Skip to main content
  • 689 Topics
  • 3,533 Reacties
689 Topics
Factuur gebruik buiten bundel onterecht
Hallo Odido, Helaas moet ik jullie via deze weg contacten omdat het contact met de telefonische klantenservice erg stroef verloopt. De klantenservice is erg slecht bereikbaar en begrijpt mijn probleem niet. Afgelopen september was ik in India. Bij aankomst in India kreeg ik de volgende SMS van Odido: “Hallo! Omdat je in India bent, sms’en we je. Bekijk gratis de tarieven op www.odido.nl/zone3c of sms PRIJS naar 5545 [dit is gratis]. Goede reis, Ruud van Odido.” Omdat ik geen internet had heb ik een SMS gestuurd naar 5545. Daarom kreeg ik het volgende antwoord terug: “Bellen binnen dit land, naar Nederland en de rest van de EU kost 0,23 p/m, gebeld worden kost ook 0,23 p/m. Sms versturen kost 0,06 p/b, sms ontvangen is gratis.” Op basis van deze informatie ben ik gaan bellen, want ik vond 0,23 per minuut een goede prijs. Vorige week kreeg ik mijn factuur, en wat bleek. Mijn belminuten zijn aan mij doorberekend met 2,39 per minuut. Dit klopt niet met de SMS die ik heb gehad, en daarom wil ik de factuur betwisten. Maar ik heb hier geen enkele mogelijkheid toe in de app of via Odido website. Afgelopen week de klantenservice gebeld. Na een aantal keer doorverbonden te zijn, kreeg ik een medewerker van de financiele afdeling aan de lijn. Probleem uitgelegd en deze medewerker heeft mij aangegeven dat ik een email van Odido zou ontvangen (diezelfde dag nog) waarin ik mijn situatie kon uitleggen en een screenshot van de SMS mee kon sturen zodat hier onderzoek naar kon worden gedaan. Tot op heden helaas geen email ontvangen. Eergisteren nogmaals geprobeerd te bellen met de klantenservice. 3 mensen besproken die allen niet begrepen wat mijn probleem was. Ik heb toen maar opgegeven. Vanochtend nogmaals gebeld en na een tijdje opgegeven omdat het te lang duurde om iemand aan de lijn te krijgen. Via de chat geprobeerd, maar daar is constant iedereen bezet en is het onmogelijk om iemand te spreken te krijgen. Kortom, ik ben ontevreden met jullie hulp. Graag jullie hulp, ik ben het niet eens met de factuur en wil graag in gesprek over een oplossing.
Zoekgeraakte betaling
Beste, Begin van deze maand heb ik het restbedrag van mijn telefoon afbetaald om mijn BKR registratie te wissen i.v.m. een hypotheek aanvraag, dit was precies op de dag dat T-Mobile over ging naar Odido. Bij het betalen kreeg ik een foutmelding:“Betaalverzoek is niet valide, neem contact op met de salesdesk” Het geld is wel afgeschreven van mijn rekening, maar in mijn account nog niet en de BKR is ook nog steeds actief. Nu heb ik, na contact te hebben gehad met een medewerker, gemaild naar XXXX, waar volgens Odido binnen 2 werkdagen op word gereageerd. Inmiddels zijn we ruim twee weken verder en heb ik meerdere malen gebeld om te vragen wat de status is. Daar word ik zover mogelijk voor de medewerker geholpen en worden er meerdere meldingen gemaakt bij de juiste afdeling. Echter heb ik nu nog steeds niks vernomen en begint de tijd toch wel een beetje te dringen. Zijn er nog meerdere mogelijkheden om dit te kunnen versnellen? Het lijkt me niet al te ingewikkeld om een betaling op te zoeken a.d.h.v. de gegevens die ik heb verstrekt. Ik wil nog wel een keer bellen, maar sta toch elke keer bijna een uur in de wachtkamer voordat ik een medewerker aan de telefoon krijg, die mij uiteindelijk geen uitsluitsel kan geven. Alvast bedankt voor jullie reactie. Met vriendelijke groet, Peter Moderator edit: dit e-mailadres wordt niet langer gebruikt en is daarom verwijderd. Gebruik altijd het contactformulier wanneer je een vraag hebt die anderzijds niet beantwoord kan worden: Odido Service is er voor je | Odido.
Ik betaal liever niet voor jullie fout
