabelde access points? Als die om 1 of andere reden hun internetverbinding kwijt zijn krijg je op alle daarmee verbonden apparaten waarschijnlijk zo een "verbonden zonder internet" achtige melding. 

Nee, in het huis geen extenders of acces points.

 

Nou, de enigste die dat kan vertellen ben jij toen je jouw TV had aangepast. Maar goed, als deze zaken niet de oplossing zijn, dan weet ik het ook niet.

Snap de verwarring, TV is ontkoppeld van stroom, toen muurbeugel geplaatst en teruggehangen.


TV niet aangehad voordat dit gedaan is, waarschijnlijk was er toen ook al geen internet maar is het mij niet opgevallen.

 

Reputatie 2
Badge +2

Heb je toevallig ook nog iets van wifi extenders of bekabelde access points? Als die om 1 of andere reden hun internetverbinding kwijt zijn krijg je op alle daarmee verbonden apparaten waarschijnlijk zo een "verbonden zonder internet" achtige melding. 

Nee, in het huis geen extenders of acces points.

 

Word met alles wat je al geprobeerd hebt wel een uitdaging om je te helpen via het forum dan ben ik bang. Ik zou in elk geval niet weten wat dat ineens veroorzaakt. Ik geloof dat odido voor de Zyxel t50 een software update aan het uitrollen is, maar aangezien jij het over wifi 6 hebt zal je een nieuwer model hebben, die worden momenteel niet geüpdatet als het goed is.

Het zal me niks verbazen als odido je van de week gewoon een vervangend modem opstuurt. 

Klopt inderdaad, dit jaar als eens meegemaakt toen met harde reset was het goed.

 

Gaat om de T56, Alles was gewoon werkzaam tot gisteren avond 2200. Daarna geen zicht meer gehad op verbindingen. Waarom het, het nou ineens niet doet is gewoon erg frappant. Heb in het begin alleen de naam en ww aangepast en gastnetwerk aangemaakt voor, ja uiteraard, gasten haha.

We wachten even af, als er nog iemand andere tips heeft. Ik hoor het.

Reputatie 7
Badge +9

Hi @DhrSnuffel, ik ben meteen voor je gaan kijken en het eerste wat mij opvalt is dat je een eigen router/switch hebt aangesloten. Werkt het wel als je deze ontkoppeld?

Ook ben ik benieuwd naar de apparaten, zou je mij het MAC-adres van de apparaten kunnen doorgeven die geen verbinding kunnen maken? Dan kan ik controleren of ze überhaupt communiceren met het modem of helemaal niet. Alvast bedankt!

Hi Tommy,

 

Klopt, ik laat dit vanavond even weten.

Hi @DhrSnuffel, ik ben meteen voor je gaan kijken en het eerste wat mij opvalt is dat je een eigen router/switch hebt aangesloten. Werkt het wel als je deze ontkoppeld?

Ook ben ik benieuwd naar de apparaten, zou je mij het MAC-adres van de apparaten kunnen doorgeven die geen verbinding kunnen maken? Dan kan ik controleren of ze überhaupt communiceren met het modem of helemaal niet. Alvast bedankt!

 

Hi Tommy,

Zat nog even over je vraag na te denken. Alles is via de Switch aangekoppeld. Bijna alles wat via de kabel is aangesloten werkt (PS5/PC). Wat het rare is, is dat 3 van de 5 Sonos speakers beneden direct aangesloten zijn met een kabel. Waarom deze dus niet in het netwerk verschijnen als ik de SONOS app open om te verbinden is mij een raadsel. De vraag of het zou werken als ik deze ontkoppel weet ik vanavond maar dat zou raar zijn, want waarom zouden de 2 bekabelde apparaten wel werken maar de sonos niet, die op de zelfde switch aangesloten zijn. Plus het feit dat alles altijd werkte (op 1x na dit jaar) en nu '’ineens'’ geen internet meer ('’'verbonden zonder internet'’)

Mijn Technische kennis is beperkt als het gaat om de instellingen van mijn Switch.

Reputatie 7
Badge +14

Er zijn heel veel verbindingsproblemen met Sonos sinds de update van een paar weken geleden. 

Inmiddels scoort de app vreselijk slechte revieuws van duizenden gebruikers.

 

Er zijn heel veel verbindingsproblemen met Sonos sinds de update van een paar weken geleden. 

Inmiddels scoort de app vreselijk slechte revieuws van duizenden gebruikers.

 

Inderdaad vervelend, vervelende is dat beide telefoons en TV ook niet verbinden met het internet wat weer losstaat van de sonos app.

 

Storing opgelost, vanavond met zwager (IT Specialist) alles doorlopen, probleem zat toch in de Switch. Wat testen gedaan, een simpele update heeft het probleem verholpen.

 

Reputatie 7
Badge +9

Fijn om te horen dat het opgelost is @DhrSnuffel, ik wens je nog een fijne dag! 

Reageer