Skip to main content
Beantwoord

BKR registratie zit volledig in de weg, spoed

Wij zijn bezig om met spoed een Hypotheek rond te krijgen.

Kijkend bij bkr kwamen wij tegen dat blijkbaar een rekening uit 2019 niet betaald zou zijn.

Gebeld met odido en de medewerker heeft belooft dat hij zou zorgen dat de afdeling finance z.s.m. contact op nam om te zorgen dat de bkr notitie verwijderd zou worden.

Moest eerst een dag wachten maar die dinsdag kwam een mail savonds dat we nog wat moesten afrekenen, prima best wist niet precies wat maar meteen gedaan.

betalings bewijs opgestuurd met de vraag om schriftelijk te reageren dat de bkr registratie verwijderd zou worden.

na 2 dagen nog geen reactie, ondanks de spoed. gebeld, en gebeld, en gebeld maar de afdeling finance krijg je niet te pakken. wel beloftes gedaan dat de afdeling altijd binnen 2 werkdagen reageert. niet gebeurt .nog meer mailen en mailen maar tot op heden geen reactie gehad.

vandaag nogmaals bellen , krijg ik een ander emailadres toegewezen om te mailen: service@odido.nl

Ook daarnaar toegemaild, blijkt het mail adres niet meer berijkbaar.

dus ook via deze weg nog maar eens proberen:

Ik heb  dinsdag gereageerd met de vraag om bevestiging.

Na meer malen bellen krijg ik jullie afdeling niet te pakken maar er zou gisteren zoiezo gereageerd worden. Het is nu bijna 6 uur maar nog steeds niets gehoord.

Graag een reactie over de verwijdering van de bkr codering.

Nogmaals wil ik jullie dus verzoeken de bevestiging te sturen van de verwijdering van de bkr registratie.

Zonder deze bevestiging kan ik mijn spoedhypotheek niet rond krijgen.

Willen jullie mij bellen? 06xxxxxxxx. of alsnog na 4 dagen reageren zou heel fijn zijn.

wij hebben die hypotheek echt nodig en iedereen staat vast, wij en alle andere partijen, tot jullie reageren.

casenummer 76477422

Beste antwoord door vanomme93

Marciano van Odido schreef:

Hoi vanomme, bedankt voor je toffe reactie! Ik heb in de tussentijd toch een stapje extra gezet door de betreffende team manager te vragen jouw case met spoed door iemand anders op te pakken, omdat ik je toch het liefst vandaag nog met goed nieuws wilde 'verrassen’. Heel toevallig ontving ik jouw reactie op hetzelfde moment als het bericht waarin mijn collega heeft aangegeven dat je BKR bijzonderheidscodes zijn verwijderd. Een andere collega was op dat moment ook nog een e-mail naar je aan het typen. Heb je deze inmiddels al ontvangen? En laat je het me weten of het allemaal is gelukt met je hypotheekaanvraag? Ik hoor het graag van je! đŸ˜Š

Hi marciano!!!

Je bent een held, het lijkt er voor nu op dat wij kunnen doorpakken!!
Ik ben zo blij, alle codes zijn weg!

je bent echt een held, ik laat je weten als alles rond is.

dank je, dank je dank je

Bekijk origineel

19 reacties

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 12 reacties
  • 7 maart 2025

ik zit echt met de handen in het haar te wachten

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 8618 reacties
  • 7 maart 2025

Hoi ​@vanomme93 ,

Zo jammer dat jouw hypotheek adviseur dit niet eerder heeft benoemd om te controleren. 

Je hebt dus al contact met de afdeling incasso@odido.nl,  dit is DE afdeling die gaat over BKR en schulden. Maar omdat er zoveel spoedjes komen is zelfs spoed nu ca. 5 werkdagen responstijd.

Als je een oude schuld hebt afbetaald wordt er een H(erstel) bij de A2 registratie opgevoerd bij de BKR. Soms is dat voldoende voor een nieuwe creditverstrekker, soms niet. Dan moet de hele registratie inclusief de achterstand melding weg zijn, wat volgens de BKR regels 5 jaar na het inhalen van de achterstand wordt gedaan.

Er zijn ook wel coulance mogelijkheden.  Dan moet je naar incasso@odido.nl schrijven waarom de registratie volledig weg moet en wat de consequenties zijn voor jou etc. Meldt ook weer de kredietnummers etc.