Beste Odido, Wat gaat hier verkeerd en hoe gaan we er voor zorgen dat ik niet hoef te betalen voor jullie fout in communicatie en samenwerking? Op 5 augustus 2023 wordt mijn telefoon gestolen. Gelukkig mocht ik op 30 augustus 2023 mijn telefoon abonnement verlengen met een nieuw toestel. In de week hierna bel ik met toen nog tele2 en leg ik de situatie uit. Ik vraag daarbij of het mogelijk is om al 3 weken eerder te verlengen en of daar kosten aan verbonden zijn. Ook geef ik aan dat als er kosten aan verbonden zijn ik ook gewoon 3 weken kan wachten. Ik heb namelijk nog een oud mobieltje thuis liggen waar ik prima 3 weken mee kan overbruggen. De medewerker aan de telefoon is erg begrip vol en vriendelijk en geeft aan dat dat geen enkel probleem is en dat ik gewoon nu al kan verlengen. Dat gaat mij niks kosten. 12 september krijg ik een mailtje met mijn nieuwe factuur, van Odido. Daarbij staat ‘eenmalige kosten vernieuwing’ van 71,12 euro. Hmm dat is gek, want volgens mij hadden we wat anders afgesproken. 14 september bel ik Odido op en leg het verhaal uit. Wederom weer een hele vriendelijke medewerker aan de telefoon. Ze begrijpt de situatie, geeft aan dat er aan vervroegd verlengen altijd kosten verbonden zijn. Maar dat het kan dat er een mondelinge afspraak gemaakt is en dat de kosten dan inderdaad wegvallen. Zij geeft aan dat ze het gesprek van augustus gaan terug luisteren. Dit gesprek op 14 september duurde 30 minuten, vrij lang aangezien ik mijn oude tijdelijke mobieltje weer moest opstarten om het telefoonnummer te achterhalen waar ik mee belde in augustus. De medewerker geeft aan dat ze het fragment gaan terugluisteren en dat ik die dag nog wordt teruggebeld. Ik word niet terug gebeld. Omdat de telefonische wachtrij gemiddeld zo’n 45 minuten bedraagt en al meerdere keren dus in deze wachtrij heb gezeten, heb ik jullie niet zomaar terug gebeld. Want wie heeft daar tijd voor. Overigens hoopte ik ergens dat het verhaal met dit telefoon gesprek recht gezet was. Nu is het geld (71,12 eu) toch van mijn rekening afgehaald. Ik kreeg een rekening van 123,33 euro (71,12 voor vervroegd verlengen en het overige bedrag zijn de abonnement kosten). Ik heb de rekening teruggeboekt. De abonnement kosten wil ik uiteraard wel graag betalen. Vandaag, 9 oktober, bel ik weer met Odido. Ik krijg een stuk minder vriendelijk en begripvolle medewerker aan de telefoon. Haar verhaal is duidelijk: je moet altijd betalen voor vervroegd verlengen dus ik ook. Daarbij doen ze nooit gesprekken terugluisteren, dat is enkel voor trainingsdoeleinden. Ook geeft ze aan dat er over 14 september is gelogd dat we enkel gesproken hebben over het inloggen bij Odido. Er staat niets gelogd over dit hele verlengingverhaal en het terugluisteren van het telefoongesprek. Dit gesprek van 14 september duurde 30 minuten, je gaat mij niet vertellen dat dit enkel over inloggen in de app gaat. In ieder geval, de conclusie: Er is twee keer verkeerde informatie aan mij verstrekt. In augustus, dat vervroegd verlengen mij niets ging kosten. En vervolgens in september, dat ze het gesprek gingen terugluisteren en vervolgens de situatie recht gingen zetten. Ik moet betalen voor jullie fout in communicatie en service verlening. Als iedereen op kantoor de regels wel wist en dat goed aan mij had doorgecommuniceerd, had ik keurig 3 weken gewacht voor het verlengen van mijn telefoon en had ik ook geen extra kosten hoeven maken. Vind het erg jammer dat de boodschap is dat ik moet betalen voor jullie fout. Odido, hoe gaan we dit rechtzetten?

Laatst verdiende badges

• Bestelling tot installatie expert
    Strikerheeft de Bestelling tot installatie expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    Tommie van Odidoheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
  • Bestelling en levering expert.
    soepkip67heeft de Bestelling en levering expert. badge verdiend
  • Jij hebt het beste met Odido voor!
    Sam van Odidoheeft de Jij hebt het beste met Odido voor! badge verdiend
  • Diensten en service expert
    Sam van Odidoheeft de Diensten en service expert badge verdiend
Toon alle badges

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen