Skip to main content

Dag,

Wij hebben sinds dinsdag onze wifi plus punten (2 stuks) ontvangen. Nu met de installeren ervan werken ze gewoon niet. Al uren mee bezig geweest. De eerste stap is makkelijk door te lopen, maar bij het eruit trekken van de wifi kabel (UTP) zijn maar twee lampjes die groen zijn, de powerknop en wifi icoontje. Het link lampje doet het gewoon niet, alleen wanneer je ze weer verbind met de UTP kabel. 
 

Heb al contact gehad via telefoon met jullie dat ik nieuwe punten zou krijgen en er een monteur zou komen. Echter tot de dag van vandaag geen mail over gehad.

Help!

Hi @Ramon de Jong

Ik kijk graag met je mee. Kan je voor mij je klantnummer in je profiel zetten en de wifi punten bedraad aansluiten. Dan kijk ik gelijk voor je waar het mis gaat. 

Thanks! 

 

 


Top! Ik werk vandaag thuis, dus kan nu wel handelen.

Ik heb het klantnummer ingevuld in mijn profiel. Wat zijn nu de vervolgstappen?

PS, ben er trouwens al met een medewerkers van jullie telefonisch alle stappen doorgelopen, niks werkte.


Hi @Ramon de Jong

Ik kijk graag met je mee. Kan je voor mij je klantnummer in je profiel zetten en de wifi punten bedraad aansluiten. Dan kijk ik gelijk voor je waar het mis gaat. 

Thanks! 

 

 

Top! Ik werk vandaag thuis, dus kan nu wel handelen.

Ik heb het klantnummer ingevuld in mijn profiel. Wat zijn nu de vervolgstappen?

PS, ben er trouwens al met een medewerkers van jullie telefonisch alle stappen doorgelopen, niks werkte.


Hallo @Ramon de Jong 

Het WiFi punt zou na automatisch verbinding moeten maken, dit kan ongeveer 5 minuten duren.

Handleiding

Lukt het ook niet na een fabrieksreset van het WiFi punt (resetknopje voor ongeveer 5 seconden indrukken)?


Hallo @Ramon de Jong 

Het WiFi punt zou na automatisch verbinding moeten maken, dit kan ongeveer 5 minuten duren.

Handleiding

Lukt het ook niet na een fabrieksreset van het WiFi punt (resetknopje voor ongeveer 5 seconden indrukken)?

Hi,

Al meerdere malen gereset, maakt niets uit.

Stap 1 kom ik heel makkelijk doorheen. Wifi lampje en link lampje beide groen, power lampje oranje.

Zodra ik de wifi kabel eruit haal en een x aantal minuten wacht dan is het power lampje en wifi lampje beide groen. Echter blijft het link lampje uit, maakt niet uit waar ik de wifi punten neerzet.

Misschien dat een medewerker mee kan kijken?


@Ramon de Jong 

En als je kort de WPS knop indrukt op de router en daarna op het WiFi punt?


@Ramon de Jong

En als je kort de WPS knop indrukt op de router en daarna op het WiFi punt?

Helaas ook al geprobeerd. Bij beide wifi punten gaat er dan een oranje lampje knipperen (het vierde meest rechtste lampje) voor een paar minuten, maar dat levert ook niks op.


@Ramon de Jong

Easymesh staat wel aan in de router dus geen gesplitste netwerken, de WiFi plus punten werken niet naar behoren wanneer de netwerken zijn gesplitst.


@Ramon de Jong

Easymesh staat wel aan in de router dus geen gesplitste netwerken, de WiFi plus punten werken niet naar behoren wanneer de netwerken zijn gesplitst.

Hoe bedoel je gesplitste netwerken? 


Heb weer vanmorgen van alles geprobeerd (resetten, wps en opnieuw de UTP kabel aansluiten), maar helaas doen de punten het niet. 
Heb vorige week nog telefonisch contact gehad met een medewerker om de stappen nogmaals uit te voeren. Ook dat werkte niet. 
Toen heeft deze medewerker besloten om nieuwe punten op te laten sturen en de monteur langs te laten komen. Heb helaas tot op heden geen bevestiging of iets ontvangen via de mail. Dus er zal wel niks geregeld zijn…

Graag contact met mij opnemen Odido! Dit kan natuurlijk niet de bedoeling zijn.

 


Hi @Ramon de Jong, ik zie dat je de 5 GHz band hebt uitgeschakeld. Heb je hier een reden voor? Ik heb deze weer ingeschakeld, kan je de wifipunten opnieuw koppelen? 


Hi @Ramon de Jong, ik zie dat je de 5 GHz band hebt uitgeschakeld. Heb je hier een reden voor? Ik heb deze weer ingeschakeld, kan je de wifipunten opnieuw koppelen? 

Tommie, bedankt voor je hulp. Dan is dat het euvel geweest. Het is namelijk gelukt!

Ik heb zelf geen idee hoe het komt dat de 5 GHz band uit stond. Dit was namelijk al het geval nadat de monteur was geweest om Odido te installeren.


Fijn om te horen dat het gelukt is nu @Ramon de Jong! Ik wens je nog een fijne middag. 


Reageer