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 12 reacties
  • 7 maart 2025

5 dagen. De diverse medewerkers aan de telefoon zijden 2, daar gaan wij dan ook vanuit, de eerste mail kwam meteen de dag erna met Betaallink.

Helaas zitten wij met de toekomstige uitbreiding van het gezin, maar op deze manier blijft de spanning heel hoog. Ik hoop dat ze snel reageren. Niet alleen voor ons, alle partijen zitten nu te wachten op dat ene korte mailtje..

Cristien
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 7902 reacties
  • 7 maart 2025

​@vanomme93  in het weekend is de incasso administratie gesloten! 

Misschien kan maandag een moderator nog iets doen maar ook dat kost tijd. Vul ondertussen al je gegevens in (zie mijn onderschrift)  Hopelijk komt het allemaal goed!👍 

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 12 reacties
  • 7 maart 2025
Cristien schreef:

​@vanomme93  in het weekend is de incasso gesloten uiteraard.

Misschien kan maandag een moderator nog iets doen maar ook dat kost tijd. Vul ondertussen al je gegevens in (zie mijn onderschrift)  

Tja alleen is ons belooft dat binnen 2 dagen het probleem zou zijn opgelost.

daarna werd weer 2 dagen belooft 

en nu zijn we alweer 5 dagen verder.. niet te bereiken en geen oplossing

Cristien
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 7902 reacties
  • 7 maart 2025
vanomme93 schreef:
Cristien schreef:

Misschien kan maandag een moderator nog iets doen maar ook dat kost tijd. Vul ondertussen al je gegevens in (zie mijn onderschrift)  

Ik snap je frustratie echt!
Echter hier kan alleen een moderator misschien iets voor je doen. Nu is alles dicht je moet dus tot maandag wachten

Ook incasso heeft tijd nodig om dit uit te zoeken. Heb je nu wel alles naar incasso gemaild zoals ​@eric heeft geadviseerd?

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 12 reacties
  • 7 maart 2025

ja alles is allang en breed daar op de afdeling.

Die vijf dagen die hier in de community genoemd zijn zijn aan de telefoon, meermalen, nooit benoemd, altijd over 2 dagen gesproken.

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 12 reacties
  • 7 maart 2025
Cristien schreef:
vanomme93 schreef:
Cristien schreef:

Ik snap je frustratie echt!
Echter hier kan alleen een moderator misschien iets voor je doen. Nu is alles dicht je moet dus tot maandag wachten

Ook incasso heeft tijd nodig om dit uit te zoeken. Heb je nu wel alles naar incasso gemaild zoals ​@eric heeft geadviseerd?

ja alles is allang en breed daar op de afdeling.

Die vijf dagen die hier in de community genoemd zijn zijn aan de telefoon, meermalen, nooit benoemd, altijd over 2 dagen gesproken.

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 8618 reacties
  • 7 maart 2025

De moderators op dit forum hebben het altijd over 5 dagen. Iedereen heeft spoed,  dus toch even geduld, het is nu weekend.

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 12 reacties
  • 7 maart 2025
eric schreef:

De moderators op dit forum hebben het altijd over 5 dagen. Iedereen heeft spoed,  dus toch even geduld, het is nu weekend.

hoor ook hier pas dat deze afdeling in het weekend niets doet, wat gek is want op de website van odido hebben ze het alleen over de zondagen dat ze niet bereikbaar zijn qua service.

wel jammer dat de casus dus op maandag begon en we nu zelfs voor het weekend nog niets weten.

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 8618 reacties
  • 7 maart 2025

Dat is alleen de 1e lijn klantenservice. Backoffices zoals technische dienst, marketing of incasso werken gewoon alleen door de weeks. Je hypotheek adviseur had je gewoon eerder hier naar moeten laten kijken. Nu is het hopen dat de incassoafdeling volgende week je coulance zaak positief kan behandelen.

Marciano van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Goedemorgen Vanomme, van harte welkom op de Community en gefeliciteerd met jullie gezinsuitbreiding! Ik begrijp dat je een spannende, maar leuke tijd tegemoet gaat en ik snap volkomen dat je de BKR-registratie zo snel mogelijk verwijderd wil hebben. Ik geef je allereerst graag meer duidelijkheid over de situatie. Wat ​@eric in zijn eerste reactie zegt klopt helemaal. Goed om te lezen dat je Incasso ook hebt gemaild. Excuses dat een collega heeft gezegd dat ze binnen 2 dagen zouden reageren. Dit had niet gezegd moeten worden. Mijn collega's van Incasso zijn namelijk erg druk en - geloof me - ze zijn hard aan het werk voor iedereen om o.a. hypotheekaanvragen rond te krijgen. 

