Sonos speakers verbinden niet met T-56


Beste Tommie,

Via de klantenservice ontving ik het verzoek om voor een  update van de T -56 modem ivm  het niet functioneren van Sonos geluidsapparatuur op een voorrangslijst geplaatst te kunnen worden.

Graag verneem ik wat of hoe te handelen om eea te realiseren.

 

Beste groet,

Tommie van Odido 1 maand geleden

Hi @normanbender, welkom op onze Community!

Goed dat je hiervoor een topic gestarts bent. Alle T-56 modems zijn voorzien van de nieuwste firmware, de B10. Nu ben ik voor je gaan kijken maar ik zie dat je de T-50 nog aangesloten hebt. Is hier een reden voor? Ik zie dat er twee Sonos speakers zijn aangesloten namelijk.

Bekijk origineel

26 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hi @normanbender, welkom op onze Community!

Goed dat je hiervoor een topic gestarts bent. Alle T-56 modems zijn voorzien van de nieuwste firmware, de B10. Nu ben ik voor je gaan kijken maar ik zie dat je de T-50 nog aangesloten hebt. Is hier een reden voor? Ik zie dat er twee Sonos speakers zijn aangesloten namelijk.

Dank voor je reactie Tommie.

Het klopt dat ik de oude modem weer in gebruik heb genomen daar het Sonos systeem anders niet werkt.Er is sprake van een 7 tal speakers.

Reputatie 7
Badge +9

Kan je de T-56 aansluiten zodat ik een blik kan werpen @normanbender

Reputatie 7
Badge +4

Hi @normanbender

Kan je eens kijken of het wel werkt met de stappen op: https://support.sonos.com/nl-nl/article/connect-sonos-to-a-new-router-or-wi-fi-network

Sven , dank voor je bericht.

Mogelijke oplossingen/stappen geboden via sonos support werken niet deze zijn door mij al uitgevoerd.

Ps de router is niet aangesloten ik zal dit later vandaag even doen 

Kan je de T-56 aansluiten zodat ik een blik kan werpen @normanbender

Ik zal dit later vandaag nog even doen 

Reputatie 7
Badge +9

Top, thanks @normanbender

Router inmiddels aangesloten.

Ter info

Reputatie 7
Badge +4

Hi @normanbender

Helaas zie ik nog steeds de T50 aangesloten ipv de T56. 

Kan je ons ook vertellen om welke Sonos speakers het precies gaat. Dat kan ons help en om het probleem zo snel mogelijk te tackelen. 

3x play one

2x play 3

1x sound bar

1x mini sub 

T 56.  Hangt nu aan de T 50

Reputatie 7
Badge +4

T 56.  Hangt nu aan de T 50

Dat gaat helaas niet werken. Je moet de T56 aansluiten op de ONT ipv van de T50 

Zal de T-50 er tussen uit halen 

Hopelijk gaat het nu wel lukken.

(Alleen de T-56 is aangesloten)

Geef het anders op.

wellicht is een andere oplossing het oude modem te versterken met extra wifi ondersteuning?

Reputatie 7
Badge +4

Ik heb wat instellingen aangepast, kan je eens kijken of je ze nu wel kan verbinden via de App. Door middel van deze stappen: 

https://support.sonos.com/en/article/connect-sonos-to-a-new-router-or-wi-fi-network

Anders kan je nog proberen een van de speakers te resetten om te kijken of die dan wel wilt verbinden 

https://support.sonos.com/en/article/reset-your-sonos-product

Kan de modem niet meer bereiken de wachtwoord code is veranderd 

Er is inmiddels aansluiting echter geen verbetering internet valt weg of is niet beschikbaar. Wordt er moedeloos van.

Tevens geconstateerd dat het er nauwelijks signaal is. Bijvoorbeeld op de bovenverdieping van de woning (1 streepje) woonkamer varieert van 1 naar 2. 

Reputatie 7
Badge +9

Kan je het modem eens resetten @normanbender? Dan moet je er weer in kunnen met de standaard gegevens. Kan je ook eens proberen om de Sonos bedraad aan te sluiten, laat dit zo staan en na een uurtje of 2 omschakelen naar wifi in de Sonos? 

Volgend probleem huisgenoten kunnen geen verbinding meer maken met het internet.

code” geen verbinding mogelijk “ ondanks dat de juiste wifi code is gebruikt.

hoor graag hoe dit op te lossen 

Reputatie 7
Badge +9

Hebben ze het netwerk al eens volledig vergeten en opnieuw verbonden @normanbender? Ook zie ik graag nog een harde fcatory reset. 

Zal het uitproberen. 
hoe verwijder je het netwerk?

Dank het is gelukt 

Reageer