Skip to main content

wel verbinding wifi deurbel maar wifi valt weg

  • 13 June 2024
  • 7 reacties
  • 81 Bekeken

Hoi 

Ik heb een raar probleem. Ik kan mijn eufy deurbel wel verbinden via de homebase op het wifi modem, maar zodra deze gekoppeld is valt het wifi signaal vaak uit of stoort deze op het wifi netwerk. Opmerkelijk is dat uitvallen vooral savonds gebeurd, waardoor bijv het tv beeld stil staat en stoort. De tv ontvanger is hierbij draadloos via een wifi ontvanger aangesloten.

Ook wanneer er aangebeld wordt blijkt de deurbel extra te storen op het tv beeld. Zodra ik de deurbel los koppel zijn er geen problemen meer. 

Jammer dat ik daardoor de deurbel niet goed kan gebruiken.

Heeft iemand toevallig een idee waar het aan kan liggen of hoe ik dit kan oplossen?

 

Alvast bedankt voor reacties !

7 reacties

Hi @Jansen123 

Ik ga je helpen! Ik begrijp dat je de TV Box via de wifi hebt aangesloten. Uit mijn lijnmeting komt naar voren dat het internetsignaal naar de TV Box ook via een Devolo Powerline gaat. Dit kan zonder problemen werken maar rechtstreeks bekabeld internet is stabieler dan wifi, vooral als het om HD of 4K videobeelden gaat. Indien mogelijk sluit je daarom de TV Box rechtstreeks bekabeld aan op het modem zonder gebruik te maken van de Devolo, ik weet zeker dat het dan opgelost is!

Verder zie ik het wifipunt dat je van ons hebt niet terug in mijn lijnmeting. Probeer het wifipunt eens opnieuw te installeren. Hier kan je zien hoe je dit doet: Installatie Internet + TV + Vast Bellen | Odido Als het kan sluit je het wifipunt ook bekabeld aan op het modem voor een nog stabieler netwerk.

Beste bert. 

Bedankt voor je snelle reactie.

Het klopt dat de tv via een devolo wifi punt is aangesloten. Helaas is de afstand tussen de tv en modem circa 4 meter. Ik kan hem wel bekabeld aansluiten maar dan krijg ik de tv ontvanger niet op de tv aangesloten, en een kabel van 4 meter door de woonkamer vind ik helaas niet mooi.

Het wifi punt heb ik als wifi versterker in de gang staan zodat ik ook wifi in de andere kant van het huis kan ontvangen. Deze staat aan en alle lampjes branden groen. Zodra ik die weghaal verdwijnt het wifi signaal aan dr andere kant.het is dus raar dat je dit punt niet in je meting ziet.

Maar ik begrijp dat ik het wifi punt ook voor de tv ontvanger kan gebruiken? Werkt dat beter dan de devolo ? Zo ja dan haal ik een tweede wifi punt,  anders heb ik geen wifi signaal meer aan de andere kant van het huis (oud huis uit 1910). 

Hi @Jansen123 

Graag gedaan! Beter sluit je de TV Box niet aan via een wifipunt of via een Devolo maar rechtstreeks op het modem.

Ik heb wel een ander idee: ik kan namelijk de TV Box omwisselen voor een Mediabox. Onze gloednieuwe Mediabox kan namelijk wel via de wifi verbonden worden en heeft nog veel meer nieuwe functies: Odido Mediabox: optimaal genieten van je interactieve TV Je kan testen of dit een verbetering is, als dit niet geval is adviseer ik toch om ook de Mediabox bekabeld aan te sluiten op het modem. Wellicht kan de kabel achter de plinten of in een kabelgootje.

Beste bert

Ik zou dan wel willen uitproberen of

de mediabox een verbetering oplevert. Als ik op de website van odido kijk kan ik deze alleen krijgen bij een nieuw abonnement ipv los. Weet jij misschien hoe ik die kan omruilen? En zo ja wat zal dat kosten? Dan probeer ik dat nog eenmaal voordat ik de deurbel weg doe. Bekabeld aansluiten op het modem gaat namelijk voor ons niet werken in dit huis, ook niet met een kabelgoot dwars door de woonkamer.

Wederom weer bedankt voor het meedenken.

 

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Jansen123 

@Bert_Odido of een andere moderator kan het huidige tv kastje kosteloos voor je omruilen.

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Jansen123, zoals @Waqqas al aangeeft is dit volledig kosteloos. Ik heb de Mediabox voor je omgeruild en komt spoedig jouw kant op! 

Bedankt voor de service. Ik zag al een mail van odido over de omruilen binnenkomen. We gaan het uitproberen. Nogmaals bedankt !

Reageer