Ik zie inderdaad de mail die mijn collega Ali heeft gestuurd op 4 maart over een openstaande vordering en ik zie ook je reactie op deze mail. Incasso verwacht jouw case op woensdag 12 maart op te pakken. Mijn contactpersoon is vaak op maandag afwezig, dus wat ik ga doen: ik stuur hem een bericht met het verzoek jouw case eerder op te pakken. Ik kan niet beloven dat hij hier de tijd voor heeft, maar als dit wel zo is dan zal het a.s. dinsdag worden. Zodra ik mijn collega heb gesproken, hoor je het direct van mij. Ook stelt hij je altijd per e-mail op de hoogte. In de tussentijd kan ik je alleen om geduld vragen. Kan je nog wachten tot a.s. dinsdag/woensdag?

Voor nu wens ik je nog een heel fijn weekend en ik verwacht je uiterlijk woensdag goed nieuws te kunnen geven!

Case: 76551972 & 76575852

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 12 reacties
  • 8 maart 2025

Hi marciano, heel fijn dat jij mij wilt helpen. Eigenlijk heb ik maar tot maandag, maar heel misschien kan ik nog iets spelen bij de partijen, ik snap inderdaad dat ze zsm handelen, maar de belofte heeft hierdoor wel wat issues onderling opgeleverd in spannende tijden...

Marciano van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Goedemorgen, natuurlijk ben ik er om je te helpen en ik snap volkomen dat de eerder verkeerde gegeven informatie niet helpt in deze spannende situatie! Tot vandaag kan erg spannend worden. Lukt het om op z'n minst 1 dag extra speling te krijgen? Mijn collega is morgen terug en dan doe ik er alles aan om de registratie te laten verwijderen! Ik duim voor je!

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 12 reacties
  • 10 maart 2025

Goedemorgen, natuurlijk ben ik er om je te helpen en ik snap volkomen dat de eerder verkeerde gegeven informatie niet helpt in deze spannende situatie! Tot vandaag kan erg spannend worden. Lukt het om op z'n minst 1 dag extra speling te krijgen? Mijn collega is morgen terug en dan doe ik er alles aan om de registratie te laten verwijderen! Ik duim voor je!

Hi marciano,

Ik kan een dag of twee speling krijgen. Eigenlijk niet maar gezien dat jij mij gaat helpen kan er iets gespeeld worden. Super bedankt dit voelt echt als een superhelden actie op dit moment

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 12 reacties
  • 10 maart 2025

Hi marciano,

Voorkeur die ik te horen krijg hier is dat ik morgen toch echt een antwoord krijg. druk zit nu echt heel hoog op de ketel.. ik hoop echt dat je mij kan helpen

Marciano van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Hoi vanomme, bedankt voor je toffe reactie! Ik heb in de tussentijd toch een stapje extra gezet door de betreffende team manager te vragen jouw case met spoed door iemand anders op te pakken, omdat ik je toch het liefst vandaag nog met goed nieuws wilde 'verrassen’. Heel toevallig ontving ik jouw reactie op hetzelfde moment als het bericht waarin mijn collega heeft aangegeven dat je BKR bijzonderheidscodes zijn verwijderd. Een andere collega was op dat moment ook nog een e-mail naar je aan het typen. Heb je deze inmiddels al ontvangen? En laat je het me weten of het allemaal is gelukt met je hypotheekaanvraag? Ik hoor het graag van je! đŸ˜Š

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 12 reacties
  • Antwoord
  • 10 maart 2025

Hi marciano!!!

Je bent een held, het lijkt er voor nu op dat wij kunnen doorpakken!!
Ik ben zo blij, alle codes zijn weg!

je bent echt een held, ik laat je weten als alles rond is.

dank je, dank je dank je

Marciano van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Hoi hoi, zachtjes uitgedrukt; geweldig om te lezen! Superfijn dat ze m'n verzoek ook zo snel hebben opgepakt voor je. En voor deze reactie doe ik het! Dat is nog eens een mooi begin van de werkweek. Mocht je in de toekomst nog vragen of hulp nodig hebben, stel ze dan gerust. Ik ben er voor je. Voor nu wens ik jullie heel veel succes en vooral veel plezier met jullie toekomstige huis en gezin! đŸ™ŒđŸ» đŸ˜

